Szukaj

Informacje o Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 103kW 1997-2000

Lata produkcji: 1997 – 2000
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 1997-2000. W ofercie Volvo V70 zastąpił model 850. Początkowo samochód był spokrewniony pod względem technicznym ze swoim poprzednikiem, choć stylistycznie wyraźnie się od niego odróżniał. Projektując V70, zerwano z poprzedniego stylu, w którym dominowały ostre krawędzie, na rzecz bardziej opływowej sylwetki. Model wprowadził też nowe nazewnictwo w Volvo, które odnosiło się do rodzaju i rozmiaru nadwozia. Uterenowioną wersją V70 był model V70XC, a usportowione odmiany oznaczono symbolami T5 i R.
czytaj więcej
Powagosław
Nowe V70 jest zwiewne i delikatne, a jego wnętrze to już klasa sama w sobie. Z drugiej strony, w kanciastości poprzednich Volvo była jakaś metoda i dziś patrzy się na nie z sentymentem. Tylko, czy ktoś o zdrowych zmysłach zamieniłby nowe na stare? ~Powagosław
Luzacjusz
Z tym autem jest jak z bardzo dobrze przyrządzonym karpiem. Na sam widok trochę się krzywię, ale raz w roku przejdzie mi przez gardło razem z upierdliwymi ościami. Głównym minusem V70 jest byciem autem kombi. Ale czasem i dla kombi jest wigilia. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 290 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 10
Stopień sprężania 21,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~Viola
Volvo V70 I
Kombi 2.5 TDI 140KM 103kW
Po 4 latach użytkowania i kupieniu za 1000 zł...Uważam że jest najlepszym zakupem jaki mogłam dokonać.. Przewożenie mebli z Ikei czy 3 metrowego blatu nie było problemem..Pojemny,wygodny,bezawaryjny..Wszystkie części praktycznie oryginalne od nowości..Po 432000 km.czeka mnie niedługo z takich większych napraw,wymiana poduszek pod silnikiem..a tak do tej pory tyko płyny..zastanawiałam się nad zmianą na nowszy,może II generacja ale było mi szkoda oddać je w inne ręce.. jeżdżę dalej i nie oddam go nigdy..
2,2
~Puchalczyk
Volvo V70 I
Kombi 2.5 TDI 140KM 103kW
Kiedys przeczytalem prawie same pozytywne opinie i kupilem. Ale odpowiedzcie sobie sami czemu ludzie sprzedaja takie swietne nierdzewiejace wozy na dodatek ktore nic nie pala za 3 do6 tys zl.? Znudzily im sie? Poniewaz szczesliwie pozbylem sie tego cacka to wam odpowiem. Kazdy ale to doslownie kazdy miesiac jazdy tym autem to wydatki od min 1000 do 2 czy 3 tys zl. Slabe zawieszenie, klopotliwy osprzet silnika i inne tematy zawsze napedzaja wydatkow. Dlatego radze wam dobrze sie zastanowic przed zakupem bo pozniej moze sie okazac ,ze pasztetu nie sprzedacie nawet za 3 tysiaki jak ubedzie naiwnych
4,7
~K87
Volvo V70 I
Kombi 2.5 TDI 140KM 103kW
Auta mają swoje lata, i swój przebieg w moim przypadku bardzo duży. Jednakże za auto nie dałem nawet 8000zł od roku wymieniłem w nim tylne klocki, olej, oraz regenerowałem rurkę wspomagania kierownicy, koszty w skali roku żadne. Auto przyśpiesza jak złe, 140KM pomaga w trasie gdzie mamy jeden pas. Na autostradzie bez najmniejszego problemu rozpędza się do 190km/h i chce jeszcze. Spalania jak w LUPO... w mieście przy spokojnej jeździ auto spala około 5,8 do 6l. W trasie jak nie przekraczam 110km/h i jadę ekonomicznie pali około 5l. W środku, ciche, wygodne bogato wyposażone. Faktycznie trochę trzeszczą plastiki... ale 340 000 km na liczniku robi swoje. Bardzo pojemny bagażnik! Przednie siedzenia bardzo wygodne. Tylne też.
Åšrednie spalanie dla Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 103kW 1997-2000
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Volvo V70 I
Kombi 2.5 TDI 140KM 103kW
Auto użytkuję od 14 lat. Obecny przebieg to 500tys. km. Średnie spalanie pokrywa się z podawanymi tutaj. Minimalne spalanie w trasie sprawdzałem w szczególności krótko po zakupie czyli ok. 13-14 lat temu. Mój rekord oszczędności: Z południa Polski nad morze i z powrotem, 4 osoby z bagażami przejechaliśmy w sumie 1450km na jednym tankowaniu co daje spalanie nieco poniżej 5,2l/100km z zatankowanych 75 litrów (zbiornik paliwa ma katalogowo 70l i tyle jest do pierwszego odbicia pistoletu dystrybutora ale powoli pod korek da się dolać jeszcze 5l). Była to głównie jazda z ustawioną na tempomacie prędkością 90-95km/h. Obecnie trudne do powtórzenia ponieważ jadąc autostradą spalanie wynosi ok 8l/100km.
8,0
Volvo V70 I
Kombi 2.5 TDI 140KM 103kW
auto pali tyle co powinno, w mieście (100tys mieszkancow) srednie korki ale na kazdych siwatlach tj. co 500m stoisz spalanie to 9.5l/100km, w trasie jadac na morze, szybko, w nocy, 1 postoj na 5min 500km w 4.5h- 7l/100km, i nie wierzcie tym co maja spalanie 5litrow bo to raczej nie realne, chyba ze jedzie na lawecie a ma silnik odpalony. Silnik taki jak w VW LT/transporterze/audi 100/audi a6 c4 ale osprzęt jest VOLVO - najgorsza jest pompa wspomagania która mimo reanimacji i tak cieknie, jak nie z korka to z simeringu i tak w kółko, silnik jest dynamiczniejszy niż w audi c4 mimo tej samej mocy na papierze (inny sterownik pompy), ogólnie fajny, bezpieczny kant, ludzie sie dziwia jak mimo wieku utrzymuje sie przy nowych autach przy predkosciach 170-180km/h na autostradzie. Ciezki przez co stabilny przy tych predkosciach - 1600kg. Za ta kase nie kupisz nic lepszego, miałem wczesniej 7 sztuk w124, 2 okulary i inne pseudo samochody ktorych nie licze (miedzy innymi a6 c4 z tym silnikiem- bagażnik to smiech nie kombi), mercedes z tylnym napedem odpada od razu w polskich warunkach- tu nie musisz wozic łopaty i piasku przez pol roku w bagazniku, a silniki sa zamulone, jedynie 300td 177KM daje rade ale pali 5l wiecej przy mojej jezdzie. Ceny czesci w normie, zawieszenie proste, rozrzad co 60000km - 1000zł na najlepszych czesciach z wymiana, tarcze, klocki itp jak do innych. VOLVO daje rade !! i ten strach ludzi w małych autkach jak przejada na czerwonym a ty dynamicznie na nich ruszasz....bezcenne
6,8
Volvo V70 I
Kombi 2.5 TDI 140KM 103kW
jak na masę bardzo dobrze. Spalanie realne na długich trasach ok 3000 km po autostradach w Niemczech i trochę Polski ok 6,2 l, średnio na co dzień 7l w jeździe mieszanej, nigdy nie spalił więcej jak 7,8 l nieważne co bym robił. Naprawy....przez 5 lat się nic nie psuło....obsługa klimy, zmiana klocków, tarcz olejów i filtrów....ceny w/w części...TANIEJ NIŻ W FIACIE STILO !!! serio. Zresztą miałem już 17 aut...i tylko toyoty corolla i od niedawna yaris są tańsze w utrzymaniu niż dziadek :) Naprawdę nie nadwyręża portfela....nawet gdy żona przytarła tylne drzwi o bramę kupiłem w tym samym kolorze za 150 zł :)))) Oczywiście wszystkie obsługi poza ASO !

