Szukaj

Informacje o Volvo V70 II 2.5 i V20 AWD R 300KM 221kW 2002-2007

Lata produkcji: 2002 – 2007
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja modelu została wprowadzona na rynek w 2000 roku (rok później w Ameryce Północnej). V70 II zbudowano na platformie podłogowej P2 opracowanej wspólnie z Fordem. Stylistycznie samochód stanowił kontynuację koncepcji zastosowanej w poprzednim modelu. Nadwozie V70 II zostało jeszcze bardziej zaokrąglone, z sylwetki zupełnie zniknęły prostokątne kształty. Uterenowiona wersja modelu została zmieniona na XC70, a usportowioną oznaczono symbolem R. W 2005 roku V70 II przeszedł drobny face-lifting. Dwa lata później został zastąpiony przez model trzeciej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Nowe V70 jest zwiewne i delikatne, a jego wnętrze to już klasa sama w sobie. Z drugiej strony, w kanciastości poprzednich Volvo była jakaś metoda i dziś patrzy się na nie z sentymentem. Tylko, czy ktoś o zdrowych zmysłach zamieniłby nowe na stare? ~Powagosław
Luzacjusz
Z tym autem jest jak z bardzo dobrze przyrządzonym karpiem. Na sam widok trochę się krzywię, ale raz w roku przejdzie mi przez gardło razem z upierdliwymi ościami. Głównym minusem V70 jest byciem autem kombi. Ale czasem i dla kombi jest wigilia. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2007 roku
Pojemność skokowa 2521 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 300 KM (221 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1950 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Volvo V70 II 2.5 i V20 AWD R 300KM 221kW 2002-2007
13,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,7
Volvo V70 II
Kombi 2.5 i V20 AWD R 300KM 221kW
Generalnie tragedii nie ma. Pali jak smok, jeśli uznamy erke za auto rodzinne - to prawda. Średnia z ostatnich 300km to 17.8l/100km, natomiast jestem jeszcze na etapie gdy jarasz się jazdą po zakupie i po prostu korzystam z możliwości auta. Jak już przywykne to powinno spaść ze dwa litry ;) Jeśli odniesiemy natomiast spalanie do aut porównywalnych np. Audi S6, S4 b6 to wcale nie ma tragedii. Jesli porównamy z E60 545i to erka pali jednak więcej. Podobno LPG mozliwy, natomiast klopotliwy. Muszę natomiast podkreślić jedno - koszty serwisu, takiej zwykłej eksploatacji, są na bardzo znośnym poziomie. Rozrząd+wymiana - 750pln! Prócz tego wymieniałem po zakupie olej, filtry, klocki, tarcze, świece i jakiś napinacz paska i moim zdaniem jak na 300 konne auto wyszło bardzo przyzwoicie. Koszty serwisu są wyraźnie mniejsze niż w Audi i o niebo mniejsze niż w BMW. Póki co jeszcze się nic nie zepsuło ale wątpię żeby koszty naprawy były większe niż we wspomnianych markach, gdzie większość topowych modeli ma jakieś wady fabryczne (rozrząd w bbk Audi czy uszczelniacze + rurka w V8 BMW). To duży plus.
10,7
Volvo V70 II
Kombi 2.5 i V20 AWD R 300KM 221kW
Widzę nieco inne wyniki u innych, ale u mnie po sporym mieście pali max 14. Tryb mieszany, ale mniej miasta i szybkich przelotów kończy się spalaniem do 11l/100. 160kmh na tempomacie to 12l. 140kmh to 10l. Poza miastem 80-100kmh to poniżej 8l nawet.
14,9
Volvo V70 II
Kombi 2.5 i V20 AWD R 300KM 221kW
i tu jest bol. nie wiem jak producentowi wyszlo srednio 12l na 100 ale chyba jechal 90km/h po autostradzie. w miescie bez ogladania sie na spalanie wychodzi okolo 17-18 litrow. w trasie przy 140-160 i ciaglym wyprzedzaniu okolo 15 litrow. przy rownej jezdzie mozna zejsc w trasie do okolo 12,5 litrow. coz 300 km w turbo musi palic, to nie jest auto do ekonomicznej jazdy

Usterki Volvo V70 II

Liczba wpisów: 18
skrzynia automatyczna zrywa
  • Volvo V70 II 2.4 140KM 103kW 2000-2007
  • układ napędowy
kupilem volvo z wada skrzyni,wiec kupilem druga skrzynie jezdzaca przed wyjeciem i zamontowalem wlacznie z konwerterem po 2m-cach lezenia w garazu.co jest dziwne mam dalej ten sam problem jak w poprzedniej czyli po wlaczeniu biegu D bum lekko i przy R klik lekko.poza tym przy chamowaniu z 50km/h lub wiecej do okolo 30-35km/h brak biegu i bum mocne na redukcji(obrotomierz na 3000rpm i zaraz bum na bieg i okolo 2000rpm) test skrzyni wykazal solenoid S-3,jednak sprobowalem na wlasna reke i testowalem dalej czujniki predkosci konwertera i dyferencjalu(byly dobre).nastepnie z tylu w gornej czesci skrzyni jest tlok cisnienia zwrotnego (tzw. B-4)ktory wyjalem i wymienilem(dojscie od zewnatrz skrzyni)co dalo lekko poprawe lecz dalej jeszcze nie to,wiec teraz kieruje na nowy update w servisie(cena kosmiczna i brak gwarancji na poprawe),wiec rezygnuje z powodu braku finansow i prosze o podpowiedz na mail:davidmonic@op.pl.szkoda sprzedac za bezcen a moje finanse napraw wyniosly 35%wartosci auta i brak rezultatu.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
wyłączająca się klimatyzacja..
  • Volvo V70 II 2.4 D5 163KM 120kW 2005-2007
  • inne
witam , mam pytanie; czy ktoś miał juz taki problem i wie jak się zabrać za temat; mam nabitą szczelną klimatyzację , chłodzi idealnie ale po mniej więcej 10 minutach wyłącza się zupełnie . po wyłączeniu auta mniej więcej po 15 minutach postoju przy ponownym odpaleniu znowu się załącza , ale z takim samym skutkiem - czyli kilka min pracuje i znowu się wyłącza... czy ktoś z szanownych forumowiczów może mi pomóc ? dzieki
Problem rozwiązany
4 komentarze
brak mocy
  • Volvo V70 II 2.4 D5 163KM 120kW 2005-2007
  • silnik
witam, mój "wiking" podczas przyspieszania pokazuje komunikat: "usługa w silniku". podczas jazdy dochodzi do 2500 obr. i traci moc, na postoju, jak mu wcisnę gaz dochodzi do 3000 obr. i ani grama więcej.co to może być? ? ?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Volvo V70 II