Szukaj

Informacje o Volvo XC60 I SUV

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2008-2017. Koncepcyjnym pierwowzorem auta był prototyp o nazwie Volvo XC60 Concept, zaprezentowany w 2007 roku. Projektantem XC60 był Lars Blenwall. Samochód zbudowano na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford EUCD Platform, którą dzielił m.in. z Volvo XC70 oraz Range Roverem Evoque. Technicznie spokrewniony też z Land Roverem Freelanderem (w tamtym czasie Land Rover i Volvo były własnością Forda). Od 2013 roku model był dostępny w wersji po face-liftingu.

czytaj więcej
Powagosław

W klasie, w której dominuje efekciarstwo, Volvo proponuje auto stworzone według swojego sprawdzonego schematu. Sama nazwa szwedzkiej marki robi różnicę. Ale nie wiem, czy XC60 nie jest zbyt stateczny jak na SUV-a.

~Powagosław
Luzacjusz

Do wszystkich, którzy po XC60 spodziewali się w Volvo stylistycznej rewolucji: jedyna awangardowa rzecz, jaka kiedykolwiek wyszła Szwedom to pewien potop. To auto jest jak reszta szwedzkich dóbr. Jeżdżąca solidność i praktyczność. Od zachwycania są inni.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 12,1 m
Promień skrętu 6,05 m
Długość 4627 mm
Szerokość 1891 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2120 mm
Wysokość 1713 mm
Rozstaw osi 2774 mm
Rozstaw kół - przód 1632 mm
Rozstaw kół - tył 1586 mm
Zwis przedni 909 mm
Zwis tylny 944 mm
Prześwit 230 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1047 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 990 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 924 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 1003 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1439 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1403 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 495 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1165 mm
Wysokość bagażnika 802 mm
Szerokość bagażnika 1586 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 972 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1789 mm
Wysokość progu załadowczego 748 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg

Oceny Volvo XC60 I SUV

Liczba ocen: 122
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,5
~User
Volvo XC60 I
SUV 2.4 D5 215KM 158kW
Pewnie 10 lat temu to auto robiło inne wrażenie, niestety obecnie szału nie ma. Na plus osiągi silnika, sensowna pakowność i ilość miejsca w środku, dobre nagłośnienie (ale nie podstawowe, miałem Premium Sound), napęd AWD również kilka razy mnie uratował, wytrzymała tapicerka (po ponad 330 kkm i praniu wyglądała jak nowa, ale to materiałowa była, a nie skóry). Niestety są też minusy: hałas, słabe wyciszenie, relatywnie wysokie spalanie, chociaż jeszcze do wybaczenia zważywszy na pojemność i moc, oldskulowy infotainment i sama deska, jakość plastików wewnątrz również bez szału.
4,0
~jacusix
Volvo XC60 I
SUV 2.4 D5 185KM 136kW
Auto raczej dla kogoś 40 + lub zmęczonego życiem 30+ z dziećmi i żoną na głowie. Poprawne do granic możliwości. Nie można się w nim doszukiwać jakichkolwiek znamion zacięć sportowych. Nawet gdy do tej pory lubiłeś przecisnąć to w tym aucie po prostu siedzisz i jedziesz zgodnie z przepisami. Siedzenia pół skórzane najwygodniejsze w jakich siedziałem dlatego jazda w tym samochodzie to po prostu relaks. Po złożeniu tylnych siedzeń spokojnie przewozisz panele wraz z listwami, pralkę, lodówkę czy co tam innego przyjdzie Ci do głowy. Przyczepka przydaje się coraz rzadziej. Mój egzemplarz jest bez wbudowanej nawigacji. Na początku myślałem, że jest to minus ale w miejsce ekranu wstawiłem przyklejany uchwyt magnetyczny i doskonale tam pasuje telefon wraz z google maps i yanosikiem. Dużo lepsze rozwiązanie niż oryginalna mapa. Co prawda można w to miejsce wstawić chińskie radio na androidzie ale też jest to koszt pow. 1200 zł przy samodzielnym montażu i zamówieniu radia z Chin. Telefon spisuje się dożo lepiej. Jedyną wadą wadą jaką do tej pory zauważyłem to szumy wiatru przy prędkości pow 120 km/h. Widzę, że jest to raczej wina ogólnej bryły auta niż jakiegoś jego elementu. Auto raczej dla kogoś z rodziną i dużym bagażem do wygodnego podróżowania. Napęd na 4 koła, wysokie opony. Powiedziałbym, że auto najbardziej uniwersalny gdy posiadasz rodzinę.
3,6
~Ppaszek
Volvo XC60 I
SUV 2.4 D5 215KM 158kW
Przesiadłem się kupując okazję po rozbicu wcześniejszego samochodu jakim była Honda CRV z 2008, W Volvo brakuje mi trzymania się samochodu do jezdni przy dużych prędkościach bądz nagłych zmianach kierunku. Podatny na podmuchy wiatru. Brak praktycznych schowków, Obijam prawą nogę o konsolę. Przy dłuższych podróżach drętwieją nogi pod udami. W stosunku do CRV siedzi się dużo niżej. Już nie widzę kilku samochodów do przodu. Fakt mniej buja ale za to mam odczucie że za chwilę stracę przyczepność tylnich kół. Jak dla mnie lusterko wsteczne zainstalowane zbyt bliko oczu i za wysoko. Tak jak pisałem brak wielofunkcyjnych, praktycznych schowków. (może moje zboczenie gdyż miałem wcześniej samochód z USA i tam bez problemu wchodziły butelki 1,5l :) o 1l nie mówiąc. Duży przód pojazdu. Brak podświetlenia otwartych drzwi. Kierownica jakaś autobusowa i strasznie twarda. (już obszyłem wraz z gąbką i wcięciami na palce). W porównaniu do Hondy dużo gorzej się wsiada i wysiada. W Hondzie siedząc czułem się bardziej bezpiecznie. Promień skrętu też większy. Spryskiwacze szyby zużywają strasznie dużo wody większość z niej się od szyby odbija. 11letnia Honda nie skrzypiała plastikami 6letnie Volvo już skrzypi. Mam amortyzatory adaptacyjne. auto i tak jeździ sztywno pomimo przełączenia w tryb Comfort. nie wychyla się tak jak Honda ale tam jedynie było uczucie przechylania tu w Volvo myszkowania tyłu.
Średnie spalanie dla Volvo XC60 I SUV
11,2 – 14,9
l/100 km
6,3 – 9,2
l/100 km
12,6 – 15,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Volvo XC60 I
SUV 2.4 D5 215KM 158kW
Samochod niestety nie wart swoich pieniędzy, spalanie przy jeździe normalnej około 10l, przy dynamiczniej 12-13. głośno w środku, nieprecyzyjny układ kierowniczy, wiele części z Mondeo tylko dlaczego cena tych części x5 chociaż dokładnie części te same? Przy jeździe eko spalenie mi zeszło do 6.4, ale nie przekraczałem 100km/h. Półka z tyłu trzeszczy. jak radar się zabrudzi nie działa tempomat nawet w trybie manualnym, tylna klapa czasem się nie otwiera. Jak na auto za takie pieniądze to odradzam. poprzednie miałem Murano pomimo paru mankamentów polecam jednak Murano.
13,2
Liczba komentarzy: 1
Volvo XC60 I
SUV 3.0 T6 304KM 224kW
Bałem się silnika T6 przed zakupem ze względu na duży apetyt na paliwo. Teraz jednak widzę że niepotrzebnie. Oczywiście przy dynamicznej jeździe potrafi spalić dokładnie tyle, ile mu się zaleje, jednak moje realne wyniki są takie: Jazda autostradą na odcinku 300 km, prędkości 120-160 w tym dynamiczne przyspieszanie - 11.5l Jazda zwykłymi drogami w tym częste hamowanie na wioskach do 50-60, bez szaleństw ale również dynamiczne przyspieszanie - 12l W mieście nie jeżdżę więc nie napiszę. Powyższe wyniki przy jeździe w miarę spokojnej, ale dynamicznej. Tak, aby nie być zawalidrogą. Jeżeli chce się pojechać bardzo dynamicznie, czeste wyprzedzanie, hamowanie i rozpędzanie, wtedy ok 16l albo i więcej. Zależy od fantazji. Uważam, że na auto o tej masie, 4x4, z automatem i v6 z turbiną to naprawdę świetne wyniki. Nie jest to napewno auto oszczędne, bo dotychczas jeździłem autem które paliło połowę z tego, jednak nie dawało nawet % frajdy z jazdy jak T6. Polecam wszystkim, którzy nie patrzą na każdą kroplę. Nie polecam osobom, które szukają auta ekonomicznego.
5,1
Volvo XC60 I
SUV 2.4 D5 205KM 151kW
Volvo xc60 jest godnym polecenia samochodem. Najważniejsze dbać regularnie o serwis. Polecam raz na 3 tygodnie dolać do baku paliwa środek do czyszczenia i smarowania wtrysków liquly moly / na 25l paliwa dolewać - efekt bardzo odczuwalny Druga rzecz czyszczenie zaworu EGR raz na 30 tys km Autko będzie służyło długo Mój posiada 360 tys km

