Szukaj

Informacje o Volvo XC60 II Crossover

Lata produkcji: 2017 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Druga, obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2017 roku. XC60 zostaÅ‚ gruntownie przeprojektowany, zgodnie z nowÄ… liniÄ… Volvo, znanÄ… wczeÅ›niej z modeli XC90 oraz S90 i V90. Projektantem XC60 II jest Thomas Ingenlath. Charakterystycznym elementem nowego designu jest pas przedni pojazdu, ze Å›wiatÅ‚ami w ksztaÅ‚cie leżącej litery „T”, inspirowanym mÅ‚otem Thora. Po raz pierwszy w historii szwedzkiej marki, XC60 dzieli z wymienionymi XC90, S90 i V90 również wspólnÄ… pÅ‚ytÄ™ podÅ‚ogowÄ… – uniwersalnÄ… konstrukcjÄ™ o nazwie Volvo Scalable Product Platform.

Druga generacja XC60 staÅ‚a siÄ™ wiÄ™ksza, pojemniejsza, a przy tym lżejsza (ok. 90 kg) od poprzednika. Auto, zbudowane na moduÅ‚owej platformie SPA, ma 468,8 cm dÅ‚ugoÅ›ci, posiada rozstaw osi o 9 cm dÅ‚uższy niż w pierwszej generacji. PrzeÅ›wit podwozia przy standardowym zawieszeniu wynosi 21,6 cm (wczeÅ›niej 23 cm), przy zawieszeniu pneumatycznym możemy go regulować w zakresie od 21 do do 25 cm. Pojemność bagażnika wzrosÅ‚a z o 12 litrów (505l).

czytaj więcej
Powagosław

XC60 byÅ‚ bestsellerem Volvo (również w Polsce) jeszcze zanim dostaÅ‚ tÄ™ nowÄ…, obÅ‚Ä™dnÄ… stylistykÄ™. Tak to już bywa, że pewne rzeczy siÄ™ zmieniajÄ…, żeby inne pozostaÅ‚y niezmienne.

