Szukaj

Informacje o Volvo XC60 II Crossover T5 250KM 184kW 2018-2020

Lata produkcji: 2018 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowa generacja XC60 będzie mogła być wyposażona w dwulitrowe, czterocylindrowe silniki z turbodoładowaniem.
W pierwszej fazie dostępne będą wersje dysponujące większą mocą oraz napędem na cztery koła. 
Do wyboru będą dwa silniki diesla D4 190 KM i D5 z technologią PowerPulse o mocy 235 KM,  oraz dwie jednostki benzynowe T5 254 KM i T6 o mocy 320 KM.

Powagosław

XC60 był bestsellerem Volvo (również w Polsce) jeszcze zanim dostał tę nową, obłędną stylistykę. Tak to już bywa, że pewne rzeczy się zmieniają, żeby inne pozostały niezmienne.

~Powagosław
Luzacjusz

Dowód, że wożenie dzieci do przedszkola, szkoły czy na inne korepetycje może być przyjemne. Bo XC60 jest trochę jak „Playboy” ze zdjęciami Emily Ratajkowski: okładka jest super, ale wiesz, że najlepsze czeka cię w środku.

~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 250 KM (184 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1800-4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Silnik - Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~Mario
Volvo XC60 II
Crossover T5 250KM 184kW
To już 5 model marki V i muszę przyznać, że jest duża różnica w stosunku do pierwszej generacji. Jest to też pierwsze auto benzynowe, jak do tej pory korzystałem tylko z diesla. Co do spalania to mega duże zaskoczenie, ponieważ przy dość ciężkiej nodze auto bez problemu mieści się poniżej 10 L/100 (stosunek miasto/trasa: 1/2). Duża różnica w długości w stosunku do poprzedniej wersji jest odczuwalna zwłaszcza podczas trasy - auto jest bardzo stabilne a do tego bardzo ciche )wyciszone dodatkowo szyby).
4,3
~JJ
Volvo XC60 II
Crossover T5 250KM 184kW
To już moje kolejne Volvo i drugie XC60 tym razem po raz pierwszy benzynowe i z napędem tylko na przód. Piękne, bardzo ciche , żwawe i... nie pozbawione kilku wad. Skuszony super ofertą dealera zamówiłem auto w zbyt skromnej wersji ale żałuję braku tylko jednego „bajeru” - napędu 4x4. Powiedziano mi przy zakupie auta, że skoro jeżdżę 99% czasu po mieście to 4x4 mogę sobie darować ale nie powiedziano że auto które ma jednak powyżej 200hp będzie miało poważne kłopoty z trakcją na mokrej jezdni i że wszystkie te koniki będą mocno okiełznane przez elektronikę. W skrócie- ostre ruszenie ze świateł na mokrym powoduje podskoki kół i walenie zawieszenia a następnie ujęcie mocy przez komputer, inni dawno z przodu....Na suchym lepiej ale też bez szału co skusiło mnie do pomiaru mocy i momentu obrotowego na hamowni. I co się okazało? Nie ma obiecanych 250 koni tylko raptem 220, a moment aż o 50 Nm niższy od tego za który zapłaciłem. Zareklamowałem sprawę w serwisie i już dwa razy coś tam kombinowali z oprogramowaniem ale wyraźnej poprawy nie widać. Serwis zresztą nie ma hamowni więc ocena ich pracy jest subiektywna. Miałem kilka usterek elektroniki: błędy poduszek, systemów wspomagających kierowcę, auto holdu, srs itd... naprawili ale musieli też wymienić główny akumulator który ponoć miał wadę. Wymienione siłowniki podnoszące tylną klapę - rozpadły się. Dwukrotnie kalibrowane przednie czujniki parkowania nadal piszczą dopiero w ostatnim momencie. Mam wersję R-Design z wykończeniem deski elementami „aluminium” , które w słoneczne dni robi uciążliwe