Szukaj

Informacje o Volvo XC40 Crossover Facelifting

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Kompaktowy luksusowy crossover SUV (segment I, grupa premium), produkowany od 2017 roku. Najmniejsze auto Volvo w tej klasie, pozycjonowane poniżej większego XC60. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp o nazwie Concept 40.1 zaprezentowany w 2016 roku. Jego projektantami są Ian Kettle oraz Thomas Ingenlath. XC40 jest pierwszym zbudowanym na nowej płycie podłogowej Compact Modular Architecture (CMA) Platform, opracowaną wspólnie przez Volvo i chińską firmę Geely (należy do niej marka Volvo). XC40 będzie ją dzielić także z autami chińskiej marki Lynk & Co.

czytaj więcej
Powagosław

Volvo kontynuuje swój triumfalny marsz z designem, który odświeżył jego renomę i zbudował pozycję na lata. XC40 ma też w sobie sporo projektowego szaleństwa zawartego w prototypie 40.1 i niezmąconego dyktatem księgowych.

~Powagosław
Luzacjusz

Chińczycy dali Szwedom mniej więcej tyle, ile Szwedzi dali młodym polskim małżeństwom urządzającym swoje pierwsze mieszkanie. A propos – Volvo ma dziś najlepiej, najbardziej gustownie umeblowaną gamę w segmencie premium.

~Luzacjusz

Volvo XC40 Crossover Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,8 m
Promień skrętu 5,9 m
Długość 4425 mm
Szerokość 1863 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2034 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1910 mm
Wysokość 1652 mm
Rozstaw osi 2702 mm
Rozstaw kół - przód 1601 mm
Rozstaw kół - tył 1626 mm
Zwis przedni 855 mm
Zwis tylny 868 mm
Prześwit 196 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1328 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 452 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~Wojciech
Volvo XC40
Crossover Facelifting 2.0 B4 197KM 145kW
Dla mnie samochód jest idealny. Jedyny minus, to ten na akumulatorze ;) a tak serio, to spalanie w mieście. Mi najbardziej odpowiada elegancja. Bez żadnych niepotrzebnych kolorowych dodatków we wnętrzu jak np. w Mercedesie, masy konfiguracji stylów jazdy itd. Po prostu wsiada się do świetnego auta i jedzie. Brakuje mi też panoramicznego dachu. Oczywiście jest w opcji, więc polecam wziąć. Multimedia są świetne w tym aucie, przede wszystkim zasługa tego, że ma wbudowaną nawigację i inne funkcje Google, a to nie jest standard. Duży wyświetlacz do większości funkcji jest dobry, ale mi też brakuje np. ręcznego sterowania temperaturą. Trzeba klikać w menu. Wolę chyba pokrętła. Poza tym nie mam się do czego przyczepić. Z ciekawości przejechałbym się mocniejszą wersją, z silnikiem B5,ale nie wiem czy jest dostępna w Polsce nawet. Ten silnik, który mam obecnie jest wystarczający, chociaż ja nie jeżdżę szybko, zresztą te auta mają coś takiego, że raczej nie chcę się przesadnie szybko jeździć. I nie chodzi tylko o ograniczenie do 180 km/h.
4,6
~Dominik
Volvo XC40
Crossover Facelifting 1.5 T2 129KM 95kW
Auto kupione jako drugie w rodzinie, typowo dla dojazdów do miasta, poruszania się po mieście, czasami na wyjazdy poza miejsce zamieszkania. Celowo wybrany silnik 129 km i 1.5 benz bez hybrydy i innych dodatków. O dziwo auto sprawuje się bardzo dobrze w mieście, przyspiesza bez problemów, dobrze pokonuje krawężniki. Widoczność jest ok z uwagi na wysokość foteli. Czujniki parkowania oraz kamerę cofania niezbędna. Jedzie się wygodnie, samochód ma precyzyjny układ kierowniczy i hamulce. Jeden z oceniających napisał, że to nie jest samochód do szaleństw i ja to potwierdzam. Samochód służy do spokojnego przemieszczania się z pkt A do pkt B, dla kobiety idealny. Moja druga połówka jest zachwycona zarówno skrzynią biegów i tym, że samochód jedzie płynnie, nic nie trzeszczy, nie piszczy, nie szarpie. Na trasie też jedzie dobrze o ile nie przekroczymy 130 km. Później pali więcej i słychać już opór powietrza. Na trasie zrobiłem nim na raz 1000 km i bez problemu, ma wygodne siedzenia, komfort jazdy jest. Tempomat robi robotę i jedzie się spokojnie. Ogólnie to potwierdzam, że jeżeli ktoś lubi więcej "werwy" w samochodzie to trzeba brać silnik B4 lub mocniejszy i wersję wyposażenia Core lub wyższą. System multimedialny ma swoje wady - potrafi się zawiesić lub wylogować np ze spotify, jest to uciążliwe bo trzeba się logować ponownie. Uważam, że minusem jest brak lusterka wstecznego samoprzyciemniającego w samochodzie tej klasy i dwa, że nawigacja samochodowa z uwagi na podstawowy interfejs jest dodatkowo płatna i to chyba za 4.500 zł. Podsumowując: samochód do poruszania się po mieście bez szaleństw, wygodny, charakterystyczny wygląd, Jest to moja prywatna wielce subiektywna ocena i opinia wiem, że nie wszyscy ją podzielą ponieważ są różne punkty widzenia, potrzeby i oczekiwania.
4,6
~Wojtek
Volvo XC40
Crossover Facelifting 2.0 B3 163KM 120kW
Ogólna ocena po 2 latach jazdy od nowości jest wysoka. Auto bardzo komfortowe do jazdy w mieście jak i w trasie. Przy wyższych prędkościach ok. 140-150 km/h ciche w kabinie za to spalanie sięga już 9 litrów na 100 km. Świetnie pracujący automat. Duży minus za jakość materiałów użytych wewnątrz. Po 2-3 miesiącach samoistnie pojawiające się plamy na fotelach, których z biegiem czasu tylko przybywa. Do dziś nie udało się ich usunąć. Jeszcze nie spotkałem się z taką tandetą w żadnej marce a to niby premium! Serwis volvo odrzuca reklamację zgadzając się na próbę prania tapicerki na wiosnę. Kieszenie w bocznych drzwiach wykonane z plastiku rysującego się od delikatnego dotyku buta. Podsufitka, materiał na słupkach czy półka bagażnika wykonane z taniego i nieprzyjemnego w dotyku materiału. Totalna tandeta i wstyd dla marki
Średnie spalanie dla Volvo XC40 Crossover Facelifting
7,4 – 9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Volvo XC40
Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW
Silnik jest bardzo dynamiczny i oszczędny. Wysoka kultura pracy w połączeniu z idealnie pracującą skrzynia biegów. Volvo XC40 jest zdecydowanie idealnym modelem do miasta dużo bardziej przewyższającym zwinnością, osiągami, właściwościami terenowymi niż XC60, które ma jedynie ciut większy bagażnik a pozatym te same gabaryty. Po wielu testach pomiędzy innymi markami premium tej klasy XC40 jest numerem jeden w klasie małych suv. Niski koszt eksploatacji, bardzo mała utrata wartości. Możliwość montażu instalacji gazowej co stawia ten pojazd za mega ekonomiczny.
7,2
Volvo XC40
Crossover Facelifting 2.0 B3 163KM 120kW
Schowaj kopyto a auto rewelacyjnie pali. Na autostradzie spoko. Przecież nie ma opływowych kształtów. Zwracaj uwagę na wiatr. Kierunek i siłe. Dostosuj się. Oczywiście jak ci się nie spieszy. Można zrobić mniej niż 6,5. Mam 17 000 km i średnią 6,6 a Volvo zawyża te parametry o około 0,4 - 0,5 l/100 km.
10,5
Volvo XC40
Crossover Facelifting 2.0 B3 163KM 120kW
Średnia z ponad 2 tys. km to 10,5l/100km. Połowa dystansu na trasie (da się zejść do ok 6l, a jadąc mniej oszczędnie trudno przekroczyć 8l), połowa na krótkich trasach w wiecznie zakorkowanym mieście (trudno zejść poniżej 10l, standard to raczej ok 14l).

