Szukaj

Informacje o Volvo V60 II Kombi 2.0 T4 190KM 140kW 2019-2020

Lata produkcji: 2019 – 2020
Segment: Wyższa klasa średnia

Oferta silnikowa nowego V60 powinna zadowolić każdego kierowcÄ™ poszukujÄ…cego auta w tym segmencie. Producent zaoferuje dwie hybrydy typu plug-in bazujÄ…ce na turbodoÅ‚adowanych jednostkach benzynowych. SÄ… to: T6 Twin Engine AWD 340 KM oraz T8 Twin Engine AWD 390 KM. W cenniku wciąż znajdziemy siÄ™ silniki wysokoprężne: D3 o mocy 150 KM oraz D4 o mocy 190 KM. WÅ›ród klasy7cznych jednostek benzynowych znajdziemy T5 o mocy 254 KM i T6 o mocy 310 KM.

 

 

czytaj więcej
Powagosław
Ja też kiedyś myślałem, że Volvo to jak kostka masła, zawsze będzie wyglądać tak samo. Sportowe coupe w ciele rodzinnego kombi? Świat się zmienia. Volvo też ma prawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Kiedyś to Bond twierdził, że świat to za mało. Teraz Volvo mówi, że bezpieczny i jakościowo nienaganny wóz to za mało. To więcej oznacza zadziorną stylistykę, na widok której zimny Szwed obleje się rumieńcem. Tak jak na widok Szwedki Izy Scorupco, która rozbierała się przed Bondem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2019 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1700-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,8 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 82 x 93,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Silnik - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,1
~Kamil
Volvo V60 II
Kombi 2.0 T4 190KM 140kW
Na samochód ten przesiadłem się z Volvo V40 rocznik 2016. Auto może zachwycać wyglądem i jakością materiałów, ale jest słabo dopracowane pod kątem użyteczności. Bagażnik niezbyt pojemny jak na kombi. Dla porównania u kolegi w Fordzie Mondeo IV mimo teoretycznie identycznej pojemności bagażnika (529 vs 537l) rowerek dziecięcy na 16calowych kołach wchodził na stojąco, ja musiałem kombinować i układać go bokiem bo brakowało jakieś 5cm na wysokości. Na plus haczyki do zawieszenia zakupów w bagażniku, a tak poza tym brak jakiś dodatkowych schowków. Roleta bagażnika niby przydatna ale nie podnosi się wraz z klapą, więc ciągle trzeba ją składać i rozkładać... Szczytem absurdu jest brak możliwość niezależnego włączenia światełka sufitowego dla pasażerów z tyłu! Moja 18letnia Mazda to ma... Żeby uruchomić światełko z tyłu trzeba było uruchomić wszystkie światła sufitowe z konsoli nad kierowcą, a następnie wyłączyć te przednie. Poprzednio jeździłem V40 i tam nie było tego problemu, mało tego było oświetlenie "ambient" do wyboru w różnych kolorach. Interfejs multimedialny to jakaś porażka - estetyka jak z Windows Phone. Brak jakiejś przyjemnej dla oka "skórki" podczas odtwarzania radia. Ekran mimo dużego rozmiaru częściowo jest zajęty przez widok pozostałych "zakładek", więc aktualnie wyświetlane opcje są ściśnięte na małej przestrzeni. Odtwarzanie muzyki z pendrive nie obsługuje funkcji odtwarzania po katalogach. Jest tylko możliwość sortowania po ID3 TAG, co w przypadku składanek jest masakrą. Niby system ma możliwość odtwarzania plików według wgranych lista, ale na 30 katalogów z listami w różnych formatach czytał mi może 5. Niestety serwis nie wiedział co jak i dlaczego. Niestety brak odtwarzacza CD, ale na plus jest dobry zasięg radia, więc zawsze jakaś stacja nadawała przyjemną muzykę. Wbudowana nawigacja ma dość dokładne mapy ale algorytm wyznaczania trasy tragiczny. Zanim pojedziesz zaproponowana trasą sprawdź dokładnie jak Cię prowadzi, bo możesz się zdziwić jak wjedziesz na jakieś drogi 8kategorii. Interfejs nawigacji mało intuicyjny, trzeba duża się nastukać, aby coś poprzestawiać. Siedzenia stosunkowo wygodne ale sama regulacja to kolejna porażka konstruktorów. Jeśli chcesz zmienić wysokość siedziska to automatycznie zmienia się jego pochylenie! Układ kinematyczny jest tak ustawiony, że siedzisko obniżając się pochyla się do tyłu, a podnosząc wraca do pozycji bardziej poziomej, w efekcie jeśli chcesz siedzieć nisko to masz pozycję półleżącą a będąc wysoko siedzisz jak na krześle. Jestem wysoki, więc siedzisko musiałem mieć nisko, ale jednocześnie nie lubię leżącej pozycji w samochodzie, a na taką byłem skazany. Nigdy nie korzystałem z funkcji wydłużania siedziska, bo moje nogi i tak nie opierały się na tej części siedzenia. System start&stop potrafił wyłączyć silnik jak toczyłem się z prędkością 5km/h dojeżdżając do drogi i rozglądając się czy nic nie jedzie. Brak dedykowanego przycisku do Start&Stop - aby go wyłączyć trzeba było wejść w opcje samochodu. Podsumowując. Wygląd i jakość materiałów na duży plus ale funkcje użytkowe, które w kombi powinny być na pierwszym miejscu - duży krok w tył w stosunku do Volvo V40. Całe szczęście, że samochód był służbowy, bo inaczej bym się mocno zirytował jakbym wydał tyle pieniędzy na tak niedopracowany model.
4,9
~ksk19
Volvo V60 II
Kombi 2.0 T4 190KM 140kW
Auto najlepiej opisuje "negatywna" uwaga, którą podał jeden z zagranicznych portali: "czasami chce się mieć auto, które nie jest aż tak bardzo relaksujące". Auto stworzone do długich podróży, po prostu nie chce się z niego wysiadać. Auto nie zachęca do szybkiej jazdy. Poprzednim jeździłem szybciej, a w tym nie widzę takiej potrzeby. Co jakiś czas w subtelny sposób odczuwamy obecność systemów bezpieczeństwa (np. lekki opór lub korekta na kierownicy przy najechaniu na linię), tak więc auto jest takie jakie powinno być Volvo. Włączasz ulubioną muzykę w Spotify (przy naprawdę niezłym audio - w moim wypadku harman/kardon) i inni mogą Cię wyprzedzać :). Jak często jeździsz w nocy to polecam aktywne światła drogowe, nie kosztują dużo, a działają bardzo dobrze.
3,7
~ZSZ
Volvo V60 II
Kombi 2.0 T4 190KM 140kW
Gdyby przyjąć idealistyczne podejście, że oceniamy wygląd, wygodę, wyposażenie, prowadzenie, bezpieczeństwo to pewnie byłoby 5 gwiazdek. Niestety ocenie podlega też bezawaryjność a tu jest bardzo słabo. Stąd 3 gwiazdki.

