Szukaj

Informacje o Volvo XC60 II Crossover Plug-In

Lata produkcji: 2019 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Druga, obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2017 roku. XC60 został gruntownie przeprojektowany, zgodnie z nową linią Volvo, znaną wcześniej z modeli XC90 oraz S90 i V90. Projektantem XC60 II jest Thomas Ingenlath. Charakterystycznym elementem nowego designu jest pas przedni pojazdu, ze światłami w kształcie leżącej litery „T”, inspirowanym młotem Thora. Po raz pierwszy w historii szwedzkiej marki, XC60 dzieli z wymienionymi XC90, S90 i V90 również wspólną płytę podłogową – uniwersalną konstrukcję o nazwie Volvo Scalable Product Platform.

Druga generacja XC60 stała się większa, pojemniejsza, a przy tym lżejsza (ok. 90 kg) od poprzednika. Auto, zbudowane na modułowej platformie SPA, ma 468,8 cm długości, posiada rozstaw osi o 9 cm dłuższy niż w pierwszej generacji. Prześwit podwozia przy standardowym zawieszeniu wynosi 21,6 cm (wcześniej 23 cm), przy zawieszeniu pneumatycznym możemy go regulować w zakresie od 21 do do 25 cm. Pojemność bagażnika wzrosła z o 12 litrów (505l).

czytaj więcej
Powagosław

XC60 był bestsellerem Volvo (również w Polsce) jeszcze zanim dostał tę nową, obłędną stylistykę. Tak to już bywa, że pewne rzeczy się zmieniają, żeby inne pozostały niezmienne.

~Powagosław
Luzacjusz

Dowód, że wożenie dzieci do przedszkola, szkoły czy na inne korepetycje może być przyjemne. Bo XC60 jest trochę jak „Playboy” ze zdjęciami Emily Ratajkowski: okładka jest super, ale wiesz, że najlepsze czeka cię w środku.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,8 m
Promień skrętu 5,9 m
Długość 4688 mm
Szerokość 1902 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2117 mm
Wysokość 1658 mm
Rozstaw osi 2865 mm
Rozstaw kół - przód 1655 mm
Rozstaw kół - tył 1659 mm
Zwis przedni 872 mm
Zwis tylny 951 mm
Prześwit 216 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1055 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1037 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 965 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 988 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1478 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1430 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1395 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 468 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1055 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 960 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1746 mm
Wysokość progu załadowczego 616 mm
Kąt natarcia 23,1 stopnie
Kąt rampowy 20,8 stopnie
Kąt zejścia 25,5 stopnie
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Marcin S
Volvo XC60 II
Crossover Plug-In 2.0 T8 Twin Engine Plug-in Hybrid 390KM 287kW
Auto kupione aby jeździć po mieście na krótkich dystansach z dziećmi. Posiadając przydomowa instalacje PV "tankowanie" i jazda w promieniu 20km bez użycia benzyny (jak jest ciepło, bo ogrzewanie idzie z silnika spalinowego). Tryb pure (zasięg ~40km) minimalne spalanie jeżdżąc po małym miecie w lato 2,8l/100km. w zime podgrzewanie idzie z silnika spalinowego wiec min spalanie podskakuje na ok 3,8/100km. Lądując w domu rekordowy zasięg na 1 baku paliwa 1756km Tryb hybrydowy (ok 250km do rozładowania baterii spalanie 6,5l/100km) ponad zasięg 250km (jadąc po autobanie 220-230km/h) spali ile może :P (15-18l/100km) Przeliczając po cenach energii i benzyny z lata/jesieni 2021 bateria zużywa ekwiwalent ok ~3,0l/ 100km (w przeliczeniu na złotówki. Do tego dochodzi + 2.8 lub 3.8l benzyny wychodzi ze 2tonowe auto spala ok ekwiwalent ok 6-7l przy spokojnej jeździe (48-55% kosztów z elektryki, 42-45% kosztów benzyny). Wiec jak ktoś ma opcje ładowania z przydomowej instalacji PV, i jeździ krótkie dystanse = dobre auto Jak ktoś non stop robi 200km+ = Moja sugestia kup T6 lub B5 (mniej skomplikowane i lżejsze).
4,9
~waliszak2
Volvo XC60 II
Crossover Plug-In 2.0 T8 Twin Engine Plug-in Hybrid 390KM 287kW
Idealnie skrojone auto dla mnie. Silnik żwawy, ładnie brzmi, jedzie genialnie. Nisko położone baterie powodują że nisko jest środek ciężkości co przekłada się na lepsze prowadzenie. Codzienne jazdy po mieście cały czas na elektryku, a spalinowy silnik załącza się dopiero przy dalszych wyjazdach.
4,8
~waliszak2
Volvo XC60 II
Crossover Plug-In 2.0 T8 Twin Engine Plug-in Hybrid 390KM 287kW
Najlepsze auto jakie posiadałem lub miałem przyjemność jeździć dłużej niż tydzień. Wygodne, oszczędne i posiadające wszystko czego potrzeba w aucie.

