Szukaj

Zużycie paliwa to obszerny serwis tworzony od 2002 roku przez samych kierowców.

Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach. Zebrane raporty zużycia paliwa tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Liczba raportów: 253 141

Raporty spalania samochodów – wybierz markę

Najnowsze raporty

7,0
Renault Clio V
Hatchback 5d Facelifting 1.0 TCe 100 LPG 100KM 74kW
Śmiem twierdzić, że to auto pali śmieszne ilości paliwa. Przez pierwsze 2500km jeździło tylko na benzynie, średnie z całego okresu to 5.6l/100km liczone z dystrybutora. Teraz odważyłem się nim wyjechać na majówkę do Chorwacji (3 os+ bagaż na 9 dni różnej pogody- nie wiem jak to możliwe ale zostało jeszcze miejsce w bagażniku mimo, że naprawdę dużo zabraliśmy). Średnie z dystrybutora po odcinku w PL i całych Czechach przy 130km/h na tempomacie 7.8/100 LPG. Roboty, korki, ograniczenia do 100-110 plus obwodnica Wiednia 6.4/100... To wręcz nierealne... auta nie oszczędzałem, tylko jak się dało to dynamiczne przyspieszanie i jazda zgodna z ograniczeniem (130). Słowenia trochę po stolicy i korki (przez deszcz) na autostradzie potem Chorwacja również 6.4 z dystrybutora. Komputer zawyża spalanie i to dość losowo, bo od 0.1 do nawet 0.9/100. Autko ekonomiczne i nawet dynamika bez wstydu, choć 6 to typowy nadbieg to powyżej 140 zaskakująca dynamika. Musi faktycznie mieć spory gratis na gazie, tak jak wychodzi w testach polskich (np Patryk Mikiciuk), czy zagranicznych (+-120KM na hamownii). Autko komfortowe na równych drogach i super zwinne/stabilne w zakrętach. Niestety na Chorwackich dziurach bardzo nerwowe i nieprzyjemne (aż człowieka boli, bo ma się wrażenie że mu to szkodzi), w takich warunkach brakuje mi mojego kombi klasy D, ale poza jestem w ciężkim szoku, że tak dobre auto udało mi się kupić żonie.
7,0
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW
Poprzednio miałem Lagunę II 2.0 T (170 KM) i byłem zadowolony. Przed kupnem, a chciałem diesla, miałem obiekcje, ponieważ za modelem ciągnie się niesława poprzednich modeli. Auto kupiłem od handlarza, lecz z udokumentowanym TUV przebiegiem. Inwestycja w popękane sprężyny, klocki i tarcze, oraz serwis olejowy sprawiły, że wydałem 3K ale się opłacało. Auto od tamtej pory nigdy mnie nie zawiodło, jeżdżę nim już prawie 4 lata. Spalanie niskie jak na dość spory samochód, średnio 7 l. Bardzo dynamiczne, 150 KM robi robotę. Poruszanie się na autostradzie bezproblemowe, szybkie. Dobrze wyposażony, jak z klasy premium, wersja 4 control też przydatna. Jak dla mnie ciut mały bagażnik, lecz to subiektywne doznanie. Ogólnie polecam Laguny III w dieslu, lecz znalezienie niezamęczonego, bezwypadkowego egzemplarza nie jest łatwe.
8,5
Opel Meriva I
Minivan 1.6 ECOTEC 100KM 74kW
Jazda po mieście niestety nie należy w tym samochodzie do super oszczędnych. Raz zatankowałem 30 litrów gdy zaświeciła mi się rezerwa i przejechałem dokładnie 288 km w sezonie marzec-kwiecień 2024 po mieście czyli spalanie wyszło ponad 10 litrów. Ogółem na trasach samochód zejdzie poniżej 8 litrów bez problemu. Pozdrawiam. Fajny samochód do jazdy
8,3
Mercedes Klasa C W203
Kombi T203 2.1 (C 220 CDI) 150KM 110kW
Oparte na ok 15 tys km , z czego dwie trasy ok 1800 km . 2.2cdi ,automat . Można spodziewać się niższego spalania ale odwdzięcza się dobrym wykończeniem wnętrz. Jak na 184cm wzrostu i fotelik dziecięcy z tyłu przydałoby się trochę więcej przestrzeni dla kierowcy .
8,7
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 i 80KM 59kW
Auto bardzo wygodne do jazdy, ja mam wersję united- mam tylko problem z dużym (jak na własne gabaryty) spalaniem- około 10l gazu LPG przy jeździe 85% miasto 15% ekspresówka. Po autostradzie przy 110km/h spalanie 7.5l LPG. Instalacja STAG Q4 standard z 2019r. Problem też mi się pojawił z losowym otwieraniem klapy bagażnika. A tak to super autko.
7,7
Fiat Panda II
Hatchback 5d 1.2 8v 60KM 44kW
Spoko auto, ale spalanie na klimie w mieście w godzinach szczytu to żart... nawet 11 litrów, a samo autko dla nastolatka git
5,4
Volkswagen Golf VII
Hatchback 5d Facelifting 1.6 TDI-CR DPF BMT 115KM 85kW
W zimie lub z klimatyzacją zużywa około 0.5 do 0.7 litra więcej
6,3
BMW X1 E84
Crossover sDrive20d 177KM 130kW
Polecam każdemu tą wersją. Auto dynamiczne, mało pali, bardzo przyjemna jazda.
7,5
Suzuki Swift IV
Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW
miasto, krótkie odcinki to chleje jak trza, trasa 80 - 100 km/h wykręci się 5,6. do 120 idzie jak trzeba do 3000 obrótów, 140 nie chce
9,8
Lexus GS III
Sedan 3.5 307KM 226kW

