Szukaj

Informacje o Volvo XC40

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Kompaktowy luksusowy crossover SUV (segment I, grupa premium), produkowany od 2017 roku. Najmniejsze auto Volvo w tej klasie, pozycjonowane poniżej większego XC60. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp o nazwie Concept 40.1 zaprezentowany w 2016 roku. Jego projektantami są Ian Kettle oraz Thomas Ingenlath. XC40 jest pierwszym zbudowanym na nowej płycie podłogowej Compact Modular Architecture (CMA) Platform, opracowaną wspólnie przez Volvo i chińską firmę Geely (należy do niej marka Volvo). XC40 będzie ją dzielić także z autami chińskiej marki Lynk & Co.

czytaj więcej
Powagosław

Volvo kontynuuje swój triumfalny marsz z designem, który odświeżył jego renomę i zbudował pozycję na lata. XC40 ma też w sobie sporo projektowego szaleństwa zawartego w prototypie 40.1 i niezmąconego dyktatem księgowych.

~Powagosław
Luzacjusz

Chińczycy dali Szwedom mniej więcej tyle, ile Szwedzi dali młodym polskim małżeństwom urządzającym swoje pierwsze mieszkanie. A propos – Volvo ma dziś najlepiej, najbardziej gustownie umeblowaną gamę w segmencie premium.

~Luzacjusz

Volvo XC40 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Volvo XC40

Liczba ocen: 47
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Wyciszenie

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

5,0
~Ireneusz
Volvo XC40
Crossover 2.0 T5 247KM 182kW
Bardzo duży i pakowny samochód. Przy 250KM i trybie dynamic daje sporo frajdy zwłaszcza, że trzyma się jak przyklejony. Po założeniu gazu który działa rewelacyjnie tylko BRC i Prince pomimo blisko 95tys km. Auto jest mega ekonomiczne i nie widać różnicy w przyspieszaniu i słabszej mocy. Jest to samo. Niestety koszty serwisów i cen części w ASO są mega wysokie oraz serwisy niezależne nie są też tanie. Nie wymieniałem też oleju w skrzyni i mostach, który jest zalecany przy 60tys. ogólnie mam pecha bo w każdym samochodzie po wymianie oleju w skrzynie szlag ją trafiał a wymiany w ASO. Bez wymiany też pięknie zmienia biegi a zaraz zbliża się kolejny termin wymiany. Zaryzykowałem i wymianę olejów wykonuję w serwisie u zaprzyjaźnionego mechanika kupując oryginalne części. Auto zostało sprowadzone z USA, gdyż wersja którą chciałem nie jest dostępna w EU a jak jest to ceny są kosmiczne. W salonie po jazdach próbnych miękkie hybrydy to pomyłka totalna.
4,9
~Wojciech
Volvo XC40
Crossover Facelifting 2.0 B4 197KM 145kW
Dla mnie samochód jest idealny. Jedyny minus, to ten na akumulatorze ;) a tak serio, to spalanie w mieście. Mi najbardziej odpowiada elegancja. Bez żadnych niepotrzebnych kolorowych dodatków we wnętrzu jak np. w Mercedesie, masy konfiguracji stylów jazdy itd. Po prostu wsiada się do świetnego auta i jedzie. Brakuje mi też panoramicznego dachu. Oczywiście jest w opcji, więc polecam wziąć. Multimedia są świetne w tym aucie, przede wszystkim zasługa tego, że ma wbudowaną nawigację i inne funkcje Google, a to nie jest standard. Duży wyświetlacz do większości funkcji jest dobry, ale mi też brakuje np. ręcznego sterowania temperaturą. Trzeba klikać w menu. Wolę chyba pokrętła. Poza tym nie mam się do czego przyczepić. Z ciekawości przejechałbym się mocniejszą wersją, z silnikiem B5,ale nie wiem czy jest dostępna w Polsce nawet. Ten silnik, który mam obecnie jest wystarczający, chociaż ja nie jeżdżę szybko, zresztą te auta mają coś takiego, że raczej nie chcę się przesadnie szybko jeździć. I nie chodzi tylko o ograniczenie do 180 km/h.
4,6
~Dominik
Volvo XC40
Crossover Facelifting 1.5 T2 129KM 95kW
Auto kupione jako drugie w rodzinie, typowo dla dojazdów do miasta, poruszania się po mieście, czasami na wyjazdy poza miejsce zamieszkania. Celowo wybrany silnik 129 km i 1.5 benz bez hybrydy i innych dodatków. O dziwo auto sprawuje się bardzo dobrze w mieście, przyspiesza bez problemów, dobrze pokonuje krawężniki. Widoczność jest ok z uwagi na wysokość foteli. Czujniki parkowania oraz kamerę cofania niezbędna. Jedzie się wygodnie, samochód ma precyzyjny układ kierowniczy i hamulce. Jeden z oceniających napisał, że to nie jest samochód do szaleństw i ja to potwierdzam. Samochód służy do spokojnego przemieszczania się z pkt A do pkt B, dla kobiety idealny. Moja druga połówka jest zachwycona zarówno skrzynią biegów i tym, że samochód jedzie płynnie, nic nie trzeszczy, nie piszczy, nie szarpie. Na trasie też jedzie dobrze o ile nie przekroczymy 130 km. Później pali więcej i słychać już opór powietrza. Na trasie zrobiłem nim na raz 1000 km i bez problemu, ma wygodne siedzenia, komfort jazdy jest. Tempomat robi robotę i jedzie się spokojnie. Ogólnie to potwierdzam, że jeżeli ktoś lubi więcej "werwy" w samochodzie to trzeba brać silnik B4 lub mocniejszy i wersję wyposażenia Core lub wyższą. System multimedialny ma swoje wady - potrafi się zawiesić lub wylogować np ze spotify, jest to uciążliwe bo trzeba się logować ponownie. Uważam, że minusem jest brak lusterka wstecznego samoprzyciemniającego w samochodzie tej klasy i dwa, że nawigacja samochodowa z uwagi na podstawowy interfejs jest dodatkowo płatna i to chyba za 4.500 zł. Podsumowując: samochód do poruszania się po mieście bez szaleństw, wygodny, charakterystyczny wygląd, Jest to moja prywatna wielce subiektywna ocena i opinia wiem, że nie wszyscy ją podzielą ponieważ są różne punkty widzenia, potrzeby i oczekiwania.

