Szukaj

Informacje o Volvo XC60 I

Lata produkcji: 2008 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2008-2017. Koncepcyjnym pierwowzorem auta był prototyp o nazwie Volvo XC60 Concept, zaprezentowany w 2007 roku. Projektantem XC60 był Lars Blenwall. Samochód zbudowano na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford EUCD Platform, którą dzielił m.in. z Volvo XC70 oraz Range Roverem Evoque. Technicznie spokrewniony też z Land Roverem Freelanderem (w tamtym czasie Land Rover i Volvo były własnością Forda). Od 2013 roku model był dostępny w wersji po face-liftingu.

czytaj więcej
Powagosław

W klasie, w której dominuje efekciarstwo, Volvo proponuje auto stworzone według swojego sprawdzonego schematu. Sama nazwa szwedzkiej marki robi różnicę. Ale nie wiem, czy XC60 nie jest zbyt stateczny jak na SUV-a.

~Powagosław
Luzacjusz

Do wszystkich, którzy po XC60 spodziewali się w Volvo stylistycznej rewolucji: jedyna awangardowa rzecz, jaka kiedykolwiek wyszła Szwedom to pewien potop. To auto jest jak reszta szwedzkich dóbr. Jeżdżąca solidność i praktyczność. Od zachwycania są inni.

~Luzacjusz

Volvo XC60 I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Volvo XC60 I

Liczba ocen: 192
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,6
~Bucefal
Volvo XC60 I
SUV Facelifting 2.0 D3 DRIVE-E 150KM 110kW
Fatalnie zawieszenie, twarde przenosi do wnętrza wszystkie wyboje. Jak ktoś ma piasek w nerkach to OK, zejdzie sam bez potrzeby spacerów czy biegania. Fatalnie się prowadzi, na drogach ekspresowych na łukach ma tendencje do przechodzenia od podsterowności do nadsterowności. Konieczna jest odpowiednia praca gazem by odciążać lub dociążać tylną oś. Auto nie ma hamulców, zamiast hamulców ma spowalniacze. Ale to dobrze, czuje się jakbym miał znów 20 lat i jeździł Polonezem Caro. Już po 60k plastiki we wnętrzu trzeszczą latem i zimą. Fatalna ergonomia. Nieregulowane zagłówki foteli gniotą mnie w plecy, wysoki jestem, a pas spada mi z ramion. Do włącznika hamulca postojowego trzeba się schylać w dziwne miejsce. Kultura pracy silnika jak w dostawczaku. Z tyłu zaskakująco mało miejsca jak na tak duże auto, stosunkowo mały bagażnik. Duże, ciężkie, niezgrabne, słabo się rozpędza, prowadzi się drętwo i kiesko hamuje. Zaleta: nie psuje się, nie rdzewieje.
4,7
~Rafał
Volvo XC60 I
SUV Facelifting 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW
To mój drugi XC60. Pierwszy szkoda komentować bo to był D3 z Belgii czyli goła wersja. W tej chwili posiadam D4 181km 2.0 wersja Inscription. Nadaje się i dla rodziny i dla osoby, która lubi dynamiczna jazdę bez szaleństw. W trybie mieszanym pali 10 litrów. Na trasie w zależności od jazdy od 5-6 (do 110km/h) do 8 (150-160km/h). Nie ma problemów żadnych od roku. Drogi w utrzymaniu, piękny z zewnątrz, elegancki w środku. Frajda z jazdy jest niezłą. Nie jest wielki jak na Suva. Felgi minimum 18, poniżej wyglada jak młodszy brat w rybaczkach - kochasz ale siara iść na miasto. Zawieszenie twarde. Polecam zwiekszyć moc i wyłączyć EGR. Skrzynia działa ładnie, bez szarpania. W zakręty wchodzi ładnie. Póki co bezpieczeństwo nie sprawdzone i oby tak zostało. Na chromowanych elementach, widoczna lekka zmiana koloru na korozyjny. Mógłby być lepiej wyciszony. Warto przyciemnić szyby. Pasażer za wysokim kierowcą musi być niski bądź dziecko. Dwóch dwumetrowych mezczyzn po lewej stronie wsiądzie ale nie będzie zbyt wygodnie.
3,5
~User
Volvo XC60 I
SUV 2.4 D5 215KM 158kW
Pewnie 10 lat temu to auto robiło inne wrażenie, niestety obecnie szału nie ma. Na plus osiągi silnika, sensowna pakowność i ilość miejsca w środku, dobre nagłośnienie (ale nie podstawowe, miałem Premium Sound), napęd AWD również kilka razy mnie uratował, wytrzymała tapicerka (po ponad 330 kkm i praniu wyglądała jak nowa, ale to materiałowa była, a nie skóry). Niestety są też minusy: hałas, słabe wyciszenie, relatywnie wysokie spalanie, chociaż jeszcze do wybaczenia zważywszy na pojemność i moc, oldskulowy infotainment i sama deska, jakość plastików wewnątrz również bez szału.

