Szukaj

Informacje o Renault Scenic IV

Lata produkcji: 2015 – 2019
Segment: VANy
Dla debiutującej na rynku w roku 2016 czwartej generacji Renault Scenica pierwowzorem koncepcyjnym był prototyp z roku 2011 o nazwie Renault R-Space Concept. Czwarta generacja modelu jest pierwszym Sceniciem, który tak kategorycznie wyróżnia się własnym designem, zaledwie lekko powiązanym z modelem Megane. Nadto, mimo że producent zarzeka się, że mamy do czynienia cały czas z samochodem segmentu MPV, zostały zastosowane w nim niektóre elementy crossovera. Renault Scenic IV został zbudowany na modularnej platformie podłogowej Renault-Nissan Common Module Family, podobnie jak m.in. modele Megane czwartej generacji, Espace piątej generacji oraz Talisman.
czytaj więcej
Powagosław

Najbardziej awangardowo wystylizowany minivan ostatnich lat. Koncepcja jest jednak w pełni zrozumiała – to próba zaistnienia auta z wymierającego segmentu MPV w świecie rodzinnych wozów zdominowanym przez crossovery.

~Powagosław
Luzacjusz

Jak na ironię, honoru minivanów Renault nie broni dziś Espace (już w szatach crossovera), tylko Scenic. Z chęcią zakrzyknąłbym: „Gnaj sceniczny epigonie!”, ale nie ma po co. Jego projektanci wystarczająco przeszarżowali.

