Szukaj

Informacje o Hyundai Elantra VII

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 1990 kompaktowy sedan klasyfikowany w klasie niższej średniej (segment C), następca modelu Stellar. Elantra jest najlepiej sprzedającym się modelem Hyundaia na świece – dotychczas z hal produkcyjnych zjechało ponad 10 milionów egzemplarzy tego modelu. Do końca drugiej generacji w niektórych krajach Starego Kontynentu (także w Polsce) oraz w Australii oferowany był pod nazwą Lantra ze względu na podobieństwo nazwy do Mitsubishi Elante oraz Lotusa Elana. Nazwa została zunifikowana począwszy od trzeciej generacji (wyłączając Koreę Południową, gdzie auto sprzedawane jest pod nazwą Avante). Najnowsza, szósta generacja Hyundaia Elantra jest dostępna od roku 2016.
czytaj więcej
Powagosław

Bardziej konserwatywne podejście do „rzeźbienia w płynie”, jak określa swój design Hyundai, okazało się strzałem w dziesiątkę. Elantra jest mniej krzykliwa, bardziej elegancka, proporcjonalna w swoich kształtach i rozmiarach. Czasem mniej znaczy więcej.

~Powagosław
Luzacjusz

Kompaktowe sedany mogą być karykaturalnie pokraczne jak podmiejskie wille polskich biznesmenów. Mogą też mienić się swoistym, wymuszonym nieco urokiem, wszak hasło „kompaktowy sedan” samo w sobie jest dość kuriozalne. Elantra jest w tej drugiej grupie, gratulacje.

~Luzacjusz

Hyundai Elantra VII – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Nowy Hyundai Elantra

