Szukaj

Informacje o Audi 100 C4

Lata produkcji: 1990 – 1994
Segment: Wyższa klasa średnia
Czwarta, ostatnia generacja Audi 100 oznaczona symbolem C4 została zaprezentowana w 1990 roku. Samochód został gruntownie odmieniony pod względem stylistycznym i otrzymał zupełnie nowe, dynamiczne nadwozie. Model C4 różnił się również od swojego poprzednikami większymi rozmiarami. W 1994 roku Audi 100 zostało wycofane z produkcji. Rok później niemiecka marka przemianowała je na Audi A6, które początkowo było zmodernizowaną wersją „100-tki”.

Audi 100 C4 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Audi 100 C4

Liczba ocen: 323
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Kalasanty
Audi 100 C4
Avant 2.6 V6 150KM 110kW
Kupiłem za 3,6 tysiąca złotych. Wiadomo nie jest, brylantem wśród Audi ale jak za taką kwotę to genialny samochód. Komfort super, skrzynia automat też bajka, zmienia przełożenia płynnie, prawie tego nie czuć, gorzej z kickdownem, trochę potrzebuje czasu, ale jak wypali to iskry lecą. Spalanie średnio wysokie, nie jestem w stanie ocenić bo mi pływak nie działa i cały czas jest w granicach 80 na wskaźniku paliwa. Drobne usterki typu centralny kaprysi - czasem działa, czasem nie, kostka stacyjki do wymiany, nie odbija kluczyk z kręcenia rozrusznikiem. Pamiętajmy jednak, że jest to samochód 20-letni, z trzeciej ręki, swoje już przeszedł i na pewno te 280 kkm przebiegu trzeba pomnożyć co najmniej razy 1,5. Mimo to trzyma się dzielnie, miejsca ogrom, przynajmniej z przodu, tył też niezły, ale nie rzuca na kolana. Co ciekawe nie rdzewieje nawet po amatorskiej rzeźbie na nadkolach poprzednich właścicieli. Wyjdzie korozja to to zrobię, póki co nie ma sensu, a na perełkę póki co nie mam finansów żeby go przyszykować, a szkoda bo zasługuje!
4,9
~Skati
Audi 100 C4
Sedan 2.0 101KM 74kW
Miałem naprawdę wiele samochodów ale to stare podcziwe audi skradło moje serce. jest to mój najstarszy samochód ale lubię go najbardziej ze wszystkich. urzekła mnie swoją prostotą konstrukcji, trwałością, niskimi cenami części zamiennych, komfortem i stylem którego próżno szukać w nowszych pojazdach. jednym słowem jest to auto z duszą. nabyłem moją "setkę" drogą przypadku. nigdy nie lubiłem audi, było dla mnie za bardzo oklepane, zawsze wolałem stare bmki i volva. lubiłem też fordy mondeo. trafiła mi się jednak okazja za śmieszne pieniądze. samochód został ściągnięty od 2 właściciela, 65 letniej babci. samochód stał jakieś 8 lat niejeżdżony i był bardzo zaniedbany. był sprowadzony z przeznaczeniem na części. kupiłem ją za 2200 zł. tak jak pisałem samochód był zaniedbany, przedni błotnik był zjedzony przez korozję, listwy były pourywane, środek zakurzony, ale auto było bezwypadkowe, w pełni oryginalne i kompletne z oryginalnym niskim przebiegiem troche ponad 200 tys km i książką serwisową. zacząłem renowację auta i niedługim czasie samochód stał się bardzo przyzwoitym i zadbanym autem. najbardziej zachwyca lakier który po 23 latach wygląda pieknie i jest w 100% oryginalny. 3 miesiące po zakupie założyłem gaz na którym auto się świetnie sprawuje. reszta opisu poniżej:)
4,1
~Marcin
Audi 100 C4
Sedan 2.3 E 133KM 98kW
Jeżeli ktoś szuka auta wygodnego i np. w aucie klasy kompakt czuje się przytłoczony to polecam to auto, myślałem na początku nad BMW E34 520 lub Mercedesem W124 2,6 kat i oglądałem głównie te auta i mercedes w tej cenie za dużo rdzy dawał w gratisie natomiast BMW przeważnie miało zamiast tłumika jakieś rury niczym broń młodzieży ze sztachet party i przyciemniane szyby (BMW - BOLID MŁODZIEŻY WIEJSKIEJ)choć bywają naprawdę utrzymają jak klasyki. Jeżeli chodzi o AUDI 100 C4 to po prostu do niego wsiadłem i od razu wiedziałem że następne auto będzie A6 C5 lub A8 D2, naprawdę po tym samochodzie sam nie wiem dlaczego człowiek nabiera zaufania do marki Audi, po prostu 330000 a tapicerka jak w skodzie z 2001 w takim stanie. Auto naprawdę warte swojej ceny.Czasami czas dla mnie zatrzymuje się w tym aucie a naprawdę dużo nim jeżdżę bo używam go też służbowo.

