Szukaj

Informacje o Volvo XC60

Lata produkcji: 2008 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Volvo XC60 to przedstawiciel segmentu SUV-ów klasy średniej, który znajduje się w ofercie szwedzkiego koncernu od 2008 r. Jak przystało na każdy niemal model Volvo, również XC60 charakteryzuje się bogatym wyposażeniem, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa, oraz wysokim poziomem ochrony kierowcy oraz pasażerów.

Volvo XC60 I (2008-2017)

Pierwsza generacja szwedzkiego SUV-a klasy średniej zadebiutowała oficjalnie podczas wystawy samochodowej w Genewie w 2008 r., jednak już rok wcześniej na targach w Detroit zaprezentowany został model koncepcyjny, który zapowiadał wprowadzenie do oferty takiego modelu. Volvo XC60 zaprojektowane zostało przez Larsa Blenwalla, a zbudowane na płycie podłogowej Forda (EUCD), na której powstały także inne modele szwedzkiej marki (Volvo S60, V60), ale również niektóre modele klasy średniej marki Ford (m.in. Ford Mondeo, Kuga). W początkowym etapie wszystkie wersje XC60 posiadały napęd na wszystkie koła, od 2010 r. pojawiła się także odmiana DRIVe z napędem wyłącznie na przód. W 2013 r. pierwsza generacja XC60 poddana została faceliftingowi.

Volvo XC60 I - dostępne silniki

W ofercie pierwszej generacji XC60 dostępnych było sporo różnych jednostek napędowych. Gamę silników benzynowych otwierała 2-litrowa jednostka oznaczona symbolem T o mocy 203 KM. Kolejnym silnikiem, również o pojemności dwóch litrów, była jednostka T5, dostępna najpierw w wersji o mocy 240 KM, a później także 245 KM. Wariant T6 to trzylitrowy silnik o mocy 285, 304 oraz 306 KM. Na niektórych rynkach dostępna była również wersja 3,2-litrowa, która generowała 243 KM.

Oferta silników wysokoprężnych obejmowała dwulitrowe warianty D3 (136, 163 KM), D4 (163, 181 KM), a także diesla D5 o pojemności 2,4 l i mocy 215 KM.

Volvo XC60 II (2017 - )

Zaprezentowana w 2017 r. na wystawie w Genewie druga generacja Volvo XC60 powstała już za czasów, gdy Volvo zostało przejęte przez chiński koncern Geely. Auto zostało zbudowane na modułowej platformie SPA, która posłużyła także do budowy innych modeli marki Volvo z rodziny 90 (XC90, S90, V90) oraz z rodziny 60 (S60, V60). Pod względem stylistycznym XC60 II jest dość wierną kopią większego XC90. Za projekt nadwozia odpowiedzialny był Thomas Ingenlath. W porównaniu do poprzednika druga generacja modelu urosła znacząco na długość oraz wysokość.

Volvo XC60 II - dostępne silniki

W ofercie Volvo XC60 II znajdziemy dwa silniki benzynowe o pojemności dwóch litrów z turbodoładowaniem (T5 o mocy 254 KM i T6 o mocy 320 KM), dwa wysokoprężne TwinTurbo również o pojemności dwóch litrów (D4 o mocy 190 KM i D5 o mocy 235 KM), a także wariant hybrydowy T8 Twin Engine, w którym dwulitrowy silnik T6 wspomagany jest jednostką elektryczną o mocy 87 KM, a łączna moc układu hybrydowego wynosi 407 KM.

czytaj więcej
Powagosław

XC60 był bestsellerem Volvo (również w Polsce) jeszcze zanim dostał tę nową, obłędną stylistykę. Tak to już bywa, że pewne rzeczy się zmieniają, żeby inne pozostały niezmienne.

~Powagosław
Luzacjusz

Dowód, że wożenie dzieci do przedszkola, szkoły czy na inne korepetycje może być przyjemne. Bo XC60 jest trochę jak „Playboy” ze zdjęciami Emily Ratajkowski: okładka jest super, ale wiesz, że najlepsze czeka cię w środku.

