Szukaj

Informacje o Skoda Octavia IV RS Kombi

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Czwarta generacja czeskiego kompaktu została oficjalnie przedstawiona podczas konferencji prasowej w Pradze. Octavia urosła w stosunku do poprzedniczki, auto stało się także bardziej dynamiczne i zyskało nowoczesny wygląd. Nadwozie oparte na platformie MQB zostało powiększone zarówno wszerz jak i wzdłużz zarówno w wersji liftback, jak i kombi mierzy 4689 mm długości (+19 mm) i 1829 mm szerokości (+15 mm), rozstaw osi nie uległ zmianie i liczy 2686 mm.

 

czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz

Skoda Octavia IV RS Kombi – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4689 mm
Szerokość 1829 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2003 mm
Wysokość 1468 mm
Rozstaw osi 2656 mm
Rozstaw kół - przód 1543 mm
Rozstaw kół - tył 1535 mm
Zwis przedni 910 mm
Zwis tylny 1094 mm
Prześwit 120 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1700 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 640 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
3,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 30% / przeciw: 70%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

2,6
~Bajkowa Skoda :(
Skoda Octavia IV
RS Kombi 2.0 TSI 245KM 180kW
Spędzam za kółkiem sporo życia ;) rocznie taka jest moja moją praca auto to mobilne biuro . Strasznie wkurza się człowiek że po trasie z Łódź - Szczecina wysiadam zmęczony i połamany. A przede mną jeszcze dobrych kilka godzin jazdy często w niesprzyjających warunkach . Miałem kiedyś służbowego Forda i bardzo miło wspominam ten przestronny tapczan. Skoda nie dość że mało wygodna raczy człowieka trzeszczącym wnętrzem czuć oszczędności i niechlujne spasowanie . Ta nowa octavia RS ( co miała umilać pracę ) ma masę zbędnych bajerów typu animacje w tylnych lampach przy ich włączaniu ale nie jest fajna. Jest jak wymalowana, kapryśna ale zgrabna dziunia, która nadaje się tylko do ostrej jazdy na wprost bo w zakrętach rozchyla nogi do do rowu prowadzi jednak do pokazu przed kumplami jest idealne nie znają się wiec RS robi wrażenie .
2,5
~Oszukany
Skoda Octavia IV
RS Kombi 2.0 TSI 245KM 180kW
Wiadomą rzeczą jest radość nowe auto, czar jednak w przypadku skody RS mija bardzo szybko . Kłopoty z pojawiły się niemal natychmiast eCall / sos , informacja że pasy są nie zapięte a są , chromy początkowo tył prawa strona teraz i przód kierowca jest to norma w grupie Vag nie wolno na nie patrzeć lać wodą a myjka jest zakazana, co jakiś czas nie zadziałała kamera cofania jak i klapa się obrazi i się nie zamknie tył , kilka razy ekran tabletu czarny , akumulator po zaledwie pół roku padł wstawiono nowy obecnie ledwo dycha doładowuje bo co mam zrobić . lato słońce świeci pod kątem i mamy wysyp informacji że coś nie działa ( tempomat , aut. światła itp ) Radar jest tak umiejscowiony że zimą minimalny śnieg sprawia podobną reakcje oblepia się i nie działa Żeby jeszcze te DSG było normalne niestety auto jest nastawione na Eco jazdę ( a mowo o RS nie o 1.0tsi ) tryb S poprawia sprawę jak i spalanie przy okazji . Ogólnie co jakiś czas akcja przywoławcza coś tam niby naprawiają raz działa raz nie . Najgorsze jest traktowanie przez serwis mają cię totalnie w d... Z całą stanowczością mogę stwierdzić że nienawidzę tego auta . i jest jednym wielkim nieporozumieniem w każdej kategorii ( jako RS ) Sam do dziś nie wiem dlaczego dałem się na to auto namówić rozum mi odebrało pomroczność trudno powiedzieć .
3,0
~Firmowe
Skoda Octavia IV
RS Kombi 2.0 TSI 245KM 180kW
Do wyboru Golf 8 1,5 TSI praktycznie pełna wersja lub Octavia RS praktycznie golas nawet na lakier brakło . Dotychczas firma dawała do wyboru inne auta zatem padło na Skode . Opinia fanów marki była bardzo pozytywna jakoby dobre godne polecania auto . Fakty -- prowadzenie/jazda nie wiem dlaczego to auto nie potrafi przekazać 245 KM na opony a one na drogę dodanie gazu tak dla frajdy po to jest te auto sprawia zakłopotanie bo albo łupnie nam coś ze tak z cztery razy ( systemy ) a jak zacznie jechać to lata na lewo i prawo ??? sytuacja pogłębia się na kiepskiej drodze czy to mokrej ( TDI 4x4 niema tak testowałem ) Zakręty auto tego typu przy załadunku rodzinnym w zakrętach powinno iść jak po sznurku ale nie ta Skoda jest dobrze ? nie! RS nie powinien jeździć jak zwykłe renault Megane czy Opel . Skrzynia tryb sport na autostradzie bajka ale pozostałe to pokaz umiejętności LAGA parokrotnie bym miał stłuczkę bo nie uciekłem skrzyżowania co za wstyd bo nawet Fabia to zrobiła. Jakość wykonania auto zobaczyłem dopiero na oczy przy odbiorze fatygowałem się ok 150 km od miejsca zamieszkania a tu konsola pokryta niby alcantarą wygląda to naprawdę fajnie ;) lecz tunel środkowy tani obskurny plastik tył to dopiero taniość sam plastik zero czegoś porządnego A najgorsza to standardowa tapicerka na fotelach . Gabaryty auta nie wiem ile większa jest od Golfa ale na pewno jest i jest obszernaaaaaaa ;) . Obsługa tabletu no to dopiero się postarali działa wolno wiesza się wywala że coś nie działa za dwa dni śladu niema po komunikacie . Ostatnio jednorazowo odmówiła zamknięcia się ta moja Skodzina . Wpadłem nawet po ratunek na forum ale tam "Fanatycy Skody" walczą z takimi jak ja zepsuło się bo nie potrafisz obsługiwać skody to twoja wina bo skoda jest idealna a jak nie działa to i tak twoja wina szkoda było czasu nawet na jeden wpis z pytaniem .

