Szukaj

Informacje o Volvo V60 II Kombi Facelifting 2.0 B4 B 197KM 145kW od 2023

Lata produkcji: 2023 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia

Oferta silnikowa nowego V60 powinna zadowolić każdego kierowcę poszukującego auta w tym segmencie. Producent zaoferuje dwie hybrydy typu plug-in bazujące na turbodoładowanych jednostkach benzynowych. Są to: T6 Twin Engine AWD 340 KM oraz T8 Twin Engine AWD 390 KM. W cenniku wciąż znajdziemy się silniki wysokoprężne: D3 o mocy 150 KM oraz D4 o mocy 190 KM. Wśród klasy7cznych jednostek benzynowych znajdziemy T5 o mocy 254 KM i T6 o mocy 310 KM.

 

 

czytaj więcej
Powagosław
Ja też kiedyś myślałem, że Volvo to jak kostka masła, zawsze będzie wyglądać tak samo. Sportowe coupe w ciele rodzinnego kombi? Świat się zmienia. Volvo też ma prawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Kiedyś to Bond twierdził, że świat to za mało. Teraz Volvo mówi, że bezpieczny i jakościowo nienaganny wóz to za mało. To więcej oznacza zadziorną stylistykę, na widok której zimny Szwed obleje się rumieńcem. Tak jak na widok Szwedki Izy Scorupco, która rozbierała się przed Bondem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2023 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 197 KM (145 kW) przy 4750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1500-4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 93,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Blobby
Volvo V60 II
Kombi Facelifting 2.0 B4 B 197KM 145kW
Nie ma samochodów idealnych ale Volvo V60 ma ciekawe i mniej ciekawe aspekty. Robię ok. 35000 km na ekspresówkach .Specjalnie na ocenę czekałem prawie rok. Po pierwsze samochód nie jest tandetny , jakość materiałów bardzo dobra, nie ma gó....ch plastików , dobrze zrobiony od góry do dołu, spróbujcie użyć pokrętełka nawiewów - w tych czasach ich wykonanie i działanie to poezja . Bagażnik bez tandetnych wyściółek , haczyki ,ułatwienia transportu , coć z drugiej strony bagażnik znacznie większy niż w poprzedniku ale na ten wymiar samochodu bez szału ( vide Octavia). To co przed kierowcą to klasyka z pięknie wkomponowanym wyświetlaczem bez dolepiania na siłę tabletów jak w nieszczęsnym BMW i VAG. Sterowanie mimo ,że dotykowe bardzo intuicyjne. Fotele relatywnie twarde ale wygodne , chyba dobrałybym za drugim razem pakiet seats z podpórką pod nogi bo siedziska są trochę krótkie. Spasowanie - nie nie trzeszczy,piszczy i hałasuje. km
4,5
~forte
Volvo V60 II
Kombi Facelifting 2.0 B4 B 197KM 145kW
Jestem zadowolony z zakupu. Wersja dark plus + harman + bliss + adapatcyjne światła. Niektóre systemy typu adaptacyjne swiatła mogłyby działać lepiej (to nie matrix). W ustawieniach audio brakuje mi eq ale hk gra dobrze, jest bas, brzmienie ciepłe i zbilansowane, może trochę brakuje średnich tonów. Całość pracuje na android auto do którego można się przyzwyczaić. Dobre auto.
5,0
~M
Volvo V60 II
Kombi Facelifting 2.0 B4 B 197KM 145kW