Cena od: 111 400 PLN
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Widoczność - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Wojtek
Hyundai Elantra VII
Sedan Facelifting 1.6 MPI 123KM 90kW
W czerwcu 2024 roku odebrałem czwartą, nową Elantrę po Faceliftingu 1,6 MPI ze skrzynią CVT w wersji Executive z dodatkowym pakietem SAFETY w inowrocławskim salonie Hyundaia. Powody zakupu kolejnej Elantry były dwa. Pierwszy, to zadowolenie z poprzednich aut, którymi jeździłem a drugi, to zadowolenie z salonu i serwisu Hyundaia w Inowrocławiu. Przejechałem prawie 2000 km i chcę się ponownie podzielić moimi opiniami o Elantrze (poprzednie opinie znajdują się na Autocentrum.pl z 2016 roku pod nickiem Wojtek i z 2022 roku pod nickiem Wojciech). Zacznę od wyglądu (choć to kwestia gustu). Auto wyróżnia się na drodze stylistyką. Nie raz zauważyłem przechodniów oglądających się za przejeżdżającą najnowszą Elantrą. Kilka razy podeszli do mnie kierowcy i wypytywali o silnik, wyposażenie i wrażenia z jazdy. Wielkie brawa dla stylistów Hyundaia. Stworzyli wyjątkowo ładne auto. Jak poprzednie Elantry, tak i ta jest przestronna i komfortowa w czasie jazdy. Brawa za pozostawienie fizycznych przycisków na desce rozdzielczej do sterowania multimediami, klimatyzacją i nawigacją. Wszystko jest pod ręką i proste w obsłudze. Dla lubiących ekrany jest także możliwość sterowania funkcjami auta dotykowo. Deska rozdzielcza i tunel między fotelami po prostu musi się podobać i pasuje do bardzo nowoczesnej karoserii. Auto posiada wiele systemów wspomagających kierowcę w czasie jazdy, które poprawiają bezpieczeństwo podróżujących Elantrą. Mam tylko zastrzeżenia do systemu rozpoznającego znaki drogowe. Moim zdaniem nie jest zbyt precyzyjny. W poprzedniej Elantrze miałem klasyczny automat, w obecnej jest bezstopniowa skrzynia CVT. Pracuje ona doskonale i nie bardzo rozumiem kierowców, którzy generalnie narzekają na głośność pracy takich skrzyń. Hyundai chyba znalazł skuteczny lek na tę bolączkę skrzyń CVT, bo ja jestem bardzo zadowolony z jej pracy, a ponadto auto pali o 0,5 l paliwa mniej na 100 km w porównaniu ze skrzynią automatyczną – klasyczną (na trasie drogami lokalnymi, nie przekraczając 90 km/h pali 4,9 - 5,0 l na 100 km). Wbrew niektórym opiniom moim zdanie auto, jak trzeba, to sprawnie przyspiesza i nie ma problemu z bezpiecznym wyprzedzaniem innych samochodów na drodze. Zawieszenie jak w poprzednich Elantrach jest komfortowe a hamulce sprawnie zatrzymują auto. Zawracanie autem o długości 4,7 m nie sprawia żadnych trudności. Widoczność z kabiny jest dobra. Klimatyzacja i wentylacja działa sprawnie i cicho. Ledowe światła drogowe robią dobrą robotę i działają moim zdaniem jeszcze lepiej od poprzednich ( w Elantrze VI także miałem światła led z przodu i tyłu auta). Fabryczna nawigacja działa zaskakująco dobrze a Bluelink ma sporo ciekawych i przydatnych funkcji, o których nie będę się teraz rozpisywał. Mam jednak kilka pytań do konstruktorów. Dlaczego zrezygnowali z uchwytu do zamykania bagażnika, kosztuje zapewne kilkanaście centów (w Elantrze VI miałem taki uchwyt i nie brudziłem sobie rąk zamykając bagażnik). Dlaczego podłokietnik między siedzeniami jest tak krótki (w poprzedniej Elantrze był regulowany w poziomie). Dlaczego siedzenie przednie dla pasażera jest umieszczone prawie 5 cm niżej (dokonałem pomiaru) niż w Elantrze VI. To auto dla specyficznego odbiorcy a nie samochód sportowy. Kilka osób, które ze mną jechały skarżyło się na problem z wsiadaniem i wysiadaniem z nowej Elantry. Tych kilka niedociągnięć konstrukcyjnych nie zmienia ogólnej oceny Elantry po Faceliftingu. To nadal bardzo przestronne i komfortowe auto, o prostych rozwiązaniach w napędzie i zawieszeniu, ale z nowoczesną i rozbudowaną elektroniką poprawiającą komfort podróżowania i bezpieczeństwo pasażerów. Wygląd auta jest bardzo nowatorski i nietuzinkowy. Samochód wyróżnia się w tłumie podobnych i nijakich aut. Każda kolejna wersja Elantry jest moim zdaniem lepsza ( wiem co mówię, bo to moja czwarta Ela). Mimo kilku mankamentów, o których wspomniałem, jestem bardzo z zakupu zadowolony, a jazda sprawia mi dużą przyjemność. Jedynie szkoda, że Hyundai wycofuje z polskiego rynku takie fajne auto!!!