Raporty spalania Volvo XC40

Liczba raportów: 90
Średnie spalanie dla Volvo XC40
3,6 – 10,5
l/100 km
6,4 – 7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Volvo XC40
Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW
Silnik jest bardzo dynamiczny i oszczędny. Wysoka kultura pracy w połączeniu z idealnie pracującą skrzynia biegów. Volvo XC40 jest zdecydowanie idealnym modelem do miasta dużo bardziej przewyższającym zwinnością, osiągami, właściwościami terenowymi niż XC60, które ma jedynie ciut większy bagażnik a pozatym te same gabaryty. Po wielu testach pomiędzy innymi markami premium tej klasy XC40 jest numerem jeden w klasie małych suv. Niski koszt eksploatacji, bardzo mała utrata wartości. Możliwość montażu instalacji gazowej co stawia ten pojazd za mega ekonomiczny.
10,5
Volvo XC40
Crossover 2.0 T5 247KM 182kW
Z silnikiem T5 247 KM to najlepsza opcja na trasę! Dzięki dużemu zapasowi mocy w razie potrzeby wyprzedzenia wystarczy wcisnąć gaz do spodu i nie ma obawy, że będziemy zawalidrogą. Do tego świetne spalanie w trasie - na drogach krajowych przy prędkościach poruszania się 50-90 km/h wychodzi mi 7.6 l/100 km (przeliczane przy dystrybutorze). Na autostradzie przy 140 km/h spalanie to około 10 l/100 km. W samym mieście na krótkich trasach 4-5 km ten duży zapas mocy marnuje paliwo ;) Generalnie jednak jak na ciężkiego SUVa, to silnik T5 daje przyjemność jazdy nim.
6,8
Volvo XC40
Crossover 1.5 T3 163KM 120kW
Przekroczenie średniej 7,5-8l/100km to ewidentnie z dużą ilością jazdy w mieście i korkach. Nawet autostarda nie podniesie znacząco spalania. Jechałem w Niemczech cały czas 160-185km/h[ niestety Volvo we wszystkich modelach od 2020r ograniczyło prędkość max. do 180km...licznik jednak pokazuje 185km/h] i średnie wyszło 8,3l/km na trasie 300km. Zatem jak inni użytkownicy osiągnęli 9-10l/100km?!!!...chyba ciągle 5000-6000rpm. Jeszcze jedno: XC40 nie jeździ się jak pokazuje wskaźnik [manual] ale z obrotami silnika nie mniej niż 2000-2200rpm Tzw jada "eko" to naprawdę wyższe spalanie. Niestety automat spali więcej. Ogólnie SUV ok. 1600kg i 163KM to takie spalanie -ideał. Już słyszę krzykaczy jak to ich bolidy 2,5 - 4 l pojemności palą średnio 7l haha! 6,5l buahahahahahahahahahahaha! Ogólnie aby jeździć dynamicznie i rozsądnie palić benzynę trzeba znać auto, możliwości i potrafić tak jeździć. Jazda "emeryta" i jazda "ostro w palnik" zawsze da wysokie spalanie. Volvo the best Better than all the rest.

