Szukaj

Informacje o Volvo XC60 II Crossover T6 310KM 228kW 2018-2020

Lata produkcji: 2018 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowa generacja XC60 będzie mogła być wyposażona w dwulitrowe, czterocylindrowe silniki z turbodoładowaniem.
W pierwszej fazie dostępne będą wersje dysponujące większą mocą oraz napędem na cztery koła. 
Do wyboru będą dwa silniki diesla D4 190 KM i D5 z technologią PowerPulse o mocy 235 KM,  oraz dwie jednostki benzynowe T5 254 KM i T6 o mocy 320 KM.

Powagosław

XC60 był bestsellerem Volvo (również w Polsce) jeszcze zanim dostał tę nową, obłędną stylistykę. Tak to już bywa, że pewne rzeczy się zmieniają, żeby inne pozostały niezmienne.

~Powagosław
Luzacjusz

Dowód, że wożenie dzieci do przedszkola, szkoły czy na inne korepetycje może być przyjemne. Bo XC60 jest trochę jak „Playboy” ze zdjęciami Emily Ratajkowski: okładka jest super, ale wiesz, że najlepsze czeka cię w środku.

~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 310 KM (228 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2200-5100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,3 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 93,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Widoczność + Karoseria

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Ergonomia

Wybrane oceny

4,7
~Pan_Buka
Volvo XC60 II
Crossover T6 310KM 228kW
Samochód mam dopiero od trzech miesięcy, przejechałem zaledwie 5 tysięcy, więc siłą rzeczy moja recenzja będzie trochę powierzchowna. Jak na razie jestem zachwycony i trudno mi się do czegokolwiek przyczepić. Jest co prawda kilka mniej lub bardziej irytujących drobiazgów o których napiszę, niemniej drobiazgi te nie wpływają na całościową ocenę auta. Na ocenę całościową przyjdzie czas później, zwłaszcza w kwestiach awaryjności i kosztów utrzymania innych niż paliwo (a ten koszt z racji wybranej mocy silnika, jest akurat niemały). Nie ma sensu pisać, że auto jest ładne, nikt chyba nie kupuje samochodu, który mu się nie podoba. Całkiem subiektywnie uważam jednak, że jest to jeden z najładniejszych SUV na rynku :-) Natomiast jakość wykończenia, komfort jazdy, kultura pracy napędu i działanie systemów wspomagających kierowcę są na najwyższym poziomie. Dynamika silnika i jego elastyczność są doskonałe. Skrzynia zmienia przełożenia w sposób niemal niezauważalny, co przy potężnej mocy silnika daje ogromny komfort wyprzedzania. Samochód płynie po drodze tym bardziej, że zawieszenie zestrojone jest naprawdę świetnie. Choć w relacji mojego kolegi, zawieszenie samochodu w wersji R-Line (mam wersję Inscription) jest zdecydowanie zbyt twarde i sportowe jak na rodzinny SUV. Nie oceniam, nie miałem możliwości osobistego sprawdzenia. Tryby jazdy zmienia się pokrętłem na konsoli środkowej: domyślnie włącza się zawsze tryb comfort, do dyspozycji jest jeszcze tryb dynamiczny, terenowy i ekonomiczny. Nawet w trybie ekonomicznym dynamika pojazdu jest świetna, natomiast w trybie sport naprawdę trzeba uważać na prawą stopę: nieznaczny ruch pedałem powoduje gwałtowne wyrwanie do przodu. Szkoda tylko, że nie można mu przyporządkować automatycznie sportowego wyglądu wyświetlacza kierowcy - jest on co prawda dostępny, ale wymaga włączenia na stale w menu ustawień. Zdecydowałem się na zakup dość bogatego wyposażenia