Szukaj

Informacje o Volvo XC60 I SUV Facelifting

Lata produkcji: 2013 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2008-2017. Koncepcyjnym pierwowzorem auta był prototyp o nazwie Volvo XC60 Concept, zaprezentowany w 2007 roku. Projektantem XC60 był Lars Blenwall. Samochód zbudowano na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford EUCD Platform, którą dzielił m.in. z Volvo XC70 oraz Range Roverem Evoque. Technicznie spokrewniony też z Land Roverem Freelanderem (w tamtym czasie Land Rover i Volvo były własnością Forda). Od 2013 roku model był dostępny w wersji po face-liftingu.

czytaj więcej
Powagosław

W klasie, w której dominuje efekciarstwo, Volvo proponuje auto stworzone według swojego sprawdzonego schematu. Sama nazwa szwedzkiej marki robi różnicę. Ale nie wiem, czy XC60 nie jest zbyt stateczny jak na SUV-a.

~Powagosław
Luzacjusz

Do wszystkich, którzy po XC60 spodziewali się w Volvo stylistycznej rewolucji: jedyna awangardowa rzecz, jaka kiedykolwiek wyszła Szwedom to pewien potop. To auto jest jak reszta szwedzkich dóbr. Jeżdżąca solidność i praktyczność. Od zachwycania są inni.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 12,1 m
Promień skrętu 6,05 m
Długość 4644 mm
Szerokość 1891 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2120 mm
Wysokość 1713 mm
Rozstaw osi 2774 mm
Rozstaw kół - przód 1632 mm
Rozstaw kół - tył 1586 mm
Zwis przedni 924 mm
Zwis tylny 946 mm
Prześwit 230 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1047 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1025 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 924 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 1003 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1439 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1403 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1340 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 495 l
Wysokość bagażnika 802 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 972 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1789 mm
Drzwi tylne - szerokość 1165 mm
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,6
~Bucefal
Volvo XC60 I
SUV Facelifting 2.0 D3 DRIVE-E 150KM 110kW
Fatalnie zawieszenie, twarde przenosi do wnętrza wszystkie wyboje. Jak ktoś ma piasek w nerkach to OK, zejdzie sam bez potrzeby spacerów czy biegania. Fatalnie się prowadzi, na drogach ekspresowych na łukach ma tendencje do przechodzenia od podsterowności do nadsterowności. Konieczna jest odpowiednia praca gazem by odciążać lub dociążać tylną oś. Auto nie ma hamulców, zamiast hamulców ma spowalniacze. Ale to dobrze, czuje się jakbym miał znów 20 lat i jeździł Polonezem Caro. Już po 60k plastiki we wnętrzu trzeszczą latem i zimą. Fatalna ergonomia. Nieregulowane zagłówki foteli gniotą mnie w plecy, wysoki jestem, a pas spada mi z ramion. Do włącznika hamulca postojowego trzeba się schylać w dziwne miejsce. Kultura pracy silnika jak w dostawczaku. Z tyłu zaskakująco mało miejsca jak na tak duże auto, stosunkowo mały bagażnik. Duże, ciężkie, niezgrabne, słabo się rozpędza, prowadzi się drętwo i kiesko hamuje. Zaleta: nie psuje się, nie rdzewieje.
4,7
~Rafał
Volvo XC60 I
SUV Facelifting 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW
