Znamy spalanie rewolucyjnego silnika Skyactiv-X
Europejscy klienci Mazdy mogą już zamawiać Mazdę 3 w wersji z silnikiem Skyactiv-X. Przypomnijmy, jest to jednostka benzynowa, która jednak ma pewne cechy silnika wysokoprężnego.
2-litrowy silnik Skyactiv-X jest pierwszą na świecie seryjnie produkowaną jednostką napędową łączącą zapłon iskrowy silnika benzynowego z zapłonem samoczynnym, jaki posiadają silniki Diesla. W nowej generacji Mazdy 3 jednostka ta generuje moc 180 KM i 224 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nowa Mazda 3 Skyactiv-X z nadwoziem sedan osiąga zużycie paliwa zaledwie 4,3 l/100 km przy emisji CO2 96 g/km.
Mazda 3 z silnikiem Skyactiv-X będzie jednocześnie wyposażona w technologię tzw. miękkiej hybrydy (Mazda M Hybrid). System wykorzystuje instalację 24V i pomaga w ten sposób obniżyć zużycie paliwa i zwiększyć dynamikę, wykorzystując energię odzyskaną podczas hamowania do zasilania pokładowego osprzętu i silnika elektrycznego.
Wersja z silnikiem Skyactiv-X będzie dostępna z sześciobiegową manualną skrzynią Skyactiv-MT lub z sześciobiegową skrzynią automatyczną Skyactiv-Drive. Oprócz przedniego napędu wersja hatchback wyposażona w silnik Skyactiv-X dostępna będzie także z systemem napędu na wszystkie koła – i-Activ AWD.
Mazdę 3 z silnikiem Skyactiv-X można już zamawiać w polskich salonach japońskiej marki. Do klientów pierwsze auta powinny dotrzeć na początku jesieni. Ceny na polskim rynku startują od 112 900 zł.