Raporty spalania Audi 100 C4

Liczba raportów: 363
Średnie spalanie dla Audi 100 C4
9,4 – 17,9
l/100 km
7,0 – 8,4
l/100 km
9,5 – 18,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,0
Audi 100 C4
Sedan 2.6 V6 150KM 110kW
Auto mam w posiadaniu od 4 lat, i przejechałem nim ok 150tys km. Więc mogę już o nim co nieco powiedzieć. Auto wziąłem z przypadku. Miałem starego Escorta w Pb + LPG, który już powoli odchodził ze świata 'żywych'. Przesiadka z 60KM na 150KM robi różnicę. Auto ściągnięte z Niemiec od prywatnej osoby. Auto zostało zrobione przed przywiezieniem - klocki hamulcowe, tarcze, rozrząd, oleje, filtry, pompy, inne dyrdymały, + wymienił stary właściciel lampy ze starych, na nowe HELLA z soczewkami! po co? Bo chciał nim dalej jeździć. Ale po wszystkich wymianach, w boczne lewe drzwi pasażera wjechał inny samochód i to spowodowało zniechęcenie do dalszych napraw i sprzedaż. Drzwi wymienione na inne przeze mnie, i autko jeździ. Auto po zarejestrowaniu w PL jeździło ok 2 miesiące na Pb. nie ukrywam, że zabawa pedałem gazy na trasie do szkoły co weekend była przyjemna, acz kolwiek kosztowna. Auto spalało Pb w granicach 13-15l/100km Pb. Tankowanie 82l Pb za 450zł było niemiłosiernym bólem pod dystrybutorem. Z uwagi że dosyć sporo jeżdżę, to wydawało się rozsądne by bez zawahania założyć instalację LPG. Poczytałem, poszukałem najlepszych instalatorów na forach i pojechałem. Instalacja wyszła mnie ok 3800zł (STAG 300 PLUS, Hana 2000, i inne bajery - miało działać i się nie psuć). Brak utraty mocy, spalanie nie wzrosło jak co niektórzy piszą. Dobra instalacja i dobrze wyregulowana, nie sprawia problemów. Auto po 4 latach eksploatacji, wymieniane miało zawsze na czas filtry, oleje, smarowania i inne potrzebne do funkcjonowania osprzęty. Do dzisiaj nie sprawiało żadnego problemu. Amortyzatory przód wymienione na początku po zakupie, były wybite na boki i stukanie denerwowało na każdej dziurze. 1x Wymienione zostały klocki przód/tył. Ostatnio wymieniałem rozrząd wraz z pompą wody, i termostatem - koszt części z wymianą u mechanika ok 900zł. To tyle z napraw jakie poczyniłem przez 4 lata. Kolejną rzecz jaką miałem robić w tym roku, to nadkola - zmora tego modelu. Nadkola rdzewieją w każdej sztuce. Bez wyjątków. Zakupione mam już nowe, 300zł szt. na wiosne oddaje do malowania, alusy do piaskowania i malowania, i autko będzie przeżywało kolejną młodość. Co do spalania, 12l. to taki standard/norma. 9l udało się zrobić jadąć zapakowanym 4 osoby z Poznania do Trójmiasta. Bez ostrej jazdy, i hamowań. Płynna jazda. Max spalanie wyszło mi na autostradzie też przy zapakowanym aucie 3 osoby i bdzo dużo bagażu - trasa Łódź - Poznań. Jedyne co przeszkadzało to bramki na autostradzie. Tak bez przerwy na liczniku 220km/h, stąd spalanie na tym poziomie. Jak dla mnie nie zostało stworzone auto o podobnych parametrach, wygodzie, i spalaniu jak to. Mamy w firmie Fiaty Panda, z LPG, które spalają od 8-12l/100km. A komfort, bezpieczenstwo, wygoda, nieporównywalne.
7,6
Audi 100 C4
Sedan 2.4 D 82KM 60kW
Auto posiadam od lipca 2013. Kupiłem świeżo po wymianie rozrządu, oleju i filtrów. Trasa 770km w jedną stronę, 80% drogi z prędkością 115~125km/h spalanie wyszło około 6L ON. Na miasto się nie nadaje bo spalanie drastycznie wzrasta, duża buda i mało koników a ja nie lubię go piłować. 2.4D to jednostka napędowa o super wytrzymałości. Zawsze rano wiem, że mogę wsiąść, zrobić 300km i nic się nie zepsuje bo tam nie ma co się psuć. Mój ma 350tyś przebiegu. Widziałem takie jednostki z 900tyś i ładnie cykały. Polecam na długie podróże.
0,0
Audi 100 C4
Avant 2.6 V6 150KM 110kW
Jak na takie auto i komfort ceny są na dobrym poziomie. Filtry i inne ****rele w cenie takiej samej co przeciętne marki nie dające jednak takiego komfortu. Spalanie jak na 2.6 litra też w normie. Jak ktoś szuka ekonomicznego autka, no to mniejsze silniki go powinny zainteresować. Jest to V6 więc komplet rozrządu na dobrych częściach to około 500 złotych. Nie za tanio, ale też i nie są to niebotyczne kwoty. Jak padnie skrzynia to już wysupłamy więcej, bo sama skrzynia 1000 złotych, a jeszcze robocizna do tego.