To mój drugi XC60. Pierwszy szkoda komentować bo to był D3 z Belgii czyli goła wersja. W tej chwili posiadam D4 181km 2.0 wersja Inscription. Nadaje się i dla rodziny i dla osoby, która lubi dynamiczna jazdę bez szaleństw. W trybie mieszanym pali 10 litrów. Na trasie w zależności od jazdy od 5-6 (do 110km/h) do 8 (150-160km/h). Nie ma problemów żadnych od roku. Drogi w utrzymaniu, piękny z zewnątrz, elegancki w środku. Frajda z jazdy jest niezłą. Nie jest wielki jak na Suva. Felgi minimum 18, poniżej wyglada jak młodszy brat w rybaczkach - kochasz ale siara iść na miasto. Zawieszenie twarde. Polecam zwiekszyć moc i wyłączyć EGR. Skrzynia działa ładnie, bez szarpania. W zakręty wchodzi ładnie. Póki co bezpieczeństwo nie sprawdzone i oby tak zostało. Na chromowanych elementach, widoczna lekka zmiana koloru na korozyjny. Mógłby być lepiej wyciszony. Warto przyciemnić szyby. Pasażer za wysokim kierowcą musi być niski bądź dziecko. Dwóch dwumetrowych mezczyzn po lewej stronie wsiądzie ale nie będzie zbyt wygodnie.
3,9
~greg
Volvo XC60 I
SUV Facelifting 2.0 D3 DRIVE-E 150KM 110kW
Samochodem jeździ żona, głownie po mieście, obawialiśmy się kupić diesla, ale pan sprzedawca zapewniał że wystarczy raz w miesiącu zobić dłuższą trasę i problemów z wypalaniem DPF nie będzie. Niestety pomimo tego że stosowaliśmy tą zasadę skrupulatnie to zawsze w sezonie zimowym pojawia się komunikat o zbyt wysokim poziomie oleju. Oczywiście olej i filtr do wymiany bo olej jest rozrzedzony olejem napędowym, niestety po miesiącu sytuacja się powtarza. Serwis i dystrybutor zwala winę na użytkownika pomimo tego że nigdzie nie ma napisane że użytkowanie w mieście prowadzi do dodatkowych wizyt w serwisie i dodatkowych kosztów. Straciłem całą sympatię do tego pojazdu.
Średnie spalanie dla Volvo XC60 I SUV Facelifting
9,4 – 11,4
l/100 km
6,3 – 9,7
l/100 km
15,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
Volvo XC60 I
SUV Facelifting 2.4 D4 190KM 140kW
W Warszawie w porannych korkach auto pali około 10l, natomiast przy normalnym ruchu i jeździe tak jak wszyscy w mieście spalanie spada do około 8-9l (Jazda z wyłączonym start-stop). Dynamiczna jazda od świateł do świateł spokojnie podnosi spalanie do wartości 12-14l. Jeśli chodzi o trasę, to na jednopasmowych drogach jadąc płynnie około 90-100 km/h można uzyskać spalanie około 6-7l . Podczas Jazdy po autostradach duży wpływ na spalanie ma wiatr. Przy 140 km/h z wiatrem można zejść poniżej 8l. Zazwyczaj przy tej prędkości spalanie wynosi około 9l. W momencie gdy jedziemy pod wiatr, spalanie wynosi nawet około 10-10.5l . Przy prędkościach około 160 km/h trzeba dodać po 1 litrze do powyższych wartości.
7,3
Volvo XC60 I
SUV Facelifting 2.0 D3 DRIVE-E 150KM 110kW
150PS, napęd na przód, automat 8-biegowy. Średnia z 2 lat 8.18l (wyliczone przeze mnie) minimalne spalanie ponizej 5l - trasa krajowkami do 100km/h; autostrada 6.1l - do 130km/h przy spokojnej jeździe, 7.1 przy 140-150km/h; trasa Wrocław-Kolobrzeg i powrót 6.7 (4 osoby+ bagaż po dach, S-ka do Poznania bez oszczędzania, ale i bez szaleństw- max do 150km/h) miasto 8.0-8.5l - podane wyniki w sezonie letnim z klimatyzacja; w zimie +1litr- zwłaszcza po mieście, na trasie pora roku raczej nie robi różnicy (kwestia rozgrzania auta). Serwis drogi - pod 2tys za olej+ 4 filtry i update softu ( przyswoić częściach) i ponad 2 tys jeśli Volvo daje czesci (marzec 2021) - w poprzednich latach wychodziło jakoś taniej. Vw robi to samo w passacie za 50%
9,1
Volvo XC60 I
SUV Facelifting 2.0 D3 DRIVE-E 150KM 110kW
Jeżdżę tym autem nieco ponad dwa lata, aktualnie mam przejechane 95 tys. km i na tym dystansie moje średnie spalanie wyniosło 9,31 l/100 km (dane z arkusza kalkulacyjnego). Jak zobaczyłem tu średnią 5,6 dla tego auta to parsknąłem śmiechem. Kto tu wstawia takie banialuki? XC60 to ważący ponad 1,8 tony SUV, który aerodynamiką odstaje od mniejszych osobówek. 5,6 l/100 km to chyba na holu :) Owszem, nie jeżdżę przepisowo, większość z dystansu to ekspresówki i autostrady z prędkościami 160-180. A tutaj raporty chyba tylko od kierowców, co nie przekraczają 90 km/h :D Tylko ja takich nie spotykam na swojej drodze.