dodatkowego - min. komfortowych wentylowanych siedzeń, dynamicznych świateł LED, wyświetlacza HUD, trójstrefowej klimatyzacji, szyberdachu i wszystkich możliwych systemów wspomagania, z wyjątkiem kamery 360*. W pakiecie opcji znalazło się też nagłośnienie Harman Kardon, które gra zupełnie przyzwoicie. Miałem okazję posłuchać oferowanego jako opcja zestawu B&W i jest to naprawdę brzmienie high end, niestety – cena tego zestawu jest również audiofilska. Nie żałuję wydanych pieniędzy - fotele są fantastycznie wygodne, a wielopunktowa regulacja umożliwia dobranie optymalnych ustawień chyba dla każdego . Ustawienia obu przednich foteli można przypisać, podobnie jak wiele innych parametrów samochodu, do konkretnego profilu kierowcy, a ten z kolei do konkretnego kluczyka - bardzo wygodne, jeśli z pojazdu korzysta więcej niż jedna osoba. Światła LED działają nieporównywalnie lepiej niż jakiekolwiek reflektory xenon jakie miałem w poprzednich samochodach, droga oświetlona jest fantastycznie - gdybym mógł wybrać tylko jeden z elementów wyposażenia dodatkowego, wybrałbym właśnie ten. Wyświetlacz HUD jest dla mnie nowością, sprawdza się doskonale. Pasażerowie z tyłu mają do dyspozycji własny panel LCD z możliwością ustawienia parametrów klimatyzacji, dział to naprawdę dobrze. Panoramiczne, otwierane okno dachowe oraz żaluzja w podsufitce obsługiwane jest jednym przyciskiem i tu pojawia się pierwszy problem. Pokrętło (a właściwie dźwignia) porusza się w dwóch płaszczyznach: w zależności od kierunku i siły jaką na nią działamy, otwiera się albo dach, albo żaluzja, albo oba elementy. W efekcie przez dłuższy czas, ilekroć chciałem odsunąć żaluzję, otwieram przy okazji okno dachowe. Jest to rozwiązanie nieintuicyjne i dziwne. Systemy wspomagania kierowcy pracują niemal idealnie, korygują ewentualne błędy i sygnalizują problemy w sposób nienachalny, choć np. funkcja rozpoznawania pieszych i rowerzystów działa trochę kapryśnie (o czym instrukcja jednak uczciwie informuje). Wszelkie inne - jak aktywny tempomat, pilot asist, bliss, a zwłaszcza RCTA (ostrzeganie przed ruchem poprzecznym z tyłu pojazdu przy cofaniu) działają lepiej, niż się spodziewałem: RCTA wykrywa nawet poruszające się prostopadle do samochodu dzieci na parkingu. Bardzo ciekawą rzeczą jest aplikacja Volvo On Call - w prosty sposób, z poziomu smartfona, można otworzyć lub zamknąć samochód, uruchomić go i nagrzać lub schłodzić (piszę o tym przy ocenie klimatyzacji), sprawdzić poziom paliwa itp. Działa to naprawdę doskonale. Co działa nie tak ? Po pierwsze, hamulce. Spełniają swoją funkcję świetnie, ale przy manewrach wykonywanych bardzo powoli, kiedy np. chcemy przesunąć auto a parę centymetrów, zwłaszcza bez włączonej funkcji auto-hold, albo gdy toczymy się wolno na biegu neutralnym, wydają paskudne dźwięki. Nie jest to typowy pisk klocków, ale raczej irytujące skrzypienie. Dźwięk jest paskudny, głośny i kompletnie nie przystający do samochodu tej klasy. Drugą sprawą jest ruszanie z załączonym hamulcem postojowym. Nie jest możliwe ruszenie płynne, praktycznie zawsze następuje lekkie szarpnięcie i samochód „wyskakuje” o parę centymetrów do przodu. W efekcie zawsze, gdy zależy mi na precyzyjnym manewrze np. przed przeszkodą, hamulec muszę wyłączyć manualnie, przyciskiem na tunelu centralnym. Innym