Szukaj

Informacje o Volvo XC90 I 2.4 D5 200KM 147kW 2010-2014

Lata produkcji: 2010 – 2014
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2002-2014. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp o nazwie Adventure Concept Car zaprezentowany w 2001 roku. Wersja produkcyjna auta została zbudowana na platformie podłogowej o oznaczeniu P2x, którą dzieliła między innymi z modelami S60, V70 i S80. Projektantem auta był Doug Frasher. W latach: 2004, 2006 i 2007 XC90 przechodził kolejne modernizacje stylistyczne. Po wprowadzeniu drugiej generacji samochodu, XC90 I został przygotowany na rynek chiński, gdzie jest produkowany pod nazwą XC Classic .
czytaj więcej
Powagosław
Znakomicie wyglądająca alternatywa wobec krzykliwych, często udziwnionych stylistycznie SUV-ów. Volvo nie musiało wymyślać niczego nowego, wystarczyło sięgnąć do tradycji wzornictwa skandynawskiego minimalizmu. To zawsze dobry sposób na ponadczasową elegancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie mów, co Ty możesz zrobić dla Szwecji, pomyśl, co Szwecja może zrobić dla Ciebie. A przepraszam, właśnie dała nam czystą formę nowego Volvo. To lepsze niż nowy katalog Ikei, Zlatan Ibrahimović, a nawet wąsy chłopaków z Abby. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2014 roku
Pojemność skokowa 2400 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 200 KM (147 kW) przy 3900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 420 Nm przy 1900-2800 obr/min
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 93,1 mm
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,8
~Marek
Volvo XC90 I
SUV 2.4 D5 200KM 147kW
Auto bardzo fajne, dużo miejsca, człowiek jadąc czuje się bezpiecznie. Przez 9 lat użytkowania jedyną awarią była pompa paliwa w zbiorniku, po jej wymianie jest spokój, po 160 tyś km pojawiło się delikatne szarpanie skrzyni lecz po dynamiczniej wymianie oleju od 10 tysięcy kilometrów szarpania brak. Co do skrzyni mogła by być troszeczkę szybsza przy ruszaniu, moment zwłoki pomiędzy naciśnięciem pedału przyspieszenie a sprawmym ruszeniem auta jest dość długi. Zawieszenie komfortowe bardzo wytrzymałe, wyciszenie dobre. Silnik całkowicie wystarcza do sprawnego przemieszczania się. Spalanie co ciekawe nie zmienia się prawie pomiędzy uważaniem z pedałem gazu a dynamiczna jazdą u mnie zawsze oscyluje pomiędzy 8.7 a 10 litrów/100km , auto swoje waży jak i posiada dość duże opory aerodynamiczne wynikające z kształtu auta. Przy mocno wietrznej pogodzie dość mocno odczuwane są podmuchy boczne, czuć , że auto chwilami walczy z wiatrem, ale jest to urok tak wysokich i postawnych aut, więc nie ma się co czepiać. Fotele bardzo wygodne, przez co nawet długie trasy nie męczą. Problemem jest również manewrowanie w wąskich uliczkach, czy też zawracanie, promień skrętu jak to w volvo jest porównywany ze statkiem pasażerskim. Na plus jest rowniez oświetlenie, reflektory xenonowe naprawdę bardzo dobrze oświetlają drogę, a gdy włączymy światła drogowe to jazda po zmroku jest naprawdę przyjemna. Na pochwalę zasługuje również wykończenie auta , czuć w nim klase premium, może brakuje dotykowych ekranów i multum wyświetlaczy, lecz wszystko jest na swoim miejscu wyposażenie auta pod względem komfotu nie odstaje od nowszych też luksusowych aut. Wszystkie użyte materiały są wysokiej jakości wszystko co widzimy w zasięgu wzroku jest miękkie i przykemne w dotyku, obicia drzwi czy też podłokietniki są naprawdę miękkie i widać że nikt na materiałach nie próbował oszczędzić. Auto jak na swoje możliwości posiada dość dobre właściwości terenowe, nie oczekujmy od tego właściwości terenowego auta, ale wyjechanie z błotnistego terenie czy też przejazd przez dość mocno zaśnieżone miejsca, gdzie auto z małym prześwitem i napędem na jedną os naoewno by sobie nie poradziło na xc90 nie robi wrażenia. Ogólnie auto posiadam od nowości i przez ten czas nigdy nie żałowałem jego zakupu, Łoś zawsze spisywał się dobrze. Więc jeśli oczekujesz dużego, komfortowego i przechwstronnego auta, to jest auto dla Ciebie i napewno nie będziesz zawiedziony.
4,5
~volwiak
Volvo XC90 I
SUV 2.4 D5 200KM 147kW
Auto jak na masę i wielkość, prowadzi się dość pewnie. Stabilnie na wszelkich łukach. Jak na volvo przystało komfort przednich foteli jest na wysokim poziomie - są świetne. Bagażnik przy pięciu osobach jest wystarczający. 7 pasażerów na pokładzie równa się praktycznie zerowym bagażnikiem, natomiast 3 trzeci rząd siedzeń wyłącznie dla dzieci. Ergonomia na odpowiednim poziomie. Największy plus volvo - no oczywiście silnik D5 o pięciu cylindrach. Nie jest demonem, ale nie o to chodzi w tym pojeździe. Radzi sobie znakomicie, jest silny jak tur, oszczędny i brak jakichkolwiek awarii. Auto kupiłem od pierwszego właściciela. Volvo było serwisowane w ASO. Po zakupie na 60 tys km oleje, filtry paski, olej w Haldex plus skrzynia biegów. Tu niestety minus. Skrzynia nie szarpie, ale to nie jest optymalny automat. Jazda tym autem czysta przyjemność. Niestety jest moje ostatnie VOLVO ponieważ nie zdzierżę 4 cylindrów pod maską XC90. Ten pojazd równa się motor min 5 cylindrowy.
4,8
~Bartosz
Volvo XC90 I
SUV 2.4 D5 200KM 147kW
Volvo XC 90 to totalnie komfortowe auto. Bez problemu można nim jechać na wakację z 3 dzieci, dwoma wózkami i całą furą zabawek i bagaży. Spalanie jak na gabaryty zadowlalające ( miasto 40/autosytrady 60% ) poniżej 10 litrów. Nigdy mnie nie zawiódł. Auto mega bezpieczne i wygodne, ma już 180000 na liczniku a jeździ i wygląda jak nowe ( wcześniej miałem VW i tam lakier po 2 latach zmienił się z metaliku na matowy)
Volvo XC90 I