Szukaj

Informacje o Volvo XC70 II Kombi 2.4 D5 215KM 158kW 2009-2013

Lata produkcji: 2009 – 2013
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Model typu crossover o nadwoziu kombi (segment I), uterenowiona wersja Volvo V70. Jego produkcja rozpoczęła się w 1997 roku. Początkowo XC70, podobnie jak bazowy model, korzystał z rozwiązań Volvo 850. Zupełnie nową konstrukcją była druga generacja auta, której debiut przypadł na rok 2000. Od 2007 roku oferowany jest XC70 trzeciej generacji zbudowany na pycie podłogowej Y20 Forda, którą dzieli m.in. z Fordem Mondeo i Land Roverem Freelanderem. XC to zmodyfikowany skrót od Cross Country (co w jęz. angielskim oznacza mniej więcej tyle samo, co off-road).
czytaj więcej
Powagosław
Niekrzykliwe auto dla mężczyzny, który nie musi obnosić się swoją ekstrawagancją, by zwrócić na siebie uwagę. XC70 jest stonowane i nie próbuje prowokować jak prześcigające się w designerskich pstrokaciznach SUV-y. Za to warto lubić ten model. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie jestem fanem kombi (może jestem uprzedzony przez zespół, który siÄ™ tak nazywa), a kombi terenowe to już zbrodnia na sylwetce każdego, nawet najbrzydszego samochodu. XC70 wyglÄ…da wÅ‚aÅ›nie tak groteskowo – jak sweter Jasia Fasoli z Å‚atami na Å‚okciach. Zdaje siÄ™, że to dobrze. Ups… ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2013 roku
Pojemność skokowa 2400 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 215 KM (158 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 420 Nm przy 1500-3250 obr/min
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 81 x 93,1 mm
Dodatkowe informacje Kod silnika D5244T11, lub w wersji D5244T15
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 AWD
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Ergonomia - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,8
~Tom1100xx
Volvo XC70 II
Kombi 2.4 D5 215KM 158kW
Przed zakupem oczywiście sporo innych aut porównałem. Ten model łączy zalety wszystkich innych typów nadwozi nie mając jednocześnie ich wad. Czyli: prześwit 21cm jak w terenówce lub SUV, ale da się nim jeździć jak zwykłą osobówką; wnętrze obszerne, ciche i wygodne jak w limuzynie, ale bardziej pojemne i ustawne; nadaje się do celów rodzinnych a nie jest VAN\'em. Używam go także jako auta służbowego - świetnie się prezentuje. W zasadzie to jedynie nie ma cech auta sportowego, choć mnie jego osiągi całkowicie zadowalają. Na rynku nie ma wielu konkurentów w takim nadwoziu. Właściwie to są tylko 2 takie. Subaru Outback nie dorównuje VOLVO komfortem i jakością wykończenia, ma słabe lub paliwożerne silniki. Jedyny w ofercie diesel to złom i jeszcze słaby na dodatek. Ceną dobija lub nawet przewyższa mój model. Allroad w kwestii komfortu i jakości jest porównywalne ale droższe o ok. 100.000 PLN - nie znajduję w tym aucie uzasadnienia dla takiej różnicy w cenie. Wybór zatem naturalnie padł na XC70. Jest to nie nowa już konstrukcja, ale właśnie dlatego wzbudza moją sympatię i zaufanie - sprawdzone rozwiązania, brak festyniarskich LED\'ow w lampach przednich, charakterystyka zawieszenia to ukłon w stronę klienta a nie motoryzacyjncych pismaków używających aut głównie na torach testowych (tam liczy się twardy zawias a nie komfortowy), stylistyka auta jest stonowana, ale ma w sobie to coś - za 10 lat nadal będzie wyglądać atrakcyjnie. Auto nietuzinkowe i niezbyt często spotykane na drogach. Marka jak i model nie wywołują też żadnych negatywnych skojarzeń. Koń jaki jest każdy widzi. I tak miało być.
4,0
~Piccardi
Volvo XC70 II
Kombi 2.4 D5 215KM 158kW
No cóż wybór wydał mi się optymalny.XC70 w wersji Summum z wyposażeniem dodatkowym spełnia w pełni moje oczekiwania. Nie ma samochodów idealnych i jest kilka rzeczy które bym zmienił , sczególnie automat któremu brakuje wigoru.Dziś kupił bym T6. Rozpatrywałem jeszcze Outbacka 3.0 H6 ale odpadł w przedbiegach bo jakość wykończenia w środku w aucie za ponad 200 tys to jakiś żart czyli-tandeta po amerykańsku. Ale europa dla tej marki to nie rynek docelowy. Za tą samą cenę kupiłem swietnie wyposażone XC 70. A6 Allroad i BMW 5 xdrive nie są warte tych pieniedzy które trzeba za nie zapłacić, więc wybór uważam za optymalny. Auto jest wygodne ciche i bezpieczne - takiego szukałem. Wnętrze klasa w sama w sobie. Auto ma wszystko co potrzeba.
4,9
~re
Volvo XC70 II
Kombi 2.4 D5 215KM 158kW
Permamentny kawał trwałego, bezpiecznego i komfortowego auta! Trwałość po przejechaniu 180tys "ciężką nogą" jest taka, że po oddaniu go do gruntownego czyszczenia można by uważać, że nie przejechał 100 tys. Oprócz spalonego sprzęgła przy 60 tys (ale to chyba na własne życzenie...) i 3 wymienionych żarówek ksenon nie przypominam sobie kłopotów technicznych. Auta nigdy nie sprzedam. Zostaje dla dorastających dzieciaków.
Volvo XC70 II Kombi