Szukaj

Informacje o Volvo XC60 II Crossover Plug-In 2.0 T8 Twin Engine Plug-in Hybrid 390KM 287kW 2019-2021

Lata produkcji: 2019 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowa generacja XC60 będzie mogła być wyposażona w dwulitrowe, czterocylindrowe silniki z turbodoładowaniem.
W pierwszej fazie dostępne będą wersje dysponujące większą mocą oraz napędem na cztery koła. 
Do wyboru będą dwa silniki diesla D4 190 KM i D5 z technologią PowerPulse o mocy 235 KM,  oraz dwie jednostki benzynowe T5 254 KM i T6 o mocy 320 KM.

Powagosław

XC60 był bestsellerem Volvo (również w Polsce) jeszcze zanim dostał tę nową, obłędną stylistykę. Tak to już bywa, że pewne rzeczy się zmieniają, żeby inne pozostały niezmienne.

~Powagosław
Luzacjusz

Dowód, że wożenie dzieci do przedszkola, szkoły czy na inne korepetycje może być przyjemne. Bo XC60 jest trochę jak „Playboy” ze zdjęciami Emily Ratajkowski: okładka jest super, ale wiesz, że najlepsze czeka cię w środku.

~Luzacjusz
Produkowany od 2019 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika hybrydowy plug-in
Moc silnika 390 KM (287 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 640 Nm przy 2200-4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,3 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 93,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Marcin S
Volvo XC60 II
Crossover Plug-In 2.0 T8 Twin Engine Plug-in Hybrid 390KM 287kW
Auto kupione aby jeździć po mieście na krótkich dystansach z dziećmi. Posiadając przydomowa instalacje PV "tankowanie" i jazda w promieniu 20km bez użycia benzyny (jak jest ciepło, bo ogrzewanie idzie z silnika spalinowego). Tryb pure (zasięg ~40km) minimalne spalanie jeżdżąc po małym miecie w lato 2,8l/100km. w zime podgrzewanie idzie z silnika spalinowego wiec min spalanie podskakuje na ok 3,8/100km. Lądując w domu rekordowy zasięg na 1 baku paliwa 1756km Tryb hybrydowy (ok 250km do rozładowania baterii spalanie 6,5l/100km) ponad zasięg 250km (jadąc po autobanie 220-230km/h) spali ile może :P (15-18l/100km) Przeliczając po cenach energii i benzyny z lata/jesieni 2021 bateria zużywa ekwiwalent ok ~3,0l/ 100km (w przeliczeniu na złotówki. Do tego dochodzi + 2.8 lub 3.8l benzyny wychodzi ze 2tonowe auto spala ok ekwiwalent ok 6-7l przy spokojnej jeździe (48-55% kosztów z elektryki, 42-45% kosztów benzyny). Wiec jak ktoś ma opcje ładowania z przydomowej instalacji PV, i jeździ krótkie dystanse = dobre auto Jak ktoś non stop robi 200km+ = Moja sugestia kup T6 lub B5 (mniej skomplikowane i lżejsze).
4,9
~waliszak2
Volvo XC60 II
Crossover Plug-In 2.0 T8 Twin Engine Plug-in Hybrid 390KM 287kW
Idealnie skrojone auto dla mnie. Silnik żwawy, ładnie brzmi, jedzie genialnie. Nisko położone baterie powodują że nisko jest środek ciężkości co przekłada się na lepsze prowadzenie. Codzienne jazdy po mieście cały czas na elektryku, a spalinowy silnik załącza się dopiero przy dalszych wyjazdach.
4,8
~waliszak2
Volvo XC60 II
Crossover Plug-In 2.0 T8 Twin Engine Plug-in Hybrid 390KM 287kW
Najlepsze auto jakie posiadałem lub miałem przyjemność jeździć dłużej niż tydzień. Wygodne, oszczędne i posiadające wszystko czego potrzeba w aucie.