irytującym drobiazgiem jest wbudowana aplikacja Spotify. Bardzo na nią liczyłem, bo jest to obecnie jeden z najczęstszych dla mnie sposobów słuchania muzyki. Aplikacja działa źle. Nie czepiam się, że ma funkcjonalność ograniczoną do odsłuchu, nie czepiam się też jakości dźwięku – o ile coś w ogóle gra. Ale buforowanie danych zajmuje niekiedy wieczność. Korzystam z wbudowanego w samochód routera z własną kartą SIM i nawet w miejscach, gdzie jest dobry zasięg LTE, nawet przy ustawieniu niskiego bitrate, apka potrafi przerwać odtwarzanie i buforować dane… Żadne z moich przenośnych urządzeń nie robi takich rzeczy. Co gorsza, na zalogowanie się do mojego konta w Spotify poświęciłem dwa dni. Serwis proponował, że złoży oficjalne zapytanie do centrali Volvo, ostatecznie rozwiązanie znalazłem na jednym z forów dyskusyjnych w Stanach. Gdyby ktoś doświadczył takich problemów jak ja, proszę o informację w komentarzu, powiem, jak sobie z tym poradzić. Wpadka ze Spotify jest dziwna o tyle, że inne aplikacje samochodu działają bez zarzutu: nawet Apple CarPlay nie stwarza żadnych problemów, choć jest on często piętą achillesową w samochodach nawet z najwyższych segmentów. Ostatnią rzeczą jest sygnalizacja nie zamknięcia drzwi pasażera. O ile np. nie zapięcie pasów wywołuje dość głośne protesty, to o nie domknięciu drzwi dowiedziałem się kilkukrotnie dlatego, że nie gasło oświetlenie wnętrza… Co prawda stosowny symbol pojawia się na piktogramie na wyświetlaczu kierowcy, ale łatwo go odruchowo skasować, przy czym sygnalizacji dźwiękowej nadal nie ma żadnej. Trochę to dziwne. Podsumowując mój przydługawy tekst: moja całkowita ocena samochodu jest, jak na razie, bardzo wysoka. Jeździ świetnie, zapewnia doskonały komfort i poczucie bezpieczeństwa. Drobne mankamenty są w prosty sposób odwracalne i wierzę, że w kolejnych wcieleniach XC60 znikną.
4,5
~jtgs
Volvo XC60 II
Crossover T6 310KM 228kW
Mam samochód zaledwie 2 tygodnie, więc jestem wciąż pod pierwszym (bardzo pozytywnym) wrażeniem, co może być mało obiektywne. Pewne uwagi w ciągu pierwszych kilku tysięcy km już się pojawiły, więc stwierdziłem, że się nimi podzielę, aby potencjalnie dopomóc w wyborze. Jeśli zmieni się później, to dokonam edycji. Na pewno jest to miły samochód, którym przyjemnie pokonuje się długie dystanse, natomiast jeśli się chce, to potrafi też pokazać pazury. Zauważyłem u siebie jednak pewną zmianę w sposobie prowadzenia, której się nie spodziewałem - w moich wcześniejszych samochodach zza zachodniej granicy, jeśli ktoś siedział mi na ogonie, nie daj Boże sygnalizując "hamulcem fotonowym", że chce jechać szybciej, to budziło we mnie wściekłość i nakręcało niezdrową agresję. Tutaj - uśmiecham się, siedząc w wygodnym fotelu i zmieniam pas, nie przejmując się tym zbytnio, ciśnienie mi jakoś dużo mniej skacze. Oby tak zostało :)
3,6
~pocok
Volvo XC60 II
Crossover T6 310KM 228kW
Jak na auto pretendujące do klasy premium to dla mnie jednak pewne rozczarowanie...Teoretycznie bardzo szybkie (5.8 s do 100 km/h) jednak dość wolno zbiera się spod świateł, co czasami utrudnia dynamiczne włączenie się do ruchu w mieście. Po wgraniu Polestar'a zdecydowanie poprawia się praca skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu ale zbyt długo przetrzymywane są wysokie obroty silnika...