odbłyski w szybach i lusterkach wstecznych. I to w zasadzie tyle jeśli chodzi o wady. Poza tym to piękne auto, dość komfortowe, z bardzo dobrym i szybkim oprogramowaniem komputera - ekran reaguje natychmiast i prawidłowo, komendy głosowe działają niestety tylko w niektórych obcych językach. Zdalne sterowanie z iPhona kilkoma funkcjami pojazdu jest bardzo przydatne. - np uruchomienie silnika i nagrzanie kabiny zimą... bajka! Dobrze grające radio, szybki modem wi-fi - tak, tak lokalne wi-fi w kabinie;) , wystarczająco szybka automatyczna skrzynia, precyzyjny układ kierowniczy. Spalanie w mieście: dynamicznie 14-16 litrów, normalnie 12, ekstremalnie oszczędnie bez korków 8-9l. W trasie jadąc przepisowo 8-9 litrów, na niemieckiej autostradzie przy maksymalnej licznikowej 215km/h ( ograniczenie elektroniczne) kończy się skala wskazująca 20l litrów na 100km. Sumując: polecam , to dobre auto, ale : na miasto dla żony może być nawet D3 z napędem na przód, ale jak lubisz docisnąć to T6 lub T8 ( od biedy T5) ale koniecznie 4x4. Podobno firmy tuningowe potrafią z tego T5 wykrzesać dodatkowe kilkadziesiąt hp ale szkoda stracić gwarancję bo jak widać usterek sporo.
3,1
~Olo
Volvo XC60 II
Crossover T5 250KM 184kW
Niekończące się pasmo usterek i oszukańczo słaby silnik w ładnej obudowie. Osiem wizyt gwarancyjnych w serwisie przez rok. Brak słów.
Średnie spalanie dla Volvo XC60 II Crossover T5 250KM 184kW 2018-2020
10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,4
Volvo XC60 II
Crossover T5 250KM 184kW
Samochód lubi paliwko, nawet w trybie ECO i przy oszczędnym kierowcy. Średnia z przejechanych ponad 30 tys. km to 10,17l/100km zmierzone aplikacją (z czego 20% było przejechane z przyczepą kempingową DMC 1350kg). Spalanie prezentowane przez komputer pokładowy jest zawsze minimalnie wyższe niż to zmierzone w appce (zwykle +0.2-0,5l/100km). Spokojna jazda drogą krajową to ok. 8l/100km (może czasem 7,5l jadąc 70km/h) . Jazda po mieście: 11l bez korków, z korkami ok. 14l/100km. Autostrada przy prędkości 120km/h to ok. 9l/100km. Jak na 8-stopniową skrzynię biegów, sporo. Biorąc pod uwagę, że rocznik 2018 miał 60-litrowy bak, zaglądam na stację zwykle co 500-600km co jest zdecydowanie największą (ale za to jedną z niewielu) wad tego auta. Dla jeżdżących dużo po mieście uważam, że złotym wyborem byłby plug-in T6 z roczników 2022 i nowszych, który ma realny zasięg 60-70km na prądzie. Pozytywnie zaskakuje mnie spalanie T5 z przyczepą kempingową. Przy autostradowej dozwolonej prędości 90km/h, zestaw spala 11-11,5l/100km co uważam za bardzo przyzwoity wynik.
12,3
Volvo XC60 II
Crossover T5 250KM 184kW
Dostałem nowe T5 jako zastępczy. Trasa 300 km kosztowała mnie 180 zł :) cały czas autostrada średnia prędkość 155 km/h Dynamiczne przyspieszenia powodują wir w baku lekka górka przy 150 km/h to 18 l na 100 chwilowego zużycia. Skala kończy się na 25 nie chcą chyba ludzi straszyć :) ale 250 koni. W trybie dynamic od 0 do 100 8 sek jest się czym pobawić. Zakładam że po mieście spokojnie weźmie 15 l/100 km
10,5
Volvo XC60 II
Crossover T5 250KM 184kW
Trasa z Karpacza przez Zieloną Górę do Poznania około 340 km- przy wyłączonym start/stop - 8,5/100 prędkość 120-135 km/h Miasto przy wyłączonym start/stop około 10,5 ale trzeba się postarać z ecodrive czyli jak najszybciej do docelowej prędkości i jej utrzymywanie.