Usterki Volvo XC40

Liczba wpisów: 17
Pękająca szyba czołowa
  • Volvo XC40 Crossover 2.0 D4 190KM 140kW 2017-2020
  • inne
  • 160 tys. km
W ciągu 6 m-cy 3 x pęknięta szyba czołowa w tym samym miejscu , srednio co 10-15 tys km. Wg panów w servisie - wynik uderzenia być może kamieniem. Jeżdżę dużo, głownie autostradami, drogami szybkiego ruchu (obecnie na liczniku 160 tys km). Pękniecie za każdym razem występuję na prawym brzegu szyby, w miejscu mocowania, podczas jazdy. Trzeci raz w tym samym miejscu. Jest odprysk sugerujący uderzenie, jakimś drobnym przedmiotem. Ale czy przyczyna nie jest inna? Może coś z karoserią? Jedynie co mogę zrobić to po raz kolejny wymienić szybę.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Stuki pod deską rozdzielczą
  • Volvo XC40 Crossover 2.0 D3 150KM 110kW 2018-2020
  • nadwozie
  • 12 tys. km
Po osiągnięciu prędkości powyżej 65 km na godzinę pojawiają się dźwięki, jakby grzechotanie. Nie są one regularne, tak jakby coś poruszającego się pod wpływem pędu powietrza stukało o coś twardego. Dźwięki dochodzą z okolic prawego nawiewu w okolicy lusterka, jakby z wnętrza tunelu nawiewowego. Włączanie i wyłączanie nadmuchu nic nie zmienia. Zmiana kierunku na szybę, nogi, twarz nie powoduje zmian. Jest to ewidentnie chyba powiązane z pędem powietrza poruszającego się pojazdu. Może jakiś plastik wibruje i stuka, ale ja nic więcej nie mogę wykryć, bo takie podejrzane o stukanie plastiki w okolicy wycieraczki pousztywnialem, chociaż nie wiem czy pod wpływem pędu powietrza nie "telepią". Dźwięk jest irytujący, choć dość delikatny i cichy, ale jak o nim wiesz, to nie słyszysz nic innego. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być? Myślę czy mogło coś się dostać nad nadkole i się tam tłuc?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Usterka skrzyni
  • Volvo XC40
  • układ napędowy
  • 20 tys. km
Podczas jazdy auto zwolniło raptownie do 20 km/h (bardzo niebezpieczna sytuacja) a na desce rozdz pojawił się żółwik. Serwis zdiagnozował problem skrzyni (automat) zresetował błąd i obserwuje. Czy komuś trafiła się taka usterka?
Oczekuje na rozwiązanie
Volvo XC40