Szukaj

Informacje o Volvo XC60 I SUV Facelifting 2.4 D4 190KM 140kW od 2015

Lata produkcji: 2015 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2008-2017. Koncepcyjnym pierwowzorem auta był prototyp o nazwie Volvo XC60 Concept, zaprezentowany w 2007 roku. Projektantem XC60 był Lars Blenwall. Samochód zbudowano na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford EUCD Platform, którą dzielił m.in. z Volvo XC70 oraz Range Roverem Evoque. Technicznie spokrewniony też z Land Roverem Freelanderem (w tamtym czasie Land Rover i Volvo były własnością Forda). Od 2013 roku model był dostępny w wersji po face-liftingu.

czytaj więcej
Powagosław

W klasie, w której dominuje efekciarstwo, Volvo proponuje auto stworzone według swojego sprawdzonego schematu. Sama nazwa szwedzkiej marki robi różnicę. Ale nie wiem, czy XC60 nie jest zbyt stateczny jak na SUV-a.

~Powagosław
Luzacjusz

Do wszystkich, którzy po XC60 spodziewali się w Volvo stylistycznej rewolucji: jedyna awangardowa rzecz, jaka kiedykolwiek wyszła Szwedom to pewien potop. To auto jest jak reszta szwedzkich dóbr. Jeżdżąca solidność i praktyczność. Od zachwycania są inni.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2017 roku
Pojemność skokowa 2400 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 420 Nm przy 1500-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Średnie spalanie dla Volvo XC60 I SUV Facelifting 2.4 D4 190KM 140kW od 2015
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
Volvo XC60 I
SUV Facelifting 2.4 D4 190KM 140kW
W Warszawie w porannych korkach auto pali około 10l, natomiast przy normalnym ruchu i jeździe tak jak wszyscy w mieście spalanie spada do około 8-9l (Jazda z wyłączonym start-stop). Dynamiczna jazda od świateł do świateł spokojnie podnosi spalanie do wartości 12-14l. Jeśli chodzi o trasę, to na jednopasmowych drogach jadąc płynnie około 90-100 km/h można uzyskać spalanie około 6-7l . Podczas Jazdy po autostradach duży wpływ na spalanie ma wiatr. Przy 140 km/h z wiatrem można zejść poniżej 8l. Zazwyczaj przy tej prędkości spalanie wynosi około 9l. W momencie gdy jedziemy pod wiatr, spalanie wynosi nawet około 10-10.5l . Przy prędkościach około 160 km/h trzeba dodać po 1 litrze do powyższych wartości.
9,5
Volvo XC60 I
SUV Facelifting 2.4 D4 190KM 140kW
Typowa trasa do pracy to 35km z tego połowa w trasie (przez wioski), a połowa w korku (w mieście). Normalnie taka podróż zajmuje około 45 minut i spalanie 8.5 litra. Jeśli korek jest duży to trwa ponad godzinę i spalanie nieco poniżej 10l. Przy bezsensownie agresywnej jeździe po mieście (zimny silnik, krótki odcinek, ruszanie spod świateł, żeby zatrzymać się 300 metrów dalej na następnych światłach) potrafi spalić 13-14 litrów. Przy przepisowej jeździe po drogach krajowych, na dłuższych odcinkach spala około 6.5 litra.
7,1
Volvo XC60 I
SUV Facelifting 2.4 D4 190KM 140kW
Pozytywne zaskoczenie zwłaszcza że samochód ma pakiet Polestar dajacy 220KM który daje satysfakcjonujące przyspieszenie zwłaszcza podczas wyprzedzania. Średnie spalanie jest z 35% duże miasto 5% drogi ekspresowe 60% trasa krajowa. Minimalne to tylko drogi krajowe. Miasto od 8,5 do 15l w zależności od zakorkowania.

Usterki Volvo XC60 I

Liczba wpisów: 12
zerwany pasek napędu alternatora VOLVO XC60 D5
  • Volvo XC60 I SUV Facelifting 2.4 D4 181KM 133kW 2013-2015
  • silnik
  • 173 tys. km
wymieniłem pasek napędu alternatora gdy miał 163000 km oraz napinacz bo myslałem ze to wszystko zeby nie doszło do uszkodzenia paska napędu bo słyszałem ze uszkodzony pasek alternatora dostaje sie do układu rozrządu i jest poważniejsza awaria łącznie z wymianą głowicy niestety pasek pękł był originalny VOLVO I NIE USZKODZIŁ INNYCH ELEMENTÓW SILNIKA PRZYCZYNA USZKODZIŁO SIĘ SPRZĘGŁO JEDNOKIERUNKOWE NA ALTERNATORZE ( ZABLOKOWAŁO) I PĘKŁ PASEK ŻEBY MECHANIK POWIEDZAŁ ŻE MOŻE ULEC AWARI SPRZĘGŁO TO BYM WYMIENIŁ BO ŻADEN KOSZT OKOŁO 100ZŁ JAK WAM PĘKNIE PASEK NA ZEGARZE KOMUNIKAT BRAK ŁADOWANIA ZATRZYMAJCIE SIE JEZELI NIE DOSZŁO DO AWARI PASKA RORRZĄDU USUNCIE STARY PASEK JA PRZEJECHAŁE BEZ ŁADOWANIA AKUMULATORA WYŁĄCZAJĄC WSZYSTKO CO ZASILA PRĄD 12V OKOŁO 100 KM JAK JUŻ WYSWIETLIŁY SIĘ KOMUNIKATY NIE DZIAŁA ABS KOMUNIKAT SKRZYNI BIEGÓW AUTOMAT ITD ZATRZYMAŁE SIE NA POBOCZU I WŁĄCZYŁEM BIEG NA N I ZGASIŁEM SILNIK AKUMULATOR PADŁ NO I KŁOPOT NIEDZIELA WSZYSTKO POZAMYKANE AUTOSTRADA A ZOSTAŁO JESZCZE 80 KM NO TO LAWETA I DO MECHANIKA NA PONIEDZIAŁEK
Problem rozwiązany
3 komentarze
PO23600, PO29900, PO23700
  • Volvo XC60 I SUV 2.4 D5 215KM 158kW 2009-2013
  • silnik
  • 335 tys. km
Wyskakuje bład " układ silnika wymagany serwis" po podłączeniu komputera wyskoczyły trzy błędy PO23600 CZUJNIK ciśnienia doładowania A usterka w obwodzie , PO2990 turbo sprężarka mechaniczna A, PO23700 czujnik ciśnienia A - usterka w obwodzie
Oczekuje na rozwiązanie
Świergot, nakręcanie śrubki
  • Volvo XC60 I SUV Facelifting 2.4 D5 215KM 158kW 2013-2015
  • nadwozie
  • 142 tys. km
Dzien dobry. W moim aucie słychać tak jakby świergot albo wkręcanie śrubki z nakładka, dziwny taki od strony kierowcy w tylnej części .mechanik nie znalazl problemu, stwierdził że to może uszczelki obcierają, jak jest sucho. Nie wiem co o tym myśleć! Ogólnie innych problemów w nim nie ma.bylo sprawdzane nadwozie, i układ hamulcowy.może ktoś z Państwa ma pomysł co to może być. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
Volvo XC60 I SUV Facelifting