Usterki Volvo XC60 II

Liczba wpisów: 32
Nieszczelne uszczelki tylnich nadkoli
  • Volvo XC60 II Crossover 2.0 B5 Benzynowy Mild Hybrid 264KM 194kW 2020-2021
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
We wszystkich modelach Volvo XC60 produkowanych co najmniej od 2017r. po pewnym czasie jazdy (zależy od intensywności jazdy oraz warunków pogodowych) ujawnia się wada konstrukcyjna tylnych nadkoli oraz tylnych drzwi pasażerów. Uszczelka nadkoli, pomiędzy tylnymi nadkolami a krawędzią tylnych drzwi przepuszcza do wnętrza kokpitu wilgoć, pył, piasek, brud, wodę z drogi. Sprawa jest od samego początku znana koncernowi Volvo, który nic z tym nie robi. Część ASO dokłada specjalne nakładki (osłony, fartuchy) na tylne nadkola w ramach przeglądu za darmo albo symboliczne 100zł ale większość ASO wypiera się istnienia problemu i robi te zabiegi w 100% odpłatnie. Dodatkowo jest to niebezpieczne ze względu na przyspieszone zużywanie się (gnicie) wspomnianej uszczelki, która po prostu zaczyna odpadać od nadkola (skorodowany metalowy pancerz nie zaciska się na nadkolu) a jest to droga uszczelka (około 230zł brutto/szt.), która ciągnie się od tylnego nadkola, po dolnym progu do przedniego nadkola (jej montaż w ASO to ok. 516zł/szt.). Oprócz uszczelki korodują tylne drzwi pasażerów w okolicy uszczelki nadkola. W moim wypadku dedykowane, oryginalne Volvo osłony tylnych nadkoli wyeliminowały problem praktycznie do zera, tylko, że ich montaż odbył się łącznie z wymianą uszczelek (które już się rozpadały po dwóch/trzech latach użytkowania auta)... Niestety ASO we Wrocławiu V-Motors nie chciało tego zrobić w ramach jakiejkolwiek gwarancji (pomimo wykupienia głośno reklamowanego pakietu gwarancyjnego za ponad 8 tysięcy zł) i płaciłem za całą akcję 1800,72zł (FV/UP/2368/24). Do tego była bardzo niemiła rozmowa z chyba kierownikiem serwisu, którego wypowiedź można spuentować "jak się panu coś nie podoba, to proszę sobie to robić gdzie indziej"... a jak zrobię gdzie indziej, to jeszcze powiedzą, że złamałem warunki dodatkowej gwarancji XD
Delikatne szyby
  • Volvo XC60 II Crossover 2.0 B5 Benzynowy Mild Hybrid 264KM 194kW 2020-2021
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Bardzo delikatne szyby: pierwszy raz w życiu udało się komuś bardzo poważnie porysować szyby boczne w moim aucie przy skrobaniu szyb, nigdy w żadnym aucie jakie miałem takie rzeczy się nie zdarzały (Matiz, Suzuki Swift 2011, Hyundai IX35 2014)... Szyba przednia (ogrzewana) notorycznie pęka w dolnej części od kurzu/piasku z drogi przy jeździe na szosie i autostradzie (już raz wymieniona i przy pierwszym wyjeździe na A4 po godzinie nowy odprysk w oryginalnej wymienionej dwa tygodnie wcześniej szybie).
Słaba karoseria
  • Volvo XC60 II Crossover 2.0 B5 Benzynowy Mild Hybrid 264KM 194kW 2020-2021
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Bardzo słaba blacha, przynajmniej na tylnych lewych drzwiach w moim egzemplarzu... Obcierka na słupku parkingowym przy wąskim wjeździe w galerii handlowej pobieżnie zakończyła się tylko obtarciem do podkładu... Przy naprawie w ASO Wrocław V-Motors stwierdzono USZKODZENIE WZMOCNIENIA KONSTRUKCJI DRZWI i drzwi były całe wymienione na nowe... Do tego dochodzi problem z korozją tylnich drzwi (symetrycznie po obydwu stronach auta) ze względu na dwie rzeczy: niezależny lakiernik stwierdził po pierwsze, że nieszczelność tylnych nadkoli powoduje korozję (znany dla użytkowników marki problem) oraz że lakier został źle naniesiony na drzwi (widoczne ogniska pod lakierem)... Także nowe chińskie Volvo ma słabą karoserię a jeśli ktoś pisze, że Volvo XC60 ma porządną, grubą blachę to po prostu pisze bzdury, które wynikają z oceny "na oko"...
Volvo XC60 II Crossover Plug-In