Szukaj

Informacje o Volvo V90 II Cross Country 2.0 T5 254KM 187kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Wyższa klasa średnia

Chyba każdy znajdzie coÅ› dla siebie. JesteÅ› spokojnym kierowcÄ…? Postaw na diesla 2.0 D3 150KM. Może i nie jest mistrzem prostej, ale zachowuje dynamikÄ™ i jest oszczÄ™dny. Zdecydowanie wiÄ™cej emocji w poÅ‚Ä…czeniu z niezbyt czÄ™stym odwiedzaniem stacji paliw zapewniÄ… mocniejsze wersje o mocach 190- i 235KM. Z kolei motory benzynowe można polecić koneserom – to maÅ‚e rakiety. NajsÅ‚abszy wariant ma 254KM, ale sÅ‚owo „najsÅ‚abszy” i tak brzmi tu zabawnie, bo motor chÄ™tnie wkrÄ™ca siÄ™ aż do odciÄ™cia, posiada odczuwalna nadwyżkÄ™ mocy i sprawia mnóstwo frajdy „za kóÅ‚kiem”. A to jeszcze nie koniec, bo do wyboru jest jeszcze opcja 320-konna oraz bagatela 407-konna hybryda. Szkoda, że wszystkie jednostki sÄ… 4-cylindrowe i próżno liczyć na rasowy dźwiÄ™k ukÅ‚adu widlastego, ale cóż – witamy w XXI wieku.

czytaj więcej
Powagosław

Po premierze S90 wiadomo byÅ‚o, czego spodziewać siÄ™ po jego kombi-bliźniaku. Efekt tych oczekiwaÅ„ jest oczywiÅ›cie kapitalny, tym niemniej dziÅ› pytanie brzmi: czy V90 jest w stanie pÅ‚ynąć na wysokiej fali popularnoÅ›ci SUV-ów? Szczególnie w USA? Oby.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Chińczykom zawdzięczamy papier, proch, ramen i najlepiej zarabiających piłkarzy w historii futbolu (Carlos Tevez. Tak, Tevez!). Teraz moje uszanowanie za kolejne piękne Volvo. Człowiek nigdy tak nie marzył o kombi.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 254 KM (187 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1500-4800 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 93,2 x 82 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,8 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,8
~Mr. B
Volvo V90 II
Cross Country 2.0 T5 254KM 187kW
Zawsze jak wsiadam robię to z uśmiechem na ustach, jazda sprawia dużo frajdy. Silnik jest absolutnie wystarczający pod względem dynamiki i komfortu jazdy, zarówno na autostradzie jak i w mieście. Dla mnie auto jest piękne (i to był jeden z powodów zakupu) ale zachwyt widać dość często nawet u postronnych osób. Od 4 samochodów wstecz zawsze wybierałem nadwozie Combi (lubię je)i, i w 100% były to samochody japońskie, powiedzmy klasy średniej. Zatem przesiadka do V90CC była pewnego rodzaju niewiadomą tym bardziej, że auto importowane i nie miałem okazji wcześniej nim jeździć. Zakup odbył się na podstawie kilku konsultacji i przeczytanych w necie opinii. Stąd też obiecałem sobie, że po zakupie i kilku testach pozostawię innym, tym niezdecydowanym parę słów od siebie. Silnik i jazda: Silnik T5, przebieg 8 300 km. z czego zrobiony przeze mnie około 2000 km. Jazda jak wspominałem daje dużo przyjemności, jest odpowiednia dynamika i to w pełnym zakresie, jest cichutkie (zdarzyło mi się nie zauważyć, że w ogóle pracuje). Napęd AWD daje dodatkową pewność kierowcy, kiedy chcesz żeby auto "odjechało" ono po prostu startuje, szybko, sprawnie, bezkompromisowo. Choć testowane wyłącznie w dobrych warunkach i na mokrym, zimy jeszcze w moich rękach nie przeżyło, wszystko przed nami! V90 to wszyscy zauważyli jest duże i ciężkie, zarówno dla silnika i co za tym idzie kierowcy nie stanowi to żadnego problemu. Przy krętych drogach czuć nieco bujanie auta ale nazwać tego wadą raczej nie można, po prostu jest duże i dość wysokie i przy tym zachowaniu raczej bliżej mu do SUV'a niż do "cywilnego" combi. Skrzynia jest świetna, szybka i idealnie spasowana, zawsze reaguje w odpowiednim momencie. Podobnie układ hamulcowy, auto pomimo gabarytów hamuje perfekcyjnie i pewnie. Jazda i komfort na wielki plus. Tablet, czyli nowa filozofia kontaktu kierowca - samochód! (I w tej kwestii dostaję najwięcej pytań ze strony innych kierowców) Krytykują to wszyscy (szczególnie kierowcy konkurencji), którzy nie mieli z tym styczności. Idę o zakład i to o dużą kasę, że za 2 - 3 lata tak będą wyglądały wszystkie auta klasy premium a za 4 - 5 lat pozostałe. To jest po prostu genialne rozwiązanie i co najważniejsze w przypadku Volvo genialnie działające. Uczyłem się obsługi całego systemu może 1,5 dnia i to głownie w trakcie jazdy. Ktoś kto używa na co dzień smartfonu lub tabletu (czyli raczej każdy) nie będzie miał z tym żadnego problemu. Modne jest stwierdzenie, że coś jest intuicyjne, choć w wielu przypadkach nie jest, system w Volvo jest! Nawigacja fabryczna działa sprawnie, choć nie jest to jakieś mistrzostwo świata., dla mnie sposób wybierania celu podróży jest archaiczny (szczególnie po przyzwyczajeniu do Google Maps) , a samo wyświetlanie dość brzydkie! Ale UWAGA jest Android Auto i CarPlay! Mapy googla online, satelita, korki, asystent googla, nie można chcieć nic więcej! może jedyny minus to konieczność podłączenia telefonu kablem USB, ale jak na razie nie ma innej opcji obsługi tych systemów via telefon. I tu taki drobny przytyk do projektantów, czemu u licha nie ma możliwości (dziury) przeprowadzenia kabla między tylnym schowkiem z portem USB, a centralnym w tunelu środkowym, tylko trzeba kabel przepuszczać górą!? Audio (posiadam wersję standardową), jest absolutnie wystarczające, gra we wszystkich formatach audio, także przez BT znakomicie. Wnętrze: Dobre materiały, miękkie plastiki, elementy drewniane świetnie dopasowane i w odpowiednie nienachlanej ilości, ładne podświetlenie wnętrza, dużo przestrzeni na nogi i bardzo przyzwoity przestronny bagażnik (mam porównanie) nie jest największy ale zupełnie wystarczający. I teraz dwa małe pierwsze i ostatnie minusy. Fotel kierowcy (fotele też w wersji standardowej ze skórzaną tapicerką) jest dla mnie słabo dopasowany. Mam wrażenie że lepiej czułaby się tam osoba, jakby to powiedzieć, nieco obszerniejsza. Jest dość szeroki i nie trzyma boków Ja w nim trochę "pływam" pomimo 190 cm. wzrostu i ponad 80kg. wagi. Jeśli chodzi o wzrost i dopasowanie pozycji jest ok, o tyle szerokość jest problematyczna. Drugi mały minus to schowki, są mało poręczne szczególnie te w drzwiach i jest ich za mało. Na plus okno panoramiczne, szczególnie latem. Można się też nieco przyczepić do widoczności na boki, Szeroki słupek i lusterko nieco zasłaniają widok w lewo kierowcy. Ale to kwestia całości projektu i nowoczesnych aut, tak po prostu jest w większości aktualnie produkowanych samochodów. Dodatkowe systemy: Wszystkie systemy wspomagające działają bez zarzutu. Szczególnie przydatny jest tempomat adaptacyjny i Pilot assist. Kamera 360 stopni też ok, choć po kilku użyciach przestałem się tym bawić. Denerwuje tylko fakt że nie da się zdezaktywować na stałe systemu start/stop i trzeba to robić za każdym razem po uruchomieniu silnika, ale kiedyś jeszcze się za to wezmę. System unikania kolizji raz się sprawdził i uratował sytuację, choć są momenty że włącza się zbyt szybko. Spalanie: Średnia jaką pokazuje komputer 10,7 L. Największa (miasto i testy osiągów;-) 12,4 L. Najmniej w trasie ale z dość dynamiczną jadą 9,2 L. Przy pomiarze własnym po ilości zatankowanego paliwa i w cyklu mieszanym wyszło mi około ( w dużym przybliżeniu) 11 L /100km. Myślę jednak, że bardzo dużo zależy od indywidualnych predyspozycji kierowcy i sposobu jazdy. Podsumowanie: Zdecydowanie więcej plusów niż minusów. W mojej opinii auto jest piękne, komfortowe, szybkie. P.S. W komentarzu, ktoś napisałem, że dużo elementów jest Made in China. Najdelikatniej jak potrafię pozwolę się nie zgodzić z tą opinią. Niby co w tym samochodzie jest Made in China? Auto kupiłem w stanach, wyprodukowane w Szwecji. Z racji niewielkiej stłuczki musiałem dokupić parę części. Ani jeden element nie był wyprodukowany w Chinach. Ja wręcz przeciwnie mam wrażenie że firma VOLVO stara się obsesyjnie unikać produkowanych tam podzespołów, żeby broń Boże ktoś nie zaszufladkował marki jako chińskiej. Ale to już moja prywatna opinia, może ktoś rozkręcał swoje auto dogłębniej i wie więcej niż ja. Aktualnym i przyszłym posiadaczom V90CC, życzę powodzenia i przyjemności z jazdy.

