Szukaj

Informacje o Volvo V60 II Kombi

Lata produkcji: 2018 – 2023
Segment: Wyższa klasa średnia

Nowe Volvo V60 jest o ponad 12 cm dÅ‚uższe od modelu poprzedniej generacji. DÅ‚ugość nadwozia to 476,1 cm. O 10 cm zwiÄ™kszony jest rozstaw osi (do 287,1 cm). Wysokość samochodu wynosi 143 cm, a szerokość z lusterkami – 204 cm, samochód jest o 5 cm węższy i niższy modelu poprzedniej generacji. Bagażnik Volvo V60 II generacji ma pojemność 530 litrów,jest to aż o 100 litrów wiÄ™cej niż w poprzedniej generacji modelu.
Nowe Volvo V60 dzieli nowoczesną płytę podłogową SPA z innymi modelami m.in. XC90 i XC60.

czytaj więcej
Powagosław
Ja też kiedyś myślałem, że Volvo to jak kostka masła, zawsze będzie wyglądać tak samo. Sportowe coupe w ciele rodzinnego kombi? Świat się zmienia. Volvo też ma prawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Kiedyś to Bond twierdził, że świat to za mało. Teraz Volvo mówi, że bezpieczny i jakościowo nienaganny wóz to za mało. To więcej oznacza zadziorną stylistykę, na widok której zimny Szwed obleje się rumieńcem. Tak jak na widok Szwedki Izy Scorupco, która rozbierała się przed Bondem. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Åšrednica zawracania 11,7 m
Promień skrętu 5,85 m
Długość 4761 mm
Szerokość 1850 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2040 mm
Wysokość 1427 mm
Rozstaw osi 2872 mm
Rozstaw kół - przód 1610 mm
Rozstaw kół - tył 1610 mm
Zwis przedni 848 mm
Zwis tylny 1041 mm
Prześwit 130 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1074 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1020 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 895 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 966 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1425 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1384 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1364 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 529 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(58%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Całokształt - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,6
~Adam_V
Volvo V60 II
Kombi 2.0 B3 Benzynowy Mild Hybrid 177KM 130kW
Auto kupione z salonu jako wyprzedaż rocznika. Największe rozczarowanie to bagażnik, może dla tego, że wcześniej jeździłem Skodą Octavią II Kombi. Jak na takie auto bagażnik nie jest za duży. Wszystko przez płytę podłogową, która w tym miejscu przebiega bardzo wysoko. Taka konstrukcja, bo w opcji jest napęd na wszystkie koła. Przez to bagażnik pomimo przyzwoitej szerokości i długości nie ma najlepszej pojemności. W Skodzie był o wiele głębszy i nie miałem problemów z zapakowaniem czteroosobowej rodziny na wakacje. W V60 musiałem dokupić trumnę na dach. Drugi minus to kwestia "ergonomicznych bibelotów" - miejsce na butelki w drzwiach, "trzymacz" do kwitów parkingowych, dodatkowy schowek pod siedzeniem pasażera. To wszystko było w Skodzie, a w Volvo zabrakło, choć mój egzemplarz to nie wersja podstawowa. Na plus komfort jazdy: automatyczna skrzynia z 8 przełożeniami + 3 ustawienia jej pracy świetnie sprawdzają się w trasie i w mieście. Do tego dobrze wyciszone wnętrze - przy spokojnej jeździe słychać tylko świst powietrza. Silnik B3 to nie żaden demon mocy, do normalnej jazdy wystarczy. Nie polecam szaleńcom cisnącym do odcięcia zapłonu, nie do tego został stworzony. Najlepiej czuje się w długiej trasie przy rytmicznej jeździe. Miasto to nie jest jego naturalne środowisko. Mnie osobiście urzekła stylistyka i prostota deski. Nie każdemu się to spodoba. Prowadzenie i układ jezdny - cóż, jeździ jak na współczesne auto przystało, trzeba się przyzwyczaić do interwencji automatyki. Można ustawić chyba ze 3 poziomy reakcji, w zależności od stylu jazdy, ale i tak czasami komputer potrafi zaskoczyć. Mi raz dociągnął pasy i ostro skorygował tor jazdy, choć sam byłem pewien, że mam jeszcze czas i miejsce na manewr. Drugim razem uratował nas przed kolizją przy 140 km/h, gdy wariat jadący slalomem wciskał się z prawej strony na zjazd. Generalnie jestem zadowolony. Jak na razie jeżdżę, tankuję i wymieniam płyny ustrojowe bez żadnych usterek.