~Powagosław
Luzacjusz

Dowód, że wożenie dzieci do przedszkola, szkoÅ‚y czy na inne korepetycje może być przyjemne. Bo XC60 jest trochÄ™ jak „Playboy” ze zdjÄ™ciami Emily Ratajkowski: okÅ‚adka jest super, ale wiesz, że najlepsze czeka ciÄ™ w Å›rodku.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Åšrednica zawracania 11,7 m
Promień skrętu 5,85 m
Długość 4688 mm
Szerokość 1902 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2117 mm
Wysokość 1658 mm
Rozstaw osi 2865 mm
Rozstaw kół - przód 1668 mm
Rozstaw kół - tył 1673 mm
Zwis przedni 872 mm
Zwis tylny 951 mm
Prześwit 216 mm
Prześwit 4x4 250 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1055 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1037 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 965 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 988 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1478 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1430 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 505 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1055 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 758 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1616 mm
Wysokość progu załadowczego 776 mm
KÄ…t natarcia 20 stopnie
KÄ…t rampowy 22,1 stopnie
Kąt zejścia 26,9 stopnie
Głębokość brodzenia 350 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(68%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,9
~Marcin
Volvo XC60 II
Crossover 2.0 B4 Diesel Mild Hybrid 211KM 155kW
Materiały bardzo dobrej jakości, ale to jedna z niewielu zalet auta. Prowadzenie przeciętne, bagażnik przeciętny, przyspieszenie przeciętne jak na tę moc. Auto ma też pełno dziwactw - spryskiwacze szyby w wycieraczce, dzięki czemu nie zmyjesz owadów z szyby, lusterka boczne monochromatyczne co nie ściemniają się jak mocno świeci w nie słońce, reflektory adaptacyjne co oślepiają większość kierowców i bardzo wolno zmieniające się na mijania, ładowarka indukcyjna co nie ładuje telefonu bo ma źle umiejscowiony punkt ładowania (chyba, że otworzysz małą klapkę, ale trzeba mieć gumowy futerał, bo jak zahamujesz to przesunie się telefon i koniec z ładowaniem), wywalający się CarPlay po kablu (choć to jeszcze auto na mniej awaryjnym Sensusie), wariujące czujniki parkowania na postoju mieniące się różnymi kolorami i pipczącymi mimo że nic nie ma przed autem... W serwisie ciągle wgrywają nowy soft, bo nie ma nigdzie błędów, a to nic nie zmienia.
4,1
~Jacek
Volvo XC60 II
Crossover T8 Twin Engine 390KM 287kW
Przesiadłem się z X5 F15 3.0D. Rozważałem zakup Lexusa RX , Mercedesa GLC, Audi Q5, BMW X3. Ze względu na napęd i fotel kierowcy wybrałem VOLVO XC60 T8 Dual Engine w wersji Inscryption, na pneumatyce, z ogrzewaniem postojowym. Jeżdżę 70% miasto 30% poza, głównie po pagórach małopolskich. Mam fotowoltaikę, ładuję w domu. Jak na 390 koni i 5,5s do paki, auto oszczędne mimo, że puste waży 2150 kg. Jestem emerytem i polecam emerytom. Jeśli przesiadłeś się z BMW to ostrożnie na zakrętach. Zasięg na baterii w mieście ok 35 km, z włączonym grzaniem/chłodzeniem fotela. Zimą z podgrzaną webasto baterią. Apetyt na benzynę z pustą baterią : spokojna jazda miasto/wioski 8,5. Autostrada spokojna jazda do 140 12l/100.
4,6
~TomDom
Volvo XC60 II
Crossover D5 235KM 173kW
Bardzo przyjemny samochód, nie jest niestety ekonomiczny (8,6 litra średnio w mieście), autostrada przy dużych prędkościach około 10 litrów. Silnik D5 działa dynamicznie, samochód w środku wykończony przyjemnie. Komfort prowadzenia oraz systemy bezpieczeństwa (trzymanie linii, ostrzeżenia oraz hamowania awaryjne to dobra opcja.) Bagażnik niestety nie jest zbyt pojemny. W związku z tym 4 gwiazdki. Jeżeli ktoś rozpatruje ten samochód jako rodzinne auto to nie ten model. Jeden większy wózek sprawia, że bagażnik jest zapełniony.
Åšrednie spalanie dla Volvo XC60 II Crossover
8,3 – 13,5
l/100 km
7,5 – 8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,4
Volvo XC60 II
Crossover T5 250KM 184kW
Samochód lubi paliwko, nawet w trybie ECO i przy oszczędnym kierowcy. Średnia z przejechanych ponad 30 tys. km to 10,17l/100km zmierzone aplikacją (z czego 20% było przejechane z przyczepą kempingową DMC 1350kg). Spalanie prezentowane przez komputer pokładowy jest zawsze minimalnie wyższe niż to zmierzone w appce (zwykle +0.2-0,5l/100km). Spokojna jazda drogą krajową to ok. 8l/100km (może czasem 7,5l jadąc 70km/h) . Jazda po mieście: 11l bez korków, z korkami ok. 14l/100km. Autostrada przy prędkości 120km/h to ok. 9l/100km. Jak na 8-stopniową skrzynię biegów, sporo. Biorąc pod uwagę, że rocznik 2018 miał 60-litrowy bak, zaglądam na stację zwykle co 500-600km co jest zdecydowanie największą (ale za to jedną z niewielu) wad tego auta. Dla jeżdżących dużo po mieście uważam, że złotym wyborem byłby plug-in T6 z roczników 2022 i nowszych, który ma realny zasięg 60-70km na prądzie. Pozytywnie zaskakuje mnie spalanie T5 z przyczepą kempingową. Przy autostradowej dozwolonej prędości 90km/h, zestaw spala 11-11,5l/100km co uważam za bardzo przyzwoity wynik.
8,9
Volvo XC60 II
Crossover T4 190KM 140kW
Mam volvo T4 Momentum od czerwca 2020 .Dojeżdżam do pracy 25 km drogą krajową 80 % przebiegu , 20 % przebiegu małe 40 tysięczne miasto .Średnie zużycie paliwa około 8,7 przy spokojnej jeździe ale bez przesady zdarzają się wyprzedzania z wciśnięciem pedału gazu do spodu.Trasa do Warszawy 800 km w obie strony 80 % trasą szybkiego ruchu z prędkością 140 km/h spalanie 9,7 litrów na 100 km.Dodam ,że Skodą Yeti na autostradzie z silnikiem 1,2 TSI i samochodem 500 kg lżejszym wychodziło ponad 12 litrów. Ogólnie w stosunku do mocy i gabarytów spalanie dobre.
7,0
Volvo XC60 II
Crossover D4 190KM 140kW
Po przejechaniu samochodem ok 25kkm mam następujące spostrzeżenia: 1) przepisowa jazda bez gwałtownych manewrów i przyspieszania pozwala zejść ze spalaniem do 5.0 l. Rekord to 4.5 l/100km osiągnięty na odcinku 110 km podczas przepisowej jazdy na tempomacie. 2) Jeżdząc normalnie, bez brawury spokojnie można osiągnąć spalanie w okolicach 7l/100. 3) W moim egzemplarzu komputer zawyża spalanie o ok 0.5l /100km wobec tego co wychodzi wg wskazań dystrubutora. 4) Zimówki i niżna temperatura podnoszą średnie spalanie o ok 0.6 litra na setkę.

