Szukaj

Informacje o Volvo V70 II 2.4 D5 163KM 120kW 2005-2007

Lata produkcji: 2005 – 2007
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja modelu została wprowadzona na rynek w 2000 roku (rok później w Ameryce Północnej). V70 II zbudowano na platformie podłogowej P2 opracowanej wspólnie z Fordem. Stylistycznie samochód stanowił kontynuację koncepcji zastosowanej w poprzednim modelu. Nadwozie V70 II zostało jeszcze bardziej zaokrąglone, z sylwetki zupełnie zniknęły prostokątne kształty. Uterenowiona wersja modelu została zmieniona na XC70, a usportowioną oznaczono symbolem R. W 2005 roku V70 II przeszedł drobny face-lifting. Dwa lata później został zastąpiony przez model trzeciej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Nowe V70 jest zwiewne i delikatne, a jego wnętrze to już klasa sama w sobie. Z drugiej strony, w kanciastości poprzednich Volvo była jakaś metoda i dziś patrzy się na nie z sentymentem. Tylko, czy ktoś o zdrowych zmysłach zamieniłby nowe na stare? ~Powagosław
Luzacjusz
Z tym autem jest jak z bardzo dobrze przyrządzonym karpiem. Na sam widok trochę się krzywię, ale raz w roku przejdzie mi przez gardło razem z upierdliwymi ościami. Głównym minusem V70 jest byciem autem kombi. Ale czasem i dla kombi jest wigilia. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2007 roku
Pojemność skokowa 2401 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,7
~Gucio
Volvo V70 II
Kombi 2.4 D5 163KM 120kW
Pierwsze wrażenia przy kupnie? Fotele- mega komfortowe. A tak po za tym autko komfortowe na trasy. w mieście gorzej wypada przez gabaryty i duży promień skrętu. Ale myślę że to logiczne że spore auto nie będzie zwinne jak "smart". Tak po za tym autko elastyczne i w miarę ciche (bez patrzenia na obrotomierz ciężko jest zgadnąć na którym biegu jedziemy bo silnika na niskich obrotach nie słychać) za to szum powietrza słychać przy prędkościach powyżej 120-130 km/h. Minusem jest też brak schowków i półeczek podręcznych. Kieszenie w drzwiach są małe, na pulpicie brak półeczki, na podsufitce też zero, jedynie schowki pomiędzy fotelami są. Jednak te małe niedogodności to tylko drobnostki bo autko pomimo przebiegu nie wykazuje przebiegu ponad 300 tyś. km. Wewnątrz jak autko prawie nowe, na zewnątrz po za drobnymi ryskami również.
4,5
~brukar
Volvo V70 II
Kombi 2.4 D5 163KM 120kW
Samochód bardzo wygodny i pakowny. Wygląd to rzecz gustu. Mi akurat ta linia bardzo się podoba. Posiadam zadbany egzemplarz, który już od ponad 7 lat jest z nami. Kilka rzeczy w międzyczasie należało wymienić z powodu zużycia. Jednak pomimo prawie 300 tys km przebiegu wnętrze wygląda prawie jak nowe, co oznacza, że materiały wykończeniowe są wytrzymałe. Słabym punktem natomiast są trzeszczące elementy wnętrza, które co ciekawe, w czasie jazdy nie wydają żadnych dźwięków, a jedynie przy próbie ich poruszania (konsola między przednimi fotelami). Silnik D5 w wersji 163 KM - bardzo elastyczny i ekonomiczny jak takie gabaryty pojazdu. Moim zdaniem moc wystarczająca do bardzo sprawnego poruszania się. Wiadomo, że mocy nigdy za wiele, ale ten silnik naprawdę daje radę. Gdybym mógł taki samochód zakupić całkiem nowy - nie zastanawiałbym się ani chwili!
4,9
~Leszek Toruń
Volvo V70 II
Kombi 2.4 D5 163KM 120kW
Prześwietne auto dla rodziny. Niezwykle pakowne i zwinne. Zrobiłem soft oprogramowania i mając prawie 200 km i 500 niutonometrów śmigam jak kuna, przy średnim spalaniu 8 litrów. Podróż tym autem na dystansie np. 1200 km w jeden dzień to czysta przyjemność. Pojemność bagażnika po zdjęciu rolety pozwala przewieźć wszystko co tylko potrzeba, Wielokrotnie wyruszałem nim w podróże po Europie w 4 osoby, które w ciszy i komforcie podróżowały wraz z kompletem walizek w bagażniku i lodówką. Do tego jasne skóry i wnętrze, ładne alusy i lakier prawie wcale się nie starzeją. Kiedy je kupowałem jako 4 letnie z certyfikatem przebiegu na 167 tyś. km mogłem za te pieniądze kupić nową skodę octavię. Dokonałem świetnego wyboru. Kupiłem Volvo ze względu na bezpieczeństwo moje i mojej rodziny. W zderzeniu z właśnie takim Volvo zginął jeden z moich byłych sąsiadów, jadący nowym audi A4. Jego żona przeżyła i opowiedziała mi o zdarzeniu. Facet z Volvo po wypadku, który spowodował, otworzył drzwi i zadzwonił po pomoc. Do tego absolutnie znikoma awaryjność i zużywalność części eksploatacyjnych sprawia, że to świetne i tanie w eksploatacji auto. Nigdy mnie nie zawiodło i zawsze wracałem do domu z każdej podróży. Czasem udawało mi się zrobić ponad 1000 km na jednym zbiorniku, co dawało i daje mi ogromną swobodę podróżowania.
Średnie spalanie dla Volvo V70 II 2.4 D5 163KM 120kW 2005-2007
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Volvo V70 II
Kombi 2.4 D5 163KM 120kW
Mam volvo w automacie, przy spokojnej jeździe na trasie do 120km/h pali 6-6.3l/100km, na niemieckiej autostradzie 130-140 km troszkę więcej, ok 6.8 litrów. W mieście pali ok 10-11 litrów przy jednorazowych dystansach ok 7 km. MOŻE gdybym mieszkał na Prawobrzeżu (Szczecin) i jezdzilbym na drugi brzeg Odry do pracy to latem zeszloby do 9-9.5l/100. Odkąd go mam to wszystkie tankowania zapisuję w aplikacji i średnie spalanie to 8.5l/100km przy przejechanych 8700km. Także w mieście pali normalnie jak na duże auto w automacie, na trasie można spokojnie uznać je za oszczedne.
6,2
Volvo V70 II
Kombi 2.4 D5 163KM 120kW
Spalanie tego silnika zasługuje na pochwałę. Zawieszenie z przodu na przyzwoitych cenach. Sworzeń wahacza wymienialny to duży plus. Jakieś stabilizator, końcówki w niedrogich cenach. Ale poduszki pneumatyczne silnika - zgroza! Problematyczne. Lusterko wewnętrzne, radio jeśli kupisz inne nie będzie działać. Trzeba programować żeby działało oświetlenie wnętrza bo sterowanie właśnie jest w lusterku wstecznym, jest tam też sterowanie centralnym zamkiem dokładnie antena do pilota. Jeśli chodzi o usterki elektroniczne trzeba szukać fachowca który zna te auta, ma vide i trzeba za to płacić sporo.
6,3
Volvo V70 II
Kombi 2.4 D5 163KM 120kW
Swoim Volvo przejechałem jak dotąd dziesięć tysięcy kilometrów. Miasto, długie i krótkie trasy, zdarzały się i przeprawy po wyboistych drogach. Wiem jedno, moje obawy przez zakupem, że nie zejdę ze spalaniem poniżej ośmiu litrów okazały się totalnie nieuzasadnione. A4 Wrocław - Kraków pokonuję spalając średnio 6l/100km przy włączonym tempomacie na 110km/h. Jadąc spokojnie, bez startowania jak rakieta spokojnie można na komputerze widzieć 4,5l/100km. Co prawda trzeba doliczyć do tego ok. 0,5l, bo mniej więcej tyle zaniża. Jak dla mnie fenomen, bo pali momentami mniej niż moje poprzednie auto - Corolla E11 2.0d 72KM.