Usterki Volvo V60 II

Liczba wpisów: 9
Mild-Hybrid B4 nie pdala
  • Volvo V60 II Kombi
  • silnik
  • 996 tys. km
Po odebraniu nowego auta w kwietni br. auto 3-krotnie nie odpaliło, tzn. po przekręceniu przełącznika uruchomienia silnika liczniki wystartowały tak, jakby silnik miał się uruchomić, jednakże nic takiego nie nastąpiło. Brak jakichkolwiek błędów na desce rozdzielczej. Nie chciałem auta oddawać na lawetę, w związku z powyższym zacząłem szukać przyczyny samemu. Silnik elektryczny uruchamia silnik spalinowy - to mnie naprowadziło na moduł baterii 48V - po wyjęciu bezpiecznik od tego modułu silnik wystartował... ;-/ Zgłosiłem sprawę do Volvo - auto trafiło 2 razy do serwisu. Po pierwszym razie nie udało się rozwiązać problemu. Po drugiej wizycie i kolejnej awarii którą byłem zmuszony sam naprawić auto miało wgraną aktualizację modułów i od 2+ miesięcy jest spokój i można się w końcu cieszyć autem. Jako ciekawostkę dodam, że auto zastępcze XC60 z silnikiem B4 diesel też nie odpaliło :) i tym samym sposobem je naprawiłem.. Myślę, że Volvo nie przyznaje się oficjalnie do tego problemu i stara się wgrywać poprawkę podczas okresowych przeglądów,
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Mild-Hybrid B4 nie pdala
  • Volvo V60 II Kombi
  • silnik
  • 996 tys. km
Po odebraniu nowego auta w kwietni br. auto 3-krotnie nie odpaliło, tzn. po przekręceniu przełącznika uruchomienia silnika liczniki wystartowały tak, jakby silnik miał się uruchomić, jednakże nic takiego nie nastąpiło. Brak jakichkolwiek błędów na desce rozdzielczej. Nie chciałem auta oddawać na lawetę, w związku z powyższym zacząłem szukać przyczyny samemu. Silnik elektryczny uruchamia silnik spalinowy - to mnie naprowadziło na moduł baterii 48V - po wyjęciu bezpiecznik od tego modułu silnik wystartował... ;-/ Zgłosiłem sprawę do Volvo - auto trafiło 2 razy do serwisu. Po pierwszym razie nie udało się rozwiązać problemu. Po drugiej wizycie i kolejnej awarii którą byłem zmuszony sam naprawić auto miało wgraną aktualizację modułów i od 2+ miesięcy jest spokój i można się w końcu cieszyć autem. Jako ciekawostkę dodam, że auto zastępcze XC60 z silnikiem B4 diesel też nie odpaliło :) i tym samym sposobem je naprawiłem.. Myślę, że Volvo nie przyznaje się oficjalnie do tego problemu i stara się wgrywać poprawkę podczas okresowych przeglądów,
Problem rozwiązany
1 komentarz
Mild-Hybrid B4 nie pdala
  • Volvo V60 II Kombi
  • silnik
  • 996 tys. km
Po odebraniu nowego auta w kwietni br. auto 3-krotnie nie odpaliło, tzn. po przekręceniu przełącznika uruchomienia silnika liczniki wystartowały tak, jakby silnik miał się uruchomić, jednakże nic takiego nie nastąpiło. Brak jakichkolwiek błędów na desce rozdzielczej. Nie chciałem auta oddawać na lawetę, w związku z powyższym zacząłem szukać przyczyny samemu. Silnik elektryczny uruchamia silnik spalinowy - to mnie naprowadziło na moduł baterii 48V - po wyjęciu bezpiecznik od tego modułu silnik wystartował... ;-/ Zgłosiłem sprawę do Volvo - auto trafiło 2 razy do serwisu. Po pierwszym razie nie udało się rozwiązać problemu. Po drugiej wizycie i kolejnej awarii którą byłem zmuszony sam naprawić auto miało wgraną aktualizację modułów i od 2+ miesięcy jest spokój i można się w końcu cieszyć autem. Jako ciekawostkę dodam, że auto zastępcze XC60 z silnikiem B4 diesel też nie odpaliło :) i tym samym sposobem je naprawiłem.. Myślę, że Volvo nie przyznaje się oficjalnie do tego problemu i stara się wgrywać poprawkę podczas okresowych przeglądów,
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volvo V60 II  Kombi Facelifting