Usterki Volvo XC60 II

Liczba wpisów: 37
Zużycie uszczelnienia tylnej półosi
  • Volvo XC60 II Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW od 2022
  • zawieszenie
  • 93 tys. km
Po około czterech latach użytkowania i regularnego serwisowania w ASO Volvo do wymiany było jedno z uszczelnień tylnej półosi. Dziwna sprawa, że po takim okresie czasu w aucie niby segmentu premium takie rzeczy się już wydarzają. W swoich wcześniejszych autach takie naprawy musiałem wykonywać po 7 - 8 latach użytkowania auta od nowości... Dodatkowo elementy były tak zużyte i zapieczone, że przy ich demontażu trzeba było rozebrać więcej części niż normalnie jest to wymagane podczas procedury serwisowej i po złożeniu wszystkiego wykonać dodatkowo kalibrację geometrii i założyć nowe śruby montażowe. Kiepsko to świadczy albo o jakości zastosowanych materiałów albo o zastosowanej technologii (montaż, umiejscowienie itp.).
Problem rozwiązany
1 komentarz
Awaria wyświetlacza kierowcy
  • Volvo XC60 II Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW od 2022
  • instalacja elektryczna
  • 96 tys. km
Po ostatnim przeglądzie ASO w styczniu 2025 ujawnił się problem z wyświetlaczem kierowcy (wyświetlacz z zegarami za kierownicą). W dniu kiedy był robiony przegląd, po odebraniu auta i około 5 minutowej jeździe wyświetlacz zblakł, pojawiły się pionowe szaro-biało-czerwone pasy, treści wyświetlacza przebijały się jakby przez mgłę. Ponowna instalacja aktualizacji systemu wyeliminowała problem na parę tygodni aby powrócił w połowie lutego. Do opisanych wcześniej objawów dołączył czarny poziomy pas oraz gdy powróci obraz na wyświetlaczu, to zaczyna on drgać albo przełącza się/wyłącza niektóre wyświetlane elementy... Jestem umówiony w ASO ale nie uśmiecha mi się wymiana wyświetlacza za kilka tysięcy w czteroletnim aucie...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Nieszczelne uszczelki tylnich nadkoli
  • Volvo XC60 II Crossover 2.0 B5 Benzynowy Mild Hybrid 264KM 194kW 2020-2021
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
We wszystkich modelach Volvo XC60 produkowanych co najmniej od 2017r. po pewnym czasie jazdy (zależy od intensywności jazdy oraz warunków pogodowych) ujawnia się wada konstrukcyjna tylnych nadkoli oraz tylnych drzwi pasażerów. Uszczelka nadkoli, pomiędzy tylnymi nadkolami a krawędzią tylnych drzwi przepuszcza do wnętrza kokpitu wilgoć, pył, piasek, brud, wodę z drogi. Sprawa jest od samego początku znana koncernowi Volvo, który nic z tym nie robi. Część ASO dokłada specjalne nakładki (osłony, fartuchy) na tylne nadkola w ramach przeglądu za darmo albo symboliczne 100zł ale większość ASO wypiera się istnienia problemu i robi te zabiegi w 100% odpłatnie. Dodatkowo jest to niebezpieczne ze względu na przyspieszone zużywanie się (gnicie) wspomnianej uszczelki, która po prostu zaczyna odpadać od nadkola (skorodowany metalowy pancerz nie zaciska się na nadkolu) a jest to droga uszczelka (około 230zł brutto/szt.), która ciągnie się od tylnego nadkola, po dolnym progu do przedniego nadkola (jej montaż w ASO to ok. 516zł/szt.). Oprócz uszczelki korodują tylne drzwi pasażerów w okolicy uszczelki nadkola. W moim wypadku dedykowane, oryginalne Volvo osłony tylnych nadkoli wyeliminowały problem praktycznie do zera, tylko, że ich montaż odbył się łącznie z wymianą uszczelek (które już się rozpadały po dwóch/trzech latach użytkowania auta)... Niestety ASO we Wrocławiu V-Motors nie chciało tego zrobić w ramach jakiejkolwiek gwarancji (pomimo wykupienia głośno reklamowanego pakietu gwarancyjnego za ponad 8 tysięcy zł) i płaciłem za całą akcję 1800,72zł (FV/UP/2368/24). Do tego była bardzo niemiła rozmowa z chyba kierownikiem serwisu, którego wypowiedź można spuentować "jak się panu coś nie podoba, to proszę sobie to robić gdzie indziej"... a jak zrobię gdzie indziej, to jeszcze powiedzą, że złamałem warunki dodatkowej gwarancji XD
Volvo XC60 II Crossover Plug-In