Szukaj

Informacje o Volvo XC40 Crossover 2.0 D4 190KM 140kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Kompaktowy luksusowy crossover SUV (segment I, grupa premium), produkowany od 2017 roku. Najmniejsze auto Volvo w tej klasie, pozycjonowane poniżej wiÄ™kszego XC60. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu byÅ‚ prototyp o nazwie Concept 40.1 zaprezentowany w 2016 roku. Jego projektantami sÄ… Ian Kettle oraz Thomas Ingenlath. XC40 jest pierwszym zbudowanym na nowej pÅ‚ycie podÅ‚ogowej Compact Modular Architecture (CMA) Platform, opracowanÄ… wspólnie przez Volvo i chiÅ„skÄ… firmÄ™ Geely (należy do niej marka Volvo). XC40 bÄ™dzie jÄ… dzielić także z autami chiÅ„skiej marki Lynk & Co.

czytaj więcej
Powagosław

Volvo kontynuuje swój triumfalny marsz z designem, który odÅ›wieżyÅ‚ jego renomÄ™ i zbudowaÅ‚ pozycjÄ™ na lata. XC40 ma też w sobie sporo projektowego szaleÅ„stwa zawartego w prototypie 40.1 i niezmÄ…conego dyktatem ksiÄ™gowych.

~Powagosław
Luzacjusz

ChiÅ„czycy dali Szwedom mniej wiÄ™cej tyle, ile Szwedzi dali mÅ‚odym polskim małżeÅ„stwom urzÄ…dzajÄ…cym swoje pierwsze mieszkanie. A propos – Volvo ma dziÅ› najlepiej, najbardziej gustownie umeblowanÄ… gamÄ™ w segmencie premium.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 15,8 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 82 x 93,2 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,7 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 33% / przeciw: 67%

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

3,5
~Max
Volvo XC40
Crossover 2.0 D4 190KM 140kW
Zacznę o pozytywów: komfortowe i wystarczająco dynamiczne zawieszenie, wystarczające osiągi, przestronne wnętrze, nowoczesne multimedia i systemy wsparcia, całkiem spory bagażnik jak na gabaryty samochodu. Minusy to: marne wyciszenie silnia, który jest głośny, a jego kultura pracy przypomina starego poloneza, czasami wstyd było przejechać po parkingu tak klekotał, skrzynia biegów nie jest premium - przy ostrzejszym przyśpieszeniu efekt jak w skrzyni CVT, w mercedesie 9G czy BMW ZF inna bajka. no i wyposażenie - rozumiem ze nie jest to maksymalna wersja, ale w aucie za 190k żeby nie było w standardzie żadnego (ani jednego punku światła) nad tylną kanapą? No tylna kanapa, dużo miejsca na nogi i stopy , ale strasznie pionowe oparcie. Zagłówki przednich foteli nie regulowane, co wymusza pochylanie głowy do przodu. Aha i aby zamknąć szybko obieg powietrza trzeba przejść 3 ruchy na ekranie dotykowym - to jest kurna niebezpieczne!
4,4
~Jarosław
Volvo XC40
Crossover 2.0 D4 190KM 140kW
Z jednej strony najmniejszy SUV w gamie, z drugiej jednak wybitnie komfortowy i bardzo przestronny samochód skierowany moim zdaniem dla młodszego odbircy. Jednak pomimo wielu zalet raczej nie kupiłbym go ponownie. Dlaczego? Auto posiada szereg drobnych wad, których nie jestem w stanie zaakceptować. Są to między innymi: 1. Reflektory ledowe jak na auto klasy premium bardzo słabo radzą sobie w ciemności. Włączenie świateł drogowych niewiele pomaga. Ponadto reflektory rzucają dwie irytujące jasne plamy po środku wiązki. Brak widocznej lini światło-cień. Do starych dobrych reflektorów ksenonowych te tutaj nawet się nie umywają. 2. Tylne kierunkowskazy i światła STOP na zwykłych żarówkach? W tak nowoczesnym samochodzie to śmiech na sali. W porównaniu z bardzo efektowanie prezentującymi się ledami przednimi, tylne lampy to bieda. 3. Przednie zagłówki za bardzo wypchnięte do przodu 4. Czujnik deszczu działa jak i kiedy chce - czasami wariuje i uruchamia wycieraczki prawie na sucho, a czasami pozwala aby kierowca przestał cokolwiek widzieć przez krople na przedniej szybie 5. Wybitnie niewygodna tylna kanapa. Dziecko raczej nie zauważy, ale dorosły po dłuższej trasie będzie wolał dalej iść pieszo. 6. System Start Stop, który za każdym razem trzeba wyłączać, który potrafi wyłączyć silnik nawet podczas powolnego toczenia się samochodu, a innym razem dopiero po mocniejszym wciśnięciu hamulca 7. Automatyczny hamulec, który po zatrzymaniu samochodu dociska automatycznie pedał hamulca do podłogi wydając przy tym za każdym razem charakterystyczne uderzenie. 8. Brak jakiegokolwiek oświetlenia tylnej kanapy w samochodzie za 200 tys. zł w wersji Momentum. 9. Topornie działająca skrzynia biegów rodem z aut sprzed dekady.
3,1
~Grzegorz
Volvo XC40
Crossover 2.0 D4 190KM 140kW
Kupiiliśmy ,to Chińskie badziewie dlatego że było ładne,,podobało się zonie,,,silnik warczy jak w roburze,tak w ogóle,to jest produkowany w okręgu chłam,ja jeżdziłem mazdą cx 5,czasem jeżrdę tym cudem i doszedłem do wniosku że,mazdie to nawet butów nie powinien wiązać.pali dużo,po wiekszych dziurach podskakuje jak debiutant koszykówki,dla porównania,po mażdzie przesiadłem się w nowego korando tu zawarzyła cena,,2019r,lepszy wybór.

