Szukaj

Informacje o Volvo XC60 II Crossover Facelifting

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Druga, obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2017 roku. XC60 został gruntownie przeprojektowany, zgodnie z nową linią Volvo, znaną wcześniej z modeli XC90 oraz S90 i V90. Projektantem XC60 II jest Thomas Ingenlath. Charakterystycznym elementem nowego designu jest pas przedni pojazdu, ze światłami w kształcie leżącej litery „T”, inspirowanym młotem Thora. Po raz pierwszy w historii szwedzkiej marki, XC60 dzieli z wymienionymi XC90, S90 i V90 również wspólną płytę podłogową – uniwersalną konstrukcję o nazwie Volvo Scalable Product Platform.

Druga generacja XC60 stała się większa, pojemniejsza, a przy tym lżejsza (ok. 90 kg) od poprzednika. Auto, zbudowane na modułowej platformie SPA, ma 468,8 cm długości, posiada rozstaw osi o 9 cm dłuższy niż w pierwszej generacji. Prześwit podwozia przy standardowym zawieszeniu wynosi 21,6 cm (wcześniej 23 cm), przy zawieszeniu pneumatycznym możemy go regulować w zakresie od 21 do do 25 cm. Pojemność bagażnika wzrosła z o 12 litrów (505l).

czytaj więcej
Powagosław

XC60 był bestsellerem Volvo (również w Polsce) jeszcze zanim dostał tę nową, obłędną stylistykę. Tak to już bywa, że pewne rzeczy się zmieniają, żeby inne pozostały niezmienne.

~Powagosław
Luzacjusz

Dowód, że wożenie dzieci do przedszkola, szkoły czy na inne korepetycje może być przyjemne. Bo XC60 jest trochę jak „Playboy” ze zdjęciami Emily Ratajkowski: okładka jest super, ale wiesz, że najlepsze czeka cię w środku.

~Luzacjusz

Volvo XC60 II Crossover Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,8 m
Promień skrętu 5,9 m
Długość 4688 mm
Szerokość 1902 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2117 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1902 mm
Rozstaw osi 2865 mm
Rozstaw kół - przód 1655 mm
Rozstaw kół - tył 1659 mm
Zwis przedni 872 mm
Zwis tylny 951 mm
Prześwit 216 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1410 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 483 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,5
~Krzysztof
Volvo XC60 II
Crossover Facelifting 2.0 B4 197KM 145kW
Rozczarowanie, ciągłe problemy z oprogramowaniem, powolne multimedia. Losowo przestają działać podstawowe funkcje - klimatyzacja, dźwięk, sygnał GPS/LTE, kamery czy czujniki. Radio notorycznie nie pamięta ostatniej stacji jakiej słuchałem. Nie policzę ile razy resetowałem komputer. Ostatnia aktualizacja skończyła się niepowodzeniem. Nie mogłem dostać się do samochodu przez ponad 2 godziny, na szczęście auto wróciło do życia, ale bez wizyty w serwisie się nie obejdzie. Fotele egonomiczne nie każdemu przypasują, ja nie mogę się do nich przyzwyczaić. Mechanicznie auto działa OK, silnik i skrzynia pracują poprawnie. Na plus wręcz pancerne wykonanie deski rozdzielczej. Tylne drzwi nie posiadają domykania, za każdym razem pasażerowie z tyłu muszą trzaskać po kilka razy drzwiami jak w Polonezie - wstyd jak nie wiem.
4,8
~Alex
Volvo XC60 II
Crossover Facelifting 2.0d B4 197KM 145kW
Bardzo komfortowe auto dla rodziny na codzień. Małe spalanie, dużo miejsca w środku. Wszystko działa jak powinno i chociaż dziennikarze mówią ze to jest auto bez charakteru, powiem że na codzień tego charakteru i nie potrzebuje. Opisze tutaj kilka rzeczy które mi się spodoba ale nie ma dalej dla nich miejsca. Auto-stop czy coś takiego. Można zapomnieć o hamowaniu na postoju, zmianę biegu na P przy wysiadaniu z auta, wszystko działa automatycznie. Dodatkowo jeszcze auto piszczy w korku jeśli z przodu ktoś pojechał, a ja patrzę na blondynkę na chodniku. Pilot assist działa baaaardzo dobrze, to prawie autopilot. Sam sobie kiruje, zmienia prędkość, myśle ze technologicznie to mógłby być autopilot ale przepisy jeszcze nie dozwalają.
4,1
~Fan
Volvo XC60 II
Crossover Facelifting 2.0 B4 197KM 145kW
Auto jakościowo bez zastrzeżeń. Materiały i ogólnie budowa auta top. Układ jezdny dość przeciętny jak dla segmentu d. Komfort i tu niestety znacznie gorzej niż w superb czy insignia. Średnia skrzynia biegów, spalanie koszmarne szczególnie w korkach