~Luzacjusz

Volvo XC60 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Volvo XC60

Liczba ocen: 291
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,8
~Krzysztof Kozak
Volvo XC60 II
Crossover Plug-In Facelifting 2.0 T8 455KM 335kW
Testowałem wszystkie hybrydy plugin premium, ale tylko Volvo daje frajdę z jazdy zwłaszcza moja wersja T8. Takie osiągi dają tylko samochody sportowe za pół miliona, a mnie udała się konfiguracja za pół tej ceny choć musiałem czekać 10 miesięcy. Jeśli chcesz szpanu to idź do BMW lub innych premium, ale błyskawicznego przyspieszenia tam nie znajdziesz. Volvo T8 to petarda przy prawdziwej ekonomii bo przy hybrydowej podróży do 100km spali 2 do 5 litrów. W trasie autostradowej do 500km da ok. 9l przy 455kM mocy, który wóz tego segmentu to potrafi?
4,8
~Krzysztof Kozak
Volvo XC60 II
Crossover Plug-In Facelifting 2.0 T8 455KM 335kW
Testowałem wszystkie hybrydy plugin premium, ale tylko Volvo daje frajdę z jazdy zwłaszcza moja wersja T8. Takie osiągi dają tylko samochody sportowe za pół miliona, a mnie udała się konfiguracja za pół tej ceny choć musiałem czekać 10 miesięcy. Jeśli chcesz szpanu to idź do BMW lub innych premium, ale błyskawicznego przyspieszenia tam nie znajdziesz. Volvo T8 to petarda przy prawdziwej ekonomii bo przy hybrydowej podróży do 100km spali 2 do 5 litrów. W trasie autostradowej do 500km da ok. 9l przy 455kM mocy, który wóz tego segmentu to potrafi?
4,8
~Krzysztof Kozak
Volvo XC60 II
Crossover Plug-In Facelifting 2.0 T8 455KM 335kW
Testowałem wszystkie hybrydy plugin premium, ale tylko Volvo daje frajdę z jazdy zwłaszcza moja wersja T8. Takie osiągi dają tylko samochody sportowe za pół miliona, a mnie udała się konfiguracja za pół tej ceny choć musiałem czekać 10 miesięcy. Jeśli chcesz szpanu to idź do BMW lub innych premium, ale błyskawicznego przyspieszenia tam nie znajdziesz. Volvo T8 to petarda przy prawdziwej ekonomii bo przy hybrydowej podróży do 100km spali 2 do 5 litrów. W trasie autostradowej do 500km da ok. 9l przy 455kM mocy, który wóz tego segmentu to potrafi?

Raporty spalania Volvo XC60

Liczba raportów: 474
Średnie spalanie dla Volvo XC60
5,7 – 14,4
l/100 km
6,3 – 9,7
l/100 km
10,0 – 15,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
Volvo XC60 II
Crossover Plug-In Facelifting 2.0 T8 455KM 335kW
Wspaniałe autko, testowałem wszystkie mercedesy BMW i Audi, to jest jedyny plugin który naprawde jeżdzi bez zadyszki i opóźnienia na reakcję pedału przyspieszenia. Pozostałe to porażka bez porównania, w Volvo jest boskie wciskanie w fotel, a przy tym przyzwoite spalanie. 455kM przy zużyciu paliwa ok. 9 l/100km przy jeździe autostradowej to naprawdę dobry wynik. Taki samochód trzeba kupować z rozmysłem. Jeśli używasz autka wokół domu i masz gdzie ładować to tylko elektryk, jeśli potrzebujesz go do jazdy w mieście i od czasu do czasu w trasie to właśnie taki jest najlepszy. Jeśli większość twojej jazdy to trasy wtedy tylko diesel. Nie ma auta uniwersalnego, każdy musi być dopasowany do twoich potrzeb. U mnie większość to miasto sporadycznie trasy i to jest właśnie takie auto. Jeśli w trasie spali Ci 9 l/100km, a w mieście 0, to średnia przy większości używania w mieście wyniesie max 6l/100km, który samochód z mocą 455kM to potrafi?
9,5
Volvo XC60 II
Crossover Facelifting 2.0d B4 197KM 145kW
Jazda samochodem salomowym. Być może był nie dotarty silnik, ale spalanie było bardzo duże (2 egzemplarze z 2 salonów) Jazda ultra ekonomiczna. Na tyle na ile potrafię i innymi autami wykręcam dobre wyniki. Tutaj absolutne minimum to 8l, ale realnie oszczędna jazdę, prędkości przelotowe, sobota i mało korków - 9 l przy braku jakiejkolwiek radości z mocy prawie 200 KM. Chcąc mocniej przycisnąć spokojnie osiągnie się wyniki ponad 11 l. Osobiście bardzo jestem ciekawy jak testerzy z yt osiągają wyniki, o których mówią.
10,4
Volvo XC60 II
Crossover T5 250KM 184kW
Samochód lubi paliwko, nawet w trybie ECO i przy oszczędnym kierowcy. Średnia z przejechanych ponad 30 tys. km to 10,17l/100km zmierzone aplikacją (z czego 20% było przejechane z przyczepą kempingową DMC 1350kg). Spalanie prezentowane przez komputer pokładowy jest zawsze minimalnie wyższe niż to zmierzone w appce (zwykle +0.2-0,5l/100km). Spokojna jazda drogą krajową to ok. 8l/100km (może czasem 7,5l jadąc 70km/h) . Jazda po mieście: 11l bez korków, z korkami ok. 14l/100km. Autostrada przy prędkości 120km/h to ok. 9l/100km. Jak na 8-stopniową skrzynię biegów, sporo. Biorąc pod uwagę, że rocznik 2018 miał 60-litrowy bak, zaglądam na stację zwykle co 500-600km co jest zdecydowanie największą (ale za to jedną z niewielu) wad tego auta. Dla jeżdżących dużo po mieście uważam, że złotym wyborem byłby plug-in T6 z roczników 2022 i nowszych, który ma realny zasięg 60-70km na prądzie. Pozytywnie zaskakuje mnie spalanie T5 z przyczepą kempingową. Przy autostradowej dozwolonej prędości 90km/h, zestaw spala 11-11,5l/100km co uważam za bardzo przyzwoity wynik.