Usterki Volvo XC60 II

Liczba wpisów: 32
Nieszczelne uszczelki tylnich nadkoli
  • Volvo XC60 II Crossover 2.0 B5 Benzynowy Mild Hybrid 264KM 194kW 2020-2021
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
We wszystkich modelach Volvo XC60 produkowanych co najmniej od 2017r. po pewnym czasie jazdy (zależy od intensywności jazdy oraz warunków pogodowych) ujawnia się wada konstrukcyjna tylnych nadkoli oraz tylnych drzwi pasażerów. Uszczelka nadkoli, pomiędzy tylnymi nadkolami a krawędzią tylnych drzwi przepuszcza do wnętrza kokpitu wilgoć, pył, piasek, brud, wodę z drogi. Sprawa jest od samego początku znana koncernowi Volvo, który nic z tym nie robi. Część ASO dokłada specjalne nakładki (osłony, fartuchy) na tylne nadkola w ramach przeglądu za darmo albo symboliczne 100zł ale większość ASO wypiera się istnienia problemu i robi te zabiegi w 100% odpłatnie. Dodatkowo jest to niebezpieczne ze względu na przyspieszone zużywanie się (gnicie) wspomnianej uszczelki, która po prostu zaczyna odpadać od nadkola (skorodowany metalowy pancerz nie zaciska się na nadkolu) a jest to droga uszczelka (około 230zł brutto/szt.), która ciągnie się od tylnego nadkola, po dolnym progu do przedniego nadkola (jej montaż w ASO to ok. 516zł/szt.). Oprócz uszczelki korodują tylne drzwi pasażerów w okolicy uszczelki nadkola. W moim wypadku dedykowane, oryginalne Volvo osłony tylnych nadkoli wyeliminowały problem praktycznie do zera, tylko, że ich montaż odbył się łącznie z wymianą uszczelek (które już się rozpadały po dwóch/trzech latach użytkowania auta)... Niestety ASO we Wrocławiu V-Motors nie chciało tego zrobić w ramach jakiejkolwiek gwarancji (pomimo wykupienia głośno reklamowanego pakietu gwarancyjnego za ponad 8 tysięcy zł) i płaciłem za całą akcję 1800,72zł (FV/UP/2368/24). Do tego była bardzo niemiła rozmowa z chyba kierownikiem serwisu, którego wypowiedź można spuentować "jak się panu coś nie podoba, to proszę sobie to robić gdzie indziej"... a jak zrobię gdzie indziej, to jeszcze powiedzą, że złamałem warunki dodatkowej gwarancji XD
Delikatne szyby
  • Volvo XC60 II Crossover 2.0 B5 Benzynowy Mild Hybrid 264KM 194kW 2020-2021
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Bardzo delikatne szyby: pierwszy raz w życiu udało się komuś bardzo poważnie porysować szyby boczne w moim aucie przy skrobaniu szyb, nigdy w żadnym aucie jakie miałem takie rzeczy się nie zdarzały (Matiz, Suzuki Swift 2011, Hyundai IX35 2014)... Szyba przednia (ogrzewana) notorycznie pęka w dolnej części od kurzu/piasku z drogi przy jeździe na szosie i autostradzie (już raz wymieniona i przy pierwszym wyjeździe na A4 po godzinie nowy odprysk w oryginalnej wymienionej dwa tygodnie wcześniej szybie).
Słaba karoseria
  • Volvo XC60 II Crossover 2.0 B5 Benzynowy Mild Hybrid 264KM 194kW 2020-2021
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Bardzo słaba blacha, przynajmniej na tylnych lewych drzwiach w moim egzemplarzu... Obcierka na słupku parkingowym przy wąskim wjeździe w galerii handlowej pobieżnie zakończyła się tylko obtarciem do podkładu... Przy naprawie w ASO Wrocław V-Motors stwierdzono USZKODZENIE WZMOCNIENIA KONSTRUKCJI DRZWI i drzwi były całe wymienione na nowe... Do tego dochodzi problem z korozją tylnich drzwi (symetrycznie po obydwu stronach auta) ze względu na dwie rzeczy: niezależny lakiernik stwierdził po pierwsze, że nieszczelność tylnych nadkoli powoduje korozję (znany dla użytkowników marki problem) oraz że lakier został źle naniesiony na drzwi (widoczne ogniska pod lakierem)... Także nowe chińskie Volvo ma słabą karoserię a jeśli ktoś pisze, że Volvo XC60 ma porządną, grubą blachę to po prostu pisze bzdury, które wynikają z oceny "na oko"...
Volvo XC60 II Crossover