4,1
~Kamil
Volvo V60 II
Kombi 2.0 T4 190KM 140kW
Na samochód ten przesiadłem się z Volvo V40 rocznik 2016. Auto może zachwycać wyglądem i jakością materiałów, ale jest słabo dopracowane pod kątem użyteczności. Bagażnik niezbyt pojemny jak na kombi. Dla porównania u kolegi w Fordzie Mondeo IV mimo teoretycznie identycznej pojemności bagażnika (529 vs 537l) rowerek dziecięcy na 16calowych kołach wchodził na stojąco, ja musiałem kombinować i układać go bokiem bo brakowało jakieś 5cm na wysokości. Na plus haczyki do zawieszenia zakupów w bagażniku, a tak poza tym brak jakiś dodatkowych schowków. Roleta bagażnika niby przydatna ale nie podnosi się wraz z klapą, więc ciągle trzeba ją składać i rozkładać... Szczytem absurdu jest brak możliwość niezależnego włączenia światełka sufitowego dla pasażerów z tyłu! Moja 18letnia Mazda to ma... Żeby uruchomić światełko z tyłu trzeba było uruchomić wszystkie światła sufitowe z konsoli nad kierowcą, a następnie wyłączyć te przednie. Poprzednio jeździłem V40 i tam nie było tego problemu, mało tego było oświetlenie "ambient" do wyboru w różnych kolorach. Interfejs multimedialny to jakaś porażka - estetyka jak z Windows Phone. Brak jakiejś przyjemnej dla oka "skórki" podczas odtwarzania radia. Ekran mimo dużego rozmiaru częściowo jest zajęty przez widok pozostałych "zakładek", więc aktualnie wyświetlane opcje są ściśnięte na małej przestrzeni. Odtwarzanie muzyki z pendrive nie obsługuje funkcji odtwarzania po katalogach. Jest tylko możliwość sortowania po ID3 TAG, co w przypadku składanek jest masakrą. Niby system ma możliwość odtwarzania plików według wgranych lista, ale na 30 katalogów z listami w różnych formatach czytał mi może 5. Niestety serwis nie wiedział co jak i dlaczego. Niestety brak odtwarzacza CD, ale na plus jest dobry zasięg radia, więc zawsze jakaś stacja nadawała przyjemną muzykę. Wbudowana nawigacja ma dość dokładne mapy ale algorytm wyznaczania trasy tragiczny. Zanim pojedziesz zaproponowana trasą sprawdź dokładnie jak Cię prowadzi, bo możesz się zdziwić jak wjedziesz na jakieś drogi 8kategorii. Interfejs nawigacji mało intuicyjny, trzeba duża się nastukać, aby coś poprzestawiać. Siedzenia stosunkowo wygodne ale sama regulacja to kolejna porażka konstruktorów. Jeśli chcesz zmienić wysokość siedziska to automatycznie zmienia się jego pochylenie! Układ kinematyczny jest tak ustawiony, że siedzisko obniżając się pochyla się do tyłu, a podnosząc wraca do pozycji bardziej poziomej, w efekcie jeśli chcesz siedzieć nisko to masz pozycję półleżącą a będąc wysoko siedzisz jak na krześle. Jestem wysoki, więc siedzisko musiałem mieć nisko, ale jednocześnie nie lubię leżącej pozycji w samochodzie, a na taką byłem skazany. Nigdy nie korzystałem z funkcji wydłużania siedziska, bo moje nogi i tak nie opierały się na tej części siedzenia. System start&stop potrafił wyłączyć silnik jak toczyłem się z prędkością 5km/h dojeżdżając do drogi i rozglądając się czy nic nie jedzie. Brak dedykowanego przycisku do Start&Stop - aby go wyłączyć trzeba było wejść w opcje samochodu. Podsumowując. Wygląd i jakość materiałów na duży plus ale funkcje użytkowe, które w kombi powinny być na pierwszym miejscu - duży krok w tył w stosunku do Volvo V40. Całe szczęście, że samochód był służbowy, bo inaczej bym się mocno zirytował jakbym wydał tyle pieniędzy na tak niedopracowany model.