Usterki Volvo XC40

Liczba wpisów: 17
Pękająca szyba czołowa
  • Volvo XC40 Crossover 2.0 D4 190KM 140kW 2017-2020
  • inne
  • 160 tys. km
W ciągu 6 m-cy 3 x pęknięta szyba czołowa w tym samym miejscu , srednio co 10-15 tys km. Wg panów w servisie - wynik uderzenia być może kamieniem. Jeżdżę dużo, głownie autostradami, drogami szybkiego ruchu (obecnie na liczniku 160 tys km). Pękniecie za każdym razem występuję na prawym brzegu szyby, w miejscu mocowania, podczas jazdy. Trzeci raz w tym samym miejscu. Jest odprysk sugerujący uderzenie, jakimś drobnym przedmiotem. Ale czy przyczyna nie jest inna? Może coś z karoserią? Jedynie co mogę zrobić to po raz kolejny wymienić szybę.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Stuki pod deską rozdzielczą
  • Volvo XC40 Crossover 2.0 D3 150KM 110kW 2018-2020
  • nadwozie
  • 12 tys. km
Po osiągnięciu prędkości powyżej 65 km na godzinę pojawiają się dźwięki, jakby grzechotanie. Nie są one regularne, tak jakby coś poruszającego się pod wpływem pędu powietrza stukało o coś twardego. Dźwięki dochodzą z okolic prawego nawiewu w okolicy lusterka, jakby z wnętrza tunelu nawiewowego. Włączanie i wyłączanie nadmuchu nic nie zmienia. Zmiana kierunku na szybę, nogi, twarz nie powoduje zmian. Jest to ewidentnie chyba powiązane z pędem powietrza poruszającego się pojazdu. Może jakiś plastik wibruje i stuka, ale ja nic więcej nie mogę wykryć, bo takie podejrzane o stukanie plastiki w okolicy wycieraczki pousztywnialem, chociaż nie wiem czy pod wpływem pędu powietrza nie "telepią". Dźwięk jest irytujący, choć dość delikatny i cichy, ale jak o nim wiesz, to nie słyszysz nic innego. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być? Myślę czy mogło coś się dostać nad nadkole i się tam tłuc?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Usterka skrzyni
  • Volvo XC40
  • układ napędowy
  • 20 tys. km
Podczas jazdy auto zwolniło raptownie do 20 km/h (bardzo niebezpieczna sytuacja) a na desce rozdz pojawił się żółwik. Serwis zdiagnozował problem skrzyni (automat) zresetował błąd i obserwuje. Czy komuś trafiła się taka usterka?
Oczekuje na rozwiązanie
Volvo XC40 Crossover Facelifting