Szukaj

Informacje o Volvo V70 I 2.5 20V Turbo 193KM 142kW 1997-2000

Lata produkcji: 1997 – 2000
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 1997-2000. W ofercie Volvo V70 zastąpił model 850. Początkowo samochód był spokrewniony pod względem technicznym ze swoim poprzednikiem, choć stylistycznie wyraźnie się od niego odróżniał. Projektując V70, zerwano z poprzedniego stylu, w którym dominowały ostre krawędzie, na rzecz bardziej opływowej sylwetki. Model wprowadził też nowe nazewnictwo w Volvo, które odnosiło się do rodzaju i rozmiaru nadwozia. Uterenowioną wersją V70 był model V70XC, a usportowione odmiany oznaczono symbolami T5 i R.
czytaj więcej
Powagosław
Nowe V70 jest zwiewne i delikatne, a jego wnętrze to już klasa sama w sobie. Z drugiej strony, w kanciastości poprzednich Volvo była jakaś metoda i dziś patrzy się na nie z sentymentem. Tylko, czy ktoś o zdrowych zmysłach zamieniłby nowe na stare? ~Powagosław
Luzacjusz
Z tym autem jest jak z bardzo dobrze przyrządzonym karpiem. Na sam widok trochę się krzywię, ale raz w roku przejdzie mi przez gardło razem z upierdliwymi ościami. Głównym minusem V70 jest byciem autem kombi. Ale czasem i dla kombi jest wigilia. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2435 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 193 KM (142 kW) przy 5100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Usterki Volvo V70 I

Liczba wpisów: 8
Zapala się kontrolka silnika.
  • Volvo V70 I 2.3 Turbo 250KM 184kW 1997-2000
  • silnik
Od jakiegoś czasu mam problem z kontrolką silnika. po podłączeniu do komputera pokazał się błąd dotyczący sondy lambda szerokopasmowej ale sonda pracowała poprawnie podczas badania silnik był gorący. błąd został wykasowany i przez kilka dni było wszystko OK. ale niestety ostatnio znów się zaświeciła podczas jazdy silnik był gorący i świeci się już kilka dni. Co może być przyczyną. Silnik teoretycznie pracuje poprawnie nie falują obroty, pracuje równomiernie. co zauważyłem to wzrost zużycia paliwa tak przynajmniej podaje komputer jest to wzrost do 0.5 litra Usłyszałem też nie wiem na ile prawdziwe ale że może być to spowodowane problemem w automatycznej skrzyni biegów.
Problem rozwiązany
9 komentarzy
zapalanie się (przypadkowe) lampki ogólnej awarii silnika (oznaczona "lambda")
  • Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 103kW 1997-2000
  • silnik
  • 380 tys. km
Podczas jazdy, od przypadku do przypadku zapala się "ogólna awaria silnika - oznaczona "lambdą" i po jakimś czasie gaśnie, aby znowu się zapalić. Czy Ktoś miał podobny przypadek i jak go rozwiązał - będę wdzięczny za podpowiedź.
Oczekuje na rozwiązanie
nie działające zegary
  • Volvo V70 I
  • instalacja elektryczna
W czasie jazdy przestały działać zegary.Nie działa nic.Zdarza się że przez chwile włączą się i wszystko działa. W czasie jazdy przestały działać zegary.Nie działa nic.Zdarza się że przez chwile włączą się i wszystko działa. Podpinałem dwa inne zegary i też nie działały.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volvo V70 I