Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B6 Sedan

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Klasa średnia
Szósta generacja Volkswagena Passata (symbol: B6) była produkowana w latach 2005-2010). Kształty samochodu inspirowane były wyglądem prestiżowego Volkswagena Phaetona. Również wnętrze samochodu było tak luksusowe jak nigdy wcześniej. Volkswagen Passat B6 w roku 2006 o mały włos nie odniósł swego pierwszego triumfu w plebiscycie na Samochód Roku, zajmując ostatecznie drugie miejsce (ustąpił jedynie Renault Clio). W roku 2010 auto zostało zastąpione modelem siódmej generacji. Na rynku chińskim samochód funkcjonował pod nazwą Volkswagen Magotan.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Åšrednica zawracania 11,4 m
Promień skrętu 5,7 m
Długość 4765 mm
Szerokość 1820 mm
Wysokość 1472 mm
Rozstaw osi 2709 mm
Rozstaw kół - przód 1652 mm
Rozstaw kół - tył 1655 mm
Zwis przedni 965 mm
Zwis tylny 1091 mm
Prześwit 140 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1052 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 973 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 961 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1067 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 565 l
Ogólna ocena
3,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(57%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,4
~Rooox
Volkswagen Passat B6
Sedan 2.0 TDI 140KM 103kW
Bardzo niewiele z tych aut ma przebiegi zgodne z tym, co widać na wyświetlaczu. Trzeba wykazać się naiwnością średnio rozgarniętego dziecka, by wierzyć w to, że 16-18 letni diesel, sprowadzony z Niemiec ma przejechane zaledwie 280-300 tys km. Sprzedawane w Polsce Passaty B6 tak naprawdę są bliskie 550-600 tys km, a ich ostatni niemieccy właściciele zwykle nie dbali o nie w ogóle. Kupiony przeze mnie w Niemczech egzemplarz miał 490 tys km nalotu. Był w naprawdę niezłej cenie, miał dwuletnie pompowtryski oraz świeżo zregenerowaną turbinę. Przez 2 lata i 40 tys km eksploatacji nie przysporzył mi żadnych większych problemów. Jednak przy 531 tys km silnik zaczął dosyć solidnie brać olej. Odzywać zaczęła się również dwumasa. A nadkola mocno podgryzała rdza. Wnętrze jednak nadal wyglądało niemal, jak nowe. Sprzedałem go za niewielkie pieniądze. Nie żałowałem i nadal nie żałuję zakupu. Passat nigdy nie zawiódł mnie w trasie. A tras przerobił przez te 2 lata bardzo wiele. Grunt to nie kupować auta od przydomowego handlarza złomem, który przytargał na lawecie, skręconego z 600 tys km na 270 tys, kompletnego gruza.
3,8
~Wojciech
Volkswagen Passat B6
Sedan 2.0 TDI 140KM 103kW
Samochód dobry dla dużej rodziny, raczej w długie trasy, niż do miasta. Mało pali, ale trapią go pojedyncze małe usterki co znacząco podnosi koszty eksploatacji. Koszty napraw dość wysokie. Dobrze się prowadzi na dobrej nawierzchni i w dobrych warunkach pogodowych, w złych warunkach i na złej nawierzchni jest znacznie gorzej. Z przestronnością nie jest najlepiej, biją go poprzednie generacje Passata i chociażby Skoda Superb z podobnych lat. Jeśli chodzi o komfort, samochód jest bardzo cichy, ale zawieszenie praktycznie nie tłumi nierówności, chociaż grupa VAG nigdy nie potrafiła zrobić tego dobrze. Główne zalety to spalanie, wyciszenie, ergonomia i prowadzenie po suchej prostej i równej drodze.