Usterki Volvo V70 I

Liczba wpisów: 8
Zapala siÄ™ kontrolka silnika.
  • Volvo V70 I 2.3 Turbo 250KM 184kW 1997-2000
  • silnik
Od jakiegoś czasu mam problem z kontrolką silnika. po podłączeniu do komputera pokazał się błąd dotyczący sondy lambda szerokopasmowej ale sonda pracowała poprawnie podczas badania silnik był gorący. błąd został wykasowany i przez kilka dni było wszystko OK. ale niestety ostatnio znów się zaświeciła podczas jazdy silnik był gorący i świeci się już kilka dni. Co może być przyczyną. Silnik teoretycznie pracuje poprawnie nie falują obroty, pracuje równomiernie. co zauważyłem to wzrost zużycia paliwa tak przynajmniej podaje komputer jest to wzrost do 0.5 litra Usłyszałem też nie wiem na ile prawdziwe ale że może być to spowodowane problemem w automatycznej skrzyni biegów.
Problem rozwiÄ…zany
9 komentarzy
zapalanie się (przypadkowe) lampki ogólnej awarii silnika (oznaczona "lambda")
  • Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 103kW 1997-2000
  • silnik
  • 380 tys. km
Podczas jazdy, od przypadku do przypadku zapala się "ogólna awaria silnika - oznaczona "lambdą" i po jakimś czasie gaśnie, aby znowu się zapalić. Czy Ktoś miał podobny przypadek i jak go rozwiązał - będę wdzięczny za podpowiedź.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
nie działające zegary
  • Volvo V70 I
  • instalacja elektryczna
W czasie jazdy przestały działać zegary.Nie działa nic.Zdarza się że przez chwile włączą się i wszystko działa. W czasie jazdy przestały działać zegary.Nie działa nic.Zdarza się że przez chwile włączą się i wszystko działa. Podpinałem dwa inne zegary i też nie działały.
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Volvo V70 I