Szukaj

Informacje o Volvo 440 1.6 i 82KM 60kW 1988-1996

Lata produkcji: 1988 – 1996
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1988 do 1996 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 82 KM (60 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie
Åšrednie spalanie dla Volvo 440 1.6 i 82KM 60kW 1988-1996
7,6
l/100 km
9,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,1
Volvo 440
Hatchback 1.6 i 82KM 60kW
Auto nie zachwyca swoimi osiągami, ale jak się chce i potrafi to można coś z niego wycisnąć. Generalnie nie pali jakiś ogromnych ilośći, gdy jeżdżę tylko po mieście zwykle zamykam się w granicach 11 litrów LPG/100 przy spokojnej jeździe. W trybie mieszanym (pół na pół) schodzę do spalania około 9,5-10 litrów. Przy jeździe tylko na trasie udało mi się zejść do 8 litrów. Autko jest naprawdę fajne w prowadzeniu i dobrze się sprawuje eksploatacyjnie- części może trochę trudniej dostać, ale jak się człowiek postara to wszystko jest do zrobienia. U siebie wymieniłem tylko regulator biegu jałowego ponieważ mi padł. Wraz z robocizną kosztowało mnie to śmieszne pieniądze :)
6,7
Volvo 440
Hatchback 1.6 i 82KM 60kW
Nie jest źle, ale mogło by być taniej. Jak pisałem: 8l w mieście, 6l w trasie przy ciężkiej nodze i wyprzedzaniu. Ceny napraw: w moim przypadku chwila własnej pracy, flaszka dla kolegi z garażem i cena części. NO I CHĘĆ! Rozrząd, sprzęgło, pompa wody (nówki oryginalne) z wymiana (rozrządu się nie podjąłem sam robić) 1100zł. Chłodnica (przerobiłem z 1.8 benzyny z Mercedesa) więc 150zł za chłodnicę i chęć oraz drut spawalniczy (nówka oryginał około 450zł). Klocki hamulcowe przód (tył bębny nie ruszane, bo sprawne) około 80zł komplet. Tarcze nie były zdarte. Lakier i blacha + szpachle do gnijących rantów to jakieś 200zł + chęci do roboty (starczyło i na przerysowany błotnik przedni). Ważna sprawa. Silnik 1.6 i 1.8 (kolegi) nienawidząa PB95. Palą chorendalne ilości (nawet 12 litrów na 100km). Warto lać PB98, bo silnik chodzi lepiej, zbiera się ładniej, pali mniej i przede wszystkim auto prowadzi się inaczej.
8,1
Volvo 440
Hatchback 1.6 i 82KM 60kW
to ciężki samochód, ale pali normalnie jak na swoją klasę. Gaz znacznie obniża wydatki na paliwo, a pochłania go maksymalnie 11l/100km. Na zbiorniku 42l robię ok.380km. O obiegowej opinii o volvo że części są drogie i trudno je dostać muszę powiedzieć że są wyciągnięte z bajek. Części są tanie i bez problemu je dostałem w sklepach. Klocki przód 35złkpl., szczęki tył 40zł, czujnik powietrza 28zł, tuleje(silenblocki) 20zł 2szt, sworzeń 30zł, końcówka drążka kierowniczego 20zł, łożysko piasty 90zł(z bardzo dobrej firmy, najtańsze już od 40zł) wszystko mówi samo za siebie.
Volvo 440