Szukaj

Informacje o Nissan Leaf

Lata produkcji: 2011 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2011, kompaktowy hatchback z segmentu C (niższa klasa średnia) jest pierwszym autem japońskiego producenta o napędzie elektrycznym. Pierwowzorem Nissana Leaf był prototyp z roku 2009 noszący nazwę EV-11. Samochód powstał na platformie podłogowej Nissan C platform, tak jak m.in. model Tiida. Nissan Leaf jest też pierwszym samochodem elektrycznym, który został zwycięzcą europejskiego plebiscytu Car of The Year 2011 oraz World Car of the Year 2011. Leaf po angielsku znaczy „liść”, jest to jednak w tym przypadku także skrót od Leading, Environmentally friendly, Affordable, Family car, co można przetłumaczyć jako „Przodujący, przyjazny dla środowiska, rodzinny samochód za rozsądne pieniądze”.
czytaj więcej
Powagosław
Niewątpliwie oryginalny. Czy ładny – to już bardziej wątpliwa kwestia. Nie do końca rozumiem, dlaczego znakiem rozpoznawczym tzw. aut ekologicznych musi być ich udziwnienie. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziś wszystkie samochody wyglądają tak samo, wszystkie piosenki brzmią tak samo i wszystkie polskie komedie są tak samo nieśmieszne. Aż tu nagle zjawia się coś tak innego. W całej brzydocie tego auta, jego inność jest jak objawienie. ~Luzacjusz

Nissan Leaf – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Nissan Leaf

Cena od: 155 900 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Nissan Leaf

Liczba ocen: 13
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wentylacja i ogrzewanie - Ergonomia

Wybrane oceny

4,6
~Grzegorz
Nissan Leaf I
Hatchback 5d Elektryczny 109KM 80kW
Jak za używane auto z 2013 z ceną ok. 40 tys. jak najbardziej warto. Zwłaszcza do jazdy po mieście i na krótkich dystansach. Mój Leaf ma baterię 24 kWh i wystarcza na jazdę po mieście do 120 km w lecie i do 100 km w zimie (najmniej udało mi się przejechać 90 km). Jeżdżąc do 30 km tylko po mieście dieslem zawsze miałem problemy z filtrem cząstek stałych i zaworem EGR dlatego wybór padł na elektryka. Auto kupione jako 3 w rodzinie, ale od razu stało się na co dzień 1. Stojąc w korku mam błogą ciszę i zerowe zużycie energii pomijając ogrzewanie. Pomimo, że ma pompę ciepła, to i tak załącza grzałkę oporową kiedy wychodzę z pracy, ponieważ auto jest mocno wychłodzone, ale za to po uruchomieniu auta z wentylacji od razu leci gorące powietrze i mamy błyskawicznie ciepło. Leaf ma bardzo dobre przyspieszenie i płynne hamowanie silnikiem z odzyskiem energii. Jeżeli chodzi o ładowanie w domu prądem AC to wszystko zależy od kabla (ładowarki). Ja posiadam taką, którą można regulować od 1A do 32A co 1A. Mając dobrą instalację w garażu spokojnie można ładować się prądem 16A co daje 3.7 kW. Podsumowując - do jazdy po mieście do 100 km idealny, na trasę jednak poczciwy diesel Croma.
4,8
~Mateusz
Nissan Leaf II
Hatchback Elektryczny 40kWh 150KM 110kW
Świetne auto! Pojemne, wygodne z wystarczającym zasięgiem na codzienne użytkowanie. (realnie 300 km po mieście, 200km w trasie). Ładuje z gniazda i na szybkich ładowarkach. Przy moim przebiegu 1 ładowanie wystarcza na 3 dni jazdy. Jakość wykonania na poziomie VW. Świetna funkcja E-pedal. (pedał gazo - hamulca). Polecam każdemu jako auto na co dzień jeśli nie robisz więcej niż 200 km. W zakresie baterii nie odczułem żadnych problemów związanych z chłodzeniem powietrzem baterii. Minusy kiepskie dywaniki - wymieniłem na inne, za krótki podłokietnik bez regulacji, słaba aplikacja, brak możliwości ograniczenia ładowania do 80%, system multimedialny archaiczny jak na dzisiejsze czasy. (można korzystać z google)
4,9
~Tom
Nissan Leaf II
Hatchback Elektryczny 40kWh 150KM 110kW
Przejechane 50k w 2 lata, brak jakichkolwiek usterek, bateria wciąż 100% , zasięg miasto 290 km, zima trasa ok 25% mniej, bardzo ekonomiczny , szczególnie gdy ładowany w taryfie nocnej, zużycie prądu ok 16kwh/100km. Dynamiczne , wygodne i pojemne auto, 2 rowery górskie miesząca się w nim bez problemu.