Usterki Volvo V60 II

Liczba wpisów: 9
Mild-Hybrid B4 nie pdala
  • Volvo V60 II Kombi
  • silnik
  • 996 tys. km
Po odebraniu nowego auta w kwietni br. auto 3-krotnie nie odpaliło, tzn. po przekręceniu przełącznika uruchomienia silnika liczniki wystartowały tak, jakby silnik miał się uruchomić, jednakże nic takiego nie nastąpiło. Brak jakichkolwiek błędów na desce rozdzielczej. Nie chciałem auta oddawać na lawetę, w związku z powyższym zacząłem szukać przyczyny samemu. Silnik elektryczny uruchamia silnik spalinowy - to mnie naprowadziło na moduł baterii 48V - po wyjęciu bezpiecznik od tego modułu silnik wystartował... ;-/ Zgłosiłem sprawę do Volvo - auto trafiło 2 razy do serwisu. Po pierwszym razie nie udało się rozwiązać problemu. Po drugiej wizycie i kolejnej awarii którą byłem zmuszony sam naprawić auto miało wgraną aktualizację modułów i od 2+ miesięcy jest spokój i można się w końcu cieszyć autem. Jako ciekawostkę dodam, że auto zastępcze XC60 z silnikiem B4 diesel też nie odpaliło :) i tym samym sposobem je naprawiłem.. Myślę, że Volvo nie przyznaje się oficjalnie do tego problemu i stara się wgrywać poprawkę podczas okresowych przeglądów,
Problem rozwiÄ…zany
8 komentarzy
Mild-Hybrid B4 nie pdala
  • Volvo V60 II Kombi
  • silnik
  • 996 tys. km
Po odebraniu nowego auta w kwietni br. auto 3-krotnie nie odpaliło, tzn. po przekręceniu przełącznika uruchomienia silnika liczniki wystartowały tak, jakby silnik miał się uruchomić, jednakże nic takiego nie nastąpiło. Brak jakichkolwiek błędów na desce rozdzielczej. Nie chciałem auta oddawać na lawetę, w związku z powyższym zacząłem szukać przyczyny samemu. Silnik elektryczny uruchamia silnik spalinowy - to mnie naprowadziło na moduł baterii 48V - po wyjęciu bezpiecznik od tego modułu silnik wystartował... ;-/ Zgłosiłem sprawę do Volvo - auto trafiło 2 razy do serwisu. Po pierwszym razie nie udało się rozwiązać problemu. Po drugiej wizycie i kolejnej awarii którą byłem zmuszony sam naprawić auto miało wgraną aktualizację modułów i od 2+ miesięcy jest spokój i można się w końcu cieszyć autem. Jako ciekawostkę dodam, że auto zastępcze XC60 z silnikiem B4 diesel też nie odpaliło :) i tym samym sposobem je naprawiłem.. Myślę, że Volvo nie przyznaje się oficjalnie do tego problemu i stara się wgrywać poprawkę podczas okresowych przeglądów,
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Mild-Hybrid B4 nie pdala
  • Volvo V60 II Kombi
  • silnik
  • 996 tys. km
Po odebraniu nowego auta w kwietni br. auto 3-krotnie nie odpaliło, tzn. po przekręceniu przełącznika uruchomienia silnika liczniki wystartowały tak, jakby silnik miał się uruchomić, jednakże nic takiego nie nastąpiło. Brak jakichkolwiek błędów na desce rozdzielczej. Nie chciałem auta oddawać na lawetę, w związku z powyższym zacząłem szukać przyczyny samemu. Silnik elektryczny uruchamia silnik spalinowy - to mnie naprowadziło na moduł baterii 48V - po wyjęciu bezpiecznik od tego modułu silnik wystartował... ;-/ Zgłosiłem sprawę do Volvo - auto trafiło 2 razy do serwisu. Po pierwszym razie nie udało się rozwiązać problemu. Po drugiej wizycie i kolejnej awarii którą byłem zmuszony sam naprawić auto miało wgraną aktualizację modułów i od 2+ miesięcy jest spokój i można się w końcu cieszyć autem. Jako ciekawostkę dodam, że auto zastępcze XC60 z silnikiem B4 diesel też nie odpaliło :) i tym samym sposobem je naprawiłem.. Myślę, że Volvo nie przyznaje się oficjalnie do tego problemu i stara się wgrywać poprawkę podczas okresowych przeglądów,
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Volvo V60 II  Kombi