Usterki Volvo XC40

Liczba wpisów: 17
Pękająca szyba czołowa
  • Volvo XC40 Crossover 2.0 D4 190KM 140kW 2017-2020
  • inne
  • 160 tys. km
W ciągu 6 m-cy 3 x pęknięta szyba czołowa w tym samym miejscu , srednio co 10-15 tys km. Wg panów w servisie - wynik uderzenia być może kamieniem. Jeżdżę dużo, głownie autostradami, drogami szybkiego ruchu (obecnie na liczniku 160 tys km). Pękniecie za każdym razem występuję na prawym brzegu szyby, w miejscu mocowania, podczas jazdy. Trzeci raz w tym samym miejscu. Jest odprysk sugerujący uderzenie, jakimś drobnym przedmiotem. Ale czy przyczyna nie jest inna? Może coś z karoserią? Jedynie co mogę zrobić to po raz kolejny wymienić szybę.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Stuki pod deskÄ… rozdzielczÄ…
  • Volvo XC40 Crossover 2.0 D3 150KM 110kW 2018-2020
  • nadwozie
  • 12 tys. km
Po osiągnięciu prędkości powyżej 65 km na godzinę pojawiają się dźwięki, jakby grzechotanie. Nie są one regularne, tak jakby coś poruszającego się pod wpływem pędu powietrza stukało o coś twardego. Dźwięki dochodzą z okolic prawego nawiewu w okolicy lusterka, jakby z wnętrza tunelu nawiewowego. Włączanie i wyłączanie nadmuchu nic nie zmienia. Zmiana kierunku na szybę, nogi, twarz nie powoduje zmian. Jest to ewidentnie chyba powiązane z pędem powietrza poruszającego się pojazdu. Może jakiś plastik wibruje i stuka, ale ja nic więcej nie mogę wykryć, bo takie podejrzane o stukanie plastiki w okolicy wycieraczki pousztywnialem, chociaż nie wiem czy pod wpływem pędu powietrza nie "telepią". Dźwięk jest irytujący, choć dość delikatny i cichy, ale jak o nim wiesz, to nie słyszysz nic innego. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być? Myślę czy mogło coś się dostać nad nadkole i się tam tłuc?
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Usterka skrzyni
  • Volvo XC40
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 20 tys. km
Podczas jazdy auto zwolniło raptownie do 20 km/h (bardzo niebezpieczna sytuacja) a na desce rozdz pojawił się żółwik. Serwis zdiagnozował problem skrzyni (automat) zresetował błąd i obserwuje. Czy komuś trafiła się taka usterka?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Volvo XC40 Crossover