~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Całokształt - Karoseria - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,6
~PP
Renault Scenic IV
Minivan 1.6 dCi 130KM 96kW
Jako całokształt bardzo udane auto. Na prawdę wygodnie się nim jeździ i jestem zadowolony z zakupu. Natomiast w ramach opinii parę mankamentów bo wiadomo że łatwiej narzekać. 1. Opony (jedynie słuszne). Opis poniżej 2. Czujnik deszczu. Jest to już 3 samochód (inne marki) ale zawsze mam do tego zastrzeżenia, Niby jest regulacja intensywności ale działa jak chce auto a nie ja. To mnie na prawdę wnerwia 3. Czyta znaki drogowe z ograniczeniem prędkości. Kompletna bzdura i bez sensu (szukam jak to wyłączyć). Zamiast czytać z mapy pamięta ostatnie ograniczenie. Czyli 100 m przed miastem jest ograniczenie do 70 km, po czym biała tablica (czyli 50 km) a on cały czas wyświetla 70. Więcej szkody to daje niż ułatwia jazdę 4. Wielki bajer, head up display. Nie używam bo jest bez sensu. Wyświetla prędkość, którą mam wielkimi "wołami" na głównym wyświetlaczy, znaki z ograniczeniem (czyli punkt 3) i strzałki GPS co jest nawet fajne ale ja generalnie jeżdżę na mapach googla.
4,7
~zadowolony tatuś
Renault Scenic IV
Minivan 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Powiem tak - to auto nie spodoba się miłośnikom starych Sceniców. Przestało by kanciastym autobusem a stało się pięknym i funkcjonalnym autem dla rodziców z dziećmi. Jak chcesz mieć tylko funkcjonalne auto to aktualnie pozostaje tylko Traffic albo Kangoo, jak potrzebujesz komfortu kompakta dla rodzica i funkcjonalności dla dzieci, a przy okazji chcesz po prostu cieszyć się wyglądem auta z zewnątrz i wewnątrz - to Scenic IV to zapewnia. Dla mnie idealny balans praktyczności, wyglądu, komfortu i bezpieczeństwa. Przy tym auto jest kompaktowych rozmiarów, więc parkowanie w mieście nie jest katorgą.
3,0
~miś
Renault Scenic IV
Minivan 1.3 Energy TCe 160KM 118kW
Owszem samochód wygląda ładnie, ale jest wyraźnie gorszy od poprzedniego modelu. Uważam, że jestem uprawniony do tej opinii, bo jest to już mój czwarty scenic. Opadające siedzenie kierowcy (to jest zagrożenie dla bezpieczeństwa, bo kierowca w trakcie jazdy widzi coraz mniej) Brzęczące zagłówki Na tapicerce widać każde dotknięcie palcami Lusterko do obserwowania dzieci jest źle umieszczone, zasłanie lusterko wsteczne Brak elektrycznej blokady tylnych drzwi Słońce prześwituje przez zawiasy osłony przeciwsłonecznej Fatalne tłumaczenie tekstów w panelu sterującym Spryskiwacze reflektorów użyte na autostradzie nie chowają się na miejsce Itd
Średnie spalanie dla Renault Scenic IV
6,0 – 7,8
l/100 km
5,6 – 6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Renault Scenic IV
Minivan 1.5 dCi 110KM 81kW
Autem przejechałem obecnie ponad 20t.km. Trasy mieszane, do pracy ponad 20km, w tym większość poza miastem i nie korzystam z trybu eko. Poza wyjazdy typu wakacje, średnia z kasowania po 6t.km 5,5 litra, w tym autostrady prędkość 130-140 km. Wyjazd nad morze prawie nie korzystając z autostrad, spokojna jazda do 100 max krótkie kawałki 120 km po 900 km i 4 osoby plus bagaż 4,9 litra. Wyjazd w góry po 740 km, odcinkowo max prędkość 120km, 5,1 litra. Zeszły roku pętla bieszczadzka z przyczpą kamipngową 1200 dmc, bagaż oraz 4 osoby ( o dziwo przy tej małej mocy i pojemności auto dzięki skrzyni automatycznej sprawowało się bardzo dobrze, szczególnie na pętlach, podjazdach, zawrtokach, czy cofaniu z góry na wąskich drogach z przyczepą w przypadku mijanek). Spalanie z tego wyjazdu po 1600 km, 8,5-9,4 litra wyjazd, powrót 8,3-9,2 z tankowań, (komputer wskazywał podobne dane). Prędkości raczej dopuszczalne, przy próbach na autostradzie jazdy w okolicy 110, spalanie do 10,5 litra i oczywiście bardzo zależnie od warunków, tj. wiatru. Przejazdy typu sama autostrada prędkość do 130 km/godz do 6,7 litra, prędkość min. 130 km/godz po 300 km spalanie średnio od 6,7 - 7,3 litra. Przy prędkościach pow. 140 km/godz spalanie już znacznie wzrasta. O dziwo auto spala niewiele w cyklu miejskim, jednak jeżdżę spokojnie i korzystam ze start/stop w korkach.
5,9
Renault Scenic IV
Minivan 1.3 Energy TCe 140KM 103kW
Przebieg 7 tys km. Podane jest rzeczywiste spalanie (wg tankowań do pełna - kilka odczytów) różniące się od wskazań komputera, gdyż komputer zaniża o ok 0,4 L/100km (mam też megane 1,4 2009 r i tam wskazania kompa są zawyżane o 0,2 l/100km). Ciężko osiągnąć wartości podane przez producenta ale i tak jest dobrze. Chwilę jeździłem na eko ale spalanie było takie same. Dodam że jeżdżę dobrze ekodrivingiem choć czasami zdarza mi się mocniej przycisnąć. Megane 1,4 tce 130 KM w takim samym użytkowaniu pali mi 6,9 a jest ok 200 kg lżejsza i mniejsza buda. Zatem scenic IV 1,3 tce 140 KM to bardzo dobry wynik i duży postęp w technologii. Niestety silnik w Sce IV jest głośniejszy niż w Meg III 1,4. Zawieszenie w SiV jest rewelacyjne (pięknie się prowadzi w zakrętach) ale niestety nie na nasze drogi, gdyż na wyrwach i dołach dość głośne (np w porównaniu do Sce II).
5,6
Renault Scenic IV
Minivan 1.7 Blue dCi 120KM 88kW
Szczeniak w miarę oszczędny. Spalanie znacznie wzrasta przy używaniu klimatyzacji w połączeniu z "ciężką nogą" w szczególności jeśli jeździ się tzw. wokół komina. Na trasie świetnie dba o portfel i nie wytrzepie ostatniego grosz z kieszeni. Jako użytkownik trzeciej z kolei generacji jestem z niej najbardziej zadowolony.
Renault Scenic IV