4,9
~ML
Hyundai Elantra VII
Sedan Facelifting 1.6 MPI 123KM 90kW
Poprzednią Elantrą (rocznik 2011, V generacja) rodzinnie przejechaliśmy (trzech użytkowników) 140000 km. W tym czasie wymieniane były: sprzęgło (2x) , drążek układu kierowniczego, szczotki alternatora, klocki i tarcze hamulcowe (1x). Całkowicie awaryjna więc nie była ale nigdy nie trzeba jej było holować. Wolnossący silnik zmienił się niewiele przez te kilkanaście lat i jest teraz na rynku samochodowym ewenementem. Przy spokojnej jeździe mało pali i mam nadzieję, że będzie niezawodny. Tym razem wybrałem CVT aby uniknąć jałowych dyskusji o tym, kto niszczy sprzęgło. Wygoda użytkowania (multimedia, asystent pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, automatyczne światła, dostęp bezkluczykowy, auto hold, kamera cofania, czujniki przód i tył) jest znacząco wyższa niż ta dla poprzedniej wersji. Jest kilkanaście polskich recenzji na youtube, chyba wszystkie pozytywne. Zagraniczne recenzje są też pozytywne, ale dotyczą samochodów z mocniejszymi silnikami, które u nas nie są dostępne. Android Auto i Apple Car Play są w wersji przewodowej. Za 200 PLN kupiłem na Allegro Carplay Carlink 5.0. Działa bez zarzutu bez żadnych uaktualnień. Nawigacja fabryczna jest zaskakująco dobra. System multimedialny aktualizuje się automatycznie (samochód ma modem GSM). Aplikacja mobilna pokazuje lokalizację samochodu i informacje diagnostyczne. System rozpoznawania znaków drogowych to porażka - działa bardzo przeciętnie. Nie wyłączam ostrzeżeń dźwiękowych chociaż mogą być irytujące.
4,6
~nasztata
Hyundai Elantra VII
Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW
Po pierwszych 2 tys. ok. To mój pierwszy pojazd z CVT, więc wyraźnie słyszalna skrzynia przy przyspieszaniu trochę mnie drażni, ale idzie się przyzwyczaić. Generalnie to samochód dla takich dziadków jak ja, którzy bardziej cenią spokój niż adrenalinę na drodze. Ten pojazd nie zachęca do przekraczania 120 km/h, czy gwałtownych zrywów. Czasem, przy wyprzedzaniu, przydałoby się coś więcej pod tą maską (szkoda, że w Polsce nie ma N-ki, albo chociaż silnika 2.0), zwłaszcza że mam też CIVICa z 1.6 doładowanym, który idzie jak burza. Wygodny, przestronny i mi się podoba.
Średnie spalanie dla Hyundai Elantra VII
6,1 – 6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Hyundai Elantra VII
Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW
Auto spala bardzo mało paliwa, instalacja gazowa moim zdaniem nieopłacalna. Niejeden Diesel spala więcej, niż ta Elantra. Poruszam się głównie na trasie dom - praca - dom, ok. 40 km. Spalanie przeważnie oscyluje w granicach 4,3 - 4,6 l na 100 km w trasie nie przekraczając 100 km/h i poruszając się z prędkościami 60-80 km/h (ze względu na gęste zabudowania, ograniczenia prędkości i wysokie mandaty w Polsce), ze średnią prędkością 55-60 km/h. Spalanie znacznie podbija jazda po mieście, gdzie Ela łyka ok. 8 l na 100 km. Mój rekord to 3,5 l na 100 km. W trybie SPORT lub przestawiając skrzynię w tryb S spalanie wzrasta, co wynika z większych obrotów trzymanych przez silnik, tj. ok. 2,3-2,5 tys. na min., w trasie wtedy spala ok. 5,5-5,8 l/100 km. Po odbiorze z salonu i w okresie docierania spalał ok. 1 l więcej niż podałem wyżej. To chyba jedyny samochód, w którym producent podaje wyższe spalanie niż osiąga użytkownik. Spalanie na autostradzie i drodze ekspresowej: przynajmniej 5,5 l na 100 km/h do 6,5 l/100 km, przy jeździe ok. 120-140 km/h, ze średnią ok. 80-90 km/h. EDYCJA Z DNIA 04.04.2024 r.: podtrzymuję swoją poprzednią opinię. Po 40 tys. km spalanie średnie w okolicach 5.1-5.2 l/100 km z ok. 40.000 km. W trasie bajka.. Koreańczykom