Usterki Skoda Octavia IV

Liczba wpisów: 30
System Front Asist niedostępny
  • Skoda Octavia IV Kombi 1.5 TSI 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 5
Codziennie pojawiający się komunikat o niedostępności lub dostępności w ograniczonym zakresie systemu Front Asist. Serwis twierdzi że Skoda pracuje nad modyfikacją oprogramowania. Druga wkurzająca sprawa: to system Line Asist zawsze się automatycznie włącza po każdym uruchomieniu a jest to tak niedoskonały system że kiedyś mnie zabije jak go zapomnę wyłączyć po uruchomieniu. Może jest dobry na autostradach i ekspresówkach ale na drogach gminnych i powiatowych jest prawdziwą zakałą, Czyta np dłuższe łaty na drodze i inne przeszkody jako linie i ciągle cię koryguje i krzyczy na pulpicie. Jak mijasz się z TIRem na wąskiej drodze to wypycha cię na środek. Trgedia trzeba wyłączać bo cię zabije.
Problem z elektryką
  • Skoda Octavia IV Liftback 1.5 TSI EVO 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • 36 tys. km
Witam mam problem z Škodą Octavią przy przebiegu nie całych 37 tys auto zaczęło szwankować do tego stopnia ze samochód co tydzień wraca do serwisu skody. Problemy wystąpiły przy serwisie na 30 tys i także została zrobiona akacja serwisowa gdzie samochód z wyjechaniu z serwisu i zrobienia 1000 km zaczął na biegu jałowym drgać i nie równo pracować. Przy zdobieniu następnych 5000 km zaczęły wyskakiwać wszystkie możliwe kontrolki a także błędy występują po przekroczeniu 170km/h . Na ten moment samochód znowu wraca na lawecie do serwisu. Czy miał ktoś taki sam problem ?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Drgania podczas hamowania
  • Skoda Octavia IV Liftback 2.0 TDI 150KM 110kW od 2020
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 26
Nie 4
To już ponad 40tys km jazdy z problemem drgań podczas zwalniania z wyższych prędkości. Auto po kilku próbach zwolnienia np. ze 140km/h do 100km/h zaczyna drgać, wibrować podczas kolejnego używania hamulcy. Wymiana klocków i tarcz na nowe w ASO (nowy indeks - czyli jakieś zmiany) nic nie pomaga,problem pojawia się po kilkuset kolejnych kilometrach, a na domiar złego w "gratisie" dostajemy piszczenie hamulcy podczas poruszania się np. w korku... Najbardziej irytujące jest to że polska centrala Skoda Auto bagatelizuje problem a ASO męczy się z klientem...
24 komentarze
Skoda Octavia IV RS Kombi