Szukaj

Informacje o Volvo V60 II

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia

Nowe Volvo V60 jest o ponad 12 cm dłuższe od modelu poprzedniej generacji. Długość nadwozia to 476,1 cm. O 10 cm zwiększony jest rozstaw osi (do 287,1 cm). Wysokość samochodu wynosi 143 cm, a szerokość z lusterkami – 204 cm, samochód jest o 5 cm węższy i niższy modelu poprzedniej generacji. Bagażnik Volvo V60 II generacji ma pojemność 530 litrów,jest to aż o 100 litrów więcej niż w poprzedniej generacji modelu.
Nowe Volvo V60 dzieli nowoczesną płytę podłogową SPA z innymi modelami m.in. XC90 i XC60.

czytaj więcej
Powagosław
Ja też kiedyś myślałem, że Volvo to jak kostka masła, zawsze będzie wyglądać tak samo. Sportowe coupe w ciele rodzinnego kombi? Świat się zmienia. Volvo też ma prawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Kiedyś to Bond twierdził, że świat to za mało. Teraz Volvo mówi, że bezpieczny i jakościowo nienaganny wóz to za mało. To więcej oznacza zadziorną stylistykę, na widok której zimny Szwed obleje się rumieńcem. Tak jak na widok Szwedki Izy Scorupco, która rozbierała się przed Bondem. ~Luzacjusz
NA ŻYWO

Oceny Volvo V60 II

Liczba ocen: 50
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(68%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Całokształt - Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,6
~Przemek
Volvo V60 II
Kombi 2.0 T5 250KM 184kW
Auto z 2019r aktualnie z przebiegiem 110tys.km Wykonanie wnętrza i jakość użytych materiałów to pierwsza klasa (dobrej jakości skóra, drewno, brak tanich trzeszczących plastików), ma się wrażenie masywnego,"zbitego" wnętrza co mi odpowiada.Zdecydowanie przyjemny na długich trasach, nie wiem jak z zawieszeniem w wersji R-Design ale w w wersji Inscription jest optymalne, samochód nie "pływa" ale ładnie niweluje nierówności na drodze, prowadzi się pewnie i bardzo przyjemnie. Przy jeździe 100% w mieście (bez ruszania z piskiem opon ale mimo to dynamicznej) spalanie wynosi ok 9l/100km, przy jeździe autostradowej przy 120kmh jest to ok 7.5 (przy wyższych prędkościach 170-180kmh trzeba się liczyć że wzrośnie do ok 10litrow). Auto daje frajdę z jazdy i przyjemność pokonywania kolejnych kilometrów. Póki co nic nie zdążyło się w nim zepsuć. Jedyna wada dla mnie to zbyt mały zbiornik paliwa (55litrow) która na długich trasach wymusza dodatkowe tankowanie. System audio Harman-Kardon daje radę i po pogrzebaniu w ustawieniach dźwięku można ukręcić bardzo dobre brzmienie.W mojej opinii to piękne,pakowne i wytrzymałe auto które wyróżnia się z pośród dziesiątek mijanych codziennie aut produkcji niemieckiej.
4,7
~Blobby
Volvo V60 II
Kombi Facelifting 2.0 B4 B 197KM 145kW
Nie ma samochodów idealnych ale Volvo V60 ma ciekawe i mniej ciekawe aspekty. Robię ok. 35000 km na ekspresówkach .Specjalnie na ocenę czekałem prawie rok. Po pierwsze samochód nie jest tandetny , jakość materiałów bardzo dobra, nie ma gó....ch plastików , dobrze zrobiony od góry do dołu, spróbujcie użyć pokrętełka nawiewów - w tych czasach ich wykonanie i działanie to poezja . Bagażnik bez tandetnych wyściółek , haczyki ,ułatwienia transportu , coć z drugiej strony bagażnik znacznie większy niż w poprzedniku ale na ten wymiar samochodu bez szału ( vide Octavia). To co przed kierowcą to klasyka z pięknie wkomponowanym wyświetlaczem bez dolepiania na siłę tabletów jak w nieszczęsnym BMW i VAG. Sterowanie mimo ,że dotykowe bardzo intuicyjne. Fotele relatywnie twarde ale wygodne , chyba dobrałybym za drugim razem pakiet seats z podpórką pod nogi bo siedziska są trochę krótkie. Spasowanie - nie nie trzeszczy,piszczy i hałasuje. km
4,6
~Adam_V
Volvo V60 II
Kombi 2.0 B3 Benzynowy Mild Hybrid 177KM 130kW
Auto kupione z salonu jako wyprzedaż rocznika. Największe rozczarowanie to bagażnik, może dla tego, że wcześniej jeździłem Skodą Octavią II Kombi. Jak na takie auto bagażnik nie jest za duży. Wszystko przez płytę podłogową, która w tym miejscu przebiega bardzo wysoko. Taka konstrukcja, bo w opcji jest napęd na wszystkie koła. Przez to bagażnik pomimo przyzwoitej szerokości i długości nie ma najlepszej pojemności. W Skodzie był o wiele głębszy i nie miałem problemów z zapakowaniem czteroosobowej rodziny na wakacje. W V60 musiałem dokupić trumnę na dach. Drugi minus to kwestia "ergonomicznych bibelotów" - miejsce na butelki w drzwiach, "trzymacz" do kwitów parkingowych, dodatkowy schowek pod siedzeniem pasażera. To wszystko było w Skodzie, a w Volvo zabrakło, choć mój egzemplarz to nie wersja podstawowa. Na plus komfort jazdy: automatyczna skrzynia z 8 przełożeniami + 3 ustawienia jej pracy świetnie sprawdzają się w trasie i w mieście. Do tego dobrze wyciszone wnętrze - przy spokojnej jeździe słychać tylko świst powietrza. Silnik B3 to nie żaden demon mocy, do normalnej jazdy wystarczy. Nie polecam szaleńcom cisnącym do odcięcia zapłonu, nie do tego został stworzony. Najlepiej czuje się w długiej trasie przy rytmicznej jeździe. Miasto to nie jest jego naturalne środowisko. Mnie osobiście urzekła stylistyka i prostota deski. Nie każdemu się to spodoba. Prowadzenie i układ jezdny - cóż, jeździ jak na współczesne auto przystało, trzeba się przyzwyczaić do interwencji automatyki. Można ustawić chyba ze 3 poziomy reakcji, w zależności od stylu jazdy, ale i tak czasami komputer potrafi zaskoczyć. Mi raz dociągnął pasy i ostro skorygował tor jazdy, choć sam byłem pewien, że mam jeszcze czas i miejsce na manewr. Drugim razem uratował nas przed kolizją przy 140 km/h, gdy wariat jadący slalomem wciskał się z prawej strony na zjazd. Generalnie jestem zadowolony. Jak na razie jeżdżę, tankuję i wymieniam płyny ustrojowe bez żadnych usterek.

