Szukaj

Informacje o Volvo XC60 I SUV 2.0 D3 163KM 120kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2008-2017. Koncepcyjnym pierwowzorem auta był prototyp o nazwie Volvo XC60 Concept, zaprezentowany w 2007 roku. Projektantem XC60 był Lars Blenwall. Samochód zbudowano na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford EUCD Platform, którą dzielił m.in. z Volvo XC70 oraz Range Roverem Evoque. Technicznie spokrewniony też z Land Roverem Freelanderem (w tamtym czasie Land Rover i Volvo były własnością Forda). Od 2013 roku model był dostępny w wersji po face-liftingu.

czytaj więcej
Powagosław

W klasie, w której dominuje efekciarstwo, Volvo proponuje auto stworzone według swojego sprawdzonego schematu. Sama nazwa szwedzkiej marki robi różnicę. Ale nie wiem, czy XC60 nie jest zbyt stateczny jak na SUV-a.

~Powagosław
Luzacjusz

Do wszystkich, którzy po XC60 spodziewali się w Volvo stylistycznej rewolucji: jedyna awangardowa rzecz, jaka kiedykolwiek wyszła Szwedom to pewien potop. To auto jest jak reszta szwedzkich dóbr. Jeżdżąca solidność i praktyczność. Od zachwycania są inni.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 3000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1400-2850 obr/min
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77 mm
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki)
Średnie spalanie dla Volvo XC60 I SUV 2.0 D3 163KM 120kW 2010-2013
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Volvo XC60 I
SUV 2.0 D3 163KM 120kW
Zrobiłem 25 tysięcy i jestem miło zaskoczony spalaniem ,przy normalnej jeździe mieszcze się w 7 litrach jak mi się spieszy 8 litrów.Komputer w moim Łosiu zawyża spalanie o 0,3 litra,silnik co prawda daje rade i autko się zbiera ale po tych 25 tysiach wolałbym mocniejszy .Autko ma fajny bagażnik mieszczą się bez kłopotu 2 największe walizki i jeszcze zostaje miejsca standardowo w Volvo nie ma super najmodniejszej deski ale jest bardzo czytelnie a materiały trwałe (przebieg 190 tyś a wygląda na 50 tyś). Reasumując jak na 1,9 tony niskie spalanie o wiele pojemniejszy bagażnik niż w kia czy hyundai w miarę bezpiecznie i komfortowo.
7,3
Volvo XC60 I
SUV 2.0 D3 163KM 120kW
Fajne auto ale wszystkie silniki 2.0d mają jedną wadę.. pękające bloki silnika. Bajpasy to standard. Polecam forum volvo i zapoznanie się z tematem jak ktoś nie chce mieć niespodziewanych dużych wydatków
7,9
Volvo XC60 I
SUV 2.0 D3 163KM 120kW
Przy jeżdzie autostradowej 120-130 spal. w granicach 7,2 l/100 przy prędkościach 140 już 7,8l/100 a przy jeszcze większych szybko rośnie. Przy spokojnej wolnej jeżdzie 60km/h można zejść nawet poniżej 6l ale w miejskich korkach komputer pokaże 8,5-9,5 i średnia zużycia szybko podskoczy. Wyliczone zużyciepaliwa na wakacyjnej trasie 4000km głównie autostradami nie przekraczając dozwolonych 130 z załączoną klimatyzacją to 7,6/100 i było większe o 0,4l/100 od wyliczeń komputera.

Usterki Volvo XC60 I

Liczba wpisów: 12
zerwany pasek napędu alternatora VOLVO XC60 D5
  • Volvo XC60 I SUV Facelifting 2.4 D4 181KM 133kW 2013-2015
  • silnik
  • 173 tys. km
wymieniłem pasek napędu alternatora gdy miał 163000 km oraz napinacz bo myslałem ze to wszystko zeby nie doszło do uszkodzenia paska napędu bo słyszałem ze uszkodzony pasek alternatora dostaje sie do układu rozrządu i jest poważniejsza awaria łącznie z wymianą głowicy niestety pasek pękł był originalny VOLVO I NIE USZKODZIŁ INNYCH ELEMENTÓW SILNIKA PRZYCZYNA USZKODZIŁO SIĘ SPRZĘGŁO JEDNOKIERUNKOWE NA ALTERNATORZE ( ZABLOKOWAŁO) I PĘKŁ PASEK ŻEBY MECHANIK POWIEDZAŁ ŻE MOŻE ULEC AWARI SPRZĘGŁO TO BYM WYMIENIŁ BO ŻADEN KOSZT OKOŁO 100ZŁ JAK WAM PĘKNIE PASEK NA ZEGARZE KOMUNIKAT BRAK ŁADOWANIA ZATRZYMAJCIE SIE JEZELI NIE DOSZŁO DO AWARI PASKA RORRZĄDU USUNCIE STARY PASEK JA PRZEJECHAŁE BEZ ŁADOWANIA AKUMULATORA WYŁĄCZAJĄC WSZYSTKO CO ZASILA PRĄD 12V OKOŁO 100 KM JAK JUŻ WYSWIETLIŁY SIĘ KOMUNIKATY NIE DZIAŁA ABS KOMUNIKAT SKRZYNI BIEGÓW AUTOMAT ITD ZATRZYMAŁE SIE NA POBOCZU I WŁĄCZYŁEM BIEG NA N I ZGASIŁEM SILNIK AKUMULATOR PADŁ NO I KŁOPOT NIEDZIELA WSZYSTKO POZAMYKANE AUTOSTRADA A ZOSTAŁO JESZCZE 80 KM NO TO LAWETA I DO MECHANIKA NA PONIEDZIAŁEK
Problem rozwiązany
3 komentarze
PO23600, PO29900, PO23700
  • Volvo XC60 I SUV 2.4 D5 215KM 158kW 2009-2013
  • silnik
  • 335 tys. km
Wyskakuje bład " układ silnika wymagany serwis" po podłączeniu komputera wyskoczyły trzy błędy PO23600 CZUJNIK ciśnienia doładowania A usterka w obwodzie , PO2990 turbo sprężarka mechaniczna A, PO23700 czujnik ciśnienia A - usterka w obwodzie
Oczekuje na rozwiązanie
Świergot, nakręcanie śrubki
  • Volvo XC60 I SUV Facelifting 2.4 D5 215KM 158kW 2013-2015
  • nadwozie
  • 142 tys. km
Dzien dobry. W moim aucie słychać tak jakby świergot albo wkręcanie śrubki z nakładka, dziwny taki od strony kierowcy w tylnej części .mechanik nie znalazl problemu, stwierdził że to może uszczelki obcierają, jak jest sucho. Nie wiem co o tym myśleć! Ogólnie innych problemów w nim nie ma.bylo sprawdzane nadwozie, i układ hamulcowy.może ktoś z Państwa ma pomysł co to może być. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
Volvo XC60 I SUV