Usterki Volvo V90 II

Liczba wpisów: 3
StrzelajÄ…cy ogranicznik drzwi kierowcy
  • Volvo V90 II
  • nadwozie
  • 130 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Po przejechaniu około 130 tys. drzwi od strony kierowcy zaczęły skrzypiec i strzelać .Okazało się ze to zużył się ogranicznik drzwi.Naprawa jest bardzo kłopotliwa bo nawet w warsztacie Volvo nie bardzo chcą to naprawiać bo wiąże się to z całkowitą rozbiórka drzwi mimo ze sama część jest niedroga ale dużo roboty.
uszczelka pod pokrywą zaworów
  • Volvo V90 II Kombi 2.0 D4 190KM 140kW 2016-2020
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
W moim aucie przy przebiegu około 130 tys. km zauważyłem wyciek spod pokrywy zaworów. objawy - biały dym spod maski - najwidoczniej olej ściekał na rozgrzany silnik. w ASO usłyszałem, że to 'typowe do 150 tys. km". na gwarancji wymieniono uszczelkę, problem zniknął.
Brak dźwięków w aucie
  • Volvo V90 II Kombi 2.0 D4 190KM 140kW 2016-2020
  • wnÄ™trze
  • 1000 tys. km
Auto rocznik 2022, 2 tyg temu odebrane z salonu. Podczas jazdy autem przestało grać radio. Później zauważyłem że nie słyszę kierunkowskazów. Na koniec okazało się że wszystko co wydaje dźwięk to tego nie słychać. Reasumując, nie słychać radia, kierunkowskazów, czujników parkowania, czujników niezapiętych pasów itp
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Volvo V90 II Cross Country