Usterki Volvo XC60 II

Liczba wpisów: 32
Nieszczelne uszczelki tylnich nadkoli
  • Volvo XC60 II Crossover 2.0 B5 Benzynowy Mild Hybrid 264KM 194kW 2020-2021
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
We wszystkich modelach Volvo XC60 produkowanych co najmniej od 2017r. po pewnym czasie jazdy (zależy od intensywności jazdy oraz warunków pogodowych) ujawnia się wada konstrukcyjna tylnych nadkoli oraz tylnych drzwi pasażerów. Uszczelka nadkoli, pomiędzy tylnymi nadkolami a krawędzią tylnych drzwi przepuszcza do wnętrza kokpitu wilgoć, pył, piasek, brud, wodę z drogi. Sprawa jest od samego początku znana koncernowi Volvo, który nic z tym nie robi. Część ASO dokłada specjalne nakładki (osłony, fartuchy) na tylne nadkola w ramach przeglądu za darmo albo symboliczne 100zł ale większość ASO wypiera się istnienia problemu i robi te zabiegi w 100% odpłatnie. Dodatkowo jest to niebezpieczne ze względu na przyspieszone zużywanie się (gnicie) wspomnianej uszczelki, która po prostu zaczyna odpadać od nadkola (skorodowany metalowy pancerz nie zaciska się na nadkolu) a jest to droga uszczelka (około 230zł brutto/szt.), która ciągnie się od tylnego nadkola, po dolnym progu do przedniego nadkola (jej montaż w ASO to ok. 516zł/szt.). Oprócz uszczelki korodują tylne drzwi pasażerów w okolicy uszczelki nadkola. W moim wypadku dedykowane, oryginalne Volvo osłony tylnych nadkoli wyeliminowały problem praktycznie do zera, tylko, że ich montaż odbył się łącznie z wymianą uszczelek (które już się rozpadały po dwóch/trzech latach użytkowania auta)... Niestety ASO we Wrocławiu V-Motors nie chciało tego zrobić w ramach jakiejkolwiek gwarancji (pomimo wykupienia głośno reklamowanego pakietu gwarancyjnego za ponad 8 tysięcy zł) i płaciłem za całą akcję 1800,72zł (FV/UP/2368/24). Do tego była bardzo niemiła rozmowa z chyba kierownikiem serwisu, którego wypowiedź można spuentować "jak się panu coś nie podoba, to proszę sobie to robić gdzie indziej"... a jak zrobię gdzie indziej, to jeszcze powiedzą, że złamałem warunki dodatkowej gwarancji XD
Delikatne szyby
  • Volvo XC60 II Crossover 2.0 B5 Benzynowy Mild Hybrid 264KM 194kW 2020-2021
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Bardzo delikatne szyby: pierwszy raz w życiu udało się komuś bardzo poważnie porysować szyby boczne w moim aucie przy skrobaniu szyb, nigdy w żadnym aucie jakie miałem takie rzeczy się nie zdarzały (Matiz, Suzuki Swift 2011, Hyundai IX35 2014)... Szyba przednia (ogrzewana) notorycznie pęka w dolnej części od kurzu/piasku z drogi przy jeździe na szosie i autostradzie (już raz wymieniona i przy pierwszym wyjeździe na A4 po godzinie nowy odprysk w oryginalnej wymienionej dwa tygodnie wcześniej szybie).
SÅ‚aba karoseria
  • Volvo XC60 II Crossover 2.0 B5 Benzynowy Mild Hybrid 264KM 194kW 2020-2021
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Bardzo słaba blacha, przynajmniej na tylnych lewych drzwiach w moim egzemplarzu... Obcierka na słupku parkingowym przy wąskim wjeździe w galerii handlowej pobieżnie zakończyła się tylko obtarciem do podkładu... Przy naprawie w ASO Wrocław V-Motors stwierdzono USZKODZENIE WZMOCNIENIA KONSTRUKCJI DRZWI i drzwi były całe wymienione na nowe... Do tego dochodzi problem z korozją tylnich drzwi (symetrycznie po obydwu stronach auta) ze względu na dwie rzeczy: niezależny lakiernik stwierdził po pierwsze, że nieszczelność tylnych nadkoli powoduje korozję (znany dla użytkowników marki problem) oraz że lakier został źle naniesiony na drzwi (widoczne ogniska pod lakierem)... Także nowe chińskie Volvo ma słabą karoserię a jeśli ktoś pisze, że Volvo XC60 ma porządną, grubą blachę to po prostu pisze bzdury, które wynikają z oceny "na oko"...
Volvo XC60 II Crossover