Usterki Volvo XC60 II

Liczba wpisów: 28
Szarpanie i przeciąganie skrzyni biegów na drugim biegu
  • Volvo XC60 II Crossover 2.0 B4 Diesel Mild Hybrid 211KM 155kW 2019-2021
  • układ napędowy
  • 6 tys. km
Samochód mam od 6 miesięcy i od samego początku skrzynia biegów nie działa poprawnie. Sprzedawca uspokajał, że do 1000 km skrzynia się ułoży. Oczywiście się nie ułożyła. Usterkę można nazwać poszarpywaniem/kopaniem na biegach 1-3 najczęściej na zimnym silniku ale na ciepłym też się zdarza. w 70% przypadków jest w miarę normalnie a w pozostałych czuć dokładnie na plecach kiedy zmienia biegi. Do tego jadąc na drugim biegu gdy obroty spadną do około 1100-1200 (dojeżdżanie do skrzyżowania, progu zwalniającego itp.) po dodaniu gazu obroty wchodzą dajmy na to na 2200 po czym spadają do 1800-1900 potem znowu wchodzą wyżej aż do zmiany na wyższy bieg. Tak dzieje się za każdym razem. Serwis rozkłada ręce bo w nowym porównywalnym egzemplarzu testowym jest tak samo. Nie sprawdziłem szarpania ale przeciąganie wygląda tak jak u mnie. Wg serwisu to błąd w oprogramowaniu skrzyni ale aktualizacji brak. Wymiana skrzyni nic nie da. W wersji D4 bez wynalazku jakim jest miękka hybryda nie zauważyłem podobnego objawu a i sama skrzynia wg mnie lepiej zmienia biegi. Czy to rzeczywiście wpływ tego ustrojstwa nie wiem ale z problemem jak zwykle zostajemy sami. Będę pisał jeszcze do importera ale spodziewam się walki z wiatrakami lub odpowiedzi ,,ten typ tak ma". Poprzednie XC60 2,4 D4 AWD dawało mi zdecydowanie większą frajdę z jazdy a po tej krótkiej półrocznej przygodzie z nowym przypuszczam, że to moje ostatnie Volvo.
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Wada fabryczna poduszek silnika w nowym XC60 MY 2021 (B4 Mild Hybrid benzyna)
  • Volvo XC60 II
  • inne
  • 2 tys. km
Niepokojące odgłosy przy ruszaniu, przyśpieszaniu i hamownaiu w zupełnie nowym samochodzie (produkcja 2020) okazały się być spowodowane uszkodzonymi poduszkami silnika wynikającymi z wady fabrycznej. Co ciekawe odgłosy zanikały po przejechaniu około 10 km. Aby rozróżnić odgłosy spowodowane uszkodzonymi poduszkami od zupełnie normalnych zgrzytów hamulców powinieneś je słyszeć również przy ruszaniu i dodawaniu gazu, zwłaszcza z niższych prędkości, gdy środek ciężkości się przesuwa. Dodatkowo odczuwalne mogą być odbiegające od normy wibracje przenoszone na pojazd przy uruchamianiu silnika (szczegolnie łątwe do zaobserwiwania przy włączonym systemie start/stop gdy częstotliwość uruchamiania silnika jest wyższa).
Problem rozwiązany
1 komentarz
siłowniki tylnej klapy
  • Volvo XC60 II Crossover D4 190KM 140kW 2017-2020
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 6
Niestety i mnie to dopadło. W moim Volvo xc 60 mk II z 2017r. wysiadły elektryczne siłowniki klapy bagażnika. Po otwarciu siłowniki nie trzymają i klapa opada. Po rozmowie z serwisem dowiedziałem się że jest prowadzona akcja serwisowa i siłowniki zostaną mi wymienione na moje szczęście nieodpłatnie. To duży plus bo z info od serwisanta koszt wymiany to ok. 2000 zł. Szkoda, że o akcji dowiedziałem się dopiero po wystąpieniu usterki. Skoro problem jest znany to można było dokonać tej czynności podczas ostatniego przeglądu auta, a tak czeka mnie kolejna wizyta w serwisie.
1 komentarz
Volvo XC60 II Crossover