3,3
~Michał
Volvo V60 II
Kombi 2.0 D3 150KM 110kW
Samochód kupiłem używany, od pierwszego właściciela w dobrym stanie z pełną książeczką serwisową. Kupiony głównie ze względu na wygląd oraz fakt że starsze Volva w naszej rodzinie zawsze się dobrze spisywały, ale już po około 6 miesiącach jestem zawiedziony totalnie. Silnik głośny, klekocze jak traktor, skrzynia biegów... oj skrzynia biegów, nie sądziłem nawet że taki badziew jest montowany w samochodach w 2018 roku. Gdy jest zimna szarpie aż niekiedy na mokrej nawierzchni zrywa przyczepność, gdy się chce przyśpieszyć dynamiczniej np. wjeżdżając na autostradę to gubi się w biegach, daje kickdown do odcięcia, potem szuka wyższego biegu przez 5 sekund. We wnętrzu skrzypi prawie każdy plastik na wybojach. Przy prędkości powyżej 90 kmh we wnętrzu jest niesamowicie głośno, szum wiatru, wycie silnika, w 18 letnim Saabie było ciszej i wygodniej.
Åšrednie spalanie dla Volvo V60 II Kombi
7,5 – 10,8
l/100 km
6,6 – 7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Volvo V60 II
Kombi 2.0 T5 250KM 184kW
auto kupiłem , odebrałem z salonu w lutym 2019 roku wersja r- design T5 250 KM automat. poprzednie auto to v60 D5 z 2011 roku manualna skrzynia. Po przejechanych 9 tys km zero jakichkolwiek zastrzeżeń co do auta, jestem naprawdę bardzo zadowolony zarówno z faktu ze kupiłem auto z silnikiem benzynowym jak i z faktu ze dałem się przekonać do skrzyni automatycznej oraz pakietów wyposażenia które naprawdę sprawiają że to auto daje przyjemność z jazdy. Zdecydowanie Państwu odradzam kupno tego auta z silnikiem D3 czy T4 bo to zbyt małe silniki jak na to auto, także jeśli chodzi o wyposażenie proszę nie żałować na nawigacje sensus która działa rewelacyjnie i wyświetla się miedzy zegarami. pakiet winter, light czy system blis oraz kamery wraz z czujnikami parkowania to mistrzostwo no i oczywiście automat. Serdecznie każdemu polecam.
8,6
Volvo V60 II
Kombi 2.0 T5 254KM 187kW
To moje pierwsze auto benzynowe silnik T5 volvo v60 R - design z 2019 roku ( nie można 2019 roku wybrać w zakładce wiec podałem 2018 )Poprzednie auta były to diesle v60 D5 205 KM i v60 CC D4 190 KM. Wszyscy pisali i mówili o dużym spalaniu benzyny - testy na youtube pokazywały spalanie na poziomie 12-15 l/100. Napisze tak to jest jakaś kompletna bzdura, z auta korzystam normalnie jeżdżąc zarówno po mieście jak i do rodziny do miejscowości oddalonej około 40 km ( inne miasto ). czasem lubię przycisnąć ale ze względu na częste wożenie dziecka raczej jest to styl jazdy normalny ( nie dziadkowy- by było jasne ) . Średnie spalanie jakie jest na poziomie - 8,5-9,5L/100km. Przypominam ze diesel D4 190KM jeżdżąc dokładnie tak samo miał spalanie na poziomie 7,8- 8,2L/100KM i częsty problem z filtrem DPF mimo przebiegu 40 tys km co było głównym powodem zakupienia kolejnego auta z silnikiem benzynowym. Z auta jestem naprawdę bardzo zadowolony. Kupującym polecam silnit T5 z automatem i proszę nie żałować na wyposażeniu: automat, BLIS, kamera 360, pakiet light, winter oraz nawigacja to musi w tym aucie być. Prosze nie kusić sie na słabo wyposażenie
8,3
Volvo V60 II
Kombi 2.0 B3 Benzynowy Mild Hybrid 177KM 130kW
Trasa bez autostrad i ekspresówek, przepisowa jazda - 5,9 l/100km Ekspresówka bez szaleństw 120-130km/h - 6,9 l/100km Średnie zużycia na poziomie 9 l/100km, sporo z tego po mieście. Auto z pewnością nie lubi miasta, przy masie ponad 1700kg ciągłe ruszanie i hamowanie odbija się na spalaniu. W trasie jest bajka.