Usterki Volvo XC60 I

Liczba wpisów: 12
zerwany pasek napędu alternatora VOLVO XC60 D5
  • Volvo XC60 I SUV Facelifting 2.4 D4 181KM 133kW 2013-2015
  • silnik
  • 173 tys. km
wymieniłem pasek napędu alternatora gdy miał 163000 km oraz napinacz bo myslałem ze to wszystko zeby nie doszło do uszkodzenia paska napędu bo słyszałem ze uszkodzony pasek alternatora dostaje sie do układu rozrządu i jest poważniejsza awaria łącznie z wymianą głowicy niestety pasek pękł był originalny VOLVO I NIE USZKODZIŁ INNYCH ELEMENTÓW SILNIKA PRZYCZYNA USZKODZIŁO SIĘ SPRZĘGŁO JEDNOKIERUNKOWE NA ALTERNATORZE ( ZABLOKOWAŁO) I PĘKŁ PASEK ŻEBY MECHANIK POWIEDZAŁ ŻE MOŻE ULEC AWARI SPRZĘGŁO TO BYM WYMIENIŁ BO ŻADEN KOSZT OKOŁO 100ZŁ JAK WAM PĘKNIE PASEK NA ZEGARZE KOMUNIKAT BRAK ŁADOWANIA ZATRZYMAJCIE SIE JEZELI NIE DOSZŁO DO AWARI PASKA RORRZĄDU USUNCIE STARY PASEK JA PRZEJECHAŁE BEZ ŁADOWANIA AKUMULATORA WYŁĄCZAJĄC WSZYSTKO CO ZASILA PRĄD 12V OKOŁO 100 KM JAK JUŻ WYSWIETLIŁY SIĘ KOMUNIKATY NIE DZIAŁA ABS KOMUNIKAT SKRZYNI BIEGÓW AUTOMAT ITD ZATRZYMAŁE SIE NA POBOCZU I WŁĄCZYŁEM BIEG NA N I ZGASIŁEM SILNIK AKUMULATOR PADŁ NO I KŁOPOT NIEDZIELA WSZYSTKO POZAMYKANE AUTOSTRADA A ZOSTAŁO JESZCZE 80 KM NO TO LAWETA I DO MECHANIKA NA PONIEDZIAŁEK
Problem rozwiązany
3 komentarze
PO23600, PO29900, PO23700
  • Volvo XC60 I SUV 2.4 D5 215KM 158kW 2009-2013
  • silnik
  • 335 tys. km
Wyskakuje bład " układ silnika wymagany serwis" po podłączeniu komputera wyskoczyły trzy błędy PO23600 CZUJNIK ciśnienia doładowania A usterka w obwodzie , PO2990 turbo sprężarka mechaniczna A, PO23700 czujnik ciśnienia A - usterka w obwodzie
Oczekuje na rozwiązanie
Świergot, nakręcanie śrubki
  • Volvo XC60 I SUV Facelifting 2.4 D5 215KM 158kW 2013-2015
  • nadwozie
  • 142 tys. km
Dzien dobry. W moim aucie słychać tak jakby świergot albo wkręcanie śrubki z nakładka, dziwny taki od strony kierowcy w tylnej części .mechanik nie znalazl problemu, stwierdził że to może uszczelki obcierają, jak jest sucho. Nie wiem co o tym myśleć! Ogólnie innych problemów w nim nie ma.bylo sprawdzane nadwozie, i układ hamulcowy.może ktoś z Państwa ma pomysł co to może być. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
Volvo XC60 I SUV