Szukaj

Informacje o Volvo XC60 I SUV 2.4 D3 163KM 120kW 2008-2013

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2008-2017. Koncepcyjnym pierwowzorem auta był prototyp o nazwie Volvo XC60 Concept, zaprezentowany w 2007 roku. Projektantem XC60 był Lars Blenwall. Samochód zbudowano na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford EUCD Platform, którą dzielił m.in. z Volvo XC70 oraz Range Roverem Evoque. Technicznie spokrewniony też z Land Roverem Freelanderem (w tamtym czasie Land Rover i Volvo były własnością Forda). Od 2013 roku model był dostępny w wersji po face-liftingu.

czytaj więcej
Powagosław

W klasie, w której dominuje efekciarstwo, Volvo proponuje auto stworzone według swojego sprawdzonego schematu. Sama nazwa szwedzkiej marki robi różnicę. Ale nie wiem, czy XC60 nie jest zbyt stateczny jak na SUV-a.

~Powagosław
Luzacjusz

Do wszystkich, którzy po XC60 spodziewali się w Volvo stylistycznej rewolucji: jedyna awangardowa rzecz, jaka kiedykolwiek wyszła Szwedom to pewien potop. To auto jest jak reszta szwedzkich dóbr. Jeżdżąca solidność i praktyczność. Od zachwycania są inni.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2013 roku
Pojemność skokowa 2400 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 420 Nm przy 1500-2500 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 93,1 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 AWD
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena
Średnie spalanie dla Volvo XC60 I SUV 2.4 D3 163KM 120kW 2008-2013
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,9
Volvo XC60 I
SUV 2.4 D3 163KM 120kW
Samochód do super oszczędnych nie należy z uwagi na naped 4x4 , wielkość, wagę. W jeździe typowo miejskiej wynik oscyluje w okolicach 10 l/100km, może być więcej zimą lub jeśli stoimy w korkach. Na autostradzie przy dość spokojnej jeździe zgodnej z przepisami spalanie jest w granicach 7.5-8 l/km. Jazda na dłuższym odcinku poza autostradowym (około 300km) spalanie wynosi miedzy 6,5 - 7,5 l/100km ( trybie spokojnej jazdy ). Kiedy używamy gazu dynamiczniej spalanie do powyższych wyników śmialo możemy dodać 1-2 l/100km.
7,3
Volvo XC60 I
SUV 2.4 D3 163KM 120kW
Zużycie paliwa jest nawet,nawet... w mieście jest to średnio 8-9,5 l. wiec jak na Suva jest to najlepszy wynik (poza chyba Nissane Qasqaiem,który spala nawet 5-6 l.), w trasie spala ok.6-6.5 l., średnio to ok.7,5- 8 l. ,za paliwo płacę ok.100 zł na pół miesiąca, samochodu używam tylko do pracy, i na wyjazdy służbowe,wtedy akurat bak musi być pełny (koszt ok.300-350 zł) zależy gdzie Mnie wysyłają . Przegląd dość drogi,ale ze względu na brak awaryjności tego samochodu na razie brak napraw, więc jest dobrze.
9,5
Volvo XC60 I
SUV 2.4 D3 163KM 120kW
Samochód wcale nie ma dużego spalania. Mam już przejechane 13 tys. km, a ma go od 2,5 miesiąca. Średnio spalanie na trasie to około 8,8 l/100 km przy prędkościach około 130-150 km/h. Jak ktoś jeździ do 90-110 km/h to autko spala około 7,7 l/100 km. Przecież do duży samochód, wysoko zawieszony i ma swoją masę. Jak dla mnie to dużo nie pali. Ostatnia trasa do Gdańska to spalanie na poziomie 7,2 l/100 km przy prędkości nie przekraczającej 110 km/h (warunki zimowe). W mieście najwięcej mi spalił 11,18 l/100km. Zaznaczam iż nogę mam ciężką.

Usterki Volvo XC60 I

Liczba wpisów: 12
zerwany pasek napędu alternatora VOLVO XC60 D5
  • Volvo XC60 I SUV Facelifting 2.4 D4 181KM 133kW 2013-2015
  • silnik
  • 173 tys. km
wymieniłem pasek napędu alternatora gdy miał 163000 km oraz napinacz bo myslałem ze to wszystko zeby nie doszło do uszkodzenia paska napędu bo słyszałem ze uszkodzony pasek alternatora dostaje sie do układu rozrządu i jest poważniejsza awaria łącznie z wymianą głowicy niestety pasek pękł był originalny VOLVO I NIE USZKODZIŁ INNYCH ELEMENTÓW SILNIKA PRZYCZYNA USZKODZIŁO SIĘ SPRZĘGŁO JEDNOKIERUNKOWE NA ALTERNATORZE ( ZABLOKOWAŁO) I PĘKŁ PASEK ŻEBY MECHANIK POWIEDZAŁ ŻE MOŻE ULEC AWARI SPRZĘGŁO TO BYM WYMIENIŁ BO ŻADEN KOSZT OKOŁO 100ZŁ JAK WAM PĘKNIE PASEK NA ZEGARZE KOMUNIKAT BRAK ŁADOWANIA ZATRZYMAJCIE SIE JEZELI NIE DOSZŁO DO AWARI PASKA RORRZĄDU USUNCIE STARY PASEK JA PRZEJECHAŁE BEZ ŁADOWANIA AKUMULATORA WYŁĄCZAJĄC WSZYSTKO CO ZASILA PRĄD 12V OKOŁO 100 KM JAK JUŻ WYSWIETLIŁY SIĘ KOMUNIKATY NIE DZIAŁA ABS KOMUNIKAT SKRZYNI BIEGÓW AUTOMAT ITD ZATRZYMAŁE SIE NA POBOCZU I WŁĄCZYŁEM BIEG NA N I ZGASIŁEM SILNIK AKUMULATOR PADŁ NO I KŁOPOT NIEDZIELA WSZYSTKO POZAMYKANE AUTOSTRADA A ZOSTAŁO JESZCZE 80 KM NO TO LAWETA I DO MECHANIKA NA PONIEDZIAŁEK
Problem rozwiązany
3 komentarze
PO23600, PO29900, PO23700
  • Volvo XC60 I SUV 2.4 D5 215KM 158kW 2009-2013
  • silnik
  • 335 tys. km
Wyskakuje bład " układ silnika wymagany serwis" po podłączeniu komputera wyskoczyły trzy błędy PO23600 CZUJNIK ciśnienia doładowania A usterka w obwodzie , PO2990 turbo sprężarka mechaniczna A, PO23700 czujnik ciśnienia A - usterka w obwodzie
Oczekuje na rozwiązanie
Świergot, nakręcanie śrubki
  • Volvo XC60 I SUV Facelifting 2.4 D5 215KM 158kW 2013-2015
  • nadwozie
  • 142 tys. km
Dzien dobry. W moim aucie słychać tak jakby świergot albo wkręcanie śrubki z nakładka, dziwny taki od strony kierowcy w tylnej części .mechanik nie znalazl problemu, stwierdził że to może uszczelki obcierają, jak jest sucho. Nie wiem co o tym myśleć! Ogólnie innych problemów w nim nie ma.bylo sprawdzane nadwozie, i układ hamulcowy.może ktoś z Państwa ma pomysł co to może być. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
Volvo XC60 I SUV