Szukaj

Informacje o Volvo V70 II 2.3 T5 250KM 184kW 2000-2007

Lata produkcji: 2000 – 2007
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja modelu została wprowadzona na rynek w 2000 roku (rok później w Ameryce Północnej). V70 II zbudowano na platformie podłogowej P2 opracowanej wspólnie z Fordem. Stylistycznie samochód stanowił kontynuację koncepcji zastosowanej w poprzednim modelu. Nadwozie V70 II zostało jeszcze bardziej zaokrąglone, z sylwetki zupełnie zniknęły prostokątne kształty. Uterenowiona wersja modelu została zmieniona na XC70, a usportowioną oznaczono symbolem R. W 2005 roku V70 II przeszedł drobny face-lifting. Dwa lata później został zastąpiony przez model trzeciej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Nowe V70 jest zwiewne i delikatne, a jego wnętrze to już klasa sama w sobie. Z drugiej strony, w kanciastości poprzednich Volvo była jakaś metoda i dziś patrzy się na nie z sentymentem. Tylko, czy ktoś o zdrowych zmysłach zamieniłby nowe na stare? ~Powagosław
Luzacjusz
Z tym autem jest jak z bardzo dobrze przyrządzonym karpiem. Na sam widok trochę się krzywię, ale raz w roku przejdzie mi przez gardło razem z upierdliwymi ościami. Głównym minusem V70 jest byciem autem kombi. Ale czasem i dla kombi jest wigilia. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2007 roku
Pojemność skokowa 2319 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 250 KM (184 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 330 Nm przy 2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 90 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)
Średnie spalanie dla Volvo V70 II 2.3 T5 250KM 184kW 2000-2007
11,1
l/100 km
11,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,9
Liczba komentarzy: 1
Volvo V70 II
Kombi 2.3 T5 250KM 184kW
Silnik podkręcony do 321 KM, 460 Nm. Skrzynia automatyczna z programem pod wiekszy moment. Większość kilometrów w trybie mieszanym miasto + obwodnica. Spalanie średnio od 11,3 (dużo wyjazdów poza miasto ~90 km/h) do 15,5 (dużo korków). Trasa 90km/h - ok. 9 litrów Ekspresówka/autostrada - 130-140 km/h - ok. 12 litrów Gazu pali 20% więcej niż pokazuje komputer pokładowy (włączony ciepły start na gazie). Instalacja Stag. (Silnik)
8,0
Volvo V70 II
Kombi 2.3 T5 250KM 184kW
Niestety mam awarię i nie jestem do końca pewny, czy po usunięciu usterek przy mojej jeździe jeszcze nie spadnie. Gdy go kupiłem średnie było ponad 10l/100 teraz wciąż nie mogę uwierzyć, że zszedłem tak nisko. W trybie awaryjnym silnika to chyba i tak rewelacja (Silnik)
10,8
Volvo V70 II
Kombi 2.3 T5 250KM 184kW
Fatalny pomysł mieli autorzy portalu na te kategorie. Poza tym V70 T5 250KM nie jest 2.5 tylko 2.3 Natomiast 260KM to nie 2.4 tylko 2.5. Moja opinia dotyczy silnika 2.3T T5 250KM. Samochód, przy spokojnej jeździe w mieście, przy płynnym ruszaniu, hamowaniu silnikiem i jeździe wcale nie wolnej potrafi zadowolić się 10-11 litrami benzyny na 100km. Przy jeździe bardzo oszczędnej nawet poniżej 10l/100km. W trasie pali mi tyle samo, bo wolno nie umiem :) (Silnik)

Usterki Volvo V70 II

Liczba wpisów: 17
skrzynia automatyczna zrywa
  • Volvo V70 II 2.4 140KM 103kW 2000-2007
  • układ napędowy
kupilem volvo z wada skrzyni,wiec kupilem druga skrzynie jezdzaca przed wyjeciem i zamontowalem wlacznie z konwerterem po 2m-cach lezenia w garazu.co jest dziwne mam dalej ten sam problem jak w poprzedniej czyli po wlaczeniu biegu D bum lekko i przy R klik lekko.poza tym przy chamowaniu z 50km/h lub wiecej do okolo 30-35km/h brak biegu i bum mocne na redukcji(obrotomierz na 3000rpm i zaraz bum na bieg i okolo 2000rpm) test skrzyni wykazal solenoid S-3,jednak sprobowalem na wlasna reke i testowalem dalej czujniki predkosci konwertera i dyferencjalu(byly dobre).nastepnie z tylu w gornej czesci skrzyni jest tlok cisnienia zwrotnego (tzw. B-4)ktory wyjalem i wymienilem(dojscie od zewnatrz skrzyni)co dalo lekko poprawe lecz dalej jeszcze nie to,wiec teraz kieruje na nowy update w servisie(cena kosmiczna i brak gwarancji na poprawe),wiec rezygnuje z powodu braku finansow i prosze o podpowiedz na mail:davidmonic@op.pl.szkoda sprzedac za bezcen a moje finanse napraw wyniosly 35%wartosci auta i brak rezultatu.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
wyłączająca się klimatyzacja..
  • Volvo V70 II 2.4 D5 163KM 120kW 2005-2007
  • inne
witam , mam pytanie; czy ktoś miał juz taki problem i wie jak się zabrać za temat; mam nabitą szczelną klimatyzację , chłodzi idealnie ale po mniej więcej 10 minutach wyłącza się zupełnie . po wyłączeniu auta mniej więcej po 15 minutach postoju przy ponownym odpaleniu znowu się załącza , ale z takim samym skutkiem - czyli kilka min pracuje i znowu się wyłącza... czy ktoś z szanownych forumowiczów może mi pomóc ? dzieki
Problem rozwiązany
4 komentarze
brak mocy
  • Volvo V70 II 2.4 D5 163KM 120kW 2005-2007
  • silnik
witam, mój "wiking" podczas przyspieszania pokazuje komunikat: "usługa w silniku". podczas jazdy dochodzi do 2500 obr. i traci moc, na postoju, jak mu wcisnę gaz dochodzi do 3000 obr. i ani grama więcej.co to może być? ? ?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Volvo V70 II