Szukaj

Informacje o Dacia Sandero I

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Auta małe
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2008-2012. Model uzupełnił nową ofertę Dacii, zajmując miejsce obok nieco większego Logana, z którym jest spokrewniony konstrukcyjnie. Sandero powstał we współpracy Dacii z Renault (czyli właścicielem rumuńskiej marki). Auto debiutowało nawet jako Renault Sandero i pod tą nazwą sprzedawane jest do dziś w krajach Ameryki Południowej, a także m.in. w krajach Europy Wschodniej. Model został zbudowany na przedłużonej płycie podłogowej Nissan B platform. Oferowany był również w uterenowionej wersji Sandero Stepway.
czytaj więcej
Powagosław

Dacia nie musi się już wstydzić za wygląd swoich aut, a ich nabywcy nie muszą wstydzić się, że jeżdżą Dacią. Sandero to jeden z niewielu przykładów w tej klasie, gdy auto wygląda na znacznie droższe niż jest w rzeczywistości.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak sobie myślę, że gdyby nasz wspaniały kraj wyprodukował coś na obraz i podobieństwo Dacii Sandero, wszyscy cmokalibyśmy z zachwytu. A tak mówimy: bue… Dacia. To w ramach komplementu. Bo obiektywnie to mi się średnio ten wóz podoba.

~Luzacjusz

Dacia Sandero I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Dacia Sandero I

