Szukaj

Informacje o Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Mazda CX-30 to zupełnie nowy model w gamie japońskiego producenta. Nowy SUV jest większy od CX-3 a niewiele mniejszy od CX-5. Model bazuje na Mazdzie 3 i czerpie z jej technologii pełnymi garściami.

Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1988 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 213 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny i-STOP
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny i-STOP
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny i-STOP
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~Jacek
Mazda CX-30
Crossover 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Mazda właśnie przeszła swój chrzest bojowy. Odbyła objazd po części Europy. W niespełna 3 tygodnie zrobiła 4027 km. Spisywała się świetnie. Średnie zużycie przez całą podróż, wg wskazań komputera - 7,4 l/100km. Podróżowały dwie osoby, ale bagażnik i tylne siedzenia były załadowane. Subiektywne odczucia: dobry komfort podróży, dobre wyciszenie, rozsądne zużycie paliwa. Jadąc przez Niemcy i gnając auto 150-160 km/h pokazywała zużycie 9,5 l/100km, ale jadąc po Niderlandach, gdzie na autostradzie jest ograniczenie do 100 km/h spalanie wynosiło 5,3 l/100km. Na innych odcinkach od 6,5 do 7,6 l/100km. Z innych uwag to przy wjeździe do tunelu czujnik zmierzchu mógłby działać ciut szybciej, ale było ok. Czasem brakowało trochę turbo, ale tragedii nie było. Niestety pojawiła się już na początku podróży drobna usterka: W samochodzie podczas jazdy w trasie, po upływie 10 - 15 minut, od momentu odpalenia, pojawia się komunikat "Kamera Driver Monitoring zasłonięta. Jedź bezpiecznie" oraz "i-ACTIVSENSE tymczasowo wyłączony". Komunikaty pojawiają się naprzemiennie. Już zgłoszone do ASO ale diagnostyka dopiero w przyszłym tygodniu. Ogólne wrażenia bardzo pozytywne.
4,9
~Jacek
Mazda CX-30
Crossover 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Mazda właśnie przeszła swój chrzest bojowy. Odbyła objazd po części Europy. W niespełna 3 tygodnie zrobiła 4027 km. Spisywała się świetnie. Średnie zużycie przez całą podróż, wg wskazań komputera - 7,4 l/100km. Podróżowały dwie osoby, ale bagażnik i tylne siedzenia były załadowane. Subiektywne odczucia: dobry komfort podróży, dobre wyciszenie, rozsądne zużycie paliwa. Jadąc przez Niemcy i gnając auto 150-160 km/h pokazywała zużycie 9,5 l/100km, ale jadąc po Niderlandach, gdzie na autostradzie jest ograniczenie do 100 km/h spalanie wynosiło 5,3 l/100km. Na innych odcinkach od 6,5 do 7,6 l/100km. Z innych uwag to przy wjeździe do tunelu czujnik zmierzchu mógłby działać ciut szybciej, ale było ok. Czasem brakowało trochę turbo, ale tragedii nie było. Niestety pojawiła się już na początku podróży drobna usterka: W samochodzie podczas jazdy w trasie, po upływie 10 - 15 minut, od momentu odpalenia, pojawia się komunikat "Kamera Driver Monitoring zasłonięta. Jedź bezpiecznie" oraz "i-ACTIVSENSE tymczasowo wyłączony". Komunikaty pojawiają się naprzemiennie. Już zgłoszone do ASO ale diagnostyka dopiero w przyszłym tygodniu. Ogólne wrażenia bardzo pozytywne.
3,6
~Mateusz Derek
Mazda CX-30
Crossover 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Auto dostała żona z firmy, jest to któreś auto z kolei, które jest we flocie...i kolejny kupiony bubel na kołach. pierwsza rzecz to jakość wykonania wnętrza, szwy na kierownicy ...w sumie ich nie ma, zgłoszone do serwisu a serwis milczy, druga kwestia to silnik a raczej jego spalanie, przy normalnej jeździe w mieście nie ma możliwości zejścia poniżej 10/10.5 litrów na 100km w trasie przy 140 km/h spalanie sięga 11 litrów nawet 12...na zbiorniku nie jesteśmy w stanie zrobić więcej niż 380/390 km.....skąd Mazda wymyśliła takie wyniki to ja nie wiem...Trzecia kwestia to potencjalny zasięg na systemie pseudohybrydowym...1300 km bez mała, no to jakiś żart. Samochód odebrany z salonu i od razu problem ze zbieżnością, auto ściągało w prawo, po zgłoszeniu problemu auto zostało "poprawione", że straciłem dwie godziny na poczekalni bo jak było tak zostało. Skóra na kierownicy wyciera się jak skarpetki z targu od rumuna, a ręce mam zadbane a nie tarkę jak to nie którzy. Jednym słowem zawiedzeni jesteśmy tym autem bardzo. przez te wszystkie problemy każdy przejechany kilometr sprawia, że coraz bardziej go nie lubimy... Na 100% nie kupiłbym tego auta ponownie.

Usterki Mazda CX-30

Liczba wpisów: 14
brak wyłączenia na stałe alarmu dźwiękowego przy wadliwym działaniu systemu rozpoznawania znaków drogowych i zmęczenia kierowcy
  • Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Nie można na stałe wyłączyć alarmu dźwiękowego systemu rozpoznawania znaków drogowych i rozpoznawania zmęczenia kierowcy. System często się myli i np. odczytuje 30 km zamiast 80 km na znaku który jest częściowo przybrudzony albo nie zauważa nisko położone znaki albo odczytuje znaki z reklam. Wystarczy przekroczenie prędkości o 1 km przy jeździe z górki na tempomacie ustawionym zgodnie z obowiązującym ograniczeniem prędkości , aby uruchomić alarm. System rozpoznawania zmęczenia i rozproszenia uwagi kierowcy potrafi włączyć się wielokrotnie bez uchwytnego powodu, gdy jestem zupełnie wypoczęty, nic nie gmeram przy niczym i jadę prostą drogą bez zmiany pasy ruchu. O ile sygnały dźwiękowe do systemu rozpoznawania znaków można wyłączyć za każdym razem po starcie silnika za pomocą łatwo dostępnego przycisku to system zmęczenia kierowcy trzeba dezaktywować z poziomu menu również za każdym razem po starcie silnika. Bardzo rozpraszające i odwracające uwagę kierowcy od sytuacji na drodze. Zamiast obserwować drogę , zaczyna się człowiek skupiać na tym co dzieje się w środku samochodu poszukując przyczyny alarmu.
Nie działa zamykanie samochodu ( klamki)
  • Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW 2019-2021
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 27
Nie 3
W warunkach nadmiernej wilgotności jesień - zima ( deszcz, myjnia) przestają działać klamki, czyli nie da się zamknąć samochodu za pomocą dotykowych czujników na klamkach. Po próbie doszczelnienia wymiana na nowe. Po roku jesień- zima ta sama historia . Czekam na naprawę.
7 komentarzy
Airbag
  • Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 3
Komunikat problem z systemem poduszek. Przebieg 5 km. Rocznik 2021. Problem pojawił się w nowym samochodzie. Serwis twierdzi że to wiązka od poduszki i wysłał to do gwaranta czyli do Mazdy z całą dokumentacja i diagnostyka. Czekam na odpowiedź i oczywiście usunięcie usterki.
2 komentarze
Mazda CX-30