Usterki Volvo XC60 I

Liczba wpisów: 12
zerwany pasek napędu alternatora VOLVO XC60 D5
  • Volvo XC60 I SUV Facelifting 2.4 D4 181KM 133kW 2013-2015
  • silnik
  • 173 tys. km
wymieniłem pasek napędu alternatora gdy miał 163000 km oraz napinacz bo myslałem ze to wszystko zeby nie doszło do uszkodzenia paska napędu bo słyszałem ze uszkodzony pasek alternatora dostaje sie do układu rozrządu i jest poważniejsza awaria łącznie z wymianą głowicy niestety pasek pękł był originalny VOLVO I NIE USZKODZIŁ INNYCH ELEMENTÓW SILNIKA PRZYCZYNA USZKODZIŁO SIĘ SPRZĘGŁO JEDNOKIERUNKOWE NA ALTERNATORZE ( ZABLOKOWAŁO) I PĘKŁ PASEK ŻEBY MECHANIK POWIEDZAŁ ŻE MOŻE ULEC AWARI SPRZĘGŁO TO BYM WYMIENIŁ BO ŻADEN KOSZT OKOŁO 100ZŁ JAK WAM PĘKNIE PASEK NA ZEGARZE KOMUNIKAT BRAK ŁADOWANIA ZATRZYMAJCIE SIE JEZELI NIE DOSZŁO DO AWARI PASKA RORRZĄDU USUNCIE STARY PASEK JA PRZEJECHAŁE BEZ ŁADOWANIA AKUMULATORA WYŁĄCZAJĄC WSZYSTKO CO ZASILA PRĄD 12V OKOŁO 100 KM JAK JUŻ WYSWIETLIŁY SIĘ KOMUNIKATY NIE DZIAŁA ABS KOMUNIKAT SKRZYNI BIEGÓW AUTOMAT ITD ZATRZYMAŁE SIE NA POBOCZU I WŁĄCZYŁEM BIEG NA N I ZGASIŁEM SILNIK AKUMULATOR PADŁ NO I KŁOPOT NIEDZIELA WSZYSTKO POZAMYKANE AUTOSTRADA A ZOSTAŁO JESZCZE 80 KM NO TO LAWETA I DO MECHANIKA NA PONIEDZIAŁEK
Problem rozwiązany
3 komentarze
PO23600, PO29900, PO23700
  • Volvo XC60 I SUV 2.4 D5 215KM 158kW 2009-2013
  • silnik
  • 335 tys. km
Wyskakuje bład " układ silnika wymagany serwis" po podłączeniu komputera wyskoczyły trzy błędy PO23600 CZUJNIK ciśnienia doładowania A usterka w obwodzie , PO2990 turbo sprężarka mechaniczna A, PO23700 czujnik ciśnienia A - usterka w obwodzie
Oczekuje na rozwiązanie
Świergot, nakręcanie śrubki
  • Volvo XC60 I SUV Facelifting 2.4 D5 215KM 158kW 2013-2015
  • nadwozie
  • 142 tys. km
Dzien dobry. W moim aucie słychać tak jakby świergot albo wkręcanie śrubki z nakładka, dziwny taki od strony kierowcy w tylnej części .mechanik nie znalazl problemu, stwierdził że to może uszczelki obcierają, jak jest sucho. Nie wiem co o tym myśleć! Ogólnie innych problemów w nim nie ma.bylo sprawdzane nadwozie, i układ hamulcowy.może ktoś z Państwa ma pomysł co to może być. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
Volvo XC60 I SUV Facelifting