Liczba ocen: 97
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~Tymon
Dacia Sandero I
Hatchback 5d 1.6 MPI 84KM 62kW
Po co wybrzydzać ! Jeszcze do niedawna Polonez był czymś dobrym , Golf autem kultowym ,do Audi 6 , tylko się wzdychało ! No i co ? Właściwie wszystko już jest osiągalne dziś mamy wszystko wdość bliskim zasięgu , (jak ktoś się uprze ).A Dacia Sandero -..? to o co kto wybierze , jego sprawa , i żaden wstyd czy kłopot.Dzisiaj już nie produkuje się w Europie chłamu .Więc opinia o Daciach , jest z epoki Ceausescu .Jeśli -chcesz mieć w miarę dobre i tanie auto bez wodotrysków -to właśnie Dacia .A jeżeli kogoś ciśnie z jakiś tam względów to może być nawet Maybach ,- co kto sobie życzy ! Samochód jest do jeżdżenia ,a nie zwierciadłem duszy !Ale cokolwiek nie powie się , to i tak zawsze znajdzie się ktoś kto stwierdzi inaczej .( Gdzie dwóch polaków tam zawsze trzy opinie !)
4,7
~Woronowski
Dacia Sandero I
Stepway 1.5 dCi 88KM 65kW
Samochód o interesującym wyglądzie, mało awaryjny, oszczędny przez co tani w eksploatacji. To już drugi mój samochód tej marki. Pierwszy użytkowałem przez 5 lat -przejechałem 165 tys km z dwoma wymianami, oprócz normalnych eksploatacyjnych t.j. prawa końcówka drążka i tuleje gumowe na drążku stabilizującym. Była tt Sandero Stepway z1.5 dCi z 2009 z silnikiem o mocy 68 kM. Autem tym miałem poważny wypadek w 2015 roku -wpadłem w poślizg na l€ku na suchym żwirze niedaleko żwirowni, który skończył się dachowaniem z 3 metrowej skarpy na łąkę. Z tej kolizji wyszedłem prawie bez szwanku, jedynie ze złamanym mostkiem od szarpnięcia w pasach. Policjanci z patrolu byli zaskoczeni, że o własnych siłach wyszedłem przez rozbite okno i stwierdzili ,że to przez podwyższoną kabinę i relingi dachowe. To było powodem ,że zakupiłem używane drugie takie auto o mocy silnika 88 kM, którym zrobiłem 65 tys km , a wymieniłem prawy stabilizator , tuleja gumowe drążka stabilizującego i grubszy przewód klimatyzacji, który pękł się tuż za sprężarką. Łączny przebieg tego auta-170 tys km.
4,6
~Seba899
Dacia Sandero I
Hatchback 5d 1.5 dCi 68KM 50kW
Bardzo dobre auto, miłe zaskoczenie. Wcześniej użytkowałem głównie auta marki VW (golf, polo). Za sugestią mojego mechanika przyszedł czas odejść od marki VW bo z generacji na generację coraz gorsze. Wybór padł na Dacię Sandero. Powiem tak auto naprawdę warte swojej ceny i jak na razie mniejsza awaryjność jak VW, koszty przeglądów o 50% tańsze, komfort jazdy jak dla mnie lepszy, kręgosłup nie boli. Bardzo niskie spalanie w jeździe miejskiej, odcinki po 3 kilometry, spalanie do 5.0 litra na 100km.
Średnie spalanie dla Dacia Sandero I
5,8 – 7,5
l/100 km
4,5 – 5,8
l/100 km
7,3 – 9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Dacia Sandero I
Hatchback 5d 1.4 MPI 75KM 55kW
Auto kupione z przebiegiem 47tys i instalacją sekwencyjną. W lecie gaz włącza się po przejechaniu ok 3km. Przy moim stylu jazdy nie zauważam istotnych różnic pomiędzy cyklem mieszanym a trasą - na jednym tankowaniu butli, ok 22-23l przejadę 300km, co daje 7.5l/100. Nie wiem jak inne modele, ale mój 75Mpi ma skrzynię zestopniowaną typowo dla auta miejskiego. Piątka przy ok 80-90km/h, powyżej 100-10 robi się głośno. Polubiłem to auto za prostotę i niezawodność. Wnętrze nie jest szczytem estetyki, ale oferuje sporo miejsca, jest wygodne. Nic nie skrzypi. Bardzo fajna pozycja kierowcy: wyraźnie wyżej niż w większości aut, ale e tak wysoko jak w SUVach czy terenówkach. Tanie części i serwis nieautoryzowany - tu ujawnia się zaleta aut nieskomplikowanych bez nadmiaru elektroniki.
8,2
Dacia Sandero I
Hatchback 5d 1.4 MPI 75KM 55kW
W jeździe miejskiej w korkach poruszam się najczęściej i pali zbiornik 44L/na 470-500km. Wyłącznie na trasie, jeżdżąc, ani jak dziadek, ani jak wariat, pali 44L/na 600-670km. Ogólnie jest ekonomicznie, ale nie tak super hiper extra jak chwalą w innych raportach... dodam, że sprawdzone na przebiegu 47000-110000 na przyzwoitej nowej instalacji BRC
7,8
Dacia Sandero I
Hatchback 5d 1.2 16v LPG 75KM 55kW
Zużycie paliwa na przyzwoitym poziomie. Samochód bardzo wrażliwy na ciężar nogi przylegającej do dźwigni przyśpieszenia. Wynik 7,14 l/100 km uzyskany na trasie z okolic Lublina do Wrocławia (styl jazdy bardzo ekonomiczny, z załadowanym bagażnikiem i rodziną na pokładzie). Wynik 7,99 l/100 km dotyczy codziennej jazdy do pracy z kompletem pasażerów na dystansie 60 km w jedną stronę.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 12
5,0
Dacia Sandero I
Hatchback 5d 1.6 MPI 87KM 64kW
homologacja: EKO ALMA SP.J
instalacja: ESGI 2
przebieg: 40 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Na LPG przejechałem od momentu zakupu 20.tyś km. i jestem bardzo zadowolony , choć głównie jeżdżę po Wrocławiu - spalanie 11/100km , trasa: 7-8 l. /100km. No cóż mogłoby być mniej , ale silnik 1600cm trochę wymaga , zwłaszcza ,że lubię dynamiczną jazdę. Ogólnie reasumując to zainstalowanie inst. LPG było b. dobrym wyborem , już mi się to spłaciło ,a jazda na LPG niczym się...
5,0
Dacia Sandero I
Hatchback 5d 1.6 MPI 87KM 64kW
homologacja: "GREG-MAR" G. Gliszczyński i wspólnik, sp.j. (do 06.2013)
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Na LPG przejechałem od momentu zakupu 20.tyś km., i jestem bardzo zadowolony , choć głównie jeżdżę po Warszawie - spalanie 11/100km , trasa: 7-8 l. /100km. No cóż mogłoby być mniej , ale silnik 1600cm trochę wymaga , zwłaszcza ,że lubię dynamiczną jazdę. Ogólnie reasumując to zainstalowanie inst. LPG było b. dobrym wyborem , już mi się to spłaciło ,a jazda na LPG niczym sie...
5,0
Dacia Sandero I
Stepway 1.6 84KM 62kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
Instalacja Zavoli Winner, świeżo założona, ale w związku z wakacjami już zdążyłem przejechać blisko 5 tys.km. Moje spostrzeżenia do chwili obecnej. Przełączanie na gaz bez problemu, nawet jak silnik był po dłuższym postoju. Spalanie LPG do 10% więcej tego co na Pb, czyli wynik bardzo satysfakcjonujący. Do tego przyspieszanie, wkręcanie na wyższe obroty nie skutkuje powrotem...
Dacia Sandero I