Szukaj

Informacje o Volvo XC60 I SUV 3.0 T6 304KM 224kW 2008-2013

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2008-2017. Koncepcyjnym pierwowzorem auta był prototyp o nazwie Volvo XC60 Concept, zaprezentowany w 2007 roku. Projektantem XC60 był Lars Blenwall. Samochód zbudowano na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford EUCD Platform, którą dzielił m.in. z Volvo XC70 oraz Range Roverem Evoque. Technicznie spokrewniony też z Land Roverem Freelanderem (w tamtym czasie Land Rover i Volvo były własnością Forda). Od 2013 roku model był dostępny w wersji po face-liftingu.

czytaj więcej
Powagosław

W klasie, w której dominuje efekciarstwo, Volvo proponuje auto stworzone według swojego sprawdzonego schematu. Sama nazwa szwedzkiej marki robi różnicę. Ale nie wiem, czy XC60 nie jest zbyt stateczny jak na SUV-a.

~Powagosław
Luzacjusz

Do wszystkich, którzy po XC60 spodziewali się w Volvo stylistycznej rewolucji: jedyna awangardowa rzecz, jaka kiedykolwiek wyszła Szwedom to pewien potop. To auto jest jak reszta szwedzkich dóbr. Jeżdżąca solidność i praktyczność. Od zachwycania są inni.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2013 roku
Pojemność skokowa 2953 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 304 KM (224 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 440 Nm przy 2100-4200 obr/min
Liczba cylindrów 6
Liczba zaworów 24
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 93,2 mm
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Volvo XC60 I SUV 3.0 T6 304KM 224kW 2008-2013
14,9
l/100 km
15,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,2
Liczba komentarzy: 1
Volvo XC60 I
SUV 3.0 T6 304KM 224kW
Bałem się silnika T6 przed zakupem ze względu na duży apetyt na paliwo. Teraz jednak widzę że niepotrzebnie. Oczywiście przy dynamicznej jeździe potrafi spalić dokładnie tyle, ile mu się zaleje, jednak moje realne wyniki są takie: Jazda autostradą na odcinku 300 km, prędkości 120-160 w tym dynamiczne przyspieszanie - 11.5l Jazda zwykłymi drogami w tym częste hamowanie na wioskach do 50-60, bez szaleństw ale również dynamiczne przyspieszanie - 12l W mieście nie jeżdżę więc nie napiszę. Powyższe wyniki przy jeździe w miarę spokojnej, ale dynamicznej. Tak, aby nie być zawalidrogą. Jeżeli chce się pojechać bardzo dynamicznie, czeste wyprzedzanie, hamowanie i rozpędzanie, wtedy ok 16l albo i więcej. Zależy od fantazji. Uważam, że na auto o tej masie, 4x4, z automatem i v6 z turbiną to naprawdę świetne wyniki. Nie jest to napewno auto oszczędne, bo dotychczas jeździłem autem które paliło połowę z tego, jednak nie dawało nawet % frajdy z jazdy jak T6. Polecam wszystkim, którzy nie patrzą na każdą kroplę. Nie polecam osobom, które szukają auta ekonomicznego.
14,0
Volvo XC60 I
SUV 3.0 T6 304KM 224kW
Instalacja gazowa landi renzo, średnie mieszane spalanie trasa 300km + lokalnie 12,5-14 l gazu w zależności jak bardzo cisnę. Średnia ilość km zrobionych na baku gazu 50l 320-360km. Prędkości na tresie zazwyczaj 130km/h czasem szybciej autko szybko wskakuje na 150 - 170km /h. Auto dynamiczne cieszy przyspieszanie przy wyprzedzaniu - kick down, poza tym twarde zawieszenie ale to da się wytrzymać :)
14,0
Liczba komentarzy: 1
Volvo XC60 I
SUV 3.0 T6 304KM 224kW
cóż V6 (jedno z ostatnich) wypić musi, wszystko zależy od stylu jazdy dynamicznie / autostrada powyżej 140km/h to poleci koło 15-16l/100km spokojnie po mieście bez szarpania i rwania na każdych światłach 13-14l też pora roku ma znaczenie w lecie mniej

Usterki Volvo XC60 I

Liczba wpisów: 12
zerwany pasek napędu alternatora VOLVO XC60 D5
  • Volvo XC60 I SUV Facelifting 2.4 D4 181KM 133kW 2013-2015
  • silnik
  • 173 tys. km
wymieniłem pasek napędu alternatora gdy miał 163000 km oraz napinacz bo myslałem ze to wszystko zeby nie doszło do uszkodzenia paska napędu bo słyszałem ze uszkodzony pasek alternatora dostaje sie do układu rozrządu i jest poważniejsza awaria łącznie z wymianą głowicy niestety pasek pękł był originalny VOLVO I NIE USZKODZIŁ INNYCH ELEMENTÓW SILNIKA PRZYCZYNA USZKODZIŁO SIĘ SPRZĘGŁO JEDNOKIERUNKOWE NA ALTERNATORZE ( ZABLOKOWAŁO) I PĘKŁ PASEK ŻEBY MECHANIK POWIEDZAŁ ŻE MOŻE ULEC AWARI SPRZĘGŁO TO BYM WYMIENIŁ BO ŻADEN KOSZT OKOŁO 100ZŁ JAK WAM PĘKNIE PASEK NA ZEGARZE KOMUNIKAT BRAK ŁADOWANIA ZATRZYMAJCIE SIE JEZELI NIE DOSZŁO DO AWARI PASKA RORRZĄDU USUNCIE STARY PASEK JA PRZEJECHAŁE BEZ ŁADOWANIA AKUMULATORA WYŁĄCZAJĄC WSZYSTKO CO ZASILA PRĄD 12V OKOŁO 100 KM JAK JUŻ WYSWIETLIŁY SIĘ KOMUNIKATY NIE DZIAŁA ABS KOMUNIKAT SKRZYNI BIEGÓW AUTOMAT ITD ZATRZYMAŁE SIE NA POBOCZU I WŁĄCZYŁEM BIEG NA N I ZGASIŁEM SILNIK AKUMULATOR PADŁ NO I KŁOPOT NIEDZIELA WSZYSTKO POZAMYKANE AUTOSTRADA A ZOSTAŁO JESZCZE 80 KM NO TO LAWETA I DO MECHANIKA NA PONIEDZIAŁEK
Problem rozwiązany
3 komentarze
PO23600, PO29900, PO23700
  • Volvo XC60 I SUV 2.4 D5 215KM 158kW 2009-2013
  • silnik
  • 335 tys. km
Wyskakuje bład " układ silnika wymagany serwis" po podłączeniu komputera wyskoczyły trzy błędy PO23600 CZUJNIK ciśnienia doładowania A usterka w obwodzie , PO2990 turbo sprężarka mechaniczna A, PO23700 czujnik ciśnienia A - usterka w obwodzie
Oczekuje na rozwiązanie
Świergot, nakręcanie śrubki
  • Volvo XC60 I SUV Facelifting 2.4 D5 215KM 158kW 2013-2015
  • nadwozie
  • 142 tys. km
Dzien dobry. W moim aucie słychać tak jakby świergot albo wkręcanie śrubki z nakładka, dziwny taki od strony kierowcy w tylnej części .mechanik nie znalazl problemu, stwierdził że to może uszczelki obcierają, jak jest sucho. Nie wiem co o tym myśleć! Ogólnie innych problemów w nim nie ma.bylo sprawdzane nadwozie, i układ hamulcowy.może ktoś z Państwa ma pomysł co to może być. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
Volvo XC60 I SUV