Szukaj

Informacje o Volvo V70 I 2.0 126KM 93kW 1997-2000

Lata produkcji: 1997 – 2000
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 1997-2000. W ofercie Volvo V70 zastąpił model 850. Początkowo samochód był spokrewniony pod względem technicznym ze swoim poprzednikiem, choć stylistycznie wyraźnie się od niego odróżniał. Projektując V70, zerwano z poprzedniego stylu, w którym dominowały ostre krawędzie, na rzecz bardziej opływowej sylwetki. Model wprowadził też nowe nazewnictwo w Volvo, które odnosiło się do rodzaju i rozmiaru nadwozia. Uterenowioną wersją V70 był model V70XC, a usportowione odmiany oznaczono symbolami T5 i R.
czytaj więcej
Powagosław
Nowe V70 jest zwiewne i delikatne, a jego wnętrze to już klasa sama w sobie. Z drugiej strony, w kanciastości poprzednich Volvo była jakaś metoda i dziś patrzy się na nie z sentymentem. Tylko, czy ktoś o zdrowych zmysłach zamieniłby nowe na stare? ~Powagosław
Luzacjusz
Z tym autem jest jak z bardzo dobrze przyrządzonym karpiem. Na sam widok trochę się krzywię, ale raz w roku przejdzie mi przez gardło razem z upierdliwymi ościami. Głównym minusem V70 jest byciem autem kombi. Ale czasem i dla kombi jest wigilia. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 126 KM (93 kW) przy 6250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 10
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Volvo V70 I 2.0 126KM 93kW 1997-2000
10,3
l/100 km
10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,7
Volvo V70 I
Kombi 2.0 126KM 93kW
Wyniki dla LPG, na Pb nie jeżdżę. Mega oszczędna jazda w trasie z prędkością do 100km/h bez wyprzedzania to trochę poniżej 9 l/100. "Normalna" jazda w trasie ~110 km/h, trochę wyprzedzania to 11l/100. Spokojna jazda po mieście ~12 l/100. Autostrada ze stałą prędkością 140km/h to 13 l/100. Dynamiczna jazda po mieście do 15 l/100. Nawet przy spokojnej jeździe przy przyspieszaniu trzeba go kręcić powyżej 4000 obr/min. Silnik trochę za słaby na ten samochód, dynamiczna jazda z pełnym załadunkiem kończy się powyżej 70km/h. O wyprzedzaniu bez redukcji nie ma mowy, nawet bez ładunku.
11,5
Volvo V70 I
Kombi 2.0 126KM 93kW
Pali tak samo jak każdy inny samochód tej wielkości i wagi. Oczywiście przy odrobinie szaleństwa spala spore ilości paliwa ale nie ma tragedi. Najniżej w trasie osiągnołem 7.6 litra/100km a jadąc 190 autostradą oczywiście chwilami zwalniając później znów się rozpędzałem co trwało chwile czasu a pedał w podłodze spalał średnio z komputera 16.9 l/100. Części eksploatacyjne dla mnie to nie problem pracuje w branży naprawy przeprowadzam sam więc może tak tego nie odczuwam dla przykładu sonda lambda oryginał wykonany przez NGK 327 zł i to w zasadzie jedyne co mnie zdenerwowało. Kompletny rozrząd plus pompa wody plus hydrauliczny napinacz drgań skrętnych 410 zł do tego moja wymiana w warsztacie pewnie koło 200 zł. Amortyzator na przód Monroe 177 zł, Filtr powietrza 18 zł świeca ngk 12 zł jest ich 5 sztuk, filtr oleji 19 zł wszystkie ceny to ceny brutto. Czasem nie pojemuje ludzi którzy piszą że mało części do volvo i są bardzo drogie może nie potrafią albo nie chce im się szukać. Jest też opcja że ceny które podałem dla niektórych są ogromne no jeżeli tak sugeruje przesiąść się na rower.
8,7
Volvo V70 I
Kombi 2.0 126KM 93kW
Jeżdżę raczej wolno, bez zbędnych przyśpieszeń i hamowania.

Usterki Volvo V70 I

Liczba wpisów: 8
Zapala się kontrolka silnika.
  • Volvo V70 I 2.3 Turbo 250KM 184kW 1997-2000
  • silnik
Od jakiegoś czasu mam problem z kontrolką silnika. po podłączeniu do komputera pokazał się błąd dotyczący sondy lambda szerokopasmowej ale sonda pracowała poprawnie podczas badania silnik był gorący. błąd został wykasowany i przez kilka dni było wszystko OK. ale niestety ostatnio znów się zaświeciła podczas jazdy silnik był gorący i świeci się już kilka dni. Co może być przyczyną. Silnik teoretycznie pracuje poprawnie nie falują obroty, pracuje równomiernie. co zauważyłem to wzrost zużycia paliwa tak przynajmniej podaje komputer jest to wzrost do 0.5 litra Usłyszałem też nie wiem na ile prawdziwe ale że może być to spowodowane problemem w automatycznej skrzyni biegów.
Problem rozwiązany
9 komentarzy
zapalanie się (przypadkowe) lampki ogólnej awarii silnika (oznaczona "lambda")
  • Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 103kW 1997-2000
  • silnik
  • 380 tys. km
Podczas jazdy, od przypadku do przypadku zapala się "ogólna awaria silnika - oznaczona "lambdą" i po jakimś czasie gaśnie, aby znowu się zapalić. Czy Ktoś miał podobny przypadek i jak go rozwiązał - będę wdzięczny za podpowiedź.
Oczekuje na rozwiązanie
nie działające zegary
  • Volvo V70 I
  • instalacja elektryczna
W czasie jazdy przestały działać zegary.Nie działa nic.Zdarza się że przez chwile włączą się i wszystko działa. W czasie jazdy przestały działać zegary.Nie działa nic.Zdarza się że przez chwile włączą się i wszystko działa. Podpinałem dwa inne zegary i też nie działały.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volvo V70 I