Szukaj

Informacje o Volvo XC90 I 2.9 T 272KM 200kW 2002-2006

Lata produkcji: 2002 – 2006
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2002-2014. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp o nazwie Adventure Concept Car zaprezentowany w 2001 roku. Wersja produkcyjna auta została zbudowana na platformie podłogowej o oznaczeniu P2x, którą dzieliła między innymi z modelami S60, V70 i S80. Projektantem auta był Doug Frasher. W latach: 2004, 2006 i 2007 XC90 przechodził kolejne modernizacje stylistyczne. Po wprowadzeniu drugiej generacji samochodu, XC90 I został przygotowany na rynek chiński, gdzie jest produkowany pod nazwą XC Classic .
czytaj więcej
Powagosław
Znakomicie wyglądająca alternatywa wobec krzykliwych, często udziwnionych stylistycznie SUV-ów. Volvo nie musiało wymyślać niczego nowego, wystarczyło sięgnąć do tradycji wzornictwa skandynawskiego minimalizmu. To zawsze dobry sposób na ponadczasową elegancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie mów, co Ty możesz zrobić dla Szwecji, pomyśl, co Szwecja może zrobić dla Ciebie. A przepraszam, właśnie dała nam czystą formę nowego Volvo. To lepsze niż nowy katalog Ikei, Zlatan Ibrahimović, a nawet wąsy chłopaków z Abby. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2922 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 272 KM (200 kW) przy 5100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 1800-5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 90 mm
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 4
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 46% / przeciw: 54%

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 6
5,0
Volvo XC90 I
SUV 2.9 T 272KM 200kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Kilka tygodni męczyłem się z instalacją w samochodzie Volvo XC90 2,9 biturbo. Trafiłem do tego zakładu i mam to co chciałem. Jeżdżę na gazie samochodem, który podobno na gazie nie jeździ i to lepiej niz na benzynie. Nic sie nie dzieje. Żadnych problemów. Jeszcze raz polecam: Auto Gaz Kopiczko ul. Braci Briggsów 21. Marki. 22 771 35 33. Mają też stronę ale nie pamiętam...
4,3
Volvo XC90 I
SUV 2.9 T 272KM 200kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Szału nie ze względu na to, że STAG stagiem ale resztę komponentów gazownik dobiera jak chce i z tego tytułu są same problemy. Wtryski padają ale się zawieszają, czujniki też jakieś chińskie, wężyki wenezualskie a parownik pewnie bułgarski. Wszystko nie współgra ze sobą tak jak trzeba i ogólnie jest średnio. Drugi raz zdecydowałbym się na BRC gdzie wszystko jest w kartonie i...
4,5
Volvo XC90 I
SUV 2.9 T 272KM 200kW
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Witam, pomimo opinii serwisu VOLVO cytuję "te samochody nie jeżdża na gazie" zaryzykowałem. I co... można. Samochód jeżdzi super. Zrobiłem ponad 40000 km i tylko wymieniam filterki. Polecam chłopaków z alltop-u. Profesjonaliści w każdym calu! XC 90 2.9 biturbo
Volvo XC90 I