Szukaj

Informacje o Volvo XC60 II Crossover 2.0 B4 Diesel Mild Hybrid 211KM 155kW 2019-2021

Lata produkcji: 2019 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowa generacja XC60 bÄ™dzie mogÅ‚a być wyposażona w dwulitrowe, czterocylindrowe silniki z turbodoÅ‚adowaniem.
W pierwszej fazie dostÄ™pne bÄ™dÄ… wersje dysponujÄ…ce wiÄ™kszÄ… mocÄ… oraz napÄ™dem na cztery koÅ‚a. 
Do wyboru bÄ™dÄ… dwa silniki diesla D4 190 KM i D5 z technologiÄ… PowerPulse o mocy 235 KM,  oraz dwie jednostki benzynowe T5 254 KM i T6 o mocy 320 KM.

Powagosław

XC60 byÅ‚ bestsellerem Volvo (również w Polsce) jeszcze zanim dostaÅ‚ tÄ™ nowÄ…, obÅ‚Ä™dnÄ… stylistykÄ™. Tak to już bywa, że pewne rzeczy siÄ™ zmieniajÄ…, żeby inne pozostaÅ‚y niezmienne.

~Powagosław
Luzacjusz

Dowód, że wożenie dzieci do przedszkola, szkoÅ‚y czy na inne korepetycje może być przyjemne. Bo XC60 jest trochÄ™ jak „Playboy” ze zdjÄ™ciami Emily Ratajkowski: okÅ‚adka jest super, ale wiesz, że najlepsze czeka ciÄ™ w Å›rodku.

~Luzacjusz
Produkowany od 2019 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika hybrydowy diesel
Moc silnika 211 KM (155 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 460 Nm przy 1750-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,8 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 82 x 93,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Karoseria + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,9
~Marcin
Volvo XC60 II
Crossover 2.0 B4 Diesel Mild Hybrid 211KM 155kW
Materiały bardzo dobrej jakości, ale to jedna z niewielu zalet auta. Prowadzenie przeciętne, bagażnik przeciętny, przyspieszenie przeciętne jak na tę moc. Auto ma też pełno dziwactw - spryskiwacze szyby w wycieraczce, dzięki czemu nie zmyjesz owadów z szyby, lusterka boczne monochromatyczne co nie ściemniają się jak mocno świeci w nie słońce, reflektory adaptacyjne co oślepiają większość kierowców i bardzo wolno zmieniające się na mijania, ładowarka indukcyjna co nie ładuje telefonu bo ma źle umiejscowiony punkt ładowania (chyba, że otworzysz małą klapkę, ale trzeba mieć gumowy futerał, bo jak zahamujesz to przesunie się telefon i koniec z ładowaniem), wywalający się CarPlay po kablu (choć to jeszcze auto na mniej awaryjnym Sensusie), wariujące czujniki parkowania na postoju mieniące się różnymi kolorami i pipczącymi mimo że nic nie ma przed autem... W serwisie ciągle wgrywają nowy soft, bo nie ma nigdzie błędów, a to nic nie zmienia.
4,6
~Andrzejek
Volvo XC60 II
Crossover 2.0 B4 Diesel Mild Hybrid 211KM 155kW
Najpiękniejszy design (przed kupnem testowałem GLC, później Q5). Silnik w porządku, jak na diesla świetne wyciszenie (pewnie, z "elektrykiem" nie ma szans - ale to nie "elektryk"). Dokupione fotele skórzane nappa, z masażem i wentylacją - to wręcz poezja. Plecy wręcz domagają się dłuższej jazdy. Do panelu można się przyzwyczaić. Jedyne "ale" - w blasku słońca widać odciski paluchów. Cudownie gra Harman-Kardon (opcja). Bagażnik ustawny - choć przydałoby się w opcji coś na wzór pomysłu z XC40 - aranżacja przestrzeni z planami zakupowymi. Średnie spalanie około 7 litrów. Całkiem, całkiem, biorąc pod uwagę styl jazdy i masę. W teście oszczędności (200 km, głównie "dwupasmówka", limit 120 km/h) udało mi się osiągnąć 5,4. Z mankamentów - trzeci raz wyświetla mi się (przez kilka dni) ikonka diagnostyki silnika. Po kilku dniach sama znika. Widmo jakieś? Przecież to nie Ghost... Zapytam serwisantów przy okazji przeglądów. Na wysoką ocenę zasługują genialne światła (pseudo-matrixy), także dokupione - i wyświetlacz przezierny. Bezbłędnie odczytuje znaki, wyświetlając na szybie wyrzuty sumienia... Póki co, systemy elektronicznego ostrzegania działają ok. Początkowo zbyt często ostrzegały, podnosząc ciśnienie - ale to jest akurat do wyregulowania w opcjach. Jakoś nie odczuwałem potrzeby regulacji zawieszenia - poza szpanerskim wałkiem, nie wiem na ile skutecznym. Nie mam "pneumatyka". Roczny interwał wymiany oleju uważam za fikcję (ale to nie wina auta, jeno decydentów). Jeżdżę więc na wymianę 2 razy w roku. Auto piękne, póki co bezawaryjne... A, właśnie, po 8 tys. dolewka ad blue. Udało się z dystrybutora, choć prędkość napełniana przypominała kapanie moczu w ostatnim stadium przerostu prostaty. Wciąż odbijał pistolet. Za to cena: 20 zł!!.
2,9
~Andrzej
Volvo XC60 II
Crossover 2.0 B4 Diesel Mild Hybrid 211KM 155kW
Samochód dziwny, bardzo sprawny silnik i ładnie wykończony ale posiada trochę niedoróbek i mega wkurzających detali. Drogi jak na to co oferuje. Dla osoby lubiącej motoryzację niestety nie dający przyjemności z użytkowania.

