Szukaj

Informacje o ZAZ Tavria Hatchback

Lata produkcji: 1989 – 2007
Segment: Auta małe

ZAZ Tavria Hatchback – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 5
Długość 3708 mm
Szerokość 1554 mm
Wysokość 1410 mm
Rozstaw osi 2320 mm
Rozstaw kół - przód 1314 mm
Rozstaw kół - tył 1290 mm
Zwis przedni 687 mm
Zwis tylny 710 mm
Odległość oparcia fotela przedniego od kierownicy 370 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 960 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 630 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 250 l
KÄ…t natarcia 32 stopnie
Kąt zejścia 35 stopnie
Ogólna ocena
3,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Widoczność + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Ergonomia - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,0
~kuba z radomia
ZAZ Tavria
Hatchback 1.1 53KM 39kW
tavria to pierwszy mój samochód . Kupiłem go na targu!!! od ukraińca na początku 1991 roku . Samochód był prawie nowy , miał ze 2 m-ce , na szafie jakieś 2500 km. No i się zaczeło. Miałem kupić wtedy malucha , ale chyba dobrze zrobiłem. Nie będąc mechanikiem zostałem nim bo w tavri psuło się prawie wszystko . Ale dzięki temu nauczyłem się sporo i obecnie samochody dzięki tej szkole śmigają niezawodnie . Na temat tavrii można pisać powieści , co walneło a co nie , generalnie badziewie ,ale się jedziło! . Na początku lat 90 polonez i łada nie mówiąc o skodzie to był autentyczny luksus . Co się psuło?? no to po kolei: -gaźnik , bardzo trudny do regulacji , i faktycznie pasuje od poloneza -mus wymienić , ja zalewałem lakierem do paznokci śruby regulacyjne -zawieszenie - moje nie wiedzieć czemu wpadało w wibracje , okazało się ,że źle wytoczona była piasta !!, ale b. komfortowe i się nie psuło -zawór ogrzewania - ciągle przeciekał , -regulacja zaworów-trzeba było regulować co 10 tys. -moduł alternatora - paliły się diody , można było coś podebrać- już nie pamiętam.... -urywające się plastiki itp -słabe hamulce! trzeba uważać ... no i korozja... moja rdzewiała , pomimo że konserwowałem ją regularnie . Może polskie tavrie były lepsze > 95 , bo podobno damis wysyłał swoich pracowników na ukrainę i dawał polskie lakiery , ale moja niestety korodowała . Przejechałem bezpiecznie 4 lata ( 64 tyś) i spyliłem . Do 100 km/h w miarę cicha . To samochód dla hobbystów , ale po modyfikacjach ( opony , konserwacja , gaźnik ). Ja pomimo ,że cały samochód dosłownie znałem od każdej śrubki miło wspominam. Zresztą jak pierwszy swój własny samochód .....
4,2
~dumny posiadacz:)
ZAZ Tavria
Hatchback 1.1 53KM 39kW
„Natasza” jest u mnie 16 lat; przebieg 100.000 km. W porównaniu z maluchem wypada o niebo lepiej: choćby z racji możliwoÅ›ci zaÅ‚ożenia instalacji LPG – spalanie ksztaÅ‚tuje siÄ™ w granicach 6,5-7l / 100km. Zawieszeniu też nie mogÄ™ za wiele zarzucić: przy stanie naszych dróg na razie wymieniÅ‚em przedni amortyzator + koÅ„cówki drążków kierowniczych +tuleje metalowo-gumowe z tylnego wahacza . OsiÄ…gi samochodu można okreÅ›lić, delikatnie mówiÄ…c, jako „symboliczne” ale to akurat dla mnie nie ma zbyt dużego znaczenia. Znakomita widoczność – nieporównanie lepsza niż np. w Oplu Astrze II (sic!). Bardzo polecam dla poczÄ…tkujÄ…cych kierowców i poczÄ…tkujÄ…cych mechaników – majÄ…c jako takie pojÄ™cie o budowie samochodu można wiele napraw wykonać przy użyciu kompletu kluczy, Å›rubokrÄ™ta i kombinerek. Czasem nieźle wk…wi, ale ogólnie mam do niej niesamowity sentyment – trochÄ™ o niÄ… dbajÄ…c, potrafi siÄ™ odwdziÄ™czyć.
3,1
~Dawid
ZAZ Tavria
Hatchback 1.1 53KM 39kW
Zaz tawria to mój pierwszy samochód.Posiadam ją 2 miesiące.Kupiłem ją bardzo okazyjnie bo od pierwszego właściciela,w bardzo dobrym stanie i za 300 zł.Podczas 2 miesięcy użytkowania wymieniłem oleje,płyny,filtry,świece,uszczelki,wyregulowałem zawory i gaźnik i zacząłem eksplotację.Moja tawria jeszcze mnie nigdy nie zawiodła.Słabym punktem tawri jest psująca się elektronika.Ogólnie tawria to dobry samochód dla człowieka nie mającego dużych pieniędzy i umiejącego pomajsterkować przy samochodzie.Jest lepsza od malucha i bardziej ekonomiczna od poloneza.
ZAZ Tavria Hatchback