Usterki Volvo V70 II

Liczba wpisów: 18
skrzynia automatyczna zrywa
  • Volvo V70 II 2.4 140KM 103kW 2000-2007
  • układ napędowy
kupilem volvo z wada skrzyni,wiec kupilem druga skrzynie jezdzaca przed wyjeciem i zamontowalem wlacznie z konwerterem po 2m-cach lezenia w garazu.co jest dziwne mam dalej ten sam problem jak w poprzedniej czyli po wlaczeniu biegu D bum lekko i przy R klik lekko.poza tym przy chamowaniu z 50km/h lub wiecej do okolo 30-35km/h brak biegu i bum mocne na redukcji(obrotomierz na 3000rpm i zaraz bum na bieg i okolo 2000rpm) test skrzyni wykazal solenoid S-3,jednak sprobowalem na wlasna reke i testowalem dalej czujniki predkosci konwertera i dyferencjalu(byly dobre).nastepnie z tylu w gornej czesci skrzyni jest tlok cisnienia zwrotnego (tzw. B-4)ktory wyjalem i wymienilem(dojscie od zewnatrz skrzyni)co dalo lekko poprawe lecz dalej jeszcze nie to,wiec teraz kieruje na nowy update w servisie(cena kosmiczna i brak gwarancji na poprawe),wiec rezygnuje z powodu braku finansow i prosze o podpowiedz na mail:davidmonic@op.pl.szkoda sprzedac za bezcen a moje finanse napraw wyniosly 35%wartosci auta i brak rezultatu.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
wyłączająca się klimatyzacja..
  • Volvo V70 II 2.4 D5 163KM 120kW 2005-2007
  • inne
witam , mam pytanie; czy ktoś miał juz taki problem i wie jak się zabrać za temat; mam nabitą szczelną klimatyzację , chłodzi idealnie ale po mniej więcej 10 minutach wyłącza się zupełnie . po wyłączeniu auta mniej więcej po 15 minutach postoju przy ponownym odpaleniu znowu się załącza , ale z takim samym skutkiem - czyli kilka min pracuje i znowu się wyłącza... czy ktoś z szanownych forumowiczów może mi pomóc ? dzieki
Problem rozwiązany
4 komentarze
brak mocy
  • Volvo V70 II 2.4 D5 163KM 120kW 2005-2007
  • silnik
witam, mój "wiking" podczas przyspieszania pokazuje komunikat: "usługa w silniku". podczas jazdy dochodzi do 2500 obr. i traci moc, na postoju, jak mu wcisnę gaz dochodzi do 3000 obr. i ani grama więcej.co to może być? ? ?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Volvo V70 II