2,9
~Rafal
Volkswagen Passat B6
Sedan 2.0 TDI 140KM 103kW
Auto które kupiłem było z polskiego salonu z małym przebiegiem 158tys nie kręcone. Podczas zakupu sprawdzał mi je znajomy mechanik i wykryliśmy jakieś drobiazgi które po zakupie zostały wyeliminowane. No ale podczas mojej rocznej eksploatacji ciągle się cos z tym samochodem działo. Przejechałem nim 12tys km. Usterka egr i tu było najwięcej zabawy bo wymienialiśmy go chyba 3 razy a winowajca była przetarta wiązka kabli która znaleźliśmy przy pomocy specjalisty z oscyloskopem... sprzęgło i dwumas, pękł wężyk doprowadzający płyn do sprzęgła(w czasie jazdy :( ) problemy z parującymi szybami i silniczkami od nawiewów. (Jedna strona samochodu nie grzała). problem ze sprężarką klimatyzacji która przestawała chłodzić powyżej 27 stopni na dworze lub uruchamiała się dopiero po pełnym nagrzaniu silnika. Problem z zaciskami z tylu które od elektrycznego ręcznego ciagle miały jakieś problemy. Problemy z klapami kolektora dolotowego, itd miałem w życiu już 8 samochodów i ten był najgorszy pod względem ilości usterek i ciągłych wizyt u mechanika i nieprzewidywalności pod względem kosztów oraz tego co sie w nim jeszcze moze zepsuć :( Nie polecam a wręcz odradzam.
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Passat B6 Sedan
7,1 – 12,2
l/100 km
4,8 – 7,3
l/100 km
6,3 – 8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Volkswagen Passat B6
Sedan 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
Mimo ze skrzynia biegow DSG mnie nie satysfakcjonuje i nie zmienia biegow jak bym tego sobie zyczyl co w rezultacie ma znaczny wplyw na zuzycie paliwa musze przyznac ze wcale nie jest jeszcze tak zle. Pokonuje z reguly duze dystanse zarowno autostradami jak i krajówkami czy krecac sie troche po miescie. Sa to wartosci przyblizone z komputera z ostatniego okresu uzytkowania gdzie wcale nie oszczedzalem zbytnio paliwa z reguly byla to dosc dynamiczna (jezeli mozna tak ja nazwac z ta skrzynia) jazda i szybka z przewaga trasy po krajówkach. Minimalne spalanie przy oszczednej jezdzie zeszlo ponizej 5 litrow na autostradzie (500km) z duza iloscia wzniesien (skandynawskie warunki) predkosc 110-130 (1osoba + duzo bagazy) nie pamietam dokladnej wartosci ale wydaje mi sie ze spalanie zeszlo nawet w okolice 4,6 litra wedlug wskazan komputera. Innym razem na 1000 km odcinku (Holandia-Polska) spalanie ok 5.4 (120-130). Na pełnym zbiorniku (70) do momentu zapalenia sie rezerwy z reguly udaje sie zrobic srednio 1200 km (autostrada 140-160 + dynamika na krajowkach) = ok 5,8L/100
8,3
Volkswagen Passat B6
Sedan 2.0 TSI 200KM 147kW
u mnie 2.0 fsi turbo 200km przebieg ponad 400tys na trasie 150km spalanie średnie na poziomie 6,9 l na tempomacie z prędkością 100km/h skrzynia nie manual ani nie dsg jakiś automat ale nie wiem jaki :p
9,7
Volkswagen Passat B6
Sedan 1.8 TSI 160KM 118kW
W mieście spalanie w okolicy 12-14 litrów, autostrada przy 120 km/h - 6,5 litra, spokojna jazda w trasie (Rzeszów- Bieszczady- Rzeszów) - 6 litrów, przy braku korków i jeździe bez klimatyzacji można na spokojnie zejść do 5,5 :)

Usterki Volkswagen Passat B6

Liczba wpisów: 101
Problem z odpalaniem
  • Volkswagen Passat B6 Variant 1.9 TDI PDE 105KM 77kW 2005-2010
  • silnik
  • 330 tys. km
Witam. Mam coraz częstszy problem z odpaleniem passata. Najpierw średnio raz w miesiącu, a teraz co kilka dni mam rano taką sytuację, że rozrusznik kręci prawidłowo, ale silnik nie odpala. Można powtarzać próby w nieskończoność aż do rozładowania akumulatora. Odpalić mogę go wtedy tylko na plaka. Po kilku dniach problem powraca. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Pompowtryski działają bez zarzutów. Filtr paliwa wymieniony. Pompa paliwa była wymieniana na nową ze 30 tys. temu. Co charakterystyczne, przy każdym udanym odpaleniu słychać tak jakby uderzenie silnika. Czy ktoś z Was ma pomysł na rozwiązanie problemu?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Uszkodzona turbina i pęknięta głowica.
  • Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW 2005-2010
  • silnik
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 11
Kupiłem swego czasu pięknego passata b6 z końca 2008r. Radość z jazdy wielka, fajne osiągi samochodu, dosyć fajna opcja w niewielkich pieniądzach, ale po około 4 msc. Radość zmieniła się w piekło, najpierw padła zmienna geometria turbiny. Oczywiście wymiana, po kolejnym miesiącu padł, i w końcu w następnym miesiącu niespodzianka, passacik zaczal wyrzucać płyn zbiornikiem. No fajnie głowica do góry i super pęknięta głowica. Werdykt, trzeba było wymienić całe serce bo Dwumas wtryski też rewelacji nie ma. Po roku od wymiany sprzedaż, jako uszkodzony, kolejna głowica padła.
Szarpanie na postoju,metaliczny dzwiek z lewej strony od paska rozrzÄ…du
  • Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 FSI 150KM 110kW 2005-2010
  • silnik
  • 210 tys. km
Witam passat b6 2.0 fsi końcówka 2006 oznaczenie silnika BVY mam problem,a mianowicie: szarpie budą na biegu jałowym oraz dochodzi metaliczny dzwiek od strony paska rozrządu,wszystko zaczęło sie po wymianie EGR,(pasek rozrządu zmieniany około 10 tyś km temu) gdy auto stoi na biegu jałowym to trzęsie budą i słychać takie cykanie jak by jakieś koło się obracało i w jednym punkcie cyk cyk cyck i cały cykl sie potwarza,byłem u mechanika to powiedział że coś z zapłonem i jak by jeden gar nie chodził,wrzucił na komputer zero błędów,wymienił mi poduszke od silnika chwile działało kilka dni i znowu to samo,co to może być? Pod komputerem nie wywala żadnych błedów.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 8
2,5
Volkswagen Passat B6
Sedan 1.8 TSI 160KM 118kW
homologacja: NGV "AUTOGAS" Sp. z o.o.
instalacja: LOV-ECO PRO
przebieg: 12 tys. km
użytkowana przez: 2 tys. km
druciarstwo do kwadratu. Nie znają się kompletnie na montażu LPG. Zerwali mi wtyczke od wtryskiwacza benzyny, przyjezdzam po odbior auta a samochod szarpie niemiłosiernie na benzynie i ta damulka mi mówi że ona nie ma pojęcia co to, że auto stare pewnie itp. Że absolutnie nie ich wina. No i płacić im bo gaz przecież założyli. Auto schrzanione, zupełnie inaczej sie...
5,0
Volkswagen Passat B6
Sedan 2.0 FSI 150KM 110kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG ZENIT PRO DIRECT
przebieg: 147 tys. km
użytkowana przez: 65 tys. km
Spadek mocy jest nieodczuwalny. Miałem pomiar na hamowni po montażu i wyszły 3 km. zenit direct to bardzo dobra inwestycja w auto, jeśli pojeździsz nim prze jakiś czas. Ale to jak z każdą inwestycją - ma sens, jak zdąży ci się zwrócić. mi już się zwróciła.
4,5
Volkswagen Passat B6
Sedan 2.0 TSI 200KM 147kW
homologacja: "A.MAX" A. I A. KRZEWSCY SP. J
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Gaz zamontowałem w Olsztynie w AGS Stacja Obsługi Samochodów Krzysztof Predko ul. Sprzętowa 4. Szybki montaż, precyzyjne wykonanie. Spalanie na oponach zimowych średnio 8l/100 km gazu, przy oszczędnej jeździe 7,2 - 7,3l. Zdecydowanie polecam. zauważyłem ogromną oszczędność podczas użytkowania. Polecam warsztat montażowy.
Volkswagen Passat B6 Sedan