Usterki Volvo XC60 II

Liczba wpisów: 28
Szarpanie i przeciąganie skrzyni biegów na drugim biegu
  • Volvo XC60 II Crossover 2.0 B4 Diesel Mild Hybrid 211KM 155kW 2019-2021
  • układ napędowy
  • 6 tys. km
Samochód mam od 6 miesięcy i od samego początku skrzynia biegów nie działa poprawnie. Sprzedawca uspokajał, że do 1000 km skrzynia się ułoży. Oczywiście się nie ułożyła. Usterkę można nazwać poszarpywaniem/kopaniem na biegach 1-3 najczęściej na zimnym silniku ale na ciepłym też się zdarza. w 70% przypadków jest w miarę normalnie a w pozostałych czuć dokładnie na plecach kiedy zmienia biegi. Do tego jadąc na drugim biegu gdy obroty spadną do około 1100-1200 (dojeżdżanie do skrzyżowania, progu zwalniającego itp.) po dodaniu gazu obroty wchodzą dajmy na to na 2200 po czym spadają do 1800-1900 potem znowu wchodzą wyżej aż do zmiany na wyższy bieg. Tak dzieje się za każdym razem. Serwis rozkłada ręce bo w nowym porównywalnym egzemplarzu testowym jest tak samo. Nie sprawdziłem szarpania ale przeciąganie wygląda tak jak u mnie. Wg serwisu to błąd w oprogramowaniu skrzyni ale aktualizacji brak. Wymiana skrzyni nic nie da. W wersji D4 bez wynalazku jakim jest miękka hybryda nie zauważyłem podobnego objawu a i sama skrzynia wg mnie lepiej zmienia biegi. Czy to rzeczywiście wpływ tego ustrojstwa nie wiem ale z problemem jak zwykle zostajemy sami. Będę pisał jeszcze do importera ale spodziewam się walki z wiatrakami lub odpowiedzi ,,ten typ tak ma". Poprzednie XC60 2,4 D4 AWD dawało mi zdecydowanie większą frajdę z jazdy a po tej krótkiej półrocznej przygodzie z nowym przypuszczam, że to moje ostatnie Volvo.
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Wada fabryczna poduszek silnika w nowym XC60 MY 2021 (B4 Mild Hybrid benzyna)
  • Volvo XC60 II
  • inne
  • 2 tys. km
Niepokojące odgłosy przy ruszaniu, przyśpieszaniu i hamownaiu w zupełnie nowym samochodzie (produkcja 2020) okazały się być spowodowane uszkodzonymi poduszkami silnika wynikającymi z wady fabrycznej. Co ciekawe odgłosy zanikały po przejechaniu około 10 km. Aby rozróżnić odgłosy spowodowane uszkodzonymi poduszkami od zupełnie normalnych zgrzytów hamulców powinieneś je słyszeć również przy ruszaniu i dodawaniu gazu, zwłaszcza z niższych prędkości, gdy środek ciężkości się przesuwa. Dodatkowo odczuwalne mogą być odbiegające od normy wibracje przenoszone na pojazd przy uruchamianiu silnika (szczegolnie łątwe do zaobserwiwania przy włączonym systemie start/stop gdy częstotliwość uruchamiania silnika jest wyższa).
Problem rozwiązany
1 komentarz
siłowniki tylnej klapy
  • Volvo XC60 II Crossover D4 190KM 140kW 2017-2020
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 6
Niestety i mnie to dopadło. W moim Volvo xc 60 mk II z 2017r. wysiadły elektryczne siłowniki klapy bagażnika. Po otwarciu siłowniki nie trzymają i klapa opada. Po rozmowie z serwisem dowiedziałem się że jest prowadzona akcja serwisowa i siłowniki zostaną mi wymienione na moje szczęście nieodpłatnie. To duży plus bo z info od serwisanta koszt wymiany to ok. 2000 zł. Szkoda, że o akcji dowiedziałem się dopiero po wystąpieniu usterki. Skoro problem jest znany to można było dokonać tej czynności podczas ostatniego przeglądu auta, a tak czeka mnie kolejna wizyta w serwisie.
1 komentarz
Volvo XC60 II Crossover Facelifting