Usterki Audi 100 C4

Liczba wpisów: 31
Utrata mocy podczas jazdy ze stałą prędkością ( sprzęgło rozwiązuje )
  • Audi 100 C4 Sedan 2.5 TDI 115KM 85kW 1991-1994
  • silnik
  • 434 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam. Od niedawna Dumnie przemierzam ulice w świetnie utrzymanym 33 latku z 2.5 TDI. Ogólnie auto świetne. Dziś inżynierowie nawet nie dopuszczają do siebie myśli o produkcji tak solidnych aut. Jednak jak wiadomo, że niema ideałów, tak i mój egz. ma kilka nazwijmy to "humorków". Zasadniczo miałem na myśli dwie sprawy ale jedną wyjaśniło mi wasze centrum ( temat o klimatyzacji ) za co serdecznie dziękuję. Może pomożecie i z drugim tematem. Do rzeczy auto potrafi stracić moc, ale tylko w określonym przypadku tj. podczas jazdy ze stałą prędkością np. jadę za kimś kilkaset m. 70km/h i gdy chce przyspieszyć auto jest bardzo przygaszone ( zaraz usłyszę, że pewnie turbo ale nie to nie to) . Ogólnie auto jest bardzo dynamiczne i do puki przyspieszam lub nie dam mu jechać ze stałą prędkością np. odpuszczam czasem gaz to jest ok, ale czasem nawet mały dystans ze stałą prędkością potrafi wywołać problem chodź nie zawsze. Co najciekawsze, wystarczy wtedy wcisnąć sprzęgło i dać obrotom zejść do poziomu jałowego. Po takim zabiegu auto odzyskuje pełną moc. Problem potrafi wystąpić na każdym biegu i przy każdej prędkości. Może ktoś się spotkał z takim przypadkiem. Będę wdzięczny za każdą pomocą odpowiedź. Pozdrawiam Kudyś
hałas z przedniego koła
  • Audi 100 C4
  • zawieszenie
W czasie mjazdy słychać wyrażnie hałas dobiegający z przedniego koła uszkodzone łożysko Podnosimy samochód na podnośniku luzując przed tym śruby koła i półosi,następnie zdejmujemy koło,odkręcamy zacisk hamulcowy,zdejmujemy go podwieszając w taki sposób by przewód doprowadzający płyn pozostał lużny. Zdejmujemy tarczę hamulcową i odkręcamy całkowicie śróbę półosi.Następnie odkręcamy drążek kierowniczy ,śrubę zaciskającą sworzeń wachacza i trzy śruby łączące kolumnę z andwoziem.W kolejnym etapie rozłączamy kolumnę resorującą od wachacza,wyciągamy ją na zewnątrz.Łożysko wymieniamy na prasie i montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.
Oczekuje na rozwiązanie
Pompa wspomagania.
  • Audi 100 C4
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Wiele aut modelu 100, z silnikiem 2,8 V6 w quattro, maja problem ze slabymi pompami silnikowymi. Producent zaleca teoretycznie trzymac sie oryginalnego plynu do wspomagania od AUDI, i szczerze? - warto w niego zainwestowac co nie jest i tak zbyt drogie. Z wlasnego doswiadczenia po uzyciu innego plynu, siadla mi pompa, i jako ze jestem w kanadzie to koszt przekroczyl 600 $. ( 4000 $ wartosc auta ). Dlugotrwale maksymalne skrecanie kierownicy ( az odbije ) nadmiernie przeciaza pompe prowadzac do nieszczelnosci, do naprawy ktorych trzeba troche cierpliwosci i wiedzy.
Audi 100 C4