Szukaj

Informacje o Volvo XC60 II Crossover D3 150KM 110kW 2018-2020

Lata produkcji: 2018 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowa generacja XC60 będzie mogła być wyposażona w dwulitrowe, czterocylindrowe silniki z turbodoładowaniem.
W pierwszej fazie dostępne będą wersje dysponujące większą mocą oraz napędem na cztery koła. 
Do wyboru będą dwa silniki diesla D4 190 KM i D5 z technologią PowerPulse o mocy 235 KM,  oraz dwie jednostki benzynowe T5 254 KM i T6 o mocy 320 KM.

Powagosław

XC60 był bestsellerem Volvo (również w Polsce) jeszcze zanim dostał tę nową, obłędną stylistykę. Tak to już bywa, że pewne rzeczy się zmieniają, żeby inne pozostały niezmienne.

~Powagosław
Luzacjusz

Dowód, że wożenie dzieci do przedszkola, szkoły czy na inne korepetycje może być przyjemne. Bo XC60 jest trochę jak „Playboy” ze zdjęciami Emily Ratajkowski: okładka jest super, ale wiesz, że najlepsze czeka cię w środku.

~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1500-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Karoseria + Silnik

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,6
~stuff102
Volvo XC60 II
Crossover D3 150KM 110kW
Moje odczucia po 16500km : Na plus: - Auto dość wygodne dla osoby wysokiej; - Przyzwoicie wyciszone; - Przy spokojnej jeździe auto potrafi być ekonomiczne: 90% drogi - tempomat 120km/h - trasa Szn-WawaSzn : 1200km 4 os średnie spalanie 6,1 ; / 100km - Światła led bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły - Pomimo swojej wielkości i silnika o mocy jedynie 150KM auto jest bardzo zwinne - System kontroli pasa ruchu i unikania kolizji działają sprawnie Na minus: - To co mnie zdziwiło to brak obrotomierza w podstawowej wersji zegarów.... trzeba dopłacić grube $ to większego wyświetlacza żeby mieć obrotomierz.... - Czasami żeby zamknąć drzwi trzeba mocniej trzasnąć; - Czujniki parkowania działają bardzo słabo; - Jakość wykończenia wnętrza w wersji podstawowej jest miejscami słaba Moim zdaniem za ta cenę można by wymagać trochę więcej
3,2
~Danny
Volvo XC60 II
Crossover D3 150KM 110kW
Auto odebrane z salonu po przesiadce z Sharana 2012 rok 170 km. Szukałem czegoś mniejszego skusiło Mnie atrakcyjne finansowanie. Auto jak na klasę Premium raczej wzbudza mieszane uczucia. Czujniki parkowania są ale bezużyteczne , silnik na postoju dość głośny, hamulec automatyczny zaciąga zbyt gwałtowanie, dmuchawa już na 2 biegu mocno słyszalna, listwy wokół szyb odstają. Plus to dynamika pomimo 150 km ale tylko w trybie Dynamic który non stop trzeba ustawiać od nowa. Spalanie niskie. Nie przekracza 7,5 litra ( trasa miasto 50%).
5,0
~Luki
Volvo XC60 II
Crossover D3 150KM 110kW
Bardzo komfortowe auto. Niby 150koni a na autostradzie zawstydza inne auta vmax220km/h i bardzo małe spalanie. W mieście wcale nie pali dużo średnie spalanie cykl mieszany 8.3l. Zawieszenie dynamika prowadzenie na zakrętach i systemy wsparcia kierowcy super a najlepiej działają inteligentne światła volvo i asystent pasa ruchu.

Usterki Volvo XC60 II

Liczba wpisów: 28
Szarpanie i przeciąganie skrzyni biegów na drugim biegu
  • Volvo XC60 II Crossover 2.0 B4 Diesel Mild Hybrid 211KM 155kW 2019-2021
  • układ napędowy
  • 6 tys. km
Samochód mam od 6 miesięcy i od samego początku skrzynia biegów nie działa poprawnie. Sprzedawca uspokajał, że do 1000 km skrzynia się ułoży. Oczywiście się nie ułożyła. Usterkę można nazwać poszarpywaniem/kopaniem na biegach 1-3 najczęściej na zimnym silniku ale na ciepłym też się zdarza. w 70% przypadków jest w miarę normalnie a w pozostałych czuć dokładnie na plecach kiedy zmienia biegi. Do tego jadąc na drugim biegu gdy obroty spadną do około 1100-1200 (dojeżdżanie do skrzyżowania, progu zwalniającego itp.) po dodaniu gazu obroty wchodzą dajmy na to na 2200 po czym spadają do 1800-1900 potem znowu wchodzą wyżej aż do zmiany na wyższy bieg. Tak dzieje się za każdym razem. Serwis rozkłada ręce bo w nowym porównywalnym egzemplarzu testowym jest tak samo. Nie sprawdziłem szarpania ale przeciąganie wygląda tak jak u mnie. Wg serwisu to błąd w oprogramowaniu skrzyni ale aktualizacji brak. Wymiana skrzyni nic nie da. W wersji D4 bez wynalazku jakim jest miękka hybryda nie zauważyłem podobnego objawu a i sama skrzynia wg mnie lepiej zmienia biegi. Czy to rzeczywiście wpływ tego ustrojstwa nie wiem ale z problemem jak zwykle zostajemy sami. Będę pisał jeszcze do importera ale spodziewam się walki z wiatrakami lub odpowiedzi ,,ten typ tak ma". Poprzednie XC60 2,4 D4 AWD dawało mi zdecydowanie większą frajdę z jazdy a po tej krótkiej półrocznej przygodzie z nowym przypuszczam, że to moje ostatnie Volvo.
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Wada fabryczna poduszek silnika w nowym XC60 MY 2021 (B4 Mild Hybrid benzyna)
  • Volvo XC60 II
  • inne
  • 2 tys. km
Niepokojące odgłosy przy ruszaniu, przyśpieszaniu i hamownaiu w zupełnie nowym samochodzie (produkcja 2020) okazały się być spowodowane uszkodzonymi poduszkami silnika wynikającymi z wady fabrycznej. Co ciekawe odgłosy zanikały po przejechaniu około 10 km. Aby rozróżnić odgłosy spowodowane uszkodzonymi poduszkami od zupełnie normalnych zgrzytów hamulców powinieneś je słyszeć również przy ruszaniu i dodawaniu gazu, zwłaszcza z niższych prędkości, gdy środek ciężkości się przesuwa. Dodatkowo odczuwalne mogą być odbiegające od normy wibracje przenoszone na pojazd przy uruchamianiu silnika (szczegolnie łątwe do zaobserwiwania przy włączonym systemie start/stop gdy częstotliwość uruchamiania silnika jest wyższa).
Problem rozwiązany
1 komentarz
siłowniki tylnej klapy
  • Volvo XC60 II Crossover D4 190KM 140kW 2017-2020
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 6
Niestety i mnie to dopadło. W moim Volvo xc 60 mk II z 2017r. wysiadły elektryczne siłowniki klapy bagażnika. Po otwarciu siłowniki nie trzymają i klapa opada. Po rozmowie z serwisem dowiedziałem się że jest prowadzona akcja serwisowa i siłowniki zostaną mi wymienione na moje szczęście nieodpłatnie. To duży plus bo z info od serwisanta koszt wymiany to ok. 2000 zł. Szkoda, że o akcji dowiedziałem się dopiero po wystąpieniu usterki. Skoro problem jest znany to można było dokonać tej czynności podczas ostatniego przeglądu auta, a tak czeka mnie kolejna wizyta w serwisie.
1 komentarz
Volvo XC60 II Crossover