Szukaj

Informacje o Volvo XC90 II

Lata produkcji: 2014 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2014 roku. Debiut XC 90 II poprzedziła prezentacja prototypu, na którym został oparty – XC Coupe, przedstawionego w styczniu 2014 roku. Projektantem wersji koncepcyjnej i produkcyjnej jest Thomas Ingenlath. XC 90 II został odmieniony stylistycznie, jest zupełnie nową konstrukcją, pierwszym autem marki zbudowanym na nowej platformie podłogowej: Volvo Scalable Product Platform. Model dostępny również w wersji hybrydowej.

czytaj więcej
Powagosław
Znakomicie wyglądająca alternatywa wobec krzykliwych, często udziwnionych stylistycznie SUV-ów. Volvo nie musiało wymyślać niczego nowego, wystarczyło sięgnąć do tradycji wzornictwa skandynawskiego minimalizmu. To zawsze dobry sposób na ponadczasową elegancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie mów, co Ty możesz zrobić dla Szwecji, pomyśl, co Szwecja może zrobić dla Ciebie. A przepraszam, właśnie dała nam czystą formę nowego Volvo. To lepsze niż nowy katalog Ikei, Zlatan Ibrahimović, a nawet wąsy chłopaków z Abby. ~Luzacjusz

Volvo XC90 II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Volvo XC90 II

Liczba ocen: 71
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(65%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~Marcin
Volvo XC90 II
SUV Plug-In 2.0 T8 455KM 335kW
Duży, rodzinny SUV z eleganckimi liniami, potężną nadwyżką mocy i momentu, klasycznym wnętrzem, ponadprzeciętnym wykończeniem i jakością użytych materiałów. Praktyczność projektu, ergonomia, komfort oraz bezpieczeństwo nie pozostawiają absolutnie nic do życzenia. Jazda tym autem to naprawdę czysta przyjemność i relaks, a kiedy trzeba - dobra adrenalina: 455KM i prawie 710Nm katapultują tego mastodonta do pierwszej setki w ciągu 5 sekund, zapewniając bezpieczeństwo przy manewrach jak np wyprzedzanie TIRów na krajówkach. Zapach prawdziwej skóry, drewniane wykończenia, ozdobniki ze szczotkowanego metalu oraz kryształu przenoszą nas na wyższy poziom podróżowania. Jedynym minusem, który przychodzi mi do głowy jest zlikwidowanie po lifcie fizyczmego selektora trybu jazdy. Klikanie podczas jazdy przez menu to zbrodnia na polityce bezpieczeństwa, którą szczyci się od lat ta marka...
4,3
~Michał
Volvo XC90 II
SUV Facelifting 2.0 T6 310KM 228kW
Bardzo wygodny i pakowny, dobrze działające systemy bezpieczeństwa. Ładny (subiektywne ale mogę wyrazić swoją opinię). Dynamiczny, chociaż trzeba się przyzwyczaić do charakterystyki silnika. Niewygodny przy parkowaniu w mieście (wielkość samochodu) ale jak na tę wielkość zaskakująco zwrotny. Nie miałem awarii, natomiast komputer wyświetla czasem zaskakujące komunikaty typu awaria świateł mijania, które znikają następnego dnia razem z „awarią”(?). Dużo pali. Moi dorośli synowie wolą xc70 T6, ja xc90.
3,5
~Przemysław
Volvo XC90 II
SUV 2.0 T6 320KM 235kW
Uważam, że Volvo XC90 jest jednym z najpiękniejszych SUV-ów na rynku, stanowił odpowiedź na potrzebę pojazdu 7-osobowego, który zapewni przestronność, komfort i bezpieczeństwo mojej rodzinie, a przy tym uwiedzie lekkością linii. Spełnił rolę auta rodzinnego, klasycznego "dzieciakowozu", na pochwałę zasługują potężna ilość miejsca także w drugim i trzecim rzędzie oraz szeroki kąt rozwarcia tylnych drzwi, dzięki czemu można komfortowo zajmować miejsce z tyłu. Niestety uwiódł mnie urodą, lecz globalnie rozczarował elektroniką, elektryką, silnikiem oraz wyjątkowo wysokim spalaniem. Jest to pierwsze Volvo, które mnie rozczarowało, bowiem byłem wierny marce od lat, zaczynając od S70, następnie S80, dwie generacje XC70 CC, którymi byłem usatysfakcjonowany. Mój egzemplarz XC90 wymagał zbyt wielu kompromisów w stosunku do ceny zakupu...
Średnie spalanie dla Volvo XC90 II
6,8 – 13,3
l/100 km
7,6 – 9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
Volvo XC90 II
SUV 2.0 D5 225KM 165kW
6,4 l/100km Gdańsk-Częstochowa w trybie Eko, na obniżonym pneumatyczny zawieszeniu, włączoną klimatyzacją na 20 st C z przodu i 17 st C z tyłu, przy temperaturze zewnętrznej między 26 a 30 st. C. 1/3 trasy za autokarem przy 102 km/h i adaptacyjny tempomatem ustawionym na minimalną odległość od poprzedzającego pojazdu, reszta trasy równą stówką. Mało wyprzedzania, jeśli już to bardzo delikatne. Obciążenie samochodu około 300kg plus 2100kg masy własnej pojazdu. Przebieg 140 tys. Sądzę, że jadąc równo z tymi wolniejszym Tirami około 80km/h, bez obciążenia i z wyłączoną klimą da się zbić jeszcze z pół litra na setkę by zobaczyć 5 z przodu do deklarowanej przez producenta wartości. Autostrada 120km/h to już 8 litrów na setkę. Przy 140km/h jakieś 9. W mieście przy dynamicznej jeździe na krótkich odcinkach żre jak smok, nawet i 15litrów ale masa swoje robi.
9,7
Volvo XC90 II
SUV 2.0 T8 Twin Engine 390KM 287kW
Realny zasięg na samym prądzie (tryb PURE) to max 30-35 km. W zimie 20-25 km. Przy spokojnej jedzie na pełnej baterii w trybie miejskim / podmiejskim na dystansie koło 80 km do osiągnięcia 4-5 litra / 100 km. Generalnie po mieście przy częstym ładowaniu w lecie jeżdżę wyłącznie na prądzie. Na autostradzie przy prędkości 150 km/h trzeba liczyć 12-13 litrów na 100 km. Warunki pogodowe potrafią zrobić 1-1,5 litra różnicy na 100 km. Generalnie na 27 tys. km przejechane (w tym 1/3 na prądzie i ponad 1/3 na autostradzie) długoterminowe spalanie 8,1. Ja na taka moc silnika bardzo przyzwoicie
7,4
Liczba komentarzy: 1
Volvo XC90 II
SUV Facelifting 2.0 B5 Diesel Mild Hybrid 249KM 183kW
Po przejechaniu 15 tyś średnie zużycie paliwa wynosi 6,8 l/100km, auto najwięcej pali zimą. Duży wpływ ma masa auta i wielkość wnętrza które silnik musi ogrzać. Latem na drodze krajowej (90) i szybkiego ruchu (120) średnie spalanie po przejechaniu 160km w trybie Eco z autopilotem wynosi 5,5-5,8l/100km w zależności od intensywności ruchu. Zima na tej samej trasie wzrasta do 6,5-6,8l/100km. W oszczędności paliwa bardzo pomaga tryb żeglowania (Eco coast), działa tylko w trybie ECO. Niestety jeżeli się mocniej depnie spalanie znacznie wzrasta.

