Szukaj

Informacje o Volvo XC90 II SUV 2.0 D5 225KM 165kW 2014-2016

Lata produkcji: 2014 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

SUV bez silników widlastych – da się? Da się. Może to i wada, bo próżno tutaj szukać bulgotu, który jest dostępny choćby u niemieckiej u konkurencji, ale za to wszystkie jednostki napędowe są naprawdę wydajne. XC90 nie należy do najlżejszych aut, dlatego podstawowy diesel 2.0 D4 190KM zapewnia tylko przeciętne osiągi. Choć to nie znaczy, że złe - co prawda czuć w tym przypadku sporą masę, ale spokojnym kierowcom taki wariant się spodoba, tym bardziej że jest dość elastyczny, a mocy brakuje głównie przy wyższych prędkościach i podczas wyprzedzania. Niedosyt skutecznie likwiduje wersja D5 oraz 2-litrowy motor benzynowy, który w najsłabszej wersji oferuje 254KM – to optymalne propozycje, które eksploatuje się po prostu przyjemnie. Najmocniejsza wersja T8 współpracuje z jednostkę elektryczną i wyciska ponad 400KM. W sam raz dla tych, którzy szukają szybkiego SUVa w niepozornym opakowaniu.

czytaj więcej
Powagosław
Znakomicie wyglądająca alternatywa wobec krzykliwych, często udziwnionych stylistycznie SUV-ów. Volvo nie musiało wymyślać niczego nowego, wystarczyło sięgnąć do tradycji wzornictwa skandynawskiego minimalizmu. To zawsze dobry sposób na ponadczasową elegancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie mów, co Ty możesz zrobić dla Szwecji, pomyśl, co Szwecja może zrobić dla Ciebie. A przepraszam, właśnie dała nam czystą formę nowego Volvo. To lepsze niż nowy katalog Ikei, Zlatan Ibrahimović, a nawet wąsy chłopaków z Abby. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 225 KM (165 kW) przy 4250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 470 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 93,2 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Karoseria - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

2,7
~maas221122
Volvo XC90 II
SUV 2.0 D5 225KM 165kW
Kupiłem auto ze względu na 3 podstawowe oczekiwania: bezpieczeństwo dla powiększającej się rodziny, design i audio. 1) Co do bezpieczeństwa: auto spaliło się doszczętnie, samozapłon - po 30 km od wyjazdu z autoryzowanego serwisu; po kilku naprawach gwarancyjnych. Dwie pierwsze naprawy dokonane w serwisie głównym Volvo; trzecia naprawa - w innym autoryzowanym serwisie Volvo. Volvo w imieniu swoim i serwisu odmówiło odpowiedzialności za zdarzenie, pomimo, że dysponowali ekspertyzą zewnętrzną wskazującą ich winę. Minęły 3 miesiące od zdarzenia. Nikt z Volvo nawet do mnie nie zadzwonił, by przeprosić za doświadczenia. A mało nie spłonąłem w aucie. Poprawka - mogłem spłonąć dwa razy (za pierwszym razem - bagatela - pękł przewód paliwowy...w rocznym samochodzie...3 tygodnie po naprawach gwarancyjnych silnika...). Za drugim - po naprawie powyższego - ogień spod maski; doszczętnie spalone auto. Dobrze, że dwójka małych dzieci została w domu... 2) Ocena design'u nie zmieniła się z procesem użytkowania. Po prostu bardzo mi się spodobał. 3) System Audio - oczarował mnie na początku. Szkoda, że uciążliwe trzaski (przy niskich i wysokich tonach) całkowicie burzą z czasem pierwsze wrażenie.
3,8
~Jon
Volvo XC90 II
SUV 2.0 D5 225KM 165kW
Auto ok ale... Obawiam się co będzie dalej. Wyskakują błędy typu 'awaria wycieraczek' po cZym dłubię na forum volvo i okazuje się, ze to błąd soft'u. Gorzej bo serwis nie ma jeszcze bladego pojęcia z czym to auto się je. Kolejny problem to skóra którą można zafarbować zwykłymi dżinsami. (I nie jest prawdą, ze ściereczka vel volvo pomaga). Plastiki trzaskają jak oszalałe po dłuższym (4godzinnnym) postoju na słońcu. Połączenie z internetem nie działa i nie jest to wina wpa2 personal. Kolejne odkrycie - klejąca się kierownica (ale to cały czas mam nadzieje wina dzieci). I ostatni świeży zonk - stop start wyłącza silnik podczas gdy auto jeszcze się toczy po czym silnik odmawia posłuszeństwa i stoję jak wryty na środku skrzyzowania. Na szczęście po przestawieniu na P i ponownym 'recznym' odpaleniu auto - ruszyło. Miałem wcześniej Japończyka i byl spokój. Nie wiedziałem co to forum właścicieli auta itp. Teraz zaczynam przesiadywać i marnować czas na coś czego kompletnie robić nie powinienem.
4,6
~Jacek R.
Volvo XC90 II
SUV 2.0 D5 225KM 165kW
No cóż... Póki co nie ma ładniejszego SUWa i pewnie długo nie będzie. Oczywiście znajdą się malkontenci zakochani we Fiacie Multipla, którym czegoś tam będzie brakowało. Ale styl i gust to indywidualny wybór. Kto szuka samochodu rodzinnego i pojemnego na wakacje, komfortowego i reprezentacyjnego na co dzień, bezpiecznego zawsze ten zajrzeć powinien do Volvo. Dynamika jazdy bez zarzutu, moc 225KM w zupełności wystarczająca. Ten samochód w nieco lepszej konfiguracji daje sporo. Systemy wspomagające kierowcę, systemy bezpieczeństwa, audio bowers&wilkins i akustyka samochodu (kto słyszał ten wie, że inne bmw, audi czy mercedesy mogą się schować), komfort, przestronność, wyświetlacz HeadUp (raczej pomaga niż rozprasza), panel sterujący, wykończenia wnętrza, itp, itd. Negatywne komentarze na temat tego samochodu wynikają zapewne z tego, że dla większości jest on poza zasięgiem marzeń i fajnie jest powrzucać a że nie ma tego albo tamtego, a to chiński właściciel volvo, a że piszczy, trzeszczy a to a tamto... POLSKA SPECJALNOŚĆ - CIĄGŁE NARZEKANIE, ZAWIŚĆ I ZAZDROŚĆ.
Średnie spalanie dla Volvo XC90 II SUV 2.0 D5 225KM 165kW 2014-2016
8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
Volvo XC90 II
SUV 2.0 D5 225KM 165kW
6,4 l/100km Gdańsk-Częstochowa w trybie Eko, na obniżonym pneumatyczny zawieszeniu, włączoną klimatyzacją na 20 st C z przodu i 17 st C z tyłu, przy temperaturze zewnętrznej między 26 a 30 st. C. 1/3 trasy za autokarem przy 102 km/h i adaptacyjny tempomatem ustawionym na minimalną odległość od poprzedzającego pojazdu, reszta trasy równą stówką. Mało wyprzedzania, jeśli już to bardzo delikatne. Obciążenie samochodu około 300kg plus 2100kg masy własnej pojazdu. Przebieg 140 tys. Sądzę, że jadąc równo z tymi wolniejszym Tirami około 80km/h, bez obciążenia i z wyłączoną klimą da się zbić jeszcze z pół litra na setkę by zobaczyć 5 z przodu do deklarowanej przez producenta wartości. Autostrada 120km/h to już 8 litrów na setkę. Przy 140km/h jakieś 9. W mieście przy dynamicznej jeździe na krótkich odcinkach żre jak smok, nawet i 15litrów ale masa swoje robi.
8,7
Volvo XC90 II
SUV 2.0 D5 225KM 165kW
średnie spalanie z ostatnich 2 lat (70 tyś km) użytkowania to 9.2l/100. Samochód Jeździ niemal wyłącznie na autostradach/ekspresówkach z prędkością 140-160km/h, raczej mocno załadowany (4 os. + bagażnik pod sufit). W trasie przy prędkościach 140-180 km/h spalanie w okolicach 10,5l. W najgorszych miejskich warunkach (trasa 3km, kilka świateł + korki) spalanie ok 14/15l. Drogi powiatowe (50-90km/h) to okolice 6,5-7l.
8,9
Volvo XC90 II
SUV 2.0 D5 225KM 165kW
Na razie tylko lać paliwo. Samochód jest na gwarancji, a obsługa serwisowa jest bezpłatna przez 2 lata w ramach VOLVO Care.

