Szukaj

Informacje o Mazda 3 IV Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Mazda 3 to kompaktowy model z segmentu C (niższa klasa średnia), który produkowany jest od 2003 r, . Model był następcą znanej serii 323 i podobnie jak ona stał się sukcesem rynkowym – wygrał szereg nagród w konkursach na samochód roku, np. w Danii, Czechach, Chorwacji i Turcji. Dwie pierwsze generacje „trójki” zbudowane zostały na platformie podłogowej C1 opracowanej przy kooperacji Forda, Mazdy i Volvo. Pierwowzorem Mazdy 3 pierwszej generacji był prototyp MX-Sportif. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 3 była oferowana jako Axela. Usportowiona odmiana modelu to Mazda 3 MPS w Europie oraz Mazdaspeed3 w Stanach Zjednoczonych. Trzecia generacja modelu dostępna jest od roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław

Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.

~Powagosław
Luzacjusz

Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 213 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny i-STOP
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny i-STOP
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Silnik + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Całokształt - Widoczność

Wybrane oceny

2,9
~A.
Mazda 3 IV
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Jest awaryjna jak diabli. Samochód mam niespełna dwa lata (kupiony od dealera z przebiegiem 25 000), teraz ma niespełna 51000 i właśnie kolejny - chyba 9 - raz stoi w serwisie, tym razem po awarii skrzyni biegów. ASO jeszcze nie wie, czy to usterka oprogramowania czy mechaniczna, w każdym razie w grę wchodzi zarówno wgranie nowego softu jak i wymiana skrzyni. Problem ze skrzynią pojawił się dosłownie kilka dni przed końcem fabrycznej gwarancji. Mam wykupioną dodatkową, ale raczej nie będzie mi dane jej przetestować - po tej naprawie sprzedaję ten samochód, szkoda nerwów. Częściej jeżdżę z tym samochodem do ASO, niż z wcześniejszymi złomkami jeździłam do mechanika, i to od pierwszego miesiąca posiadania tego samochodu. Przez te niemal dwa lata i jakieś 25 000 przebiegu jeździłam do ASO z zepsutymi lusterkami, klamkami (auto nie dawało się zamknąć albo otworzyć), kluczykiem (nie chciało odpalić bez przyłożenia kluczyka do guzika start, a sam kluczyk się połamał dość szybko mimo noszenia w etui), wadliwie działającymi czujnikami martwego pola (pokazywały na krzyż), nieprecyzyjnym pokazywaniem stanu baku ("to cecha a nie wada"). Do tego jedno ASO podpięło wiązkę na krzyż więc wariowały czujniki, a drugie przy którymś serwisie nie dokręciło klem na aku i później przez kolejne wizyty nie potrafiło tego zdiagnozować jako przyczyny gaśnięcia samochodu i świecącego się checka po odpaleniu. Samo ASO (przynajmniej te, z którymi miałam do czynienia) to niska jakość obsługi - o wszystko trzeba się wykłócać i dbać o swój interes, bo inaczej człowieka spuszczają na drzewo bez cienia żenady. W pierwszym ASO z którego korzystałam przez pół roku mnie zbywali z tymi kluczykami i lusterkami, twierdząc że za problemy z otwieraniem samochodu odpowiadają słabe baterie w kluczyku. Jak zgłosiłam jednocześnie klamki i lusterka, wymienili klamki (odpinając przy okazji wtyczkę od guzika blokującego zamki od wewnątrz), a lusterka stwierdzili że działają prawidłowo. W efekcie dwa dni później auto znowu było w ASO. W ogóle nie zgłębili tematu gaśnięcia i checka - inne ASO stwierdziło niedokręcone klemy akumulatora (dokręcili i samochód działa). Po wymianie kluczyków wydali mi nowe egzemplarze, ale bagnety zostały w starym komplecie i moja własna dociekliwość sprawiła, że dość szybko się zorientowałam. Zdarza się, że czujniki włączają się bez powodu (np. stoję w korku i nagle ostrzeżenie i kamera przednia się włącza). Bardzo źle działa tempomat podczas jazdy na łuku - auto wychwytuje samochód na pasie obok jako przeszkodę i zaczyna gwałtownie zwalniać. Nie wspominam już nawet o jakości plastiku na zegarach i piano black na tunelu środkowym, bo auto przy 51 kkm wygląda jakbym w środku woziła dzikie wściekłe koty. Te dwie gwiazdki tylko za wrażenia estetyczne, nagłośnienie i relatywnie komfortową jazdę. Podsumowując: nigdy więcej mazdy.
4,4
~Adam
Mazda 3 IV
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Miałem 6 z 2009r była super . Zmieniłem na 3 i jestem rozczarowany. Po 6 miesiącach ciągle coś trzeszczy i zgrzyta to z kokpitu , to przy bocznym słupku. Czujnik pod klamką żyje własnym życiem , raz działa raz połowicznie ( trzeba szarpnąć za klamkę ) a raz wcale . Multimedia przy wyborze kontaktu pokazują inne numery ale po wybraniu łączą prawidłowo. Tyle na MINUS . Na PLUS wygląd zewnątrz i wewnątrz jest SUPER bardzo agresywny , pakiet spojlerów, przyciemniane szyby i dwa wydechy robią świetną robotę . Silnik bardzo oszczędny , elastyczny i żwawy . Prowadzi się pewnie i dobrze trzyma się drogi .
4,1
~Marian
Mazda 3 IV
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
O zaletach nie bede pisal bo kazdy sobie je znajdzie sam jak mu sie spodoba Mazda, natomiast wady sa z reguły ukryte i wychodza dopiero po zakupie. A wiec: Samochód malo komfortowy, twarde zawieszenie. Widocznosc do tyłu to dramat. Strasznie irytujace jest to ze jak cos sie wyłącza to po ponownym uruchomieniu silnika znowu jest to włączone np wyswietlacz przezierny, i-stop, hamulec reczny, przyciemnianie zegarów. W nocy w lusterku bocznym widac odbijajace sie światełka wylacznikow przy kierownicy a na przedniej szybie zegary i swiatelka z kierownicy. Podsofitka jest slabo doczepiona i jak ktos z pasazerow z tylu naciska wlacznik oswietlenia kabiny to sie rusza cala podsofitka. To tyle, reszta jest ok.