Usterki Volvo XC90 II

Liczba wpisów: 23
uszczelka pod głowicą
  • Volvo XC90 II SUV 2.0 D5 235KM 173kW 2016-2018
  • silnik
  • 256 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 1
Komunikat z komputera pokładowego zatrzymaj pojazd i dolej płynu chłodniczego. Po dolaniu płynu problem zniknął. Serwis ustalił że padła uszczelka pod głowicą i zaproponował wymianę silnika(sic!). Z racji tego udałem się do niezależnych serwisów (3 różnych) naprawiających silniki i usłyszałem ze to typowa wada tego silnika, przy uszkodzeniu uszczelki ulega deformacji z powodu przegrzania cylinder a w skrajnym przypadku cały blok silnika i wymiana uszczelki niczego nie da albo naprawi na bardzo krótko. Usłyszałem ponadto że zwykle usterka ta występuje przy przebiegu około 200tys. Świetne auto ale przy dużej usterce drogie w naprawie. Na pocieszenie Volvo daje gwarancje na dożywotnią na nowy silnik do czasu zmiany właściciela
1 komentarz
Błąd krytyczny ładowania akumulatora 12V, błąd hybrydy.
  • Volvo XC90 II SUV Facelifting 2.0 B5 Diesel Mild Hybrid 249KM 183kW 2019-2024
  • instalacja elektryczna
  • 33 tys. km
Błąd wyskoczył podczas jazdy. Najpierw pokazało błąd ładowania akumulatora 12V, po czym po 3-4 minutach pokazało błąd układu hybrydowego, auto przeszło w tryb awaryjny, ograniczenie do 50km/h i nakazało zatrzymanie. Laweta - serwis. Czekam na info z serwisu. Chyba pechowe to Volvo lub jakieś chińskie :) bo to już kolejna usterka. Do tego Volvo assistance w ramach auta zastępczego podstawia notorycznie segment D choć oddając auto serii 90 przysługuje auto z segmentu E - 4 raz wiozłem na lawecie do serwisu i zawsze ta sama gadka, że akurat wypożyczalnia nie ma. I z każdym kolejnym razem coraz gorsze fury. Boję się że przy następnej dostanę matiza.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Zawieszenie pneumatyczne nie podnosi się czy to jest związane z wielkim mrozem wczoraj działało wszystko
  • Volvo XC90 II
  • zawieszenie
  • 103 tys. km
Zawieszenie pneumatyczne nie działa słychać trzaski a niechce się podnieść czy to normalne podczas mrozu -16 wczoraj działało bez zarzutów co zrobić jaka może być przyczyna muszę coś wyczyścić czy postawić w ciepłym pomieszczeniu
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Volvo XC90 II