Zużycie paliwa

Jakie jest realne spalanie danego auta z konkretnym silnikiem? Jakie będzie zużycie paliwa podczas ekonomicznej lub dynamicznej jazdy po mieście, a ile samochód spali w trasie? Odpowiedź znajdziecie w serwisie „Zużycie paliwa”, tworzonym od 2002 roku przez czytelników AutoCentrum.

Producenci aut podają zużycie paliwa uzyskane w ramach pomiaru w cyklu NEDC (New European Driving Cycle). Czy jednak deklarowane przez nich spalanie samochodu nie jest dalekie od zużycia paliwa w codziennym użytkowaniu? Niestety, fabryczne dane, uzyskiwane w laboratoriach, niejednokrotnie mijają się z rzeczywistością. Dlaczego? Wykonywane są bowiem w optymalnych warunkach, m.in. na hamowni auto nie przekracza 120 km/h, klimatyzacja jest wyłączona, system start&stop tylko czeka na wyłączenie silnika, temperatura powietrza jest na tyle wysoka, że silnik szybko się rozgrzewa, a na dodatek producent użył energooszczędnego oleju silnikowego i opon o niskich oporach toczenia. Oczywiście nie można tego nazywać oszustwem, bo reguły cyklu testowego są znane, a producentom wolno dostosować do niego swoje auta. Oszustwem byłoby natomiast twierdzenie, że to jest rzeczywiste spalanie.

Co wpływa na zużycie paliwa?

A jaka jest rzeczywistość? Wpływ na zużycie paliwa mają m.in. zmieniające się warunki pogodowe. W zimie wielokrotnie przychodzi nam uruchamiać auto przy temperaturze kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu stopni poniżej zera. Z kolei latem niemal codziennie jeździmy z włączoną klimatyzacją. Do tego dochodzi fizyka – przykładowo wyższy samochód to automatycznie większe opory powietrza, a tym samym w konsekwencji wyższe spalanie. Nie zapominajmy też o ilości pasażerów na pokładzie i bagażach – im auto będzie bardziej dociążone, tym oczywiście zużyje więcej paliwa. Na koniec warto podkreślić, jak ważny jest nasz styl jazdy – jeśli jeździmy, dokładnie planując każdy manewr, w odpowiednim momencie zmieniamy biegi, staramy się hamować silnikiem, to na pewno w naszym przypadku wyniki spalania będą niższe niż w sytuacji, kiedy nie przestrzegalibyśmy zasad ekonomicznej jazdy.

Czy jednak kupujący zawsze są tego świadomi? Zachęceni niskim spalaniem, deklarowanym przez producenta, kupują samochód z nadzieją, że na przysłowiowej „kropelce” przejadą dziesiątki kilometrów. Tymczasem może się okazać, że ich auto spali nawet kilka litrów więcej.

Jakie jest zatem realne zużycie paliwa danego samochodu? Codzienna jazda to nie pomiar testowy, a czynników mających wpływ na spalanie jest naprawdę wiele. Dlatego właśnie powstał ten serwis – by odpowiedzieć na pytanie, jaki jest prawdziwy apetyt na paliwo danego samochodu i w czytelny sposób przedstawić raporty zużycia paliwa poszczególnych aut.

Raporty spalania tworzone przez użytkowników

„Zużycie paliwa” to obszerny serwis, tworzony od 2002 roku przez samych kierowców. Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich aut jeżdżących po naszych drogach. Zebrane w ten sposób dane tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Aby sprawdzić, jakie spalanie ma interesujący nas pojazd, wybieramy markę, model, rodzaj nadwozia i silnik, a następnie otrzymujemy raporty spalania, które dodali wcześniej użytkownicy. By jeszcze szybciej dotrzeć do konkretnego pojazdu, wyniki możemy sortować według rodzaju silnika. Przykładowo, wybierając markę Alfa Romeo, od razu możemy zaznaczyć, jaki silnik nas interesuje – benzynowy, benzynowy i LPG lub silnik Diesla. Oczywiście może się okazać, że dla któregoś modelu nie ma raportu zużycia paliwa. Wynika to z faktu, że serwis tworzony jest przez samych użytkowników, którzy wpisują realne spalanie swoich samochodów. Jeśli zatem wśród użytkowników nie ma osoby, która jeździ np. Alfą Romeo Spider z 2015 roku, to nie będzie też raportu spalania dla tego auta. Jeśli masz takie auto w garażu – zachęcamy do podzielenia się wiedzą!

Czytaj więcej