Usterki Mazda 3 IV

Liczba wpisów: 10
Centralny i zapłon
  • Mazda 3 IV Sedan 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW od 2021
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Notorycznie występują problemu z przyciskiem start. Pierwsze to ciągle konieczność wymiany baterii i w kluczyku i w pestce, jakiś dramat, zdychają co kilka miesięcy czasem nawet co 2 mce. Drugi problem to reakcja auta na awarie przycisku start. Po pierwsze nie wyłącza się wtedy zapłon i piszczy po otwarciu drzwi, to powoduje że auta nie da się zamknąć i nie działa automatyczny ręczny, warto wozić w bagażniku kamień pod oponę.. oczywiście żartuje ale lipa zostawiać auto otwarte i bez ręcznego. Drugi problem to jak nie wyłącza się zapłon to zjada akumulator. U mnie akumulator był do wymiany po 20 tys. Dla wskazania awaryjnosci: XI.23 serwis gwarancyjny bez uwag, XII.23 zdechl akumulator, II.24 zdechł zapłon i guzik start (5 raz od zakupu w XI.21). Rozwiązania w tej Mazdzie są do bani, nie można liczyć na nowe auto. Jedziesz w wyjazd w trasę i nagle ci wszystko zdycha.. Druga rzecz.. każda awaria to cały dzień w płacy bo assistans mazdy jedzie 4 godziny a kolejne 2 czekasz na zastępcze.. jak ci zdechnie w trasie to kiepsko. Podsumowując. Celują w klasę premium ale klasie premium mogą buty czyścić.. drugie auto mam nxa i od 9 lat nic nie naprawiałem, akumulator zrobił 240tys.. tylko olej klocki i klimą.. M3 nie jest autem warte swojej ceny.. Bardzo ladny, ale lakier też do bani, fotel skrzypi .. Drugi raz nigdy mazdy nie kupię.
Rysujące się plastiki i szybka zegara oraz mechanizm składania lusterek
  • Mazda 3 IV Hatchback 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW od 2018
  • wnętrze
  • 35 tys. km
Mam problem z rysująca się szybka zegarów, rysuje się od przecierania nawet palcem. Została raz wymieniona i od razu przerysowana przez pracownika aso. Kolejne plastiki to piano black - ta sama sytuacja ale tutaj nie chcą wymienić. Mechanizm lusterek wymieniany po 2 razy z obu stron. Obecnie pojawił się dźwięk trzeszczenia na nierównościach wewnątrz kokpitu- podejrzewam ze coś się poluzowalo przy wymknie szybki zegarów. Kolejna rzecz to po stronie kierowany podłokietnik i materiał pod „skóra” który się odksztalcil od trzymania łokcia. Aaa i jeszcze uszczelka drzwi kierowcy i pasażera która jest przecinana przez drzwi- wymienione ale problem nadal istnieje oraz odpryski na masce od kamieni. Producent umywa ręce. Czy przy powtarzających się usterkach mając auto w leasing jestem w stanie oczekiwać czegoś więcej od producenta?
Problem rozwiązany
2 komentarze
skrzypiące plastiki
  • Mazda 3 IV Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020
  • wnętrze
  • 25 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 0
W aucie po przejechaniu ok 10 000 km dość wyraźnie słychać skrzypienie elementów tapicerki przy jeździe po nierównościach, drodze z kostki brukowej. Auto ma obecnie przejechane ok 25 000 km i plastiki potrafią skrzypieć przy przyspieszaniu. Problem zgłoszony w serwisie - bez rezultatów :( ale potwierdzili podczas jazdy testowej, ze faktycznie dość wyraźnie skrzypi tapicerka ale oni i ich pion techniczny nie mają na to rozwiązania w ramach gwarancji
6 komentarzy
Mazda 3 IV Hatchback