Raporty spalania Volvo XC60 I

Liczba raportów: 295
Średnie spalanie dla Volvo XC60 I
9,4 – 14,9
l/100 km
6,3 – 9,7
l/100 km
12,6 – 15,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
Volvo XC60 I
SUV Facelifting 2.4 D4 190KM 140kW
W Warszawie w porannych korkach auto pali około 10l, natomiast przy normalnym ruchu i jeździe tak jak wszyscy w mieście spalanie spada do około 8-9l (Jazda z wyłączonym start-stop). Dynamiczna jazda od świateł do świateł spokojnie podnosi spalanie do wartości 12-14l. Jeśli chodzi o trasę, to na jednopasmowych drogach jadąc płynnie około 90-100 km/h można uzyskać spalanie około 6-7l . Podczas Jazdy po autostradach duży wpływ na spalanie ma wiatr. Przy 140 km/h z wiatrem można zejść poniżej 8l. Zazwyczaj przy tej prędkości spalanie wynosi około 9l. W momencie gdy jedziemy pod wiatr, spalanie wynosi nawet około 10-10.5l . Przy prędkościach około 160 km/h trzeba dodać po 1 litrze do powyższych wartości.
7,3
Volvo XC60 I
SUV Facelifting 2.0 D3 DRIVE-E 150KM 110kW
150PS, napęd na przód, automat 8-biegowy. Średnia z 2 lat 8.18l (wyliczone przeze mnie) minimalne spalanie ponizej 5l - trasa krajowkami do 100km/h; autostrada 6.1l - do 130km/h przy spokojnej jeździe, 7.1 przy 140-150km/h; trasa Wrocław-Kolobrzeg i powrót 6.7 (4 osoby+ bagaż po dach, S-ka do Poznania bez oszczędzania, ale i bez szaleństw- max do 150km/h) miasto 8.0-8.5l - podane wyniki w sezonie letnim z klimatyzacja; w zimie +1litr- zwłaszcza po mieście, na trasie pora roku raczej nie robi różnicy (kwestia rozgrzania auta). Serwis drogi - pod 2tys za olej+ 4 filtry i update softu ( przyswoić częściach) i ponad 2 tys jeśli Volvo daje czesci (marzec 2021) - w poprzednich latach wychodziło jakoś taniej. Vw robi to samo w passacie za 50%
5,1
Volvo XC60 I
SUV 2.4 D5 205KM 151kW
Volvo xc60 jest godnym polecenia samochodem. Najważniejsze dbać regularnie o serwis. Polecam raz na 3 tygodnie dolać do baku paliwa środek do czyszczenia i smarowania wtrysków liquly moly / na 25l paliwa dolewać - efekt bardzo odczuwalny Druga rzecz czyszczenie zaworu EGR raz na 30 tys km Autko będzie służyło długo Mój posiada 360 tys km

Usterki Volvo XC60 I

Liczba wpisów: 12
zerwany pasek napędu alternatora VOLVO XC60 D5
  • Volvo XC60 I SUV Facelifting 2.4 D4 181KM 133kW 2013-2015
  • silnik
  • 173 tys. km
wymieniłem pasek napędu alternatora gdy miał 163000 km oraz napinacz bo myslałem ze to wszystko zeby nie doszło do uszkodzenia paska napędu bo słyszałem ze uszkodzony pasek alternatora dostaje sie do układu rozrządu i jest poważniejsza awaria łącznie z wymianą głowicy niestety pasek pękł był originalny VOLVO I NIE USZKODZIŁ INNYCH ELEMENTÓW SILNIKA PRZYCZYNA USZKODZIŁO SIĘ SPRZĘGŁO JEDNOKIERUNKOWE NA ALTERNATORZE ( ZABLOKOWAŁO) I PĘKŁ PASEK ŻEBY MECHANIK POWIEDZAŁ ŻE MOŻE ULEC AWARI SPRZĘGŁO TO BYM WYMIENIŁ BO ŻADEN KOSZT OKOŁO 100ZŁ JAK WAM PĘKNIE PASEK NA ZEGARZE KOMUNIKAT BRAK ŁADOWANIA ZATRZYMAJCIE SIE JEZELI NIE DOSZŁO DO AWARI PASKA RORRZĄDU USUNCIE STARY PASEK JA PRZEJECHAŁE BEZ ŁADOWANIA AKUMULATORA WYŁĄCZAJĄC WSZYSTKO CO ZASILA PRĄD 12V OKOŁO 100 KM JAK JUŻ WYSWIETLIŁY SIĘ KOMUNIKATY NIE DZIAŁA ABS KOMUNIKAT SKRZYNI BIEGÓW AUTOMAT ITD ZATRZYMAŁE SIE NA POBOCZU I WŁĄCZYŁEM BIEG NA N I ZGASIŁEM SILNIK AKUMULATOR PADŁ NO I KŁOPOT NIEDZIELA WSZYSTKO POZAMYKANE AUTOSTRADA A ZOSTAŁO JESZCZE 80 KM NO TO LAWETA I DO MECHANIKA NA PONIEDZIAŁEK
Problem rozwiązany
3 komentarze
PO23600, PO29900, PO23700
  • Volvo XC60 I SUV 2.4 D5 215KM 158kW 2009-2013
  • silnik
  • 335 tys. km
Wyskakuje bład " układ silnika wymagany serwis" po podłączeniu komputera wyskoczyły trzy błędy PO23600 CZUJNIK ciśnienia doładowania A usterka w obwodzie , PO2990 turbo sprężarka mechaniczna A, PO23700 czujnik ciśnienia A - usterka w obwodzie
Oczekuje na rozwiązanie
Świergot, nakręcanie śrubki
  • Volvo XC60 I SUV Facelifting 2.4 D5 215KM 158kW 2013-2015
  • nadwozie
  • 142 tys. km
Dzien dobry. W moim aucie słychać tak jakby świergot albo wkręcanie śrubki z nakładka, dziwny taki od strony kierowcy w tylnej części .mechanik nie znalazl problemu, stwierdził że to może uszczelki obcierają, jak jest sucho. Nie wiem co o tym myśleć! Ogólnie innych problemów w nim nie ma.bylo sprawdzane nadwozie, i układ hamulcowy.może ktoś z Państwa ma pomysł co to może być. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
Volvo XC60 I