Raporty spalania Volvo V60 II

Liczba raportów: 102
Średnie spalanie dla Volvo V60 II
7,3 – 10,9
l/100 km
6,6 – 8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Volvo V60 II
Kombi Plug-in 2.0 T6 Plug-In Hybrid 341KM 251kW
Autostrada 130km/h wychodzi 8l/100km. Zasięg elektryczny w mieście na pełnym akumulatorze 35km w normalnym ruchu, 45km przy pustych drogach wieczorową porą. Bez sens są ograniczenia tego serwisu. Hybryda spala mniej w mieście niż na trasie. Więc "Średnie minimalne zużycie paliwa" mam 6l/100km, a "Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe na długiej trasie" mam 8l/100km. Serwis twierdzi że to drugie musi być mniejsze niż pierwsze. No chyba że zakłada, że na dłuższej trasie mam się wlec jak żółw.
7,4
Volvo V60 II
Cross Country 2.0 D4 190KM 140kW
Po przejechaniu 55.000 km moje wnioski są następujące: Podczas jazdy autostradą z prędkością dozwoloną w Polsce auto pali ok 7,5-8 l, powyżej 140 km/h kończy się ekonomia. Na niemieckich autostradach auto spala ok 10,5l. Trasa po Polsce zgodnie z przepisami i bez gwałtownych przyspieszeń, po prostu jadąc w miarę płynnie spokojnie można zmieścić się w 6l. Jazda po mieście na krótkich odcinkach to spalanie rzędu 9-11 l. U mnie w cyklu mieszanym, gdzie 80% przebiegu to trasa, komputer pokazuje średnio 8,5 l. Ogólnie uważam, że jeżeli nie jedzie się na wyścigi, to zasięg w okolicach 1000km jest w zupełności wystarczający, a spalanie nie należy do wysokich biorąc pod uwagę, że auto jest wyżej zawieszone i waży prawie 2000kg.
10,7
Volvo V60 II
Cross Country 2.0 D4 190KM 140kW
Samochód to najoszczędniejszych nie należy , przy średniej prędkości na autostradzie 130- 140 średnie spalanie na poziomie ok. 8 l , przy zwiększeniu prędkości do ok. 160km spalanie wzrasta do ok. 10.5l , prawdziwy hardkor zaczyna się powyżej prędkości 160 ( na odcinku ok. 180km , średnią prędkością ok. 185km h średnie spalanie wyszło mi ma poziomie 16.8 l / 100km W mieście przy przepisowej jeździe i ustawionej skrzyni na poziomie komfort i troszkę bardziej dynamicznym dodawaniu gazu należy spodziewać się ok. 8 l . Najniższe spalanie osiągnąłem jadąc ok. 60 km droga krajowa z prędkością 60- 90 wtedy średnie spalanie komputer wskazywał na ok.6 l.