Usterki Volvo XC60 II

Liczba wpisów: 32
Nieszczelne uszczelki tylnich nadkoli
  • Volvo XC60 II Crossover 2.0 B5 Benzynowy Mild Hybrid 264KM 194kW 2020-2021
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
We wszystkich modelach Volvo XC60 produkowanych co najmniej od 2017r. po pewnym czasie jazdy (zależy od intensywności jazdy oraz warunków pogodowych) ujawnia się wada konstrukcyjna tylnych nadkoli oraz tylnych drzwi pasażerów. Uszczelka nadkoli, pomiędzy tylnymi nadkolami a krawędzią tylnych drzwi przepuszcza do wnętrza kokpitu wilgoć, pył, piasek, brud, wodę z drogi. Sprawa jest od samego początku znana koncernowi Volvo, który nic z tym nie robi. Część ASO dokłada specjalne nakładki (osłony, fartuchy) na tylne nadkola w ramach przeglądu za darmo albo symboliczne 100zł ale większość ASO wypiera się istnienia problemu i robi te zabiegi w 100% odpłatnie. Dodatkowo jest to niebezpieczne ze względu na przyspieszone zużywanie się (gnicie) wspomnianej uszczelki, która po prostu zaczyna odpadać od nadkola (skorodowany metalowy pancerz nie zaciska się na nadkolu) a jest to droga uszczelka (około 230zł brutto/szt.), która ciągnie się od tylnego nadkola, po dolnym progu do przedniego nadkola (jej montaż w ASO to ok. 516zł/szt.). Oprócz uszczelki korodują tylne drzwi pasażerów w okolicy uszczelki nadkola. W moim wypadku dedykowane, oryginalne Volvo osłony tylnych nadkoli wyeliminowały problem praktycznie do zera, tylko, że ich montaż odbył się łącznie z wymianą uszczelek (które już się rozpadały po dwóch/trzech latach użytkowania auta)... Niestety ASO we Wrocławiu V-Motors nie chciało tego zrobić w ramach jakiejkolwiek gwarancji (pomimo wykupienia głośno reklamowanego pakietu gwarancyjnego za ponad 8 tysięcy zł) i płaciłem za całą akcję 1800,72zł (FV/UP/2368/24). Do tego była bardzo niemiła rozmowa z chyba kierownikiem serwisu, którego wypowiedź można spuentować "jak się panu coś nie podoba, to proszę sobie to robić gdzie indziej"... a jak zrobię gdzie indziej, to jeszcze powiedzą, że złamałem warunki dodatkowej gwarancji XD
Delikatne szyby
  • Volvo XC60 II Crossover 2.0 B5 Benzynowy Mild Hybrid 264KM 194kW 2020-2021
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Bardzo delikatne szyby: pierwszy raz w życiu udało się komuś bardzo poważnie porysować szyby boczne w moim aucie przy skrobaniu szyb, nigdy w żadnym aucie jakie miałem takie rzeczy się nie zdarzały (Matiz, Suzuki Swift 2011, Hyundai IX35 2014)... Szyba przednia (ogrzewana) notorycznie pęka w dolnej części od kurzu/piasku z drogi przy jeździe na szosie i autostradzie (już raz wymieniona i przy pierwszym wyjeździe na A4 po godzinie nowy odprysk w oryginalnej wymienionej dwa tygodnie wcześniej szybie).
SÅ‚aba karoseria
  • Volvo XC60 II Crossover 2.0 B5 Benzynowy Mild Hybrid 264KM 194kW 2020-2021
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Bardzo słaba blacha, przynajmniej na tylnych lewych drzwiach w moim egzemplarzu... Obcierka na słupku parkingowym przy wąskim wjeździe w galerii handlowej pobieżnie zakończyła się tylko obtarciem do podkładu... Przy naprawie w ASO Wrocław V-Motors stwierdzono USZKODZENIE WZMOCNIENIA KONSTRUKCJI DRZWI i drzwi były całe wymienione na nowe... Do tego dochodzi problem z korozją tylnich drzwi (symetrycznie po obydwu stronach auta) ze względu na dwie rzeczy: niezależny lakiernik stwierdził po pierwsze, że nieszczelność tylnych nadkoli powoduje korozję (znany dla użytkowników marki problem) oraz że lakier został źle naniesiony na drzwi (widoczne ogniska pod lakierem)... Także nowe chińskie Volvo ma słabą karoserię a jeśli ktoś pisze, że Volvo XC60 ma porządną, grubą blachę to po prostu pisze bzdury, które wynikają z oceny "na oko"...
Volvo XC60 II Crossover