Raporty spalania Nissan Leaf

Liczba raportów: 17
Średnie spalanie dla Nissan Leaf
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

243
Nissan Leaf II
Hatchback Elektryczny 40kWh 150KM 110kW
głupio opisywać wg schematu gdyż wiele zależy od temperatury za oknem i stylu (oraz prędkości) jazdy. zasięg 210km to mroźna zima z włączonym ogrzewaniem itp. przy spokojnej jeździe w terenie mieszanym lub mieście (większy odzysk) przejechanie 270 jest możliwe, zaś w skrajnych przypadkach można też jeszcze trochę ten zasięg zwiększyć (najwyższe moje wskazanie komputera to 282km). [podobno jeden ze znanych youtooberów przekroczył wartość 300]. na trasie lepiej planować ładowania co max 200km. należy pamiętać, że nie wyjeżdżamy aku do "0" więc (przynajmniej w moim przypadku) maksymalny zasięg jest teoretyczny (realnie przejechałem 252 km i zostało 7% aku (1%= ~2,7km) ) obecne średnie moje spalanie [po ponad 2 latach wolnego ładowania z 230W / częste szybkie ładowanie jest uznawane przez nissana za jedną z głównych przyczyn spadku mocy aku (u mnie nadal 100% sprawności, co dalej zobaczymy)] to 14,9kWh /100km (po zmianie stylu jazdy zeszło z 15,2) średni czas ładowania podałem orientacyjny dla wartości z 20-30% do ponad 90-100%, realnie bywa różnie: po przyjeździe do domu decyzję o ładowaniu podejmuję w zależności od przewidywanych w danej chwil potrzeb jazdy z uwzględnieniem zapasu na nieprzewidziane km - zazwyczaj doładowuję nocą przy 20-30% ale jak trzeba (lub jest okazja w dzień gdy na fotowoltaikę pada słonko) to doładowuję i przy 60% naładowania - wymaga to przywyknięcia ale zapewniam nie jest upierdliwe; pomaga przycisk otwarcia klapki gniazd na kokpicie - nie trzeba szukać przycisku na pilocie kluczyka ;).
207
Nissan Leaf I
Hatchback 5d Elektryczny 109KM 80kW
Średni minimalny zasięg to trasa równo 170km z miasta przez kręte drogi wiejskie do miejsca docelowego i z powrotem, zimą przy dużych różnicach wysokości i odczuwalnym wietrze czołowym. Po trasie komputer wskazywał 5 mil pozostałego, orientacyjnego zasięgu. Średni maksymalny zasięg 220km to trasa kilkukrotnie pokonywana w przeciągu roku w różnych warunkach pogodowych wyjazd z miasta, podróż autostradą, ładowanie w punkcie przy drodze. Komputer wskazuje 10 mil pozostałego zasięgu. Maksymalny zasięg 230km to ta sama trasa, co w średnim maksymalnym, ale inny punkt ładowania. Samochód z w pełni naładowaną baterią bez dodatkowego bagażu, pasażerów dotarł do punktu ładowania z pozostałym zasięgiem 2 mil. Na czas ładowania duży wpływ ma temperatura baterii, aktualny stan załadowania i poziom, do którego chcemy załadować baterię. Optymalnie czasowo to ładować baterię z okolic 20% do 80% (specjalna funkcja ładowania) ze zwykłych garażowych gniazdek.
140
Nissan Leaf I
Hatchback 5d Facelifting Elektryczny 109KM 80kW
Minimalny zasięg to zima, maksymalny lato. Prędkość w trasie koło 90-100 km/h. Super auto do miasta, nie polecam na trasy. Podane szybkie ładowanie w zakresie 10-90%.
Nissan Leaf