Usterki Volvo V60 II

Liczba wpisów: 9
Mild-Hybrid B4 nie pdala
  • Volvo V60 II Kombi
  • silnik
  • 996 tys. km
Po odebraniu nowego auta w kwietni br. auto 3-krotnie nie odpaliło, tzn. po przekręceniu przełącznika uruchomienia silnika liczniki wystartowały tak, jakby silnik miał się uruchomić, jednakże nic takiego nie nastąpiło. Brak jakichkolwiek błędów na desce rozdzielczej. Nie chciałem auta oddawać na lawetę, w związku z powyższym zacząłem szukać przyczyny samemu. Silnik elektryczny uruchamia silnik spalinowy - to mnie naprowadziło na moduł baterii 48V - po wyjęciu bezpiecznik od tego modułu silnik wystartował... ;-/ Zgłosiłem sprawę do Volvo - auto trafiło 2 razy do serwisu. Po pierwszym razie nie udało się rozwiązać problemu. Po drugiej wizycie i kolejnej awarii którą byłem zmuszony sam naprawić auto miało wgraną aktualizację modułów i od 2+ miesięcy jest spokój i można się w końcu cieszyć autem. Jako ciekawostkę dodam, że auto zastępcze XC60 z silnikiem B4 diesel też nie odpaliło :) i tym samym sposobem je naprawiłem.. Myślę, że Volvo nie przyznaje się oficjalnie do tego problemu i stara się wgrywać poprawkę podczas okresowych przeglądów,
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Mild-Hybrid B4 nie pdala
  • Volvo V60 II Kombi
  • silnik
  • 996 tys. km
Po odebraniu nowego auta w kwietni br. auto 3-krotnie nie odpaliło, tzn. po przekręceniu przełącznika uruchomienia silnika liczniki wystartowały tak, jakby silnik miał się uruchomić, jednakże nic takiego nie nastąpiło. Brak jakichkolwiek błędów na desce rozdzielczej. Nie chciałem auta oddawać na lawetę, w związku z powyższym zacząłem szukać przyczyny samemu. Silnik elektryczny uruchamia silnik spalinowy - to mnie naprowadziło na moduł baterii 48V - po wyjęciu bezpiecznik od tego modułu silnik wystartował... ;-/ Zgłosiłem sprawę do Volvo - auto trafiło 2 razy do serwisu. Po pierwszym razie nie udało się rozwiązać problemu. Po drugiej wizycie i kolejnej awarii którą byłem zmuszony sam naprawić auto miało wgraną aktualizację modułów i od 2+ miesięcy jest spokój i można się w końcu cieszyć autem. Jako ciekawostkę dodam, że auto zastępcze XC60 z silnikiem B4 diesel też nie odpaliło :) i tym samym sposobem je naprawiłem.. Myślę, że Volvo nie przyznaje się oficjalnie do tego problemu i stara się wgrywać poprawkę podczas okresowych przeglądów,
Problem rozwiązany
1 komentarz
Mild-Hybrid B4 nie pdala
  • Volvo V60 II Kombi
  • silnik
  • 996 tys. km
Po odebraniu nowego auta w kwietni br. auto 3-krotnie nie odpaliło, tzn. po przekręceniu przełącznika uruchomienia silnika liczniki wystartowały tak, jakby silnik miał się uruchomić, jednakże nic takiego nie nastąpiło. Brak jakichkolwiek błędów na desce rozdzielczej. Nie chciałem auta oddawać na lawetę, w związku z powyższym zacząłem szukać przyczyny samemu. Silnik elektryczny uruchamia silnik spalinowy - to mnie naprowadziło na moduł baterii 48V - po wyjęciu bezpiecznik od tego modułu silnik wystartował... ;-/ Zgłosiłem sprawę do Volvo - auto trafiło 2 razy do serwisu. Po pierwszym razie nie udało się rozwiązać problemu. Po drugiej wizycie i kolejnej awarii którą byłem zmuszony sam naprawić auto miało wgraną aktualizację modułów i od 2+ miesięcy jest spokój i można się w końcu cieszyć autem. Jako ciekawostkę dodam, że auto zastępcze XC60 z silnikiem B4 diesel też nie odpaliło :) i tym samym sposobem je naprawiłem.. Myślę, że Volvo nie przyznaje się oficjalnie do tego problemu i stara się wgrywać poprawkę podczas okresowych przeglądów,
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volvo V60 II