Usterki Volvo V60 II

Liczba wpisów: 9
Mild-Hybrid B4 nie pdala
  • Volvo V60 II Kombi
  • silnik
  • 996 tys. km
Po odebraniu nowego auta w kwietni br. auto 3-krotnie nie odpaliło, tzn. po przekręceniu przełącznika uruchomienia silnika liczniki wystartowały tak, jakby silnik miał się uruchomić, jednakże nic takiego nie nastąpiło. Brak jakichkolwiek błędów na desce rozdzielczej. Nie chciałem auta oddawać na lawetę, w związku z powyższym zacząłem szukać przyczyny samemu. Silnik elektryczny uruchamia silnik spalinowy - to mnie naprowadziło na moduł baterii 48V - po wyjęciu bezpiecznik od tego modułu silnik wystartował... ;-/ Zgłosiłem sprawę do Volvo - auto trafiło 2 razy do serwisu. Po pierwszym razie nie udało się rozwiązać problemu. Po drugiej wizycie i kolejnej awarii którą byłem zmuszony sam naprawić auto miało wgraną aktualizację modułów i od 2+ miesięcy jest spokój i można się w końcu cieszyć autem. Jako ciekawostkę dodam, że auto zastępcze XC60 z silnikiem B4 diesel też nie odpaliło :) i tym samym sposobem je naprawiłem.. Myślę, że Volvo nie przyznaje się oficjalnie do tego problemu i stara się wgrywać poprawkę podczas okresowych przeglądów,
Problem rozwiÄ…zany
9 komentarzy
Mild-Hybrid B4 nie pdala
  • Volvo V60 II Kombi
  • silnik
  • 996 tys. km
Po odebraniu nowego auta w kwietni br. auto 3-krotnie nie odpaliło, tzn. po przekręceniu przełącznika uruchomienia silnika liczniki wystartowały tak, jakby silnik miał się uruchomić, jednakże nic takiego nie nastąpiło. Brak jakichkolwiek błędów na desce rozdzielczej. Nie chciałem auta oddawać na lawetę, w związku z powyższym zacząłem szukać przyczyny samemu. Silnik elektryczny uruchamia silnik spalinowy - to mnie naprowadziło na moduł baterii 48V - po wyjęciu bezpiecznik od tego modułu silnik wystartował... ;-/ Zgłosiłem sprawę do Volvo - auto trafiło 2 razy do serwisu. Po pierwszym razie nie udało się rozwiązać problemu. Po drugiej wizycie i kolejnej awarii którą byłem zmuszony sam naprawić auto miało wgraną aktualizację modułów i od 2+ miesięcy jest spokój i można się w końcu cieszyć autem. Jako ciekawostkę dodam, że auto zastępcze XC60 z silnikiem B4 diesel też nie odpaliło :) i tym samym sposobem je naprawiłem.. Myślę, że Volvo nie przyznaje się oficjalnie do tego problemu i stara się wgrywać poprawkę podczas okresowych przeglądów,
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Mild-Hybrid B4 nie pdala
  • Volvo V60 II Kombi
  • silnik
  • 996 tys. km
Po odebraniu nowego auta w kwietni br. auto 3-krotnie nie odpaliło, tzn. po przekręceniu przełącznika uruchomienia silnika liczniki wystartowały tak, jakby silnik miał się uruchomić, jednakże nic takiego nie nastąpiło. Brak jakichkolwiek błędów na desce rozdzielczej. Nie chciałem auta oddawać na lawetę, w związku z powyższym zacząłem szukać przyczyny samemu. Silnik elektryczny uruchamia silnik spalinowy - to mnie naprowadziło na moduł baterii 48V - po wyjęciu bezpiecznik od tego modułu silnik wystartował... ;-/ Zgłosiłem sprawę do Volvo - auto trafiło 2 razy do serwisu. Po pierwszym razie nie udało się rozwiązać problemu. Po drugiej wizycie i kolejnej awarii którą byłem zmuszony sam naprawić auto miało wgraną aktualizację modułów i od 2+ miesięcy jest spokój i można się w końcu cieszyć autem. Jako ciekawostkę dodam, że auto zastępcze XC60 z silnikiem B4 diesel też nie odpaliło :) i tym samym sposobem je naprawiłem.. Myślę, że Volvo nie przyznaje się oficjalnie do tego problemu i stara się wgrywać poprawkę podczas okresowych przeglądów,
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Volvo V60 II  Kombi