Szukaj

Informacje o Volvo XC60 I SUV Facelifting 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2008-2017. Koncepcyjnym pierwowzorem auta był prototyp o nazwie Volvo XC60 Concept, zaprezentowany w 2007 roku. Projektantem XC60 był Lars Blenwall. Samochód zbudowano na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford EUCD Platform, którą dzielił m.in. z Volvo XC70 oraz Range Roverem Evoque. Technicznie spokrewniony też z Land Roverem Freelanderem (w tamtym czasie Land Rover i Volvo były własnością Forda). Od 2013 roku model był dostępny w wersji po face-liftingu.

czytaj więcej
Powagosław

W klasie, w której dominuje efekciarstwo, Volvo proponuje auto stworzone według swojego sprawdzonego schematu. Sama nazwa szwedzkiej marki robi różnicę. Ale nie wiem, czy XC60 nie jest zbyt stateczny jak na SUV-a.

~Powagosław
Luzacjusz

Do wszystkich, którzy po XC60 spodziewali się w Volvo stylistycznej rewolucji: jedyna awangardowa rzecz, jaka kiedykolwiek wyszła Szwedom to pewien potop. To auto jest jak reszta szwedzkich dóbr. Jeżdżąca solidność i praktyczność. Od zachwycania są inni.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 181 KM (133 kW) przy 4250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Rafał
Volvo XC60 I
SUV Facelifting 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW
To mój drugi XC60. Pierwszy szkoda komentować bo to był D3 z Belgii czyli goła wersja. W tej chwili posiadam D4 181km 2.0 wersja Inscription. Nadaje się i dla rodziny i dla osoby, która lubi dynamiczna jazdę bez szaleństw. W trybie mieszanym pali 10 litrów. Na trasie w zależności od jazdy od 5-6 (do 110km/h) do 8 (150-160km/h). Nie ma problemów żadnych od roku. Drogi w utrzymaniu, piękny z zewnątrz, elegancki w środku. Frajda z jazdy jest niezłą. Nie jest wielki jak na Suva. Felgi minimum 18, poniżej wyglada jak młodszy brat w rybaczkach - kochasz ale siara iść na miasto. Zawieszenie twarde. Polecam zwiekszyć moc i wyłączyć EGR. Skrzynia działa ładnie, bez szarpania. W zakręty wchodzi ładnie. Póki co bezpieczeństwo nie sprawdzone i oby tak zostało. Na chromowanych elementach, widoczna lekka zmiana koloru na korozyjny. Mógłby być lepiej wyciszony. Warto przyciemnić szyby. Pasażer za wysokim kierowcą musi być niski bądź dziecko. Dwóch dwumetrowych mezczyzn po lewej stronie wsiądzie ale nie będzie zbyt wygodnie.
4,6
~Maciej
Volvo XC60 I
SUV Facelifting 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW
Posiadałem auto 2 lata. Zrobiłem około 40 tys. km. Auto wygodne, bezpieczne, fajnie zrobione jakościowo. Silnik w miarę dynamiczny, aczkolwiek wg mnie słaby dół. Skrzynia fajnie zmienia biegi. Spalanie od 6,5 do ok 10 w mieście. Awarii brak. Auto godne polecenia. Miałem fajną wersję Ocean Race
3,2
~grendel
Volvo XC60 I
SUV Facelifting 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW
Uwaga - ocena tylko na podstawie jazdy testowej,gdyż poszukuje nowego pojazdu. Stąd podzielę się jedynie pierwszymi wrażeniami. Jazda ponad 70 km,glownie autostrada i droga ekspresową. Ogólnie - rozczarowanie w stosunku do oczekiwań.A wersja najwyższa Summum,diesel,180 KM,automat. Samochód piękny z zewnątrz.

Usterki Volvo XC60 I

Liczba wpisów: 12
zerwany pasek napędu alternatora VOLVO XC60 D5
  • Volvo XC60 I SUV Facelifting 2.4 D4 181KM 133kW 2013-2015
  • silnik
  • 173 tys. km
wymieniłem pasek napędu alternatora gdy miał 163000 km oraz napinacz bo myslałem ze to wszystko zeby nie doszło do uszkodzenia paska napędu bo słyszałem ze uszkodzony pasek alternatora dostaje sie do układu rozrządu i jest poważniejsza awaria łącznie z wymianą głowicy niestety pasek pękł był originalny VOLVO I NIE USZKODZIŁ INNYCH ELEMENTÓW SILNIKA PRZYCZYNA USZKODZIŁO SIĘ SPRZĘGŁO JEDNOKIERUNKOWE NA ALTERNATORZE ( ZABLOKOWAŁO) I PĘKŁ PASEK ŻEBY MECHANIK POWIEDZAŁ ŻE MOŻE ULEC AWARI SPRZĘGŁO TO BYM WYMIENIŁ BO ŻADEN KOSZT OKOŁO 100ZŁ JAK WAM PĘKNIE PASEK NA ZEGARZE KOMUNIKAT BRAK ŁADOWANIA ZATRZYMAJCIE SIE JEZELI NIE DOSZŁO DO AWARI PASKA RORRZĄDU USUNCIE STARY PASEK JA PRZEJECHAŁE BEZ ŁADOWANIA AKUMULATORA WYŁĄCZAJĄC WSZYSTKO CO ZASILA PRĄD 12V OKOŁO 100 KM JAK JUŻ WYSWIETLIŁY SIĘ KOMUNIKATY NIE DZIAŁA ABS KOMUNIKAT SKRZYNI BIEGÓW AUTOMAT ITD ZATRZYMAŁE SIE NA POBOCZU I WŁĄCZYŁEM BIEG NA N I ZGASIŁEM SILNIK AKUMULATOR PADŁ NO I KŁOPOT NIEDZIELA WSZYSTKO POZAMYKANE AUTOSTRADA A ZOSTAŁO JESZCZE 80 KM NO TO LAWETA I DO MECHANIKA NA PONIEDZIAŁEK
Problem rozwiązany
3 komentarze
PO23600, PO29900, PO23700
  • Volvo XC60 I SUV 2.4 D5 215KM 158kW 2009-2013
  • silnik
  • 335 tys. km
Wyskakuje bład " układ silnika wymagany serwis" po podłączeniu komputera wyskoczyły trzy błędy PO23600 CZUJNIK ciśnienia doładowania A usterka w obwodzie , PO2990 turbo sprężarka mechaniczna A, PO23700 czujnik ciśnienia A - usterka w obwodzie
Oczekuje na rozwiązanie
Świergot, nakręcanie śrubki
  • Volvo XC60 I SUV Facelifting 2.4 D5 215KM 158kW 2013-2015
  • nadwozie
  • 142 tys. km
Dzien dobry. W moim aucie słychać tak jakby świergot albo wkręcanie śrubki z nakładka, dziwny taki od strony kierowcy w tylnej części .mechanik nie znalazl problemu, stwierdził że to może uszczelki obcierają, jak jest sucho. Nie wiem co o tym myśleć! Ogólnie innych problemów w nim nie ma.bylo sprawdzane nadwozie, i układ hamulcowy.może ktoś z Państwa ma pomysł co to może być. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
Volvo XC60 I SUV Facelifting