należą się owacje na stojąco za ten silnik, który w trasie bije hybrydy i diesle na głowę pod względem spalania. Przeliczając ceny benzyny 6.5 i średniego spalania 5 l/100 km - daje to wynik 32,5 zł/100 km a z instalacją gazową byłoby to pewnie w okolicach 25 zł/100 km. Moim zdaniem kompletnie nieopłacalnym biznesem jest montaż gazu, gdyż na 100 km zaoszczędzimy ok. 7 zł, co przy moim obecnym przebiegu wynoszącym 40 tys. km. daje przez 1.5 roku wynik 2.800 zł. I dużo, i mało jednocześnie. Uważam, że jeżeli kogoś stać na konia to i na owies, dlatego "ulepszanie" tego arcydzieła techniki gazem jest zbędne.
5,7
Hyundai Elantra VII
Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW
Samochód użytkowany prawie wyłącznie w trasie - głównie drogi krajowe, jazda raczej spokojna, choć bez zamulania. Przy prędkościach 80 -110 spalanie ok 4,5 - 5. Średnia z 7 tys km - 4,7 l. Dla mnie rewelacja.
4,9
Liczba komentarzy: 1
Hyundai Elantra VII
Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW
3.9 l przy jeździe na full oszczędnej jak kto woli dziadkowej 70-85 km/h. To była jazda testowa w celu osiągnięcia najniższego spalania a nie codziennie. Przy jedzie codziennej po drogach krajowych maks 105 km/h bez problemu 5.4 l.
Samoczynne włączanie się abs w trakcie jazdy
  • Hyundai Elantra VII Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW 2021-2024
  • inne
  • 900 tys. km
Włacza sie od czasu do czasu (sądząc po dźwięku wg mojej opinii) układ pomocniczego hamowania. Hałas jest dośc znaczny i bardzo podobny własnie do ABS. Najgorsze jest to, że robi się to w trakcie jazdy i trzeba natychmiast się zatrzymać. Na tę chwile spotkało mnie to kilka razy gdy powoli jechałem, ale boję się co będzie przy większych prękościach. Usterka zanika po wyłączeniu silnika i odczekaniu kilkunastu sekund aż akumulator odłaczy automatycznie się od elektroniki wewnetrznej. (ta sama Elantra od lakieru, wycieraczek, etc...) Nie chce juz tego złomu, to jest bardzo niebepieczny samochód.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zaszronione przednie reflektory od wewnątrz
  • Hyundai Elantra VII Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW 2021-2024
  • inne
  • 100 tys. km
Od nowośći w aucie szronieja przednie reflektory od wewnątrz. Został wymieniony niedawno jeden reflektor i na tę chwile jest dobrze. Ale usterka pojawila się w drugim reflektorze, wiec nie jest to normalne, ponieważ drugi reflektor nie miał od nowości tej usterki. W srodku są żarówki żarowe, wiec jest niebezpieczeństwo pęknięcia baniek żarówkowych oraz zwarcia, ponieważ niektóre gwinty żarówek mają dostęp do wnetrza reflektórów. Jeśli w serwisie powiedża wam, ze to norma to ich nie słuchajcie, bo to bzdura. A tutaj nie ma jeszcze końcowego rozwiązania (https://www.reddit.com/r/Elantra/comments/183yohp/has_anyone_determined_a_fix_for_these_headlights/) na innych forach też. Wychodzi wiec na to, że ktoś musi na to znależć w sposób pewny, by móc sie do jego pomysłów zastosować. (ta sama elantra ods wycieraczek i blachy)
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Uszkodzony przedni radar
  • Hyundai Elantra VII Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW 2021-2024
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 1
Przestał działać przedni radar. Pojawia się informacja :Sprawdz przednie czujniki przeciw zderzeniowy. Pierwsza wizyta w serwisie niby wyregulowali trwało to 4 godziny. Po 10 kilometrach znowu awaria. Druga wizyta w serwisie: stwierdzili ze uszkodzony radar trzeba wymienić i czekać na części. Po upływie trzech tygodni zadzwonili że jednak radar dobry i że dostali z Kia polska inne urzad:enie do regulacji. Trzecia wizyta w serwisie. Udało się wyregulować wyjechałem z serwisu i działa. Ale przejechałem tylko koło 150 km i znowu awaria. Czeka mnie czwarta wizyta i zaczynam wątpić czy serwis hundaja przystosowany jest do naprawy swoich samochodów.
5 komentarzy
Hyundai Elantra VII