Usterki Volvo XC90 II

Liczba wpisów: 23
uszczelka pod głowicą
  • Volvo XC90 II SUV 2.0 D5 235KM 173kW 2016-2018
  • silnik
  • 256 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 1
Komunikat z komputera pokładowego zatrzymaj pojazd i dolej płynu chłodniczego. Po dolaniu płynu problem zniknął. Serwis ustalił że padła uszczelka pod głowicą i zaproponował wymianę silnika(sic!). Z racji tego udałem się do niezależnych serwisów (3 różnych) naprawiających silniki i usłyszałem ze to typowa wada tego silnika, przy uszkodzeniu uszczelki ulega deformacji z powodu przegrzania cylinder a w skrajnym przypadku cały blok silnika i wymiana uszczelki niczego nie da albo naprawi na bardzo krótko. Usłyszałem ponadto że zwykle usterka ta występuje przy przebiegu około 200tys. Świetne auto ale przy dużej usterce drogie w naprawie. Na pocieszenie Volvo daje gwarancje na dożywotnią na nowy silnik do czasu zmiany właściciela
1 komentarz
Błąd krytyczny ładowania akumulatora 12V, błąd hybrydy.
  • Volvo XC90 II SUV Facelifting 2.0 B5 Diesel Mild Hybrid 249KM 183kW 2019-2024
  • instalacja elektryczna
  • 33 tys. km
Błąd wyskoczył podczas jazdy. Najpierw pokazało błąd ładowania akumulatora 12V, po czym po 3-4 minutach pokazało błąd układu hybrydowego, auto przeszło w tryb awaryjny, ograniczenie do 50km/h i nakazało zatrzymanie. Laweta - serwis. Czekam na info z serwisu. Chyba pechowe to Volvo lub jakieś chińskie :) bo to już kolejna usterka. Do tego Volvo assistance w ramach auta zastępczego podstawia notorycznie segment D choć oddając auto serii 90 przysługuje auto z segmentu E - 4 raz wiozłem na lawecie do serwisu i zawsze ta sama gadka, że akurat wypożyczalnia nie ma. I z każdym kolejnym razem coraz gorsze fury. Boję się że przy następnej dostanę matiza.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Zawieszenie pneumatyczne nie podnosi się czy to jest związane z wielkim mrozem wczoraj działało wszystko
  • Volvo XC90 II
  • zawieszenie
  • 103 tys. km
Zawieszenie pneumatyczne nie działa słychać trzaski a niechce się podnieść czy to normalne podczas mrozu -16 wczoraj działało bez zarzutów co zrobić jaka może być przyczyna muszę coś wyczyścić czy postawić w ciepłym pomieszczeniu
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Volvo XC90 II SUV