Szukaj

Informacje o Suzuki SX4 II S-cross Facelifting 1.4 BOOSTERJET 48V SHVS 129KM 95kW 2020-2021

Lata produkcji: 2020 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Benzynowy silnik 1.6 120KM jest całkiem niezły, choć trzeba nauczyć się z nim współpracować. Potrafi być oszczędny, ale nie jest zbyt posłuszny na niskich obrotach, dlatego dobrze jest zbić co najmniej bieg w dół, żeby coś się zaczęło dziać. Podczas wyprzedzania to nawet więcej niż jeden... Co za tym idzie – dobra dynamika nie będzie szła w parze z niskim spalaniem, bo trzeba będzie trzymać jednostkę na obrotach. Diesel 1.9 też ma 120KM i działa zupełnie inaczej – reaguje od razu i spodoba się osobom, które wyższe obroty kojarzą z zarzynaniem jednostki. Niestety – muszą być bogatsze, bo dopłata do diesla jest kolosalna.
czytaj więcej
Powagosław

Jest nowa generacja, która wygląda jak drobny facelifting, a przecież sylwetka SX4 (niezmieniona), choć przyzwoita, ma już swoje lata i wymagałaby gruntowniejszego odświeżenia.

~Powagosław
Luzacjusz

Poza większymi rozmiarami (i to akurat sensowny ruch, bo auto wygląda na bardziej proporcjonalne), w nowym SX4 nie poprawiono niczego na tyle, bym mógł zachwycić się choćby jednym detalem. Więc się nie zachwycam i polecam innym.

~Luzacjusz
Produkowany od 2020 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1373 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 129 KM (95 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 2000-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,9 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 73 x 82 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 ALLGRIP
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Ergonomia - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~blumeck
Suzuki SX4 II
S-cross Facelifting 1.4 BOOSTERJET 48V SHVS 129KM 95kW
Użytkuję od nowości i na moje potrzeby był to udany zakup. Najczęściej jeździ wkoło komina, dwa razy w roku na wakacje po kilkaset km. Auto nie za duże, zwinne, przy wyprzedzaniu daje radę. Jak na swoją cenę bogato wyposażone: klimatyzacja dwustrefowa, radar, tempomat adaptacyjny, kamera itd. Serwisowanie w ASO nie jest przesadnie drogie: za wymianę oleju i filtra między interwałami (ja w wymiany co 20 tys. nie wierzę) zapłaciłem ok. 400zł za materiały i robociznę. Pierwszy przegląd ok. 1000zł. Po zakupie kupiłem litr oleju na dolewki i jeszcze nie miałem okazji rozpakować - na bagnecie po 10 tys. km nic nie ubywa. Minusem jest spore spalanie - w konkurencyjnych autach jest o ok. 1l/100km mniejsze i to bez dziwnych hybryd.
4,6
~Karol
Suzuki SX4 II
S-cross Facelifting 1.4 BOOSTERJET 48V SHVS 129KM 95kW
Kupiłem, użytkuję, Polecam! Dostałem dokładnie to czego oczekiwałem, sprytne auto na co dzień. Użytkuję już przeszło rok i coś już mogę powiedzieć. Dojazd do pracy, wyjazd za miasto, wakacje - sprawdza się w każdym zadaniu. Sprawdzone ! Auto które nie udaje, nie napina się, nie obiecuje niemożliwego - normalne auto jak kiedyś, coś dla mnie! Zanim kupisz porównaj wyposażenie i bajery. Suzuki na prawdę przedstawiło dobrą i przejrzystą ofertę wyposażeniową. Jak dla mnie TOP 3 najlepszych SUV klasy C, z czego najlepsze w klasie są 15 - 20 tyś droższe a nie oferują dużo więcej.
3,4
~pozdrawiam
Suzuki SX4 II
S-cross Facelifting 1.4 BOOSTERJET 48V SHVS 129KM 95kW
Poddałem się modzie na hybrydy, mam do tego modelu ambiwalentne odczucia. Po miesiącu użytkowania już myslałem o sprzedaży, pomimo dużej straty na wartości. Z jednej strony auto prezentuje się dobrze, silnik do miasta wystarczający, jednak z czasem widzę bardzo dużo niedoróbek, mianowicie: archaiczne przyciski (patyczki) do obsługi zegarów, brak wygłuszenia, brak doświetlania zakrętów, fotele niewygodne, tragiczne konsola multimedialna bosch - brak połączenia can z silnikiem, nie sprawdzisz spalania, ogólnie gdyby nie kamera cofania to bym wolał wersje bez tego ustrojstwa. Jedynie czym może się odwdzięczyć to auto to bezawaryjnością, okaże się za kilka lat. Sam system miękkiej hybrydy spowodował że turbo wstaje os 2000 obrotów, także ciężko tym autem dynamicznie ruszyć. Teraz po zakupie zastanawiam się jak producent przewidział serwis paska od IGS.
Suzuki SX4 II S-cross Facelifting