Usterki Volvo XC60

Liczba wpisów: 53
Zużycie uszczelnienia tylnej półosi
  • Volvo XC60 II Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW od 2022
  • zawieszenie
  • 93 tys. km
Po około czterech latach użytkowania i regularnego serwisowania w ASO Volvo do wymiany było jedno z uszczelnień tylnej półosi. Dziwna sprawa, że po takim okresie czasu w aucie niby segmentu premium takie rzeczy się już wydarzają. W swoich wcześniejszych autach takie naprawy musiałem wykonywać po 7 - 8 latach użytkowania auta od nowości... Dodatkowo elementy były tak zużyte i zapieczone, że przy ich demontażu trzeba było rozebrać więcej części niż normalnie jest to wymagane podczas procedury serwisowej i po złożeniu wszystkiego wykonać dodatkowo kalibrację geometrii i założyć nowe śruby montażowe. Kiepsko to świadczy albo o jakości zastosowanych materiałów albo o zastosowanej technologii (montaż, umiejscowienie itp.).
Problem rozwiązany
1 komentarz
Awaria wyświetlacza kierowcy
  • Volvo XC60 II Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW od 2022
  • instalacja elektryczna
  • 96 tys. km
Po ostatnim przeglądzie ASO w styczniu 2025 ujawnił się problem z wyświetlaczem kierowcy (wyświetlacz z zegarami za kierownicą). W dniu kiedy był robiony przegląd, po odebraniu auta i około 5 minutowej jeździe wyświetlacz zblakł, pojawiły się pionowe szaro-biało-czerwone pasy, treści wyświetlacza przebijały się jakby przez mgłę. Ponowna instalacja aktualizacji systemu wyeliminowała problem na parę tygodni aby powrócił w połowie lutego. Do opisanych wcześniej objawów dołączył czarny poziomy pas oraz gdy powróci obraz na wyświetlaczu, to zaczyna on drgać albo przełącza się/wyłącza niektóre wyświetlane elementy... Jestem umówiony w ASO ale nie uśmiecha mi się wymiana wyświetlacza za kilka tysięcy w czteroletnim aucie...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Nieszczelne uszczelki tylnich nadkoli
  • Volvo XC60 II Crossover 2.0 B5 Benzynowy Mild Hybrid 264KM 194kW 2020-2021
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
We wszystkich modelach Volvo XC60 produkowanych co najmniej od 2017r. po pewnym czasie jazdy (zależy od intensywności jazdy oraz warunków pogodowych) ujawnia się wada konstrukcyjna tylnych nadkoli oraz tylnych drzwi pasażerów. Uszczelka nadkoli, pomiędzy tylnymi nadkolami a krawędzią tylnych drzwi przepuszcza do wnętrza kokpitu wilgoć, pył, piasek, brud, wodę z drogi. Sprawa jest od samego początku znana koncernowi Volvo, który nic z tym nie robi. Część ASO dokłada specjalne nakładki (osłony, fartuchy) na tylne nadkola w ramach przeglądu za darmo albo symboliczne 100zł ale większość ASO wypiera się istnienia problemu i robi te zabiegi w 100% odpłatnie. Dodatkowo jest to niebezpieczne ze względu na przyspieszone zużywanie się (gnicie) wspomnianej uszczelki, która po prostu zaczyna odpadać od nadkola (skorodowany metalowy pancerz nie zaciska się na nadkolu) a jest to droga uszczelka (około 230zł brutto/szt.), która ciągnie się od tylnego nadkola, po dolnym progu do przedniego nadkola (jej montaż w ASO to ok. 516zł/szt.). Oprócz uszczelki korodują tylne drzwi pasażerów w okolicy uszczelki nadkola. W moim wypadku dedykowane, oryginalne Volvo osłony tylnych nadkoli wyeliminowały problem praktycznie do zera, tylko, że ich montaż odbył się łącznie z wymianą uszczelek (które już się rozpadały po dwóch/trzech latach użytkowania auta)... Niestety ASO we Wrocławiu V-Motors nie chciało tego zrobić w ramach jakiejkolwiek gwarancji (pomimo wykupienia głośno reklamowanego pakietu gwarancyjnego za ponad 8 tysięcy zł) i płaciłem za całą akcję 1800,72zł (FV/UP/2368/24). Do tego była bardzo niemiła rozmowa z chyba kierownikiem serwisu, którego wypowiedź można spuentować "jak się panu coś nie podoba, to proszę sobie to robić gdzie indziej"... a jak zrobię gdzie indziej, to jeszcze powiedzą, że